V soutěži Economy Run 2005 dosáhla vítězná Škoda Fabia Combi průměrné spotřeby 3,063 l/100 km

vloženo

Nejlepší posádka 24. ročníku tradiční motoristické soutěže o nejnižší spotřebu „Economy Run 2005“, tvořená Michalem Šimůnkem a Radkou Šimůnkovou, dosáhla s vozem Fabia Combi 1.9 TDI PD/74 kW průměrné spotřeby 3,063 l/100 km. Trasu o celkové délce téměř 600 km, která vedla po silnicích středočeského kraje, absolvovali s průměrnou rychlostí 54,078 km/hod.

Ilustrační foto k článku V soutěži Economy Run 2005 dosáhla vítězná Škoda Fabia Combi průměrné spotřeby 3,063 l/100 km Jen o něco málo vyšší spotřebu dosáhla nejlepší posádka Petr Farník a Zdeněk Urban v kategorii benzínových motorů. S vozem Škoda Fabia 1.2 HTP/47 kW dojeli do cíle v Kosmonosích u Mladé Boleslavi s průměrnou spotřebou 3,533 l/100 km (při průměrné rychlosti 53,66 km/hod.). Smyslem tradiční motoristické soutěže „Economy Run“ je dokázat, že i v hustém silničním provozu lze dosahovat se současnými moderními vozy dobrou průměrnou cestovní rychlost při malé spotřebě paliva.
Soutěže se mohou zúčastnit pouze neupravená vozidla značky Škoda určená pro běžný silniční provoz. Jakékoliv individuální úpravy včetně demontáže některých prvků výbavy (sedadla, sklápění zrcátek apod.) znamenají vyloučení ze soutěže. Před a během soutěže se kontroluje i tlak v pneumatikách s povolenou tolerancí dle předpisů stanovených výrobcem. Pro vyhodnocení celkového pořadí v jednotlivých skupinách (benzínové motory, dieselové motory) a kategoriích se používá tzv. index poměrné spotřeby FEI (Fuel Efficiency Index), který zohledňuje hmotnost soutěžních vozidel. FEI se vypočítává jako jedna desetina aritmetického průměru dvojnásobku dosažené spotřeby a spotřeby vztažené na 1 tunu hmotnosti vozidla dle vzorce: FEI = 1/10 x (2xN + N/m)/3 (kde je „N“ - dosažená průměrná spotřeba v litrech a „m“ je pohotovostní hmotnost vozidla). Letošního, již 24. ročníku soutěže „Economy Run“ se zúčastnilo celkem 64 zástupců modelových řad Škoda Fabia, Octavia a Superb, z toho 41 vozů v kategorii „benzínových motorů“ a 23 vozů v kategorii „dieselových motorů“. Zpestřením soutěže byla i účast 14 posádek, složených z domácích a zahraničních motoristických novinářů. V samostatné kategorii „media“ pak zvítězil mezi benzínovými motory redaktor deníku MD Dnes Miroslav Hájek. S vozem Fabia 1.4 16V/55 kW dosáhl spotřeby 4,389 l/100 km při průměrné rychlosti 53,798 km/h. Mezi dieselovými motory byla nejlepší novinářská posádka Karel Beránek a Jana Beránková s vozem Fabia Combi 1,9 TDI PD/74 kW (průměrná spotřeba: 3,68 l/100 km, průměrná rychlost: 53,938 km/h). Oficiální výsledky a další informace o soutěži jsou k dispozici na internetové stránce www.economyrun.cz.

Zdroj: Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země