Vítězná série dvanácti triumfů skončila pro Volkswagen v Argentině

vloženo

Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) zvětšili druhým místem v Argentině své vedení v průběžném hodnocení mistrovství světa v rallye FIA WRC. V dramatickém finále byli trojnásobní mistři světa poraženi pouze posádkou Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ, Hyundai), která oslavila své první vítězství v mistrovství světa v rallye. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), stejně jako Ogier/Ingrassia rovněž s vozem Polo R WRC, završili dobrý týmový výkon třetím místem.

Vítězná série dvanácti triumfů skončila pro Volkswagen v Argentině Vítězná série dvanácti triumfů skončila pro Volkswagen v Argentině

Pro Volkswagen tím v Argentině skončila vítězná série s dvanácti triumfy v řadě, během níž byl tým 335 dní neporažen. Posádky Ogier/Ingrassia a Mikkelsen/Jæger získali pro Polo R WRC 73. a 74. umístění na stupních vítězů ve 43. rallye od prvního startu v roce 2013. Polo R WRC zajelo v Argentině jedenáct z 18 možných nejrychlejších časů v rychlostních zkouškách.


Rallye extrémů – mlha, drsné cesty a měsíční krajiny
Rallye Argentina patří mezi nejnáročnější podniky v kalendáři FIA WRC a ročník 2016 tuto pověst ve všech ohledech potvrdil. Na mimořádně drsných cestách s částečně kamenitým a částečně písečným povrchem se střídaly úzké, točité pasáže s rychlými úseky, které umožňovaly rychlou, plynulou jízdu. V portfoliu podmínek na Rallye Argentina nechyběla ani obávaná mlha, v níž se jela legendární rychlostní zkouška „El Condor“. S rychlostní zkouškou „Mina Clavero“ v prostředí podobném měsíční krajině se navíc vrátila jedna z největších výzev v mistrovství světa v rallye. A v roce 2016 se jela na mimořádně drsných a rozbitých cestách.

Vynikající výkon – Ogier/Ingrassia zvětšili svůj náskok na prvním místě průběžné klasifikace
'Sébastien Ogier/Julien Ingrassia byli navzdory maximální snaze těsně poraženi. V závěrečné rychlostní zkoušce vyvinuli na vedoucí posádku Paddon/Kennard ještě jednou velký tlak. Před závěrečnou speciální rychlostní zkouškou Powerstage stáhli ztrátu z 29,8 na 2,6 sekundy. V poslední rychlostní zkoušce rallye, náročné „El Condor“, však na tento výkon nedokázali navázat. Za třetí nejrychlejší čas v této klasické rychlostní zkoušce získali nicméně jeden bonusový bod. Jejich celkově druhé místo ovšem znamená, že zvětšili své vedení v hodnocení jezdců a spolujezdců. Od posádky Paddon/Kennard, která je nově na druhém místě, je nyní dělí 39 bodů.

Soustředěný a zralý výkon: stupně vítězů pro Andrease Mikkelsena a Anderse Jægera
Andreas Mikkelsen a Anders Jæger byli v Rallye Argentina odměněni za zralý, uvážený výkon. Jejich strategií nebylo útočení za každou cenu, nýbrž kalkulované riziko, což se vyplatilo. Třetím místem, druhým umístěním na stupních vítězů v této sezoně, si zajistili cenné body v boji o titul. Nyní jsou na čtvrtém místě průběžného pořadí mistrovství světa – o 48 bodů za posádkou Ogier/Ingrassia.

Cenné body pro Volkswagen v hodnocení konstruktérů – díky obrovskému úsilí mechaniků
Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila narazili v sobotu ve 14. rychlostní zkoušce Rallye Argentina, v té době na vedoucí pozici, nešťastně do kusu skály, několikrát se převrátili a museli se tak vzdát nadějí na vítězství. Mechaniky týmu Volkswagen čekal enormně dlouhý seznam úkolů při opravě vozu, který zahrnoval kompletní zadní víko, nárazníky vpředu a vzadu, kapotu motoru, sklo čelního okna, obě zrcátka, blatníky vlevo a vpravo, všechny antény a nové ochranné panely spodní části vozu, co se týče zevnějšku. A pod vnějším pláštěm soutěžního vozu Polo R WRC sedadla, kolejnice pro upevnění sedadel, bezpečnostní pásy, nové systémy HANS a helmy, příčná ramena vpředu, spojovací tyče řízení vpředu, kompletní zadní nápravu, nový spojovací hřídel, chladič a mezichladič stlačovaného vzduchu, výměnu všech horních ložisek a tlumičů i výměnu všech těhlic, kloubových hřídelů a vložek podběhů kol. Díky soustředěnému výkonu týmu Volkswagen, který opravil Polo R WRC během povoleného limitu tří hodin, se mohla finská dvojice postavit v neděli opět na start a získat ještě dva body do hodnocení konstruktérů.

Hlasy po 4. dni Rallye Argentina:

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

„Normálně to pro jezdce není vůbec dobrý pocit být poražen konkurentem. Ale tentokrát je to v pořádku. S Haydenem jsme dnes měli absolutně stejné podmínky na trati. V Powerstage podstoupil maximální riziko a byl jednoduše lepší. Respekt za jeho výkon. Pro mě to zároveň znamená velkou motivaci do dalších rallye, abych ze sebe vydal opět všechno a mohl být zcela nahoře. Rychlostní zkoušky byly extrémně obtížné a drsné, proto jsem možná nepodstupoval veškerá rizika. Druhé místo je totiž pro mě s Julienem velkolepým výsledkem, v hodnocení mistrovství světa jsme svůj náskok zvětšili.“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

„Skončit na průběžně vedoucí pozici je bezpochyby trpké. Tak jsme si Rallye Argentina nepředstavovali. Ve 14. rychlostní zkoušce rallye jsme narazili do kusu skály, na voze se něco ulomilo a převrátili jsme se. Navzdory našemu zklamání šlo dnes o to, abychom týmu pomohli. Moji mechanici vrátili obrovským úsilím Polo R WRC znovu do soutěže a já jsem je za to chtěl dnes odměnit body do hodnocení konstruktérů. Na Powerstage prasklo jedno příčné rameno, ale dojeli jsme do cíle a získali ještě dva body.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

„Od začátku jsme měli plán, jehož jsme se důsledně drželi. A to se maximálně vyplatilo. Proto jsem s třetím místem více než spokojen – koneckonců to je moje první umístění na stupních vítězů tady v Argentině. Očekávali jsme, že tato rallye bude extrémně tvrdá, a tak tomu také bylo. Trasa byla velmi drsná, místy extrémněji než v uplynulém roce. Jsme hrdí, že jsme rallye zvládli na třetím místě. A po nule z Mexika bylo důležité získat další body.“

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport

„Sotva si lze představit napínavější průběh soutěže mistrovství světa v rallye. Rallye Argentina tak byla velkolepou reklamou pro náš sport. Navzdory vynikajícímu výkonu Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassii to na vítězství nestačilo. Gratulujeme Haydenu Paddonovi a Johnu Kennardovi, kteří zaslouženě vyhráli. Nejsme však ani trochu zklamáni, protože nejen Sébastien s Julienem, ale i Andreas Mikkelsen a Anders Jæger na třetím místě odvedli skvělou práci. Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila si včera na průběžně vedoucí pozici při nárazu do kusu skály poškodili něco na voze a následně se převrátili. Díky skvělému výkonu našich mechaniků jsme dnes dokázali opět zaútočit a získat ještě body do mistrovství světa konstruktérů.“

A pak tu byla ještě…

…vzdálenost jednou kolem zeměkoule v tempu rychlostních zkoušek – a k tomu 151,15 kilometru navíc. V neděli ráno na Rallye Argentina měli Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen společně na svém kontě celkem 39 986. ujetý kilometr v rychlostních zkouškách a k němu ještě cca šest dalších s vozem Polo R WRC od prvního startu soutěžního vozu kategorie World Rally Car z Wolfsburgu na Rallye Monte Carlo 2013. Tato vzdálenost odpovídá obvodu Země – v ostrém soutěžním tempu. Pro zajímavost: V roce 2015 činila celková délka všech rychlostních zkoušek 4393,23 kilometru.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Argentina – konečné výsledky

01. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, 3:40.52,9 h

02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 14,3 s

03. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 1.05,2 min

04. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 1.17,1 min

05. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4.56,7 min

06. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 9.29,5 min

07. Marcos Sebastián Ligato/Rubén García (RA/RA), Citroën, + 9.39,2 min

08. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 10.16,0 min

09. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford, + 10.48,5 min

10. Nicolás Fuchs/Fernando Mussano (PE/RA), Škoda, + 24.42,8 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Argentina – výsledky Powerstage

01. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai 13.08,0 min

02. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 11,2 s

03. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 11,7 s

Hodnocení jezdců

  1. Sébastien Ogier, 96 bodů;
  2. Hayden Paddon, 57;
  3. Mads Østberg, 52;
  4. Andreas Mikkelsen, 48;
  5. Dani Sordo, 44;
  6. Jari-Matti Latvala, 27;
  7. Ott Tänak, 24;
  8. Thierry Neuville, 23;
  9. Stéphane Lefebvre, 10;
  10. Henning Solberg, 8

Hodnocení konstruktérů

  1. Volkswagen Motorsport, 117 bodů;
  2. Hyundai Motorsport, 81;
  3. M-Sport, 62;
  4. Hyundai Motorsport N, 49;
  5. Volkswagen Motorsport II, 45;
  6. DMACK, 30;
  7. Jipocar Czech National Team, 6;
  8. Yazeed Racing, 0

Porsche Česká republika s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Vítězná série dvanácti triumfů skončila pro Volkswagen v Argentině Fotografie k článku Vítězná série dvanácti triumfů skončila pro Volkswagen v Argentině Fotografie k článku Vítězná série dvanácti triumfů skončila pro Volkswagen v Argentině Fotografie k článku Vítězná série dvanácti triumfů skončila pro Volkswagen v Argentině Fotografie k článku Vítězná série dvanácti triumfů skončila pro Volkswagen v Argentině Fotografie k článku Vítězná série dvanácti triumfů skončila pro Volkswagen v Argentině Fotografie k článku Vítězná série dvanácti triumfů skončila pro Volkswagen v Argentině Fotografie k článku Vítězná série dvanácti triumfů skončila pro Volkswagen v Argentině
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid
09.05.2017
Omlazená Škoda Rapid Spaceback je levnější, ceny začínají na 299 900 Kč
08.05.2017
Omlazený Peugeot 308 dostal osmistupňový automat a nový diesel
06.05.2017
Test: Renault Mégane GrandCoupe Energy dCi 130 - šarmantní kompakt
06.05.2017
Kempovat s MINI? Ano, s modelem Countryman je to možné