U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150

vloženo

Ford zveřejnil informace o sedmi ze třinácti nových elektrifikovaných modelů, které plánuje uvést na trh v následujících pěti letech. Patří mezi ně hybridní verze legendárních amerických modelů F-150 a Mustang, ale také Transit Custom Plug-in Hybrid a plně elektrické SUV s předpokládaným dojezdem nejméně 482 km na jedno nabití.

U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150 U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150

„Stále více zákazníků po celém světě se zajímá o elektrifikované automobily a Ford je odhodlaný stát se lídrem v šíři nabídky elektrifikovaných modelů, služeb a řešení zvyšujících kvalitu života,“ řekl Mark Fields, prezident a generální ředitel Ford Motor Company. „Investice Fordu a rozšiřování aktivit v této oblasti vycházejí z našeho přesvědčení, že nabídka elektrifikovaných automobilů bude do patnácti let v celosvětovém měřítku širší než nabídka vozů poháněných běžnými spalovacími motory.“


Ford jde cestou elektrifikace svých nejúspěšnějších, velkosériově vyráběných užitkových modelů, SUV a sportovních vozů:

  • Nové, plně elektrické malé SUV s plánovaným zahájením prodeje v roce 2020. Bude se prodávat v Severní Americe, Evropě i Asii. Dojezd na jedno nabití by měl činit 482 km
  • Velkosériově vyráběný autonomní vůz určený pro komerční poskytovatele ride-sharingových služeb, zpočátku v Severní Americe. Tento hybridní model bude uveden na trh v roce 2021
  • F-150 Hybrid – hybridní varianta nejprodávanějšího pick-upu. Od roku 2020 se bude prodávat v Severní Americe a na Středním Východě. Díky hybridnímu pohonu bude moci sloužit i jako mobilní generátor elektřiny
  • Mustang Hybrid – nabídne výkon na úrovni motoru V8, ale s ještě vyšším točivým momentem v nízkých otáčkách. Uveden na trh bude v roce 2020, nejprve v Severní Americe
  • Transit Custom Plug-in Hybrid – od roku 2019 bude v prodeji v Evropě a umožní provozovatelům minimalizovat provozní náklady i v nejhustším městském provozu
  • Dva nové policejní modely s hybridním pohonem (pro mimoevropské trhy)

Ford dále oznámil, že nové užitkové modely s hybridním pohonem budou prvními hybridy této značky, které namísto atmosféricky plněných motorů využijí jednotky EcoBoost®. Společnost se bude také intenzivně věnovat rozvoji souvisejících služeb, jako je správa elektrických flotil, plánování tras nebo telematická řešení.

„Globální elektrifikační koncepce Fordu staví na našich silných stránkách,“ řekl Raj Nair, výkonný viceprezident a vrchní technický ředitel Ford Motor Company. „Jak se zdá, někteří jiní se soustředí spíše na marketingová tvrzení a čísla. My se naproti tomu zaměřujeme na to, abychom zákazníkům poskytli ještě více všeho, čeho si na vozech Ford cení. To znamená více síly v případě pick-upů, větší produktivitu u užitkových modelů a lepší dynamiku u sportovních vozů – a k tomu nižší spotřebu paliva jako bonus navíc.“

Letos zahájí Ford testování nové generace svého elektrického pohonu. V Evropě vyšle do provozu dodávky Transit Custom s plug-in hybridní technologií. V New Yorku a několika jiných amerických velkoměstech s extrémně silným provozem Ford již testuje flotilu dvaceti hybridních Transitů Connect. Ty stavějí na úspěších Fordu Escape Hybrid, který byl prvním hybridním taxi na světě, prvním hybridním SUV a zároveň prvním v Americe vyráběným hybridním automobilem. Mnohé jsou v provozu dodnes a mají najeto i více než 550 tisíc kilometrů s původními bateriemi.

Ford naslouchá zákazníkům

Ford systematicky sleduje, jak majitelé používají elektrifikované automobily. Od roku 2005 jich značka prodala více než 520 tisíc jen v Severní Americe a 560 tisíc celosvětově. Při zkoumání zvyklostí 33 tisíc majitelů, kteří se svými elektrifikovanými Fordy podnikli více než 58 milionů jednotlivých jízd, zjistil Ford mimo jiné následující skutečnosti:

  • 88 procent zákazníků obvykle denně nenajede víc než 100 km. Plug-in hybridy přitom mají průměrný akční rádius téměř 1 100 km, takže k čerpací stanici zavítají jen zřídka
  • Zákazníci chtějí od elektromobilů co nejdelší dojezd, ale jejich obavy z toho, že nedojedou do cíle, časem slábnou
  • 80 procent majitelů elektrifikovaných Fordů nabíjí vůz jednou denně; 60 procent tak činí večer

Naprostá většina lidí, kteří již elektrický Ford vlastní, předpokládá, že příště si opět koupí vůz stejné koncepce. Konkrétně to uvádí 92 procent majitelů elektromobilů a 87 procent majitelů plug-in hybridů.

 


Petr Šikl (text), Ford (foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem