Velká svolávačka u Toyoty: Seznam vozů

vloženo

Toyota Motor Europe oznámila, že bude v Evropě svolávat osm modelů kvůli možné závadě pedálu akcelerátoru.

Velká svolávačka u Toyoty: Seznam vozů

Seznam svolávaných modelů, včetně časových intervalů výroby:

* AYGO (únor 2005 – srpen 2009)
* iQ (listopad 2008 – listopad 2009)
* Yaris (listopad 2005 – září 2009)
* Auris (říjen 2006 – 5. ledna 2010)
* Corolla (říjen 2006 – prosinec 2009)
* Verso (únor 2009 – 5. ledna 2010)
* Avensis (listopad 2008 – prosinec 2009)
* RAV4 (listopad 2005 – listopad 2009)


Přesný počet vozů, kterých se problém týká, je stále v šetření, ale může se jednat až o 1,8 mil. automobilů. Svolávací akce se netýká žádných modelů značky Lexus, ani žádných dalších modelů značky Toyota.

Politikou automobilky Toyota je vždy stavět zákazníka na první místo, a to za všech okolností,“ uvedl Tadaši Arašima, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe. „Chápeme, že současná situace vzbuzuje obavy, což je nám velice líto. Rádi bychom naše zákazníky ujistili o tom, že k inkriminované závadě akceleračního pedálu může dojít jen ve velmi vzácných případech. Ohlášená svolávací akce je preventivním opatřením, jehož cílem je zaručit všem našim zákazníkům maximální možnou bezpečnost.“

Popis a identifikace závady:
U některých mechanizmů pedálu akcelerátoru ve výše uvedených modelech může v ojedinělých případech dojít k mechanickému uvíznutí pedálu v částečně sešlápnuté poloze, případně se pedál může do klidové polohy vracet zpomaleně. K této situaci dochází proto, že některé mechanizmy pedálu akcelerátoru se časem opotřebují. V důsledku tohoto postupného opotřebení v kombinaci s některými provozními podmínkami a prostředím může dojít k nárůstu tření v mechanizmu pedálu. Občas pak může docházet k tomu, že pedál klade vyšší odpor při sešlapávání, vrací se jen pomalu do klidové polohy, příp. v nejhorším případě zůstává zaseknutý v částečně sešlápnuté poloze.

Toyota již zjistila, jak tento problém vyřešit, a v současnosti probíhá konečné hodnocení tohoto řešení a jeho potvrzování. Jakmile budou protiopatření potvrzena, Toyota sdělí všem zákazníkům i dalším zainteresovaným stranám podrobnosti nápravných opatření a způsob jejich provedení.

U jednotlivých modelů prodávaných na evropských trzích již byly provedeny změny ve výrobním procesu, kde se nyní používají jiné komponenty. Tato opatření proběhla v rámci politiky neustálého zvyšování kvality. Z těchto důvodů není důvod ani potřeba zastavovat v Evropě výrobu.

Na území Evropy bylo hlášeno jen několik málo výskytů této závady a Toyota Motor Europe neví o žádné nehodě, která by touto závadou byla způsobena.

Toyota vyvíjí maximální snahu situaci co nejrychleji vyřešit ke spokojenosti svých zákazníků.

Přestože se závada vyskytuje jen velmi zřídka, Toyota doporučuje všem zákazníkům, kteří mají jakékoli obavy, aby ještě před zasláním pokynů v rámci svolávací akce kontaktovali Oddělení péče o zákazníky Toyota na:

1) bezplatné zákaznické lince 800 600 800 nebo 800 TOYOTA
2) e-mailem na info@toyota.cz


Zdroj: TZ Toyota, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer