Úspěšný rok Citroënu

vloženo

1 395 000 prodaných vozů v roce 2005 a celosvětový nárůst o 3,5 %

Ilustrační foto k článku Úspěšný rok Citroënu

Rekordní rok Citroënu s 1 395 000 prodanými novými vozy ve světě - V zemích evropské „18“ se prodalo 1 103 000 vozů a tržní podíl značky se zvedl z loňských 6,6 % na 6,7 % - V Evropě vyjma Francie se prodalo 755 000 citroënů, tržní podíl dosáhl hodnoty 5,4 % - Ve Francii došlo ke zvýšení prodejů proti roku 2004 o 3,1 %. S 342 000 prodanými osobními a užitkovými vozy se tržní podíl Citroënu pozvedl z 13,7 % v roce 2004 na 14 % v roce 2005. - V ostatních částech světa narostly prodeje značky v průměru o 15,9 %, ve střední Evropě o 11 %, v Číně o 34 % (trh obecně posiloval o 26 %), v Argentině o 48 % (trh + 36 %), v Brazílii o 30 % (trh obecně + 5 %).

Nové modely, nové technologie i sport

Nejen co do prodejních čísel byl rok 2005 pro Citroën rokem rekordů. Nebývalé šíře dosáhla i nabídka modelové řady značky, kterou zkompletovaly dva nové modely. Na trh byl uveden nejmenší model C1, oficiálního představení se dostalo vlajkové lodi, modelu C6 na autosalonech v Ženevě a ve Frankfurtu. K úspěchu přispělo rovněž završení vývoje kompaktních vozů, a to jak stylovému, tak zejména díky novým technologiím a řešením. Citroën se mohl nově opřít o motorové jednotky HDi 110 Fap pro model C3 či HDi 55 pro model C1. Výčet novinek pokračuje například přes model C3 s pohonem na zemní plyn, technologie Start & Stop pro Citroën C3 a C2 atd. Pozici značky dál upevnily úspěchy na sportovním poli, zejména třetí titul mistrů světa v Poháru konstruktérů WRC v řadě, druhý primát mezi piloty pro posádku Sébastien Loeb – Daniel Elena na voze Xsara WRC a také titul juniorských mistrů světa pro dvojici Dani Sordo – Marc Marti ve třídě C2 Super 1600.

Jak si vedl Citroën v některých zemích západní Evropy?

Tržní podíl se Citroënu zvedl ve Francii (na 14 %), největší podíl na tom mají osobní vozy, jejichž prodeje stouply o 5,7 %. Citroën C4 ve svém prvním roce prodeje zaznamenal 63 800 objednávek, C1 završil rok s číslem 5800 prodaných vozů. Nárůst nad rámec tendence trhu zaznamenal Citroën také v užitkových autech (+ 3,4 %). Polepšily si všechny modely, nicméně největší zájem Francouzů byl o C2 Entreprise (+ 13,9 %), skvělé loučení s kariérou má za sebou C15, jehož prodeje se zvedly o 15,3 %. Úspěšný rok má za sebou Citroën v Německu. Tamější trh sice sílil o pouhých 1,7 %, ale Citroën překonal dokonce dvacetiprocentní nárůst! Značka trhala rekordy i co se podílu na německém trhu týče (2,3 % - 1,9 % loni) s 80 000 prodanými vozy. Na rekordním posunu se nejvíce podílel model C4, který se zařadil hned za Berlingo jako nejprodávanější dvojka. Mimořádně se dařilo rovněž Xsaře Picasso (+ 37 %), posílila i nová C5 (+ 26 %) a C8. Trh ve Velké Británii je na ústupu o 4,6 %, Citroën poklesl o 5,5 %. Nejžádanějším modelem na ostrovech kromě novinky C4 byla Xsara Picasso (více než 31 000 prodaných kusů). Rekordní rok pro Citroën vyzněl ve Španělsku s 213 000 prodanými auty, což značí 2. místo s 11% nárůstem registrací. S 13% podílem na trhu užitkových vozů je Citroën lídrem už podesáté v řadě! Značně šly nahoru prodeje Citroënu v Rakousku (o 17,4 %). 14 000 prodaných vozů je historickým úspěchem značky, která se tak zařadila mezi desítku nejprodávanějších. Imatrikulace osobních vozů posílily o 17,5 %, Picasso dokonce o 34 %. Ze skandinávských zemí si nejlépe Citroën vedl ve Švédsku a Dánsku. Ve Švédsku „narostl“ o 16,7 %, u osobních vozů dokonce o 20,5 %. Nejlépe se prodávaly C3, C4, C5 a Picasso. V Dánsku se Citroën dokonce dostal mezi nejprodávanější pětku s nárůstem prodejů o 21,7 %. V Top 10 je Citroën také ve Švýcarsku (+ 5,3 %), kde se o úspěch nejvíce zasloužil model C4 (+ 44,6 %,), na druhých místech v segmentech figurují C8 a Berlingo. Solidní výsledky byly zaznamenány také v Portugalsku, kde největší díl prodejů ukrojila Xsara Picasso a segment M1 tak mohl zaznamenat šedesátiprocentní vzrůst! Citroën se na portugalském trhu stal trojkou.

Střední Evropě kraluje Slovensko

Ve střední Evropě, resp. v Polsku a Maďarsku byl trh obecně na ústupu, ale Citroën se ukázal v bilanci proti těmto vlivům resistentní. Naopak v České republice, kde byl automobilový trh na čtyřprocentním vzestupu, prodal Citroën o 13 % více nových vozů než před rokem, stoupl i jeho tržní podíl (z 3,4 na 3,7 %). Na Slovensku se značka v prodejích „zvedla“ dokonce o 26 % a tržní podíl už má 6,6 %. Chorvatsko potvrdilo, že je baštou užitkových vozů s nárůstem 31 % prodejů a s podílem lehkých užitkových vozů 17 % je Citroën už druhý.

Stoprocentní nárůst v Rumunsku

V ostatních zemích světa prodal Citroën 244 000 nových vozů, což představuje čtvrtinový posun proti loňsku. Latinskoamerický trh byl sice v prvním pololetí poznamenán slabším kurzem dolaru, nicméně například v Argentině posílily prodeje Citroënu o 48 % (zejména díky Xsaře Picasso 1.6 - + 30 %). V Brazílii vykazuje značka třicetiprocentní přírůstek prodejů, a to hlavně díky C3 1.4 a speciální verzi pro zdejší trh „Flex Fuel“. Pozoruhodný vzestup zájmu o vozy značky Citroën byl loni také v Turecku ( + 28 %), Rusku (+ 59 % - 6900 vozů), Bulharsku (+ 50 % - 5. místo na trhu), v Rumunsku dokonce o 102 %. V Austrálii se loni prodalo o 25 % více nových citroënů a C4 se stala autem roku.  


Zdroj: Citroën Česká republika s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.01.2017
Facelift BMW řady 4 přinesl sportovnější podvozek
21.01.2017
Video: Opel Crossland X - nový crossover do města
21.01.2017
Nissan Navara přijíždí v exkluzivní limitované edici Trek-1°
20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!