V případě poruchy řidiči na dálnicích hazardují

vloženo

Čeští řidiči se chovají v případě defektu na silnici stále spíše nezodpovědně. Podle nejnovějšího průzkumu finanční skupiny AXA například více než polovina řidičů přeběhne rušnou dálnici, aby se dostala k protější čerpací stanici pro palivo. Třetina lidí pak nerušeně zůstává sedět v nepojízdném autě v odstavném pruhu a vůbec si neuvědomuje, jak nebezpečné to kvůli hrozící srážce s projíždějícími vozy může být.

V případě poruchy řidiči na dálnicích hazardují 1 z 5 českých řidičů už někdy zůstal stát v nepojízdném vozu na dálnici. I přes toto relativně vysoké číslo přitom jen třetina lidí využívá pro opravy defektu asistenčních služeb. Ti zbylí si vůbec nepřipouští možné hrozby a často nebezpečné situace řeší zbytečně riskantním způsobem. Místo, aby jednoduše zvedli telefon a zavolali asistenční službu, která vše vyřeší za ně, si lidé zbytečně zahrávají se svým životem. Pokud by jim došlo palivo, celých 51 % řidičů by totiž podle průzkumu pojišťovny AXA dokonce klidně riskovalo život a přeběhlo dálnici, aby se dostali k čerpací stanici v protisměru. Pouhých 25 % dotázaných řidičů toto na první pohled velmi nebezpečné řešení rezolutně odmítlo.

Čeští řidiči využívají asistenční služby stále poměrně málo i přesto, že je mají již v rámci pojištění mnohdy k dispozici. Z našeho průzkumu vyplývá, že je stále častěji využívá především mladší generace. Se stoupajícím věkem se lidé při řešení poruch na silnici spoléhají spíše sami na sebe. Lidé okolo 50 let věku využívají asistenčních služeb jen zhruba ve čtvrtině případů, zatímco mladí řidiči do 26 let skoro dvakrát tak často, tedy ve 44 % z nich. Asistenční služby přitom zaručují rychlou pomoc při řešení téměř všech krizových situací, se kterými se řidiči na cestách mohou setkat, a ušetřit jim tak mnoho času a energie,“ upozorňuje Karel Žyla, manažer PR a interní komunikace finanční skupiny AXA.

Důvodem může být i častý názor, že se asistenční služby vztahují pouze na závažné nehody a defekty, kdy musí být automobil odtažen do servisu, anebo že by například kvůli prázdné nádrži řidiči uprostřed noci pojišťovnu obtěžovali. „Tak tomu ale samozřejmě není. Vždyť asistenční služby jsou tu právě pro naše klienty, aby jim pomohly při jakémkoli problému na silnici.“ doplňuje Karel Žyla.

Další častou ukázkou nerozvážného chování je řešení situace nepojízdného vozidla na dálnici. Skoro 30 % řidičů totiž zůstává sedět v autě stojícím pouze v odstavném pruhu. Úplně tak ignorují nebezpečí možné srážky s vozidly jedoucími kolem. Člověku se pochopitelně z vyhřátého auta do podzimního deště nebo zimy nechce, nikdy by však neměl zůstávat v autě déle, než je nezbytně nutné. Právě za špatného počasí je totiž riziko kolize s projíždějícím vozem kvůli zhoršené viditelnosti nejvyšší.

Pokud jde o závažnější poruchu, se kterou si řidiči neporadí sami, na asistenční službu se obracejí poměrně často (v 55 %), 37 % ale přece jen preferuje pomoc od známého nebo příbuzného. Jednoduší poruchy se pak snaží řešit spíše svépomocí. Celých 55 % řidičů si například v případě výměny kola poradí samo. I ta ale může být nebezpečná. Pokud dojedete s vozem na odstavné parkoviště, není na zapojení vlastní zručnosti nic špatného. Pokud ale náhle zastaví pouze v odstavném pruhu frekventované silnice, měli by nechat výměnu raději odborníkům, kteří jsou na tyto situace vybaveni.

Ogilvy Public Relations

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!