Úspěchy ve vývoji moderních pneumatik

vloženo

Na rozdíl od běžných mylných představ řidičů mají zimní pneumatiky stejný valivý odpor jako pneumatiky letní. Důvodem této skutečnosti je materiál, použitý k výrobě zimních pneumatik, jejich nižší hmotnost a dezén. Tato konstrukční měřítka snižují deformaci pneumatiky během jízdy a tím také valivý odpor.

Úspěchy ve vývoji moderních pneumatik

Z tohoto důvodu je pro řidiče velmi neekonomické odkládat výměnu pneumatik, protože nejchladnější část roku se rychle blíží a brzdné vlastnosti zimních pneumatik jsou v tomto období nesrovnatelně lepší než u pneumatik letních. Skutečnost, že je spotřeba paliva v zimních měsících vyšší než v ostatních částech roku, je způsobena výhradně tím, že vlivem nízkých venkovních teplot potřebuje motor více času, aby se zahřál na optimální provozní teplotu.

 

Snížení valivého odporu bylo po dlouhou dobu jedním z hlavních cílů ve vývoji moderních zimních pneumatik. Inženýři zabývající se vývojem a konstrukcí pneumatik společnosti Continental zaměřili svou pozornost na produkty řady ContiEcoContact. Nakonec tato společnost s hlavním sídlem v Hanoveru prodala během 15 let více než 160 miliónů pneumatik tohoto typu. Inženýrům společnosti Continental se v porovnání s předchozí modelovou řadou Eco podařilo úspěšně snížit valivý odpor pneumatik o celých 20 %. Současný výzkum se soustředí na model pneumatik třetí generace a v řešení dřívějších zdánlivě zcela neslučitelných konfliktů mezi „nízkým valivým odporem“ a „záběrem na mokré vozovce“ byl učiněn významný pokrok.

 

„Díky výsledkům naší nepřetržité práce na výzkumu již neexistují žádné rozdíly ve valivém odporu zimních a letních pneumatik,“ poukazuje Dr. Burkhard Wies, viceprezident Tire Line Development Worldwide společnosti Continental. „U některých modelů našich zimních pneumatik je koeficient valivého odporu okolo hodnoty 1,0 cr, což je dokonce ještě o něco méně než v případě letních pneumatik.“

Z tohoto důvodu má Dr. Wies jednoduché vysvětlení zvýšené spotřeby paliva u mnoha automobilů v zimním období – s ohledem na nízké teploty oproti letním měsícům totiž trvá delší dobu, než se motor zahřeje na optimální provozní teplotu. Následkem této skutečnosti je zvýšení spotřeby paliva nevyhnutelné. Rada Dr. Weise zní: chcete-li udělat něco pro životní prostředí, měli byste každopádně používat zimní pneumatiky, a pokud to bude jen trochu možné, příležitostně místo jízdy vozidlem jít pěšky, přestože bude třeba špatné počasí.

Moderní zimní pneumatiky mají lamelovaný dezén, aby dobře přilnuly k povrchu vozovky pokryté uježděným sněhem nebo k namrzlému povrchu. K dispozici je proto množství záběrových hran. Mezery mezi bloky dezénu musí být dostatečně velké, aby rozptylovaly vodu při jízdě v dešti, ale zároveň nesmějí být tak hrubé, aby negativně ovlivňovaly pružnost pneumatiky.

Dezény navržené tímto způsobem, jako například nová pneumatika ContiWinterContact TS 830, zaznamenají jen stěží větší deformaci při kontaktu s vozovkou než moderní letní pneumatiky.


www.contitrade.cz

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?