Volkswagen Amarok po faceliftu dostal šestiválec TDI

vloženo

Omlazený Amarok dostane větší „srdce“ v podobě nejnovější generace vidlicového šestiválce, jehož prostřednictvím bude schopen maximálně realizovat svůj výkonový potenciál. Budoucí řidiči Amaroku budou mít s novým agregátem 3,0 litru k dispozici o jeden litr vyšší zdvihový objem. Pick-up, který je doma na silnici i v terénu, dosahuje ve vrcholné verzi maximálního točivého momentu 550 N.m a nejvyššího výkonu 165 kW/224 k.

Volkswagen Amarok po faceliftu dostal šestiválec TDI Volkswagen Amarok po faceliftu dostal šestiválec TDI

Nový výkonný vznětový motor V6 pro model Amarok vychází vstříc přání zákazníků požadujících vysokou hnací sílu v nízkých otáčkách. Zároveň přesvědčí i svou robustností a spolehlivostí. Maximální točivý moment suverénního šestiválce lze využívat již při 1500 otáčkách za minutu. A jeho hodnota činí 550 N.m, tedy o 130 N.m více než u předchozího modelu. Tím je zajištěna dostatečná hnací síla a dynamika ve všech jízdních situacích.


Dlouhý převod nejvyššího stupně mechanické nebo osmistupňové samočinné převodovky snižuje při jízdě ustálenou rychlostí úroveň otáček a spotřebu paliva a podílí se také na nižší hlučnosti a nízkých hodnotách emisí CO2. Kombinovaná spotřeba paliva EU nového modelu Amarok s výkonem 165 kW a 8stupňovou samočinnou převodovkou bude mít pravděpodobně hodnotu 7,6 litru nafty na 100 km. To odpovídá emisím CO2 199 g/km.

Motor se vyznačuje mimořádně dlouhou životností a robustností. Pro nový Amarok  budou na výběr tři výkonové stupně motoru 3.0 TDI se zdvihovým objemem 2967 cm3: 120 kW/163 k, 150 kW/204 k nebo již zmíněných 165 kW/224 k. Všechny splňují nejnovější emisní normu EU 6. Jako první bude zpočátku k dispozici nejvýkonnější agregát. Již od listopadu 2016 tak budou mít zákazníci značky Volkswagen Užitkové vozy přístup k atraktivnímu šestiválcovému motoru.

V závislosti na výkonu budou nabízeny tři různé varianty pohonu: klasický pohon zadních kol nebo pohon všech kol 4MOTION, a to buď ve verzi s mechanickou převodovkou jako pohon zadních kol s připojitelnou přední nápravou, nebo v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou jako trvalý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen. V Evropě sériově dodávané řízení s posilovačem Servotronic je pro model Amarok nové a zaručuje velmi precizní ovládání. Výkonný pick-up v případě potřeby za všech okolností rychle a bezpečně zastaví díky novým brzdovým kotoučům v 17“ verzi na přední nápravě Amaroku o výkonu 165 kW a brzdovým kotoučům na zadní nápravě v 16“ verzi. Součástí sériové výbavy je také mnohonásobně oceněná multikolizní brzda.

Atletičtější příď a zcela nová přístrojová deska umocňují skvělý dojem, který Amarok zanechává. K tomu je nutno připočítat ještě nová ergonomická sedadla. Výsledkem je ještě kvalitnější vozidlo, jehož design odpovídá aktuální DNA značky Volkswagen. Amarok s délkou 5,25 metru a šířkou 2,23 metru (včetně zrcátek) naplňuje všechna očekávání, kladená na klasický pick-up.

V Evropě bude u příležitosti uvedení na trh nabízena speciální edice pod označením Amarok Aventura, jehož nový rám za kabinou, lakovaný v barvě karoserie, vizuálně prodlužuje dvojitou kabinu Amaroku směrem dozadu a zároveň překrývá malou část ložné plochy 2,52 m2 otevřeného nákladového prostoru. Pro nákladový prostor Amaroku jsou i nadále nabízeny různé stylové rámy a kryty, ochranné povrchové úpravy nebo uzavřené nástavby.

Na ložnou plochu čtyřdveřového modelu Amarok lze i nadále umístit napříč jednu europaletu a užitečná hmotnost – v závislosti na výbavě – přesahuje hranici jedné tuny. Několik variant nového modelu Amarok bude navíc schopno jízdy s přívěsem o hmotnosti až 3,5 tuny.

Různé stupně výbavy modelu Amarok budou vybaveny většími koly, která umocňují vzhled výkonného pick-upu. Amarok Aventura se může pochlubit 20“ koly z lehké slitiny, zadní kamerou a parkovacími senzory PDC (Park Distance Control). Celkový vzhled verze Aventura dokonale završují bi-xenonové světlomety, světlomety LED pro denní svícení, osvětlení registrační značky diodami LED a boční prahy pod dveřmi s osvětlením LED.


Porsche Česká republika s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen Amarok po faceliftu dostal šestiválec TDI Fotografie k článku Volkswagen Amarok po faceliftu dostal šestiválec TDI Fotografie k článku Volkswagen Amarok po faceliftu dostal šestiválec TDI Fotografie k článku Volkswagen Amarok po faceliftu dostal šestiválec TDI
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
07.09.2018
BMW X2 M35i je tady, vrchol nabídky umí stovku za pět sekund
30.08.2018
Test ojetiny: Citroën C2 VTR a VTS – pro ty, co se nebojí
29.08.2018
Nová generace roadsteru BMW Z4 se představuje v edici M40i First Edition
28.08.2018
Fantastická Čtyřka! BMW 440i M Performance
28.08.2018
Nepostradatelné vybavení do garáže, které ušetří čas i námahu
27.08.2018
Test ojetiny: Opel Astra 1.4 Turbo (video)
24.08.2018
Třetí generace modelu Kia Ceed je tady, stojí od 379 980 Kč
23.08.2018
Test ojetiny: Renault Mégane II – špatná pověst sráží ceny
22.08.2018
Mitsubishi Space Star se dostává do Česka a nebude drahé
21.08.2018
Mladoboleslavská Škoda vyrobila milionté SUV
20.08.2018
BMW 330d M Sport Shadow Edition - Naděje žije!
17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory