Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly.

vloženo

Rallye Dakar 2016 má za sebou první závodní den, vývoj prologu, bohužel, narušila vážná nehoda. Úvodní speciálka kategorie kamionů byla proto zrušena. Po zahajovacím ceremoniálu závodníci vyjeli do prologu 38. ročníku Rallye Dakar. Trasa vedla z Buenos Aires do Rosaria. Z celkových 357 kilometrů, které na jezdce v sobotu čekaly, zabrala měřená část jen 11 kilometrů. Výsledky měly rozřadit závodníky pro start v následující etapě. Prolog však dokončily pouze motocykly a čtyřkolky. Během závodu automobilů došlo k vážné nehodě.

Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly. Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly.

Vůz s číslem 360 vyjel z trati a srazil několik diváků, přičemž se jednalo o automobil MINI řízený čínskou pilotkou Kuo Mej-ling účastnící se tohoto závodu poprvé. Toto neštěstí znamenalo zrušení úvodní speciálky pro posádky kamionů. Nečekaný vývoj závodu všechny zaskočil. Martin Macík i jeho tým se na start těšili a byli připraveni bojovat během prologu o umístění v první dvacítce, přesto rozhodnutí organizátorů plně respektují a je jim moc líto všech, kteří byli nehodou postiženi.     


Karavana Rallye Dakar se dala do pohybu. Liazka týmu KM Racing pilotovaná Martinem Macíkem vyrazila spolu s dalšími 346 závodními vozidly na trať dlouhou přes 9000 km. Celkem 560 účastníků vjelo do závodu na 136 motocyklech, ve 45 čtyřkolkách, 111 autech a 55 kamionech. Doprovázejí je také jejich servisní vozy, auta novinářů a organizátorů či vrtulníky dohlížející na bezpečnost. Bohužel, právě záchranné a bezpečnostní složky musely zasáhnout hned v úvodním prologu.

První rychlostní část letošního ročníku měla podobný průběh jako každý rok, rovné rychlé cesty s prudkými zatáčkami. Kategorie motocyklů a čtyřkolek dokončily prolog podle plánu. Poté přišla na řadu soutěž automobilů a došlo k nehodě, kterou nikdo neočekával. Na sedmém kilometru automobil s číslem 360 vyjel z trati a dostal se mezi diváky. Neštěstí okamžitě přerušilo závod. Organizátoři ihned přivolali záchranáře a další bezpečnostní síly a začali zraněné ošetřovat a transportovat do nemocnic. Závod byl přerušen.

Dobře se vedlo všem jezdcům týmu BARTH Racing. David Pabiška si udržel své startovní číslo a na start se v úvodní etapě postaví na 37. místě. Rudolf Lhotský poskočil startovním polem oproti svému startovnímu číslu hodně dopředu a zítra se na start úvodní etapy dle neoficiálních výsledků postaví na 82. místě. Josef Macháček s Martinem Plechatým dojeli na 44. místě a také pro ně to měl být posun startovním polem směrem vzhůru.

Komentáře českých účastníků soutěže Rallye Dakar:

Mrzí nás, že došlo hned v úvodu k takovému neštěstí. Nikdo z nás nic podobného neočekával. Respektujeme rozhodnutí pořadatelů, zdraví a bezpečnost by měly být na prvním místě,“ komentoval vývoj závodu Martin Macík. „Plánovali jsme, že během prologu se budeme snažit o postup do první dvacítky, protože úvodních dvacet kamionů startuje s delšími časovými intervaly, které znamenají výhodu. Ale nedá se nic dělat, pokusíme se o to v další části závodu,“ dodal Martin. 

Ve vší radosti jsme si užili pódium, kde jsme si opět navlékli opičí masky, a poté jsme vystartovali do spojovací části etapy. Když jsme dojeli na start rychlostní zkoušky, dozvěděli jsme se, co se stalo. Následně jsme se dozvěděli, že prolog byl zrušen,“ konstatoval šéf týmu Bonver Dakar Project Tomáš Vrátný. „Je nám moc líto, co se stalo, ale věříme, že je to první a zároveň poslední nepříjemná událost, která Dakar postihla.


Fotografie k článku

Fotografie k článku Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly. Fotografie k článku Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly. Fotografie k článku Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly.

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Rádi byste se viděli za volantem Audi Q7 nebo Volkswagenu Touareg, přičemž rodinný rozpočet nestačí pokrýt pořizovací náklady a ojetých kusů se bojíte? Nebojte, svůj sen velkého SUV si můžete splnit. Existuje totiž Kia..

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

100. výročí založení: značka Citroën otevírá rok oslav 100. výročí svého založení výjimečnou obchodní nabídkou..

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými..

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..

BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition

BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition

Je to tady, zájemci o šestiválcová BMW se dočkaly. Mnichovská automobilka představuje modely BMW X3 M a BMW X4 M a..