Velký návrat Renaultu Alpine

vloženo

Poslední model Alpine sjel z výrobních pásů v roce 1995. Renault letos však představil prototyp A110-50, který odkazuje na původní slavný model Alpine A110, přičemž novinka stojí na základech Renaultu Mégane Trophy.

Velký návrat Renaultu Alpine Velký návrat Renaultu Alpine

Na oslavu padesátého výročí představila automobilka Renault koncept Alpine A110-50 postavený na základech Renaultu Mégane Trophy. Novinka se chlubí karoserií vyrobenou z karbonu, která vychází z konceptu DeZir. Atraktivní vzhled umocňuje sání umístěné na střeše a veliká jednadvacetipalcová kola s pneu Michelin 245/35 vpředu a 365/35 vzadu. Karoserie dosahuje délky 4.300 mm, šířky 1.961 mm a výšky 1.230 mm, přičemž rozvor náprav činí 2.625 mm. Velmi zajímavým číslem je udávaná hmotnost - pouhých 880 kg. Konstruktérům se podařilo dosáhnout téměř ideálního rozložení hmotnosti (47,8% hmotnosti připadá na přední nápravu, ostatek na zadek). Palivová nádrž pojme z důvodu úspory hmotnosti 30 litrů benzínu.


V interiéru nenajdeme žádnou zbytečnost, zaujme sportovní sedačky a volant, čalounění Alcantarou a bezpečnostní klec (trubkový rám). Přední náprava s dvojitými lichoběžníkovými závěsy má na sobě přímo namontované tlumiče a stavitelné tlumiče značky Sach. Přední nápravě rovněž nechybí stabilizátor. Brzdy pocházejí od AP Racing (vpředu nalezneme šestipístové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 356 mm, vzadu pak čtyřpísté o průměru 330 mm).

Motor našel své místo uprostřed vozu před zadní nápravou. Benzínový podélně umístěný šestiválec o bojemu 3,5 litru ze sebe doluje 294 kW výkonu při 7.200 ot./min. (454 koní na tunu) a maximum točivého momentu vrcholí hodnotou 422 Nm při 6.200 ot./min. Výkon je přenášen skrz šestistupňovou sekvenční převodovku na zadní nápravu. Přestože je převodovka polosamočinná, nalezneme ve voze klasický spojkový pedál, přičemž se řadí pádly pod volantem. Dvoulamelová spojka o průměru 184 mm je vyrobena z keramiky a při změnách rychlostních stupňů směrem dolů se aktivuje automaticky. Nechybí ani samosvorný diferenciál.

Alpine A110-50 se objede bez všech elektronických pomocníků. Ve voze nenajdete ABS, stabilizaci ani žádný jiný asistent.

Původní Alpine A110 Berlinette se představila na autosalonu v Paříži v roce 1962. Renault značku Alpine převzal včetně závodního týmu v roce 1967.

Renault, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine Fotografie k článku Velký návrat Renaultu Alpine

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Škoda zahájila výrobu modernizovaného Superbu

Škoda zahájila výrobu modernizovaného Superbu

V závodě společnosti ŠKODA AUTO v Kvasinách začal sjíždět z výrobní linky modernizovaný model ŠKODA SUPERB. Tři a půl roku po uvedení třetí generace na trh prochází vlajková loď značky ŠKODA rozsáhlou modernizací,..

Cestujte se svými koly bezstarostně a snadno

Cestujte se svými koly bezstarostně a snadno

Počasí venku doslova přeje cyklovýletům. S letní dovolenou se jistě objeví otázka, jak kromě sebe a spousty zavazadel..

Jak zvládnout cestování autem v parném létě

Jak zvládnout cestování autem v parném létě

Venku stoupají teploty každý den. Je vidět, že už je léto v plném proudu a v autě začíná být celkem nesnesitelně...

Modernizovaný Volkswagen Passat má české ceny, 3/4 milionu nestačí

Modernizovaný Volkswagen Passat má české ceny, 3/4 milionu nestačí

Modernizovaná osmá generace modelové řady Volkswagen Passat přichází na český trh. Bestseller střední třídy, který..

Test ojetiny: Opel Corsa - déčko není béčko!

Test ojetiny: Opel Corsa - déčko není béčko!

Čtvrtá generace Opelu Corsa s označením D vstoupila na trh v roce 2006. Přesto ani dnes ostudu neudělá. To platí jak po..