Velká svolávačka u Toyoty: Seznam vozů

vloženo

Toyota Motor Europe oznámila, že bude v Evropě svolávat osm modelů kvůli možné závadě pedálu akcelerátoru.

Velká svolávačka u Toyoty: Seznam vozů Velká svolávačka u Toyoty: Seznam vozů

Seznam svolávaných modelů, včetně časových intervalů výroby:


* AYGO (únor 2005 – srpen 2009)
* iQ (listopad 2008 – listopad 2009)
* Yaris (listopad 2005 – září 2009)
* Auris (říjen 2006 – 5. ledna 2010)
* Corolla (říjen 2006 – prosinec 2009)
* Verso (únor 2009 – 5. ledna 2010)
* Avensis (listopad 2008 – prosinec 2009)
* RAV4 (listopad 2005 – listopad 2009)


Přesný počet vozů, kterých se problém týká, je stále v šetření, ale může se jednat až o 1,8 mil. automobilů. Svolávací akce se netýká žádných modelů značky Lexus, ani žádných dalších modelů značky Toyota.

Politikou automobilky Toyota je vždy stavět zákazníka na první místo, a to za všech okolností,“ uvedl Tadaši Arašima, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe. „Chápeme, že současná situace vzbuzuje obavy, což je nám velice líto. Rádi bychom naše zákazníky ujistili o tom, že k inkriminované závadě akceleračního pedálu může dojít jen ve velmi vzácných případech. Ohlášená svolávací akce je preventivním opatřením, jehož cílem je zaručit všem našim zákazníkům maximální možnou bezpečnost.“

Popis a identifikace závady:
U některých mechanizmů pedálu akcelerátoru ve výše uvedených modelech může v ojedinělých případech dojít k mechanickému uvíznutí pedálu v částečně sešlápnuté poloze, případně se pedál může do klidové polohy vracet zpomaleně. K této situaci dochází proto, že některé mechanizmy pedálu akcelerátoru se časem opotřebují. V důsledku tohoto postupného opotřebení v kombinaci s některými provozními podmínkami a prostředím může dojít k nárůstu tření v mechanizmu pedálu. Občas pak může docházet k tomu, že pedál klade vyšší odpor při sešlapávání, vrací se jen pomalu do klidové polohy, příp. v nejhorším případě zůstává zaseknutý v částečně sešlápnuté poloze.

Toyota již zjistila, jak tento problém vyřešit, a v současnosti probíhá konečné hodnocení tohoto řešení a jeho potvrzování. Jakmile budou protiopatření potvrzena, Toyota sdělí všem zákazníkům i dalším zainteresovaným stranám podrobnosti nápravných opatření a způsob jejich provedení.

U jednotlivých modelů prodávaných na evropských trzích již byly provedeny změny ve výrobním procesu, kde se nyní používají jiné komponenty. Tato opatření proběhla v rámci politiky neustálého zvyšování kvality. Z těchto důvodů není důvod ani potřeba zastavovat v Evropě výrobu.

Na území Evropy bylo hlášeno jen několik málo výskytů této závady a Toyota Motor Europe neví o žádné nehodě, která by touto závadou byla způsobena.

Toyota vyvíjí maximální snahu situaci co nejrychleji vyřešit ke spokojenosti svých zákazníků.

Přestože se závada vyskytuje jen velmi zřídka, Toyota doporučuje všem zákazníkům, kteří mají jakékoli obavy, aby ještě před zasláním pokynů v rámci svolávací akce kontaktovali Oddělení péče o zákazníky Toyota na:

1) bezplatné zákaznické lince 800 600 800 nebo 800 TOYOTA
2) e-mailem na info@toyota.cz


Zdroj: TZ Toyota, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka