V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?

vloženo

Jestli patříte mezi řidiče, kteří neradi přezouvají auto, možná jste uvažovali o celoročních pneumatikách. Jsou ale pro vás opravdu nejlepším řešením?

V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních? V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?

Přezouvání má svůj smysl
Ze zákona mají řidiči povinnost, přezouvat letní pneumatiky na zimní od 1. listopadu. Není to žádný výmysl zákonodárců, ale má to svůj smysl.


Letní pneumatiky obsahují speciální směs a vzorek, díky kterému si poradí s rozpálenou vozovkou během horkého léta. Dobře přilnou k silnici a zvládnou odvést přebytečnou vodu z kol, když vás překvapí pořádná letní bouřka. Pokud s nimi vyjedete v nižších teplotách, než je +7 stupňů, dost riskujete. Letní pneumatiky nejsou připravené na námrazu ani sněhový poprašek. Při případném rychlém brzdění se nebezpečně prodlouží brzdná dráha automobilu a koledujete si o nehodu. Vzorek dezénu nesmí být nižší než 1,6 mm. 

Jízdou na zimních pneumatikách v létě rozhodně neušetříte
Naopak zimní pneumatiky zvládnou sníh i zledovatělou silnici. Nedostanete s nimi tak snadno smyk a díky hlubokému dezénu se perfektně zakousnou do sněhové pokrývky. Když s nimi ale vyrazíte v létě, auto je při řízení zbytečně těžkopádné a kvůli vysoké teplotě nepřilne pneumatika k vozovce tak, jak by měla. Navíc gumy zbytečně opotřebováváte. Vzorek musí být minimálně 4 mm hluboký a jízdou v létě ho opotřebujete zbytečně brzo. Rozhodně tím neušetříte, právě naopak. Nové pneumatiky budete kupovat dřív, než si myslíte. 

Celoroční pneumatiky jsou vhodné pro řidiče, kteří toho najezdí méně
A jak je to s celoročními pneu? Jak už název napovídá, můžete na nich jezdit v mínusových teplotách i během horkých letních dnů. Mějte ale na paměti, že se jedná o kompromis a celoroční pneumatiky mají svoje omezení. Hodí se pro řidiče, kteří najezdí málo kilometrů. Pokud tedy občas zajedete pouze na nákup, klidně si je pořiďte. Podmínkou jsou také mírné podnební podmínky, což znamená, že pokud bydlíte v horách, přezouvání vás stejně nemine. Celoroční pneumatiky vám na sněhu neposlouží tak dobře, jako zimní pneu. A pokud vám leží na srdci nižší pořizovací cena, pak věřte, že to s ní není tak horké. Protože budete jezdit celý rok, rychleji je opotřebujete a stejně budete brzo kupovat nové.

Komerční článek


Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu
23.10.2018
Seat Terraco je třetím SUV do party
23.10.2018
Škoda Fabia Combi Scoutline představena, oplastování není levné
22.10.2018
Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku
18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací