Úspěchy ve vývoji moderních pneumatik

vloženo

Na rozdíl od běžných mylných představ řidičů mají zimní pneumatiky stejný valivý odpor jako pneumatiky letní. Důvodem této skutečnosti je materiál, použitý k výrobě zimních pneumatik, jejich nižší hmotnost a dezén. Tato konstrukční měřítka snižují deformaci pneumatiky během jízdy a tím také valivý odpor.

Úspěchy ve vývoji moderních pneumatik Úspěchy ve vývoji moderních pneumatik

Z tohoto důvodu je pro řidiče velmi neekonomické odkládat výměnu pneumatik, protože nejchladnější část roku se rychle blíží a brzdné vlastnosti zimních pneumatik jsou v tomto období nesrovnatelně lepší než u pneumatik letních. Skutečnost, že je spotřeba paliva v zimních měsících vyšší než v ostatních částech roku, je způsobena výhradně tím, že vlivem nízkých venkovních teplot potřebuje motor více času, aby se zahřál na optimální provozní teplotu.


 

Snížení valivého odporu bylo po dlouhou dobu jedním z hlavních cílů ve vývoji moderních zimních pneumatik. Inženýři zabývající se vývojem a konstrukcí pneumatik společnosti Continental zaměřili svou pozornost na produkty řady ContiEcoContact. Nakonec tato společnost s hlavním sídlem v Hanoveru prodala během 15 let více než 160 miliónů pneumatik tohoto typu. Inženýrům společnosti Continental se v porovnání s předchozí modelovou řadou Eco podařilo úspěšně snížit valivý odpor pneumatik o celých 20 %. Současný výzkum se soustředí na model pneumatik třetí generace a v řešení dřívějších zdánlivě zcela neslučitelných konfliktů mezi „nízkým valivým odporem“ a „záběrem na mokré vozovce“ byl učiněn významný pokrok.

 

„Díky výsledkům naší nepřetržité práce na výzkumu již neexistují žádné rozdíly ve valivém odporu zimních a letních pneumatik,“ poukazuje Dr. Burkhard Wies, viceprezident Tire Line Development Worldwide společnosti Continental. „U některých modelů našich zimních pneumatik je koeficient valivého odporu okolo hodnoty 1,0 cr, což je dokonce ještě o něco méně než v případě letních pneumatik.“

Z tohoto důvodu má Dr. Wies jednoduché vysvětlení zvýšené spotřeby paliva u mnoha automobilů v zimním období – s ohledem na nízké teploty oproti letním měsícům totiž trvá delší dobu, než se motor zahřeje na optimální provozní teplotu. Následkem této skutečnosti je zvýšení spotřeby paliva nevyhnutelné. Rada Dr. Weise zní: chcete-li udělat něco pro životní prostředí, měli byste každopádně používat zimní pneumatiky, a pokud to bude jen trochu možné, příležitostně místo jízdy vozidlem jít pěšky, přestože bude třeba špatné počasí.

Moderní zimní pneumatiky mají lamelovaný dezén, aby dobře přilnuly k povrchu vozovky pokryté uježděným sněhem nebo k namrzlému povrchu. K dispozici je proto množství záběrových hran. Mezery mezi bloky dezénu musí být dostatečně velké, aby rozptylovaly vodu při jízdě v dešti, ale zároveň nesmějí být tak hrubé, aby negativně ovlivňovaly pružnost pneumatiky.

Dezény navržené tímto způsobem, jako například nová pneumatika ContiWinterContact TS 830, zaznamenají jen stěží větší deformaci při kontaktu s vozovkou než moderní letní pneumatiky.


www.contitrade.cz

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč