V soutěži Economy Run 2005 dosáhla vítězná Škoda Fabia Combi průměrné spotřeby 3,063 l/100 km

vloženo

Nejlepší posádka 24. ročníku tradiční motoristické soutěže o nejnižší spotřebu „Economy Run 2005“, tvořená Michalem Šimůnkem a Radkou Šimůnkovou, dosáhla s vozem Fabia Combi 1.9 TDI PD/74 kW průměrné spotřeby 3,063 l/100 km. Trasu o celkové délce téměř 600 km, která vedla po silnicích středočeského kraje, absolvovali s průměrnou rychlostí 54,078 km/hod.

Ilustrační foto k článku V soutěži Economy Run 2005 dosáhla vítězná Škoda Fabia Combi průměrné spotřeby 3,063 l/100 km Jen o něco málo vyšší spotřebu dosáhla nejlepší posádka Petr Farník a Zdeněk Urban v kategorii benzínových motorů. S vozem Škoda Fabia 1.2 HTP/47 kW dojeli do cíle v Kosmonosích u Mladé Boleslavi s průměrnou spotřebou 3,533 l/100 km (při průměrné rychlosti 53,66 km/hod.). Smyslem tradiční motoristické soutěže „Economy Run“ je dokázat, že i v hustém silničním provozu lze dosahovat se současnými moderními vozy dobrou průměrnou cestovní rychlost při malé spotřebě paliva.
Soutěže se mohou zúčastnit pouze neupravená vozidla značky Škoda určená pro běžný silniční provoz. Jakékoliv individuální úpravy včetně demontáže některých prvků výbavy (sedadla, sklápění zrcátek apod.) znamenají vyloučení ze soutěže. Před a během soutěže se kontroluje i tlak v pneumatikách s povolenou tolerancí dle předpisů stanovených výrobcem. Pro vyhodnocení celkového pořadí v jednotlivých skupinách (benzínové motory, dieselové motory) a kategoriích se používá tzv. index poměrné spotřeby FEI (Fuel Efficiency Index), který zohledňuje hmotnost soutěžních vozidel. FEI se vypočítává jako jedna desetina aritmetického průměru dvojnásobku dosažené spotřeby a spotřeby vztažené na 1 tunu hmotnosti vozidla dle vzorce: FEI = 1/10 x (2xN + N/m)/3 (kde je „N“ - dosažená průměrná spotřeba v litrech a „m“ je pohotovostní hmotnost vozidla). Letošního, již 24. ročníku soutěže „Economy Run“ se zúčastnilo celkem 64 zástupců modelových řad Škoda Fabia, Octavia a Superb, z toho 41 vozů v kategorii „benzínových motorů“ a 23 vozů v kategorii „dieselových motorů“. Zpestřením soutěže byla i účast 14 posádek, složených z domácích a zahraničních motoristických novinářů. V samostatné kategorii „media“ pak zvítězil mezi benzínovými motory redaktor deníku MD Dnes Miroslav Hájek. S vozem Fabia 1.4 16V/55 kW dosáhl spotřeby 4,389 l/100 km při průměrné rychlosti 53,798 km/h. Mezi dieselovými motory byla nejlepší novinářská posádka Karel Beránek a Jana Beránková s vozem Fabia Combi 1,9 TDI PD/74 kW (průměrná spotřeba: 3,68 l/100 km, průměrná rychlost: 53,938 km/h). Oficiální výsledky a další informace o soutěži jsou k dispozici na internetové stránce www.economyrun.cz.

Zdroj: Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.05.2017
Toyota Aygo v edici Selection vsází na design
28.05.2017
Škoda Superb upevňuje své postavení novou výbavou
27.05.2017
Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi
26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!