V případě poruchy řidiči na dálnicích hazardují

vloženo

Čeští řidiči se chovají v případě defektu na silnici stále spíše nezodpovědně. Podle nejnovějšího průzkumu finanční skupiny AXA například více než polovina řidičů přeběhne rušnou dálnici, aby se dostala k protější čerpací stanici pro palivo. Třetina lidí pak nerušeně zůstává sedět v nepojízdném autě v odstavném pruhu a vůbec si neuvědomuje, jak nebezpečné to kvůli hrozící srážce s projíždějícími vozy může být.

V případě poruchy řidiči na dálnicích hazardují V případě poruchy řidiči na dálnicích hazardují

1 z 5 českých řidičů už někdy zůstal stát v nepojízdném vozu na dálnici. I přes toto relativně vysoké číslo přitom jen třetina lidí využívá pro opravy defektu asistenčních služeb. Ti zbylí si vůbec nepřipouští možné hrozby a často nebezpečné situace řeší zbytečně riskantním způsobem. Místo, aby jednoduše zvedli telefon a zavolali asistenční službu, která vše vyřeší za ně, si lidé zbytečně zahrávají se svým životem. Pokud by jim došlo palivo, celých 51 % řidičů by totiž podle průzkumu pojišťovny AXA dokonce klidně riskovalo život a přeběhlo dálnici, aby se dostali k čerpací stanici v protisměru. Pouhých 25 % dotázaných řidičů toto na první pohled velmi nebezpečné řešení rezolutně odmítlo.


Čeští řidiči využívají asistenční služby stále poměrně málo i přesto, že je mají již v rámci pojištění mnohdy k dispozici. Z našeho průzkumu vyplývá, že je stále častěji využívá především mladší generace. Se stoupajícím věkem se lidé při řešení poruch na silnici spoléhají spíše sami na sebe. Lidé okolo 50 let věku využívají asistenčních služeb jen zhruba ve čtvrtině případů, zatímco mladí řidiči do 26 let skoro dvakrát tak často, tedy ve 44 % z nich. Asistenční služby přitom zaručují rychlou pomoc při řešení téměř všech krizových situací, se kterými se řidiči na cestách mohou setkat, a ušetřit jim tak mnoho času a energie,“ upozorňuje Karel Žyla, manažer PR a interní komunikace finanční skupiny AXA.

Důvodem může být i častý názor, že se asistenční služby vztahují pouze na závažné nehody a defekty, kdy musí být automobil odtažen do servisu, anebo že by například kvůli prázdné nádrži řidiči uprostřed noci pojišťovnu obtěžovali. „Tak tomu ale samozřejmě není. Vždyť asistenční služby jsou tu právě pro naše klienty, aby jim pomohly při jakémkoli problému na silnici.“ doplňuje Karel Žyla.

Další častou ukázkou nerozvážného chování je řešení situace nepojízdného vozidla na dálnici. Skoro 30 % řidičů totiž zůstává sedět v autě stojícím pouze v odstavném pruhu. Úplně tak ignorují nebezpečí možné srážky s vozidly jedoucími kolem. Člověku se pochopitelně z vyhřátého auta do podzimního deště nebo zimy nechce, nikdy by však neměl zůstávat v autě déle, než je nezbytně nutné. Právě za špatného počasí je totiž riziko kolize s projíždějícím vozem kvůli zhoršené viditelnosti nejvyšší.

Pokud jde o závažnější poruchu, se kterou si řidiči neporadí sami, na asistenční službu se obracejí poměrně často (v 55 %), 37 % ale přece jen preferuje pomoc od známého nebo příbuzného. Jednoduší poruchy se pak snaží řešit spíše svépomocí. Celých 55 % řidičů si například v případě výměny kola poradí samo. I ta ale může být nebezpečná. Pokud dojedete s vozem na odstavné parkoviště, není na zapojení vlastní zručnosti nic špatného. Pokud ale náhle zastaví pouze v odstavném pruhu frekventované silnice, měli by nechat výměnu raději odborníkům, kteří jsou na tyto situace vybaveni.

Ogilvy Public Relations

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte
22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s