Úspěšný rok Citroënu

vloženo

1 395 000 prodaných vozů v roce 2005 a celosvětový nárůst o 3,5 %

Rekordní rok Citroënu s 1 395 000 prodanými novými vozy ve světě - V zemích evropské „18“ se prodalo 1 103 000 vozů a tržní podíl značky se zvedl z loňských 6,6 % na 6,7 % - V Evropě vyjma Francie se prodalo 755 000 citroënů, tržní podíl dosáhl hodnoty 5,4 % - Ve Francii došlo ke zvýšení prodejů proti roku 2004 o 3,1 %. S 342 000 prodanými osobními a užitkovými vozy se tržní podíl Citroënu pozvedl z 13,7 % v roce 2004 na 14 % v roce 2005. - V ostatních částech světa narostly prodeje značky v průměru o 15,9 %, ve střední Evropě o 11 %, v Číně o 34 % (trh obecně posiloval o 26 %), v Argentině o 48 % (trh + 36 %), v Brazílii o 30 % (trh obecně + 5 %).


Nové modely, nové technologie i sport

Nejen co do prodejních čísel byl rok 2005 pro Citroën rokem rekordů. Nebývalé šíře dosáhla i nabídka modelové řady značky, kterou zkompletovaly dva nové modely. Na trh byl uveden nejmenší model C1, oficiálního představení se dostalo vlajkové lodi, modelu C6 na autosalonech v Ženevě a ve Frankfurtu. K úspěchu přispělo rovněž završení vývoje kompaktních vozů, a to jak stylovému, tak zejména díky novým technologiím a řešením. Citroën se mohl nově opřít o motorové jednotky HDi 110 Fap pro model C3 či HDi 55 pro model C1. Výčet novinek pokračuje například přes model C3 s pohonem na zemní plyn, technologie Start & Stop pro Citroën C3 a C2 atd. Pozici značky dál upevnily úspěchy na sportovním poli, zejména třetí titul mistrů světa v Poháru konstruktérů WRC v řadě, druhý primát mezi piloty pro posádku Sébastien Loeb – Daniel Elena na voze Xsara WRC a také titul juniorských mistrů světa pro dvojici Dani Sordo – Marc Marti ve třídě C2 Super 1600.

Jak si vedl Citroën v některých zemích západní Evropy?

Tržní podíl se Citroënu zvedl ve Francii (na 14 %), největší podíl na tom mají osobní vozy, jejichž prodeje stouply o 5,7 %. Citroën C4 ve svém prvním roce prodeje zaznamenal 63 800 objednávek, C1 završil rok s číslem 5800 prodaných vozů. Nárůst nad rámec tendence trhu zaznamenal Citroën také v užitkových autech (+ 3,4 %). Polepšily si všechny modely, nicméně největší zájem Francouzů byl o C2 Entreprise (+ 13,9 %), skvělé loučení s kariérou má za sebou C15, jehož prodeje se zvedly o 15,3 %. Úspěšný rok má za sebou Citroën v Německu. Tamější trh sice sílil o pouhých 1,7 %, ale Citroën překonal dokonce dvacetiprocentní nárůst! Značka trhala rekordy i co se podílu na německém trhu týče (2,3 % - 1,9 % loni) s 80 000 prodanými vozy. Na rekordním posunu se nejvíce podílel model C4, který se zařadil hned za Berlingo jako nejprodávanější dvojka. Mimořádně se dařilo rovněž Xsaře Picasso (+ 37 %), posílila i nová C5 (+ 26 %) a C8. Trh ve Velké Británii je na ústupu o 4,6 %, Citroën poklesl o 5,5 %. Nejžádanějším modelem na ostrovech kromě novinky C4 byla Xsara Picasso (více než 31 000 prodaných kusů). Rekordní rok pro Citroën vyzněl ve Španělsku s 213 000 prodanými auty, což značí 2. místo s 11% nárůstem registrací. S 13% podílem na trhu užitkových vozů je Citroën lídrem už podesáté v řadě! Značně šly nahoru prodeje Citroënu v Rakousku (o 17,4 %). 14 000 prodaných vozů je historickým úspěchem značky, která se tak zařadila mezi desítku nejprodávanějších. Imatrikulace osobních vozů posílily o 17,5 %, Picasso dokonce o 34 %. Ze skandinávských zemí si nejlépe Citroën vedl ve Švédsku a Dánsku. Ve Švédsku „narostl“ o 16,7 %, u osobních vozů dokonce o 20,5 %. Nejlépe se prodávaly C3, C4, C5 a Picasso. V Dánsku se Citroën dokonce dostal mezi nejprodávanější pětku s nárůstem prodejů o 21,7 %. V Top 10 je Citroën také ve Švýcarsku (+ 5,3 %), kde se o úspěch nejvíce zasloužil model C4 (+ 44,6 %,), na druhých místech v segmentech figurují C8 a Berlingo. Solidní výsledky byly zaznamenány také v Portugalsku, kde největší díl prodejů ukrojila Xsara Picasso a segment M1 tak mohl zaznamenat šedesátiprocentní vzrůst! Citroën se na portugalském trhu stal trojkou.

Střední Evropě kraluje Slovensko

Ve střední Evropě, resp. v Polsku a Maďarsku byl trh obecně na ústupu, ale Citroën se ukázal v bilanci proti těmto vlivům resistentní. Naopak v České republice, kde byl automobilový trh na čtyřprocentním vzestupu, prodal Citroën o 13 % více nových vozů než před rokem, stoupl i jeho tržní podíl (z 3,4 na 3,7 %). Na Slovensku se značka v prodejích „zvedla“ dokonce o 26 % a tržní podíl už má 6,6 %. Chorvatsko potvrdilo, že je baštou užitkových vozů s nárůstem 31 % prodejů a s podílem lehkých užitkových vozů 17 % je Citroën už druhý.

Stoprocentní nárůst v Rumunsku

V ostatních zemích světa prodal Citroën 244 000 nových vozů, což představuje čtvrtinový posun proti loňsku. Latinskoamerický trh byl sice v prvním pololetí poznamenán slabším kurzem dolaru, nicméně například v Argentině posílily prodeje Citroënu o 48 % (zejména díky Xsaře Picasso 1.6 - + 30 %). V Brazílii vykazuje značka třicetiprocentní přírůstek prodejů, a to hlavně díky C3 1.4 a speciální verzi pro zdejší trh „Flex Fuel“. Pozoruhodný vzestup zájmu o vozy značky Citroën byl loni také v Turecku ( + 28 %), Rusku (+ 59 % - 6900 vozů), Bulharsku (+ 50 % - 5. místo na trhu), v Rumunsku dokonce o 102 %. V Austrálii se loni prodalo o 25 % více nových citroënů a C4 se stala autem roku.  


Zdroj: Citroën Česká republika s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.05.2017
Škoda Superb upevňuje své postavení novou výbavou
27.05.2017
Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi
26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu