V soutěži Economy Run 2005 dosáhla vítězná Škoda Fabia Combi průměrné spotřeby 3,063 l/100 km

vloženo

Nejlepší posádka 24. ročníku tradiční motoristické soutěže o nejnižší spotřebu „Economy Run 2005“, tvořená Michalem Šimůnkem a Radkou Šimůnkovou, dosáhla s vozem Fabia Combi 1.9 TDI PD/74 kW průměrné spotřeby 3,063 l/100 km. Trasu o celkové délce téměř 600 km, která vedla po silnicích středočeského kraje, absolvovali s průměrnou rychlostí 54,078 km/hod.

Ilustrační foto k článku V soutěži Economy Run 2005 dosáhla vítězná Škoda Fabia Combi průměrné spotřeby 3,063 l/100 km Jen o něco málo vyšší spotřebu dosáhla nejlepší posádka Petr Farník a Zdeněk Urban v kategorii benzínových motorů. S vozem Škoda Fabia 1.2 HTP/47 kW dojeli do cíle v Kosmonosích u Mladé Boleslavi s průměrnou spotřebou 3,533 l/100 km (při průměrné rychlosti 53,66 km/hod.). Smyslem tradiční motoristické soutěže „Economy Run“ je dokázat, že i v hustém silničním provozu lze dosahovat se současnými moderními vozy dobrou průměrnou cestovní rychlost při malé spotřebě paliva.
Soutěže se mohou zúčastnit pouze neupravená vozidla značky Škoda určená pro běžný silniční provoz. Jakékoliv individuální úpravy včetně demontáže některých prvků výbavy (sedadla, sklápění zrcátek apod.) znamenají vyloučení ze soutěže. Před a během soutěže se kontroluje i tlak v pneumatikách s povolenou tolerancí dle předpisů stanovených výrobcem. Pro vyhodnocení celkového pořadí v jednotlivých skupinách (benzínové motory, dieselové motory) a kategoriích se používá tzv. index poměrné spotřeby FEI (Fuel Efficiency Index), který zohledňuje hmotnost soutěžních vozidel. FEI se vypočítává jako jedna desetina aritmetického průměru dvojnásobku dosažené spotřeby a spotřeby vztažené na 1 tunu hmotnosti vozidla dle vzorce: FEI = 1/10 x (2xN + N/m)/3 (kde je „N“ - dosažená průměrná spotřeba v litrech a „m“ je pohotovostní hmotnost vozidla). Letošního, již 24. ročníku soutěže „Economy Run“ se zúčastnilo celkem 64 zástupců modelových řad Škoda Fabia, Octavia a Superb, z toho 41 vozů v kategorii „benzínových motorů“ a 23 vozů v kategorii „dieselových motorů“. Zpestřením soutěže byla i účast 14 posádek, složených z domácích a zahraničních motoristických novinářů. V samostatné kategorii „media“ pak zvítězil mezi benzínovými motory redaktor deníku MD Dnes Miroslav Hájek. S vozem Fabia 1.4 16V/55 kW dosáhl spotřeby 4,389 l/100 km při průměrné rychlosti 53,798 km/h. Mezi dieselovými motory byla nejlepší novinářská posádka Karel Beránek a Jana Beránková s vozem Fabia Combi 1,9 TDI PD/74 kW (průměrná spotřeba: 3,68 l/100 km, průměrná rychlost: 53,938 km/h). Oficiální výsledky a další informace o soutěži jsou k dispozici na internetové stránce www.economyrun.cz.

Zdroj: Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s
18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit