Volkswagen Golf IV (1997 - 2003)

vloženo

Čtvrtá generace populárního modelu Golf měla na co navazovat. Třetí řada lámala prodejní úspěchy, přesto se ji čtyřce podařilo po všech stránkách překonat. Na trhu ojetin se těší velkému zájmu a především vozy s úsporným turbodieselem TDI se v bazarech dlouho neohřejí.

Volkswagen Golf IV (1997 - 2003)

RADOSTI
Velmi dobré jízdní vlastnosti, nadčasový design, kvalitní materiály v interiéru s výbornou povrchovou úpravou, perfektní dílenské zpracování, turbodiesely s velmi nízkou spotřebou.

STAROSTI
Opravdu chudá základní výbava, omezený prostor na zadních sedadlech, vyšší ceny ojetin.

Volkswagen Golf čtvrté generace přišel na trh v roce 1997 v provedení tří a pětidveřový hatchback. Následující rok byla nabídka rozšířena o verzi 4Motion s pohonem všech kol. Slovo dostala také další karosářská varianta, avšak uvedená pod jiným názvem. Sedan totiž nese jméno Bora (stojí na stejném podvozku a využívá shodnou techniku).
Rok 1999 přinesl pohon všech kol i pro Boru. Důležitější je však příchod dlouho očekávaného kombi pod označením Variant (doposud se nabízel Golf Variant třetí generace). O rok později došlo k přepracování některých pohonných jednotek. Výroba čtvrté řady byla ukončena v roce 2003 (hatchback, kombi se vyrábělo déle), kdy dostala slovo pátá generace.

POZICE NA TRHU
Volkswagen Golf čtvrté řady patří k nejžádanějším ojetým vozidlům vůbec. Enormní zájem je především o dieselové verze a praktičtější kombi. Skutečný prodejní trhák pak představuje Golf Variant 1.9 TDI. Špatně si ale nestojí ani automobily s benzinovými motory o objemech 1,4 a 1,6 litru. O větší agregáty už není takový zájem, avšak ani tak nepatří mezi ležáky.
Nejlevnější vozy čtvrté řady se prodávají za ceny od 65 000 korun. Samozřejmě je řeč o hatchbacku, kombi přišlo na trh až o dva roky později a tak se jako větší a mladší automobil nabízí dráž.

JÍZDA
K přednostem vozidla se řadí výborné jízdní vlastnosti. Podvozek je opravdu dobře nastaven a zajistí posádce velmi dobré cestovní pohodlí. Nerovnosti Golf IV tlumí velice zdatně a současně předvádí své umění i v disciplíně držení jízdní stopy. V zatáčkách neztrácí jistotu a stejně tak dobře si vede při vyhýbacím manévru. Při jízdě si lze všinout i dobrého odhlučnění interiéru a kladně hodnotíme také přesné řazení.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

MOTORIZACE
Čtvrtá řada modelu Golf dostala několik povedených, ale i ne zrovna zdařilých pohonných jednotek. Velkému zájmu se těší především turbodiesely 1.9 TDI, avšak z hlediska spolehlivosti jsou ještě lepší volbou atmosférické vznětové motory 1.9 SDI/50 kW. Většinu motoristů ale od této motorizace odradí nedostatek výkonu. Vozy s agregáty SDI jsou totiž opravdu líné.
K vyhledávaným jednotkám se řadí i osmiventilový zážehový motor 1.6. Odezva na sešlápnutí pedálu plynu ale není taková, jako u některých konkurentů. Vzhledem k udávaným hodnotám je ještě horší agregát s přímým vstřikem paliva 1.6 FSI/81 kW. Z hlediska poměru spotřeba-výkon představuje lepší volbu šestnáctiventilová šestnáctistovka (77 kW), ale zázraky ani zde nečekejte. Opravdu povedená je však čtrnáctistovka o výkonu 55 kW.
Jednotka 1.8 20V je nepružná a žíznivá. Její přeplňovaná verze ve sportovně laděné variantě GTI platí za mnohem zdařilejší. Pozor ale na možné problémy s opotřebeným turbem. Dvoulitrový motor není úsporný a nezřídka se potýká se zvýšenou spotřebou oleje.

Zobrazit celý článek


Autoweb.cz / foto: Cars Trade M&M

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003) Fotografie k článku Volkswagen Golf IV (1997 - 2003)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN