Velký návrat Renaultu Alpine

vloženo

Poslední model Alpine sjel z výrobních pásů v roce 1995. Renault letos však představil prototyp A110-50, který odkazuje na původní slavný model Alpine A110, přičemž novinka stojí na základech Renaultu Mégane Trophy.

Velký návrat Renaultu Alpine Na oslavu padesátého výročí představila automobilka Renault koncept Alpine A110-50 postavený na základech Renaultu Mégane Trophy. Novinka se chlubí karoserií vyrobenou z karbonu, která vychází z konceptu DeZir. Atraktivní vzhled umocňuje sání umístěné na střeše a veliká jednadvacetipalcová kola s pneu Michelin 245/35 vpředu a 365/35 vzadu. Karoserie dosahuje délky 4.300 mm, šířky 1.961 mm a výšky 1.230 mm, přičemž rozvor náprav činí 2.625 mm. Velmi zajímavým číslem je udávaná hmotnost - pouhých 880 kg. Konstruktérům se podařilo dosáhnout téměř ideálního rozložení hmotnosti (47,8% hmotnosti připadá na přední nápravu, ostatek na zadek). Palivová nádrž pojme z důvodu úspory hmotnosti 30 litrů benzínu.

V interiéru nenajdeme žádnou zbytečnost, zaujme sportovní sedačky a volant, čalounění Alcantarou a bezpečnostní klec (trubkový rám). Přední náprava s dvojitými lichoběžníkovými závěsy má na sobě přímo namontované tlumiče a stavitelné tlumiče značky Sach. Přední nápravě rovněž nechybí stabilizátor. Brzdy pocházejí od AP Racing (vpředu nalezneme šestipístové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 356 mm, vzadu pak čtyřpísté o průměru 330 mm).

Motor našel své místo uprostřed vozu před zadní nápravou. Benzínový podélně umístěný šestiválec o bojemu 3,5 litru ze sebe doluje 294 kW výkonu při 7.200 ot./min. (454 koní na tunu) a maximum točivého momentu vrcholí hodnotou 422 Nm při 6.200 ot./min. Výkon je přenášen skrz šestistupňovou sekvenční převodovku na zadní nápravu. Přestože je převodovka polosamočinná, nalezneme ve voze klasický spojkový pedál, přičemž se řadí pádly pod volantem. Dvoulamelová spojka o průměru 184 mm je vyrobena z keramiky a při změnách rychlostních stupňů směrem dolů se aktivuje automaticky. Nechybí ani samosvorný diferenciál.

Alpine A110-50 se objede bez všech elektronických pomocníků. Ve voze nenajdete ABS, stabilizaci ani žádný jiný asistent.

Původní Alpine A110 Berlinette se představila na autosalonu v Paříži v roce 1962. Renault značku Alpine převzal včetně závodního týmu v roce 1967.

Renault, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má