Volkswagen Caddy TGI na zemní plyn umí kilometr za 0,85 Kč

vloženo

Nový Volkswagen Caddy TGI na zemní plyn je oficiálním držitelem nového českého rekordu, potvrzeného Agenturou Dobrý den! Marek Tomíšek, specialista na úspornou jízdu a šéfredaktor magazínu USPORNE.info, a Petr Vomáčka s ním ujeli na jednu náplň nádrží pro stlačený zemní plyn pozoruhodných 784,4 km.

Volkswagen Caddy TGI na zemní plyn umí kilometr za 0,85 Kč

„Gratulujeme Marku Tomíškovi a Petru Vomáčkovi k rekordní jízdě s naším novým modelem Caddy TGI. Tento úspěch opět potvrdil, že pohon na stlačený zemní plyn je v současnosti z hlediska neomezené mobility zcela rovnocennou alternativou motorů na klasická paliva,“ říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „A v ostatních důležitých parametrech, jako je hospodárnost provozu nebo ochrana životního prostředí, je dalece překonává. Volkswagen Užitkové vozy je od začátku průkopníkem ekologického pohonu na CNG a s novým modelem Caddy TGI stanovuje ve všech ohledech nová měřítka.“

Rekordní cesta se uskutečnila na cestě z Prahy do Ženevy na mezinárodní autosalon, kde slavila premiéru nová verze modelu Caddy TGI s převodovkou DSG. Marek Tomíšek, specialista na úspornou jízdu a šéfredaktor magazínu USPORNE.info, se za volantem sériově vyráběného vozu Caddy TGI střídal s Petrem Vomáčkou. Rekord byl zaregistrován do České databanky rekordů Agentury Dobrý den, správce Muzea rekordů a kuriozit Pelhřimov dne 3. března 2016.

Zásoba stlačeného zemního plynu v nádržích modelu Volkswagen Caddy TGI stačila k ujetí 784,4 km, tedy z Prahy až ke švýcarskému městu Grauholz nedaleko Bernu. Celková spotřeba činila 27,74 kg CNG, což představuje průměrnou spotřebu 3,54 kg/100 km a náklady pouhých 0,85 Kč/km.

„Cílem bylo dosáhnout rekordu za reálných podmínek běžného provozu s vysokými požadavky na komfort, bezpečnost i rychlost jízdy. Během cesty panovaly teploty od 0 do 5 °C a vůz byl obsazen a vytížen čtyřmi dospělými osobami s příslušnými zavazadly. Na celé trase jsme většinou udržovali rychlost cca 90 km/h, používali jsme topení a tlak v pneumatikách jsme ponechali na hodnotě doporučené výrobcem pro jízdu s maximálním zatížením,“ říká čerstvý rekordman Marek Tomíšek.

„Volkswagen Caddy TGI nás přesvědčil po všech stránkách. Dosažený rekordní dojezd je o to pozoruhodnější, že jsme měli pro rekordní jízdu k dispozici krátkou verzi s menšími nádržemi na CNG,“ dodává Tomíšek. Nádrže na CNG pod podlahou nijak neomezují vnitřní prostor pro cestující a zavazadla, resp. náklad (až 3200 litrů v Caddy, resp. 4130 litrů v Caddy Maxi). V modelu Caddy s krátkým rozvorem pojmou čtyři nádrže uložené pod podlahou 26 kg zemního plynu, v Caddy Maxi TGI má pět nádrží na plyn kapacitu 37 kg.

Zdrojem hnací síly v modelu Caddy TGI je přeplňovaný motor 1.4 TGI s nejvyšším výkonem 81 kW (110 k) a maximálním točivým momentem 200 N.m, který je přizpůsoben pro spalování CNG, ale po vyčerpání zásob plynného paliva přejde plynule na spalování benzinu z palivové nádrže o objemu 13 litrů, aby byla zaručena bezproblémová mobilita i v oblastech s méně rozvinutou sítí plnicích stanic CNG. Benzin je jinak používán zpravidla jen ve fázi spuštění a zahřívání motoru na provozní teplotu při teplotách nižších než minus 10 °C.

Nový Volkswagen Caddy TGI BlueMotion se na českém trhu prodává od 493 605 Kč s DPH ve skříňové i osobní verzi s krátkým nebo dlouhým rozvorem, s mechanickou nebo nově i dvouspojkovou převodovkou DSG. V nabídce je dokonce i lifestylový model Caddy Alltrack s pohonem na CNG.



Porsche Česká republika s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen Caddy TGI na zemní plyn umí kilometr za 0,85 Kč Fotografie k článku Volkswagen Caddy TGI na zemní plyn umí kilometr za 0,85 Kč Fotografie k článku Volkswagen Caddy TGI na zemní plyn umí kilometr za 0,85 Kč Fotografie k článku Volkswagen Caddy TGI na zemní plyn umí kilometr za 0,85 Kč Fotografie k článku Volkswagen Caddy TGI na zemní plyn umí kilometr za 0,85 Kč
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.01.2017
Test ojetiny: BMW Z4 3.0si Coupe – pravověrný sporťák (+video)
22.01.2017
Facelift BMW řady 4 přinesl sportovnější podvozek
21.01.2017
Video: Opel Crossland X - nový crossover do města
21.01.2017
Nissan Navara přijíždí v exkluzivní limitované edici Trek-1°
20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný