V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?

vloženo

Jestli patříte mezi řidiče, kteří neradi přezouvají auto, možná jste uvažovali o celoročních pneumatikách. Jsou ale pro vás opravdu nejlepším řešením?

V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních? V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?

Přezouvání má svůj smysl
Ze zákona mají řidiči povinnost, přezouvat letní pneumatiky na zimní od 1. listopadu. Není to žádný výmysl zákonodárců, ale má to svůj smysl.


Letní pneumatiky obsahují speciální směs a vzorek, díky kterému si poradí s rozpálenou vozovkou během horkého léta. Dobře přilnou k silnici a zvládnou odvést přebytečnou vodu z kol, když vás překvapí pořádná letní bouřka. Pokud s nimi vyjedete v nižších teplotách, než je +7 stupňů, dost riskujete. Letní pneumatiky nejsou připravené na námrazu ani sněhový poprašek. Při případném rychlém brzdění se nebezpečně prodlouží brzdná dráha automobilu a koledujete si o nehodu. Vzorek dezénu nesmí být nižší než 1,6 mm. 

Jízdou na zimních pneumatikách v létě rozhodně neušetříte
Naopak zimní pneumatiky zvládnou sníh i zledovatělou silnici. Nedostanete s nimi tak snadno smyk a díky hlubokému dezénu se perfektně zakousnou do sněhové pokrývky. Když s nimi ale vyrazíte v létě, auto je při řízení zbytečně těžkopádné a kvůli vysoké teplotě nepřilne pneumatika k vozovce tak, jak by měla. Navíc gumy zbytečně opotřebováváte. Vzorek musí být minimálně 4 mm hluboký a jízdou v létě ho opotřebujete zbytečně brzo. Rozhodně tím neušetříte, právě naopak. Nové pneumatiky budete kupovat dřív, než si myslíte. 

Celoroční pneumatiky jsou vhodné pro řidiče, kteří toho najezdí méně
A jak je to s celoročními pneu? Jak už název napovídá, můžete na nich jezdit v mínusových teplotách i během horkých letních dnů. Mějte ale na paměti, že se jedná o kompromis a celoroční pneumatiky mají svoje omezení. Hodí se pro řidiče, kteří najezdí málo kilometrů. Pokud tedy občas zajedete pouze na nákup, klidně si je pořiďte. Podmínkou jsou také mírné podnební podmínky, což znamená, že pokud bydlíte v horách, přezouvání vás stejně nemine. Celoroční pneumatiky vám na sněhu neposlouží tak dobře, jako zimní pneu. A pokud vám leží na srdci nižší pořizovací cena, pak věřte, že to s ní není tak horké. Protože budete jezdit celý rok, rychleji je opotřebujete a stejně budete brzo kupovat nové.

Komerční článek


Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
07.09.2018
BMW X2 M35i je tady, vrchol nabídky umí stovku za pět sekund
30.08.2018
Test ojetiny: Citroën C2 VTR a VTS – pro ty, co se nebojí
29.08.2018
Nová generace roadsteru BMW Z4 se představuje v edici M40i First Edition
28.08.2018
Fantastická Čtyřka! BMW 440i M Performance
28.08.2018
Nepostradatelné vybavení do garáže, které ušetří čas i námahu
27.08.2018
Test ojetiny: Opel Astra 1.4 Turbo (video)
24.08.2018
Třetí generace modelu Kia Ceed je tady, stojí od 379 980 Kč
23.08.2018
Test ojetiny: Renault Mégane II – špatná pověst sráží ceny
22.08.2018
Mitsubishi Space Star se dostává do Česka a nebude drahé
21.08.2018
Mladoboleslavská Škoda vyrobila milionté SUV
20.08.2018
BMW 330d M Sport Shadow Edition - Naděje žije!
17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)