Vkus řidiček se mění

vloženo

Vkus žen-řidiček se podle statistiky pražského autobazaru za posledních deset let změnil celkem radikálně. Zatímco před deseti lety kupovaly hlavně červené a modré vozy, nyní volí nejčastěji šedou a stříbrnou barvu. Změnila se i preference značek. Dříve nejoblíbenější Fiat a Renault nahradily u žen vozy Škoda a Ford.

Vkus řidiček se mění Více než třetinu zákazníků autobazaru Auto ESA tvoří ženy. Před deseti lety tvořily ženy kolem 25 procent zákazníků, nyní je to již více než 35 procent ze všech zákazníků. Také vztah žen k automobilům se postupně mění. Ještě před pár lety hrála rozhodující roli u auta pro ženy barva. Dnes už není tak důležitá. Auto pro ženu by sice mělo být hezké, ale už nemusí být nijak výrazné. Mění se i velikost vozidla. Doba, kdy většina žen preferovala výhradně malá auta, už minula. Dnes ženy vybírají především větší bezpečnější vozy a nevyhýbají se ani velkým terénním SUV. Na rozdíl od mužů však ženy stále dají hodně na první dojem - od koupě předem vyhlédnutého vozu je dokáže spolehlivě odradit jakákoli kosmetická vada. A to jak na vnějších částech, třeba na karosérii, tak i v interiéru.

 „Ženy jsou stále častějšími návštěvnicemi našich autobazarů. Snažíme se jim proto přizpůsobit i naši nabídku,“ říká Petr Šlapák z autobazaru. „Rostoucí vliv ženského vkusu v obchodu s ojetými vozy není patrný jen při individuálních nákupech. I u párů se mnohdy zdá, že nový vůz vybírá muž, ale při podpisu smlouvy je vidět, že poslední slovo mívá žena,“ dodává Šlapák. Na rozdíl od mužů ženy při výběru ojetého vozu nehledí na takové detaily, jako jsou například hliníková kola, ale zajímá je především spotřeba, velikost kufru a bezpečnostní prvky jako je ABS nebo airbagy. Oproti mužům kladou ženy velký důraz na to, aby se dobře cítily v městském provozu. Zřejmě proto se i po deseti letech stále vyhýbají vozům kombi. „Pro mladé řidičky, které hledají nezávislost a chtějí si vyzkoušet pocit svobody, tu máme například Alfa Romeo 147, Audi TT nebo BMW řady 1, ženám, které hledají praktický rodinný vůz za rozumnou cenu, můžeme nabídnout kupříkladu Kia Ceed nebo velkoprostorový Ford C-MAX či S-MAX“ vysvětluje Petr Šlapák.

AutoESA, ps

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci
10.03.2017
Fiat Tipo Kombi – Čechům na míru
09.03.2017
Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál