V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?

vloženo

Jestli patříte mezi řidiče, kteří neradi přezouvají auto, možná jste uvažovali o celoročních pneumatikách. Jsou ale pro vás opravdu nejlepším řešením?

V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních? V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?

Přezouvání má svůj smysl
Ze zákona mají řidiči povinnost, přezouvat letní pneumatiky na zimní od 1. listopadu. Není to žádný výmysl zákonodárců, ale má to svůj smysl.


Letní pneumatiky obsahují speciální směs a vzorek, díky kterému si poradí s rozpálenou vozovkou během horkého léta. Dobře přilnou k silnici a zvládnou odvést přebytečnou vodu z kol, když vás překvapí pořádná letní bouřka. Pokud s nimi vyjedete v nižších teplotách, než je +7 stupňů, dost riskujete. Letní pneumatiky nejsou připravené na námrazu ani sněhový poprašek. Při případném rychlém brzdění se nebezpečně prodlouží brzdná dráha automobilu a koledujete si o nehodu. Vzorek dezénu nesmí být nižší než 1,6 mm. 

Jízdou na zimních pneumatikách v létě rozhodně neušetříte
Naopak zimní pneumatiky zvládnou sníh i zledovatělou silnici. Nedostanete s nimi tak snadno smyk a díky hlubokému dezénu se perfektně zakousnou do sněhové pokrývky. Když s nimi ale vyrazíte v létě, auto je při řízení zbytečně těžkopádné a kvůli vysoké teplotě nepřilne pneumatika k vozovce tak, jak by měla. Navíc gumy zbytečně opotřebováváte. Vzorek musí být minimálně 4 mm hluboký a jízdou v létě ho opotřebujete zbytečně brzo. Rozhodně tím neušetříte, právě naopak. Nové pneumatiky budete kupovat dřív, než si myslíte. 

Celoroční pneumatiky jsou vhodné pro řidiče, kteří toho najezdí méně
A jak je to s celoročními pneu? Jak už název napovídá, můžete na nich jezdit v mínusových teplotách i během horkých letních dnů. Mějte ale na paměti, že se jedná o kompromis a celoroční pneumatiky mají svoje omezení. Hodí se pro řidiče, kteří najezdí málo kilometrů. Pokud tedy občas zajedete pouze na nákup, klidně si je pořiďte. Podmínkou jsou také mírné podnební podmínky, což znamená, že pokud bydlíte v horách, přezouvání vás stejně nemine. Celoroční pneumatiky vám na sněhu neposlouží tak dobře, jako zimní pneu. A pokud vám leží na srdci nižší pořizovací cena, pak věřte, že to s ní není tak horké. Protože budete jezdit celý rok, rychleji je opotřebujete a stejně budete brzo kupovat nové.

Komerční článek


Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport