Vítr do plachet, Audi TT dostalo motor 1.8 TFSI o výkonu 180 koní

vloženo

Audi rozšiřuje nabídku motorů pro novou generaci modelové řady TT. Kompaktní sportovní vůz bude od července k dispozici také s jednotkou 1.8 TFSI o výkonu 132 kW (180 k). Zákazníci si mohou objednávat Audi TT Coupé s novým vstupním motorem za velmi atraktivní cenu 899 900 Kč. S motorem 1.8 TFSI je k dispozici také TT Roadster za cenu 974 900 Kč.

Vítr do plachet, Audi TT dostalo motor 1.8 TFSI o výkonu 180 koní Vítr do plachet, Audi TT dostalo motor 1.8 TFSI o výkonu 180 koní

Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 1.8 TFSI má zdvihový objem 1798 cm3 a v rozpětí otáček od 1250 do 5000 min-1 poskytuje nejvyšší točivý moment 250 N.m. Přímé vstřikování benzinu FSI je v oblasti částečného zatížení doplněno nepřímým vstřikováním do sacího potrubí, což snižuje emise. Audi valvelift system mění zdvih výfukových ventilů, a zrychluje tak reakce motoru. Kompaktní modul s otočným ventilem pro regulaci chladicí soustavy a sběrné potrubí integrované do hlavy válců výrazně přispívají k hospodárnosti čtyřválce.


TT Coupé, vybavené šestistupňovou mechanickou převodovkou, zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy, resp. za 7,0 sekundy s šestistupňovou převodovkou S tronic, dodávanou na přání. Nejvyšší rychlost je 241 km/h. Pro verzi Roadster platí odpovídající hodnoty standardního sprintu 7,2 sekundy s mechanickou převodovkou a 7,3 sekundy s převodovkou S tronic. Nejvyšší rychlost je u obou druhů převodovek 237 km/h. TT Coupé 1.8 TFSI spotřebuje v průměru jen 5,7 až 6,0 litru benzinu na 100 kilometrů (emise CO2: 129 – 138 g/km), TT Roadster 1.8 TFSI 5,8 až 6,1 l/100 km (emise CO2: 132 – 142 g/km).



Kromě nového vstupního motoru nabízí Audi pro novou generaci sportovních vozů TT tři dvoulitrové agregáty. TT 2.0 TDI ultra s nejvyšším výkonem 135 kW (184 k) a maximálním točivým momentem 380 N.m spotřebuje v průměru jen 4,2 litru nafty na 100 kilometrů. Tato ve svém segmentu rekordně nízká hodnota spotřeby paliva odpovídá emisím CO2 ve výši 110 gramů na kilometr. Alternativou jsou dvě varianty přeplňované zážehové jednotky 2.0 TFSI. V TT nabízí nejvyšší výkon 169 kW (230 k) a maximální točivý moment 370 N.m, zatímco v TTS má řidič k dispozici 228 kW (310 k) a 380 N.m. Coupé díky tomu zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy.

Již vstupní verze tohoto sportovního vozu nabízí veškeré přednosti, jimiž se vyznačuje nová generace modelové řady TT – puristicky sportovní charakter, důsledně lehkou konstrukci, nepřehlédnutelný design a dynamický podvozek. Žádná omezení neplatí ani pro výbavu. Součástí sériové výbavy jsou sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, progresivní řízení i digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit.

Velké pozdvižení způsobila světová premiéra interiéru nové generace modelové řady TT začátkem roku 2014 na veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas. Kompaktní sportovní vůz díky tomu získal již několik významných ocenění, mimo jiné „Designérská inovace roku“ a „connected car of the year“. K těmto úspěchům přispěly také highendové prvky výbavy na přání, mezi něž patří Audi connect pro rychlé připojení k internetu, systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select a asistenční systémy včetně parkovacího asistenta se zadní kamerou.

AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Vítr do plachet, Audi TT dostalo motor 1.8 TFSI o výkonu 180 koní

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

7 nejikoničtějších terénních vozů všech dob

7 nejikoničtějších terénních vozů všech dob

Na začátku je používali výhradně vojáci na svých misích. Vojenská vozidla s označením GPW (General Purpose Willys) však spustila fenomén terénních aut, která se v módě drží už několik desetiletí. Jeep Wrangler, Toyota..

Seat zlevňuje dieselovou Atecu a Leona

Seat zlevňuje dieselovou Atecu a Leona

Španělská automobilka na své modely Leon 5D, Leon ST a Ateca poháněné dieselovými agregáty TDI poskytuje zvýhodnění až..

Huyndai Tucson N Line - hezčí a sportovnější SUV z Česka

Huyndai Tucson N Line - hezčí a sportovnější SUV z Česka

Hyundai Motor rozšiřuje nabídku atraktivních verzí N Line na evropském trhu o nový Tucson N Line, který je zároveň..

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Korejská automobilka ukázala zcela první fotografie nového modelu Sonata. Osmá generace Sonaty vystřídá po pěti letech..

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

Byly doby, kdy navigace v autě byly mnohem oblíbenější než dnes. S příchodem chytrých telefonů s velkými displeji, a..