Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly.

vloženo

Rallye Dakar 2016 má za sebou první závodní den, vývoj prologu, bohužel, narušila vážná nehoda. Úvodní speciálka kategorie kamionů byla proto zrušena. Po zahajovacím ceremoniálu závodníci vyjeli do prologu 38. ročníku Rallye Dakar. Trasa vedla z Buenos Aires do Rosaria. Z celkových 357 kilometrů, které na jezdce v sobotu čekaly, zabrala měřená část jen 11 kilometrů. Výsledky měly rozřadit závodníky pro start v následující etapě. Prolog však dokončily pouze motocykly a čtyřkolky. Během závodu automobilů došlo k vážné nehodě.

Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly.

Vůz s číslem 360 vyjel z trati a srazil několik diváků, přičemž se jednalo o automobil MINI řízený čínskou pilotkou Kuo Mej-ling účastnící se tohoto závodu poprvé. Toto neštěstí znamenalo zrušení úvodní speciálky pro posádky kamionů. Nečekaný vývoj závodu všechny zaskočil. Martin Macík i jeho tým se na start těšili a byli připraveni bojovat během prologu o umístění v první dvacítce, přesto rozhodnutí organizátorů plně respektují a je jim moc líto všech, kteří byli nehodou postiženi.     

Karavana Rallye Dakar se dala do pohybu. Liazka týmu KM Racing pilotovaná Martinem Macíkem vyrazila spolu s dalšími 346 závodními vozidly na trať dlouhou přes 9000 km. Celkem 560 účastníků vjelo do závodu na 136 motocyklech, ve 45 čtyřkolkách, 111 autech a 55 kamionech. Doprovázejí je také jejich servisní vozy, auta novinářů a organizátorů či vrtulníky dohlížející na bezpečnost. Bohužel, právě záchranné a bezpečnostní složky musely zasáhnout hned v úvodním prologu.

První rychlostní část letošního ročníku měla podobný průběh jako každý rok, rovné rychlé cesty s prudkými zatáčkami. Kategorie motocyklů a čtyřkolek dokončily prolog podle plánu. Poté přišla na řadu soutěž automobilů a došlo k nehodě, kterou nikdo neočekával. Na sedmém kilometru automobil s číslem 360 vyjel z trati a dostal se mezi diváky. Neštěstí okamžitě přerušilo závod. Organizátoři ihned přivolali záchranáře a další bezpečnostní síly a začali zraněné ošetřovat a transportovat do nemocnic. Závod byl přerušen.

Dobře se vedlo všem jezdcům týmu BARTH Racing. David Pabiška si udržel své startovní číslo a na start se v úvodní etapě postaví na 37. místě. Rudolf Lhotský poskočil startovním polem oproti svému startovnímu číslu hodně dopředu a zítra se na start úvodní etapy dle neoficiálních výsledků postaví na 82. místě. Josef Macháček s Martinem Plechatým dojeli na 44. místě a také pro ně to měl být posun startovním polem směrem vzhůru.

Komentáře českých účastníků soutěže Rallye Dakar:

Mrzí nás, že došlo hned v úvodu k takovému neštěstí. Nikdo z nás nic podobného neočekával. Respektujeme rozhodnutí pořadatelů, zdraví a bezpečnost by měly být na prvním místě,“ komentoval vývoj závodu Martin Macík. „Plánovali jsme, že během prologu se budeme snažit o postup do první dvacítky, protože úvodních dvacet kamionů startuje s delšími časovými intervaly, které znamenají výhodu. Ale nedá se nic dělat, pokusíme se o to v další části závodu,“ dodal Martin. 

Ve vší radosti jsme si užili pódium, kde jsme si opět navlékli opičí masky, a poté jsme vystartovali do spojovací části etapy. Když jsme dojeli na start rychlostní zkoušky, dozvěděli jsme se, co se stalo. Následně jsme se dozvěděli, že prolog byl zrušen,“ konstatoval šéf týmu Bonver Dakar Project Tomáš Vrátný. „Je nám moc líto, co se stalo, ale věříme, že je to první a zároveň poslední nepříjemná událost, která Dakar postihla.


Fotografie k článku

Fotografie k článku Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly. Fotografie k článku Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly. Fotografie k článku Úvodní prolog Rallye Dakar přerušila nehoda. Kamiony neodstartovaly.
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.02.2017
Mitsubishi Outlander 2017 - myšák reaguje na požadavky zákazníků
27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!