Volkswagen Golf IV (1997 - 2003)

vloženo

Čtvrtá generace populárního modelu Golf měla na co navazovat. Třetí řada lámala prodejní úspěchy, přesto se ji čtyřce podařilo po všech stránkách překonat. Na trhu ojetin se těší velkému zájmu a především vozy s úsporným turbodieselem TDI se v bazarech dlouho neohřejí.

Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Volkswagen Golf IV (1997 - 2003)

RADOSTI
Velmi dobré jízdní vlastnosti, nadčasový design, kvalitní materiály v interiéru s výbornou povrchovou úpravou, perfektní dílenské zpracování, turbodiesely s velmi nízkou spotřebou.

STAROSTI
Opravdu chudá základní výbava, omezený prostor na zadních sedadlech, vyšší ceny ojetin.

Volkswagen Golf čtvrté generace přišel na trh v roce 1997 v provedení tří a pětidveřový hatchback. Následující rok byla nabídka rozšířena o verzi 4Motion s pohonem všech kol. Slovo dostala také další karosářská varianta, avšak uvedená pod jiným názvem. Sedan totiž nese jméno Bora (stojí na stejném podvozku a využívá shodnou techniku).
Rok 1999 přinesl pohon všech kol i pro Boru. Důležitější je však příchod dlouho očekávaného kombi pod označením Variant (doposud se nabízel Golf Variant třetí generace). O rok později došlo k přepracování některých pohonných jednotek. Výroba čtvrté řady byla ukončena v roce 2003 (hatchback, kombi se vyrábělo déle), kdy dostala slovo pátá generace.

POZICE NA TRHU
Volkswagen Golf čtvrté řady patří k nejžádanějším ojetým vozidlům vůbec. Enormní zájem je především o dieselové verze a praktičtější kombi. Skutečný prodejní trhák pak představuje Golf Variant 1.9 TDI. Špatně si ale nestojí ani automobily s benzinovými motory o objemech 1,4 a 1,6 litru. O větší agregáty už není takový zájem, avšak ani tak nepatří mezi ležáky.
Nejlevnější vozy čtvrté řady se prodávají za ceny od 65 000 korun. Samozřejmě je řeč o hatchbacku, kombi přišlo na trh až o dva roky později a tak se jako větší a mladší automobil nabízí dráž.

JÍZDA
K přednostem vozidla se řadí výborné jízdní vlastnosti. Podvozek je opravdu dobře nastaven a zajistí posádce velmi dobré cestovní pohodlí. Nerovnosti Golf IV tlumí velice zdatně a současně předvádí své umění i v disciplíně držení jízdní stopy. V zatáčkách neztrácí jistotu a stejně tak dobře si vede při vyhýbacím manévru. Při jízdě si lze všinout i dobrého odhlučnění interiéru a kladně hodnotíme také přesné řazení.


Dovoz aut z Německa do 24 hodin

MOTORIZACE
Čtvrtá řada modelu Golf dostala několik povedených, ale i ne zrovna zdařilých pohonných jednotek. Velkému zájmu se těší především turbodiesely 1.9 TDI, avšak z hlediska spolehlivosti jsou ještě lepší volbou atmosférické vznětové motory 1.9 SDI/50 kW. Většinu motoristů ale od této motorizace odradí nedostatek výkonu. Vozy s agregáty SDI jsou totiž opravdu líné.
K vyhledávaným jednotkám se řadí i osmiventilový zážehový motor 1.6. Odezva na sešlápnutí pedálu plynu ale není taková, jako u některých konkurentů. Vzhledem k udávaným hodnotám je ještě horší agregát s přímým vstřikem paliva 1.6 FSI/81 kW. Z hlediska poměru spotřeba-výkon představuje lepší volbu šestnáctiventilová šestnáctistovka (77 kW), ale zázraky ani zde nečekejte. Opravdu povedená je však čtrnáctistovka o výkonu 55 kW.
Jednotka 1.8 20V je nepružná a žíznivá. Její přeplňovaná verze ve sportovně laděné variantě GTI platí za mnohem zdařilejší. Pozor ale na možné problémy s opotřebeným turbem. Dvoulitrový motor není úsporný a nezřídka se potýká se zvýšenou spotřebou oleje.

Zobrazit celý článek


Autoweb.cz / foto: Cars Trade M&M

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.04.2017
Nové BMW M550d xDrive dostalo čtyři turbodmychadla
28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?