V případě poruchy řidiči na dálnicích hazardují

vloženo

Čeští řidiči se chovají v případě defektu na silnici stále spíše nezodpovědně. Podle nejnovějšího průzkumu finanční skupiny AXA například více než polovina řidičů přeběhne rušnou dálnici, aby se dostala k protější čerpací stanici pro palivo. Třetina lidí pak nerušeně zůstává sedět v nepojízdném autě v odstavném pruhu a vůbec si neuvědomuje, jak nebezpečné to kvůli hrozící srážce s projíždějícími vozy může být.

V případě poruchy řidiči na dálnicích hazardují V případě poruchy řidiči na dálnicích hazardují

1 z 5 českých řidičů už někdy zůstal stát v nepojízdném vozu na dálnici. I přes toto relativně vysoké číslo přitom jen třetina lidí využívá pro opravy defektu asistenčních služeb. Ti zbylí si vůbec nepřipouští možné hrozby a často nebezpečné situace řeší zbytečně riskantním způsobem. Místo, aby jednoduše zvedli telefon a zavolali asistenční službu, která vše vyřeší za ně, si lidé zbytečně zahrávají se svým životem. Pokud by jim došlo palivo, celých 51 % řidičů by totiž podle průzkumu pojišťovny AXA dokonce klidně riskovalo život a přeběhlo dálnici, aby se dostali k čerpací stanici v protisměru. Pouhých 25 % dotázaných řidičů toto na první pohled velmi nebezpečné řešení rezolutně odmítlo.


Čeští řidiči využívají asistenční služby stále poměrně málo i přesto, že je mají již v rámci pojištění mnohdy k dispozici. Z našeho průzkumu vyplývá, že je stále častěji využívá především mladší generace. Se stoupajícím věkem se lidé při řešení poruch na silnici spoléhají spíše sami na sebe. Lidé okolo 50 let věku využívají asistenčních služeb jen zhruba ve čtvrtině případů, zatímco mladí řidiči do 26 let skoro dvakrát tak často, tedy ve 44 % z nich. Asistenční služby přitom zaručují rychlou pomoc při řešení téměř všech krizových situací, se kterými se řidiči na cestách mohou setkat, a ušetřit jim tak mnoho času a energie,“ upozorňuje Karel Žyla, manažer PR a interní komunikace finanční skupiny AXA.

Důvodem může být i častý názor, že se asistenční služby vztahují pouze na závažné nehody a defekty, kdy musí být automobil odtažen do servisu, anebo že by například kvůli prázdné nádrži řidiči uprostřed noci pojišťovnu obtěžovali. „Tak tomu ale samozřejmě není. Vždyť asistenční služby jsou tu právě pro naše klienty, aby jim pomohly při jakémkoli problému na silnici.“ doplňuje Karel Žyla.

Další častou ukázkou nerozvážného chování je řešení situace nepojízdného vozidla na dálnici. Skoro 30 % řidičů totiž zůstává sedět v autě stojícím pouze v odstavném pruhu. Úplně tak ignorují nebezpečí možné srážky s vozidly jedoucími kolem. Člověku se pochopitelně z vyhřátého auta do podzimního deště nebo zimy nechce, nikdy by však neměl zůstávat v autě déle, než je nezbytně nutné. Právě za špatného počasí je totiž riziko kolize s projíždějícím vozem kvůli zhoršené viditelnosti nejvyšší.

Pokud jde o závažnější poruchu, se kterou si řidiči neporadí sami, na asistenční službu se obracejí poměrně často (v 55 %), 37 % ale přece jen preferuje pomoc od známého nebo příbuzného. Jednoduší poruchy se pak snaží řešit spíše svépomocí. Celých 55 % řidičů si například v případě výměny kola poradí samo. I ta ale může být nebezpečná. Pokud dojedete s vozem na odstavné parkoviště, není na zapojení vlastní zručnosti nic špatného. Pokud ale náhle zastaví pouze v odstavném pruhu frekventované silnice, měli by nechat výměnu raději odborníkům, kteří jsou na tyto situace vybaveni.

Ogilvy Public Relations


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Cestujte se svými koly bezstarostně a snadno

Cestujte se svými koly bezstarostně a snadno

Počasí venku doslova přeje cyklovýletům. S letní dovolenou se jistě objeví otázka, jak kromě sebe a spousty zavazadel na místo dopravit i jízdní kola. Do zaplněného kufru ho rozhodně nesložíte, takže nejlepším a..

Jak zvládnout cestování autem v parném létě

Jak zvládnout cestování autem v parném létě

Venku stoupají teploty každý den. Je vidět, že už je léto v plném proudu a v autě začíná být celkem nesnesitelně...

Modernizovaný Volkswagen Passat má české ceny, 3/4 milionu nestačí

Modernizovaný Volkswagen Passat má české ceny, 3/4 milionu nestačí

Modernizovaná osmá generace modelové řady Volkswagen Passat přichází na český trh. Bestseller střední třídy, který..

Test ojetiny: Opel Corsa - déčko není béčko!

Test ojetiny: Opel Corsa - déčko není béčko!

Čtvrtá generace Opelu Corsa s označením D vstoupila na trh v roce 2006. Přesto ani dnes ostudu neudělá. To platí jak po..

SUV Škoda Karoq a Kodiaq získají nové bezpečnostní systémy a efektní nápis na zadních dveřích

SUV Škoda Karoq a Kodiaq získají nové bezpečnostní systémy a efektní nápis na zadních dveřích

Úspěšné modely SUV vstupují do modelového roku 2020 zvýšením úrovně vybavení pro větší bezpečnost a pohodlí. Nově bude..