U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150

vloženo

Ford zveřejnil informace o sedmi ze třinácti nových elektrifikovaných modelů, které plánuje uvést na trh v následujících pěti letech. Patří mezi ně hybridní verze legendárních amerických modelů F-150 a Mustang, ale také Transit Custom Plug-in Hybrid a plně elektrické SUV s předpokládaným dojezdem nejméně 482 km na jedno nabití.

U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150 U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150

„Stále více zákazníků po celém světě se zajímá o elektrifikované automobily a Ford je odhodlaný stát se lídrem v šíři nabídky elektrifikovaných modelů, služeb a řešení zvyšujících kvalitu života,“ řekl Mark Fields, prezident a generální ředitel Ford Motor Company. „Investice Fordu a rozšiřování aktivit v této oblasti vycházejí z našeho přesvědčení, že nabídka elektrifikovaných automobilů bude do patnácti let v celosvětovém měřítku širší než nabídka vozů poháněných běžnými spalovacími motory.“


Ford jde cestou elektrifikace svých nejúspěšnějších, velkosériově vyráběných užitkových modelů, SUV a sportovních vozů:

  • Nové, plně elektrické malé SUV s plánovaným zahájením prodeje v roce 2020. Bude se prodávat v Severní Americe, Evropě i Asii. Dojezd na jedno nabití by měl činit 482 km
  • Velkosériově vyráběný autonomní vůz určený pro komerční poskytovatele ride-sharingových služeb, zpočátku v Severní Americe. Tento hybridní model bude uveden na trh v roce 2021
  • F-150 Hybrid – hybridní varianta nejprodávanějšího pick-upu. Od roku 2020 se bude prodávat v Severní Americe a na Středním Východě. Díky hybridnímu pohonu bude moci sloužit i jako mobilní generátor elektřiny
  • Mustang Hybrid – nabídne výkon na úrovni motoru V8, ale s ještě vyšším točivým momentem v nízkých otáčkách. Uveden na trh bude v roce 2020, nejprve v Severní Americe
  • Transit Custom Plug-in Hybrid – od roku 2019 bude v prodeji v Evropě a umožní provozovatelům minimalizovat provozní náklady i v nejhustším městském provozu
  • Dva nové policejní modely s hybridním pohonem (pro mimoevropské trhy)

Ford dále oznámil, že nové užitkové modely s hybridním pohonem budou prvními hybridy této značky, které namísto atmosféricky plněných motorů využijí jednotky EcoBoost®. Společnost se bude také intenzivně věnovat rozvoji souvisejících služeb, jako je správa elektrických flotil, plánování tras nebo telematická řešení.

„Globální elektrifikační koncepce Fordu staví na našich silných stránkách,“ řekl Raj Nair, výkonný viceprezident a vrchní technický ředitel Ford Motor Company. „Jak se zdá, někteří jiní se soustředí spíše na marketingová tvrzení a čísla. My se naproti tomu zaměřujeme na to, abychom zákazníkům poskytli ještě více všeho, čeho si na vozech Ford cení. To znamená více síly v případě pick-upů, větší produktivitu u užitkových modelů a lepší dynamiku u sportovních vozů – a k tomu nižší spotřebu paliva jako bonus navíc.“

Letos zahájí Ford testování nové generace svého elektrického pohonu. V Evropě vyšle do provozu dodávky Transit Custom s plug-in hybridní technologií. V New Yorku a několika jiných amerických velkoměstech s extrémně silným provozem Ford již testuje flotilu dvaceti hybridních Transitů Connect. Ty stavějí na úspěších Fordu Escape Hybrid, který byl prvním hybridním taxi na světě, prvním hybridním SUV a zároveň prvním v Americe vyráběným hybridním automobilem. Mnohé jsou v provozu dodnes a mají najeto i více než 550 tisíc kilometrů s původními bateriemi.

Ford naslouchá zákazníkům

Ford systematicky sleduje, jak majitelé používají elektrifikované automobily. Od roku 2005 jich značka prodala více než 520 tisíc jen v Severní Americe a 560 tisíc celosvětově. Při zkoumání zvyklostí 33 tisíc majitelů, kteří se svými elektrifikovanými Fordy podnikli více než 58 milionů jednotlivých jízd, zjistil Ford mimo jiné následující skutečnosti:

  • 88 procent zákazníků obvykle denně nenajede víc než 100 km. Plug-in hybridy přitom mají průměrný akční rádius téměř 1 100 km, takže k čerpací stanici zavítají jen zřídka
  • Zákazníci chtějí od elektromobilů co nejdelší dojezd, ale jejich obavy z toho, že nedojedou do cíle, časem slábnou
  • 80 procent majitelů elektrifikovaných Fordů nabíjí vůz jednou denně; 60 procent tak činí večer

Naprostá většina lidí, kteří již elektrický Ford vlastní, předpokládá, že příště si opět koupí vůz stejné koncepce. Konkrétně to uvádí 92 procent majitelů elektromobilů a 87 procent majitelů plug-in hybridů.

 


Petr Šikl (text), Ford (foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
07.09.2018
BMW X2 M35i je tady, vrchol nabídky umí stovku za pět sekund
30.08.2018
Test ojetiny: Citroën C2 VTR a VTS – pro ty, co se nebojí
29.08.2018
Nová generace roadsteru BMW Z4 se představuje v edici M40i First Edition
28.08.2018
Fantastická Čtyřka! BMW 440i M Performance
28.08.2018
Nepostradatelné vybavení do garáže, které ušetří čas i námahu
27.08.2018
Test ojetiny: Opel Astra 1.4 Turbo (video)
24.08.2018
Třetí generace modelu Kia Ceed je tady, stojí od 379 980 Kč
23.08.2018
Test ojetiny: Renault Mégane II – špatná pověst sráží ceny
22.08.2018
Mitsubishi Space Star se dostává do Česka a nebude drahé
21.08.2018
Mladoboleslavská Škoda vyrobila milionté SUV
20.08.2018
BMW 330d M Sport Shadow Edition - Naděje žije!
17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory