Velká svolávačka u Toyoty: Seznam vozů

vloženo

Toyota Motor Europe oznámila, že bude v Evropě svolávat osm modelů kvůli možné závadě pedálu akcelerátoru.

Velká svolávačka u Toyoty: Seznam vozů Velká svolávačka u Toyoty: Seznam vozů

Seznam svolávaných modelů, včetně časových intervalů výroby:


* AYGO (únor 2005 – srpen 2009)
* iQ (listopad 2008 – listopad 2009)
* Yaris (listopad 2005 – září 2009)
* Auris (říjen 2006 – 5. ledna 2010)
* Corolla (říjen 2006 – prosinec 2009)
* Verso (únor 2009 – 5. ledna 2010)
* Avensis (listopad 2008 – prosinec 2009)
* RAV4 (listopad 2005 – listopad 2009)


Přesný počet vozů, kterých se problém týká, je stále v šetření, ale může se jednat až o 1,8 mil. automobilů. Svolávací akce se netýká žádných modelů značky Lexus, ani žádných dalších modelů značky Toyota.

Politikou automobilky Toyota je vždy stavět zákazníka na první místo, a to za všech okolností,“ uvedl Tadaši Arašima, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe. „Chápeme, že současná situace vzbuzuje obavy, což je nám velice líto. Rádi bychom naše zákazníky ujistili o tom, že k inkriminované závadě akceleračního pedálu může dojít jen ve velmi vzácných případech. Ohlášená svolávací akce je preventivním opatřením, jehož cílem je zaručit všem našim zákazníkům maximální možnou bezpečnost.“

Popis a identifikace závady:
U některých mechanizmů pedálu akcelerátoru ve výše uvedených modelech může v ojedinělých případech dojít k mechanickému uvíznutí pedálu v částečně sešlápnuté poloze, případně se pedál může do klidové polohy vracet zpomaleně. K této situaci dochází proto, že některé mechanizmy pedálu akcelerátoru se časem opotřebují. V důsledku tohoto postupného opotřebení v kombinaci s některými provozními podmínkami a prostředím může dojít k nárůstu tření v mechanizmu pedálu. Občas pak může docházet k tomu, že pedál klade vyšší odpor při sešlapávání, vrací se jen pomalu do klidové polohy, příp. v nejhorším případě zůstává zaseknutý v částečně sešlápnuté poloze.

Toyota již zjistila, jak tento problém vyřešit, a v současnosti probíhá konečné hodnocení tohoto řešení a jeho potvrzování. Jakmile budou protiopatření potvrzena, Toyota sdělí všem zákazníkům i dalším zainteresovaným stranám podrobnosti nápravných opatření a způsob jejich provedení.

U jednotlivých modelů prodávaných na evropských trzích již byly provedeny změny ve výrobním procesu, kde se nyní používají jiné komponenty. Tato opatření proběhla v rámci politiky neustálého zvyšování kvality. Z těchto důvodů není důvod ani potřeba zastavovat v Evropě výrobu.

Na území Evropy bylo hlášeno jen několik málo výskytů této závady a Toyota Motor Europe neví o žádné nehodě, která by touto závadou byla způsobena.

Toyota vyvíjí maximální snahu situaci co nejrychleji vyřešit ke spokojenosti svých zákazníků.

Přestože se závada vyskytuje jen velmi zřídka, Toyota doporučuje všem zákazníkům, kteří mají jakékoli obavy, aby ještě před zasláním pokynů v rámci svolávací akce kontaktovali Oddělení péče o zákazníky Toyota na:

1) bezplatné zákaznické lince 800 600 800 nebo 800 TOYOTA
2) e-mailem na info@toyota.cz


Zdroj: TZ Toyota, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč