V soutěži Economy Run 2005 dosáhla vítězná Škoda Fabia Combi průměrné spotřeby 3,063 l/100 km

vloženo

Nejlepší posádka 24. ročníku tradiční motoristické soutěže o nejnižší spotřebu „Economy Run 2005“, tvořená Michalem Šimůnkem a Radkou Šimůnkovou, dosáhla s vozem Fabia Combi 1.9 TDI PD/74 kW průměrné spotřeby 3,063 l/100 km. Trasu o celkové délce téměř 600 km, která vedla po silnicích středočeského kraje, absolvovali s průměrnou rychlostí 54,078 km/hod.

Ilustrační foto k článku V soutěži Economy Run 2005 dosáhla vítězná Škoda Fabia Combi průměrné spotřeby 3,063 l/100 km Jen o něco málo vyšší spotřebu dosáhla nejlepší posádka Petr Farník a Zdeněk Urban v kategorii benzínových motorů. S vozem Škoda Fabia 1.2 HTP/47 kW dojeli do cíle v Kosmonosích u Mladé Boleslavi s průměrnou spotřebou 3,533 l/100 km (při průměrné rychlosti 53,66 km/hod.). Smyslem tradiční motoristické soutěže „Economy Run“ je dokázat, že i v hustém silničním provozu lze dosahovat se současnými moderními vozy dobrou průměrnou cestovní rychlost při malé spotřebě paliva.
Soutěže se mohou zúčastnit pouze neupravená vozidla značky Škoda určená pro běžný silniční provoz. Jakékoliv individuální úpravy včetně demontáže některých prvků výbavy (sedadla, sklápění zrcátek apod.) znamenají vyloučení ze soutěže. Před a během soutěže se kontroluje i tlak v pneumatikách s povolenou tolerancí dle předpisů stanovených výrobcem. Pro vyhodnocení celkového pořadí v jednotlivých skupinách (benzínové motory, dieselové motory) a kategoriích se používá tzv. index poměrné spotřeby FEI (Fuel Efficiency Index), který zohledňuje hmotnost soutěžních vozidel. FEI se vypočítává jako jedna desetina aritmetického průměru dvojnásobku dosažené spotřeby a spotřeby vztažené na 1 tunu hmotnosti vozidla dle vzorce: FEI = 1/10 x (2xN + N/m)/3 (kde je „N“ - dosažená průměrná spotřeba v litrech a „m“ je pohotovostní hmotnost vozidla). Letošního, již 24. ročníku soutěže „Economy Run“ se zúčastnilo celkem 64 zástupců modelových řad Škoda Fabia, Octavia a Superb, z toho 41 vozů v kategorii „benzínových motorů“ a 23 vozů v kategorii „dieselových motorů“. Zpestřením soutěže byla i účast 14 posádek, složených z domácích a zahraničních motoristických novinářů. V samostatné kategorii „media“ pak zvítězil mezi benzínovými motory redaktor deníku MD Dnes Miroslav Hájek. S vozem Fabia 1.4 16V/55 kW dosáhl spotřeby 4,389 l/100 km při průměrné rychlosti 53,798 km/h. Mezi dieselovými motory byla nejlepší novinářská posádka Karel Beránek a Jana Beránková s vozem Fabia Combi 1,9 TDI PD/74 kW (průměrná spotřeba: 3,68 l/100 km, průměrná rychlost: 53,938 km/h). Oficiální výsledky a další informace o soutěži jsou k dispozici na internetové stránce www.economyrun.cz.

Zdroj: Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!