Vkus řidiček se mění

vloženo

Vkus žen-řidiček se podle statistiky pražského autobazaru za posledních deset let změnil celkem radikálně. Zatímco před deseti lety kupovaly hlavně červené a modré vozy, nyní volí nejčastěji šedou a stříbrnou barvu. Změnila se i preference značek. Dříve nejoblíbenější Fiat a Renault nahradily u žen vozy Škoda a Ford.

Vkus řidiček se mění Více než třetinu zákazníků autobazaru Auto ESA tvoří ženy. Před deseti lety tvořily ženy kolem 25 procent zákazníků, nyní je to již více než 35 procent ze všech zákazníků. Také vztah žen k automobilům se postupně mění. Ještě před pár lety hrála rozhodující roli u auta pro ženy barva. Dnes už není tak důležitá. Auto pro ženu by sice mělo být hezké, ale už nemusí být nijak výrazné. Mění se i velikost vozidla. Doba, kdy většina žen preferovala výhradně malá auta, už minula. Dnes ženy vybírají především větší bezpečnější vozy a nevyhýbají se ani velkým terénním SUV. Na rozdíl od mužů však ženy stále dají hodně na první dojem - od koupě předem vyhlédnutého vozu je dokáže spolehlivě odradit jakákoli kosmetická vada. A to jak na vnějších částech, třeba na karosérii, tak i v interiéru.

 „Ženy jsou stále častějšími návštěvnicemi našich autobazarů. Snažíme se jim proto přizpůsobit i naši nabídku,“ říká Petr Šlapák z autobazaru. „Rostoucí vliv ženského vkusu v obchodu s ojetými vozy není patrný jen při individuálních nákupech. I u párů se mnohdy zdá, že nový vůz vybírá muž, ale při podpisu smlouvy je vidět, že poslední slovo mívá žena,“ dodává Šlapák. Na rozdíl od mužů ženy při výběru ojetého vozu nehledí na takové detaily, jako jsou například hliníková kola, ale zajímá je především spotřeba, velikost kufru a bezpečnostní prvky jako je ABS nebo airbagy. Oproti mužům kladou ženy velký důraz na to, aby se dobře cítily v městském provozu. Zřejmě proto se i po deseti letech stále vyhýbají vozům kombi. „Pro mladé řidičky, které hledají nezávislost a chtějí si vyzkoušet pocit svobody, tu máme například Alfa Romeo 147, Audi TT nebo BMW řady 1, ženám, které hledají praktický rodinný vůz za rozumnou cenu, můžeme nabídnout kupříkladu Kia Ceed nebo velkoprostorový Ford C-MAX či S-MAX“ vysvětluje Petr Šlapák.

AutoESA, ps

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi