Volkswagen Amarok po faceliftu dostal šestiválec TDI

vloženo

Omlazený Amarok dostane větší „srdce“ v podobě nejnovější generace vidlicového šestiválce, jehož prostřednictvím bude schopen maximálně realizovat svůj výkonový potenciál. Budoucí řidiči Amaroku budou mít s novým agregátem 3,0 litru k dispozici o jeden litr vyšší zdvihový objem. Pick-up, který je doma na silnici i v terénu, dosahuje ve vrcholné verzi maximálního točivého momentu 550 N.m a nejvyššího výkonu 165 kW/224 k.

Volkswagen Amarok po faceliftu dostal šestiválec TDI Volkswagen Amarok po faceliftu dostal šestiválec TDI

Nový výkonný vznětový motor V6 pro model Amarok vychází vstříc přání zákazníků požadujících vysokou hnací sílu v nízkých otáčkách. Zároveň přesvědčí i svou robustností a spolehlivostí. Maximální točivý moment suverénního šestiválce lze využívat již při 1500 otáčkách za minutu. A jeho hodnota činí 550 N.m, tedy o 130 N.m více než u předchozího modelu. Tím je zajištěna dostatečná hnací síla a dynamika ve všech jízdních situacích.


Dlouhý převod nejvyššího stupně mechanické nebo osmistupňové samočinné převodovky snižuje při jízdě ustálenou rychlostí úroveň otáček a spotřebu paliva a podílí se také na nižší hlučnosti a nízkých hodnotách emisí CO2. Kombinovaná spotřeba paliva EU nového modelu Amarok s výkonem 165 kW a 8stupňovou samočinnou převodovkou bude mít pravděpodobně hodnotu 7,6 litru nafty na 100 km. To odpovídá emisím CO2 199 g/km.

Motor se vyznačuje mimořádně dlouhou životností a robustností. Pro nový Amarok  budou na výběr tři výkonové stupně motoru 3.0 TDI se zdvihovým objemem 2967 cm3: 120 kW/163 k, 150 kW/204 k nebo již zmíněných 165 kW/224 k. Všechny splňují nejnovější emisní normu EU 6. Jako první bude zpočátku k dispozici nejvýkonnější agregát. Již od listopadu 2016 tak budou mít zákazníci značky Volkswagen Užitkové vozy přístup k atraktivnímu šestiválcovému motoru.

V závislosti na výkonu budou nabízeny tři různé varianty pohonu: klasický pohon zadních kol nebo pohon všech kol 4MOTION, a to buď ve verzi s mechanickou převodovkou jako pohon zadních kol s připojitelnou přední nápravou, nebo v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou jako trvalý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen. V Evropě sériově dodávané řízení s posilovačem Servotronic je pro model Amarok nové a zaručuje velmi precizní ovládání. Výkonný pick-up v případě potřeby za všech okolností rychle a bezpečně zastaví díky novým brzdovým kotoučům v 17“ verzi na přední nápravě Amaroku o výkonu 165 kW a brzdovým kotoučům na zadní nápravě v 16“ verzi. Součástí sériové výbavy je také mnohonásobně oceněná multikolizní brzda.

Atletičtější příď a zcela nová přístrojová deska umocňují skvělý dojem, který Amarok zanechává. K tomu je nutno připočítat ještě nová ergonomická sedadla. Výsledkem je ještě kvalitnější vozidlo, jehož design odpovídá aktuální DNA značky Volkswagen. Amarok s délkou 5,25 metru a šířkou 2,23 metru (včetně zrcátek) naplňuje všechna očekávání, kladená na klasický pick-up.

V Evropě bude u příležitosti uvedení na trh nabízena speciální edice pod označením Amarok Aventura, jehož nový rám za kabinou, lakovaný v barvě karoserie, vizuálně prodlužuje dvojitou kabinu Amaroku směrem dozadu a zároveň překrývá malou část ložné plochy 2,52 m2 otevřeného nákladového prostoru. Pro nákladový prostor Amaroku jsou i nadále nabízeny různé stylové rámy a kryty, ochranné povrchové úpravy nebo uzavřené nástavby.

Na ložnou plochu čtyřdveřového modelu Amarok lze i nadále umístit napříč jednu europaletu a užitečná hmotnost – v závislosti na výbavě – přesahuje hranici jedné tuny. Několik variant nového modelu Amarok bude navíc schopno jízdy s přívěsem o hmotnosti až 3,5 tuny.

Různé stupně výbavy modelu Amarok budou vybaveny většími koly, která umocňují vzhled výkonného pick-upu. Amarok Aventura se může pochlubit 20“ koly z lehké slitiny, zadní kamerou a parkovacími senzory PDC (Park Distance Control). Celkový vzhled verze Aventura dokonale završují bi-xenonové světlomety, světlomety LED pro denní svícení, osvětlení registrační značky diodami LED a boční prahy pod dveřmi s osvětlením LED.


Porsche Česká republika s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen Amarok po faceliftu dostal šestiválec TDI Fotografie k článku Volkswagen Amarok po faceliftu dostal šestiválec TDI Fotografie k článku Volkswagen Amarok po faceliftu dostal šestiválec TDI Fotografie k článku Volkswagen Amarok po faceliftu dostal šestiválec TDI
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.04.2017
Nové BMW M550d xDrive dostalo čtyři turbodmychadla
28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?