U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150

vloženo

Ford zveřejnil informace o sedmi ze třinácti nových elektrifikovaných modelů, které plánuje uvést na trh v následujících pěti letech. Patří mezi ně hybridní verze legendárních amerických modelů F-150 a Mustang, ale také Transit Custom Plug-in Hybrid a plně elektrické SUV s předpokládaným dojezdem nejméně 482 km na jedno nabití.

U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150 U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150

„Stále více zákazníků po celém světě se zajímá o elektrifikované automobily a Ford je odhodlaný stát se lídrem v šíři nabídky elektrifikovaných modelů, služeb a řešení zvyšujících kvalitu života,“ řekl Mark Fields, prezident a generální ředitel Ford Motor Company. „Investice Fordu a rozšiřování aktivit v této oblasti vycházejí z našeho přesvědčení, že nabídka elektrifikovaných automobilů bude do patnácti let v celosvětovém měřítku širší než nabídka vozů poháněných běžnými spalovacími motory.“


Ford jde cestou elektrifikace svých nejúspěšnějších, velkosériově vyráběných užitkových modelů, SUV a sportovních vozů:

  • Nové, plně elektrické malé SUV s plánovaným zahájením prodeje v roce 2020. Bude se prodávat v Severní Americe, Evropě i Asii. Dojezd na jedno nabití by měl činit 482 km
  • Velkosériově vyráběný autonomní vůz určený pro komerční poskytovatele ride-sharingových služeb, zpočátku v Severní Americe. Tento hybridní model bude uveden na trh v roce 2021
  • F-150 Hybrid – hybridní varianta nejprodávanějšího pick-upu. Od roku 2020 se bude prodávat v Severní Americe a na Středním Východě. Díky hybridnímu pohonu bude moci sloužit i jako mobilní generátor elektřiny
  • Mustang Hybrid – nabídne výkon na úrovni motoru V8, ale s ještě vyšším točivým momentem v nízkých otáčkách. Uveden na trh bude v roce 2020, nejprve v Severní Americe
  • Transit Custom Plug-in Hybrid – od roku 2019 bude v prodeji v Evropě a umožní provozovatelům minimalizovat provozní náklady i v nejhustším městském provozu
  • Dva nové policejní modely s hybridním pohonem (pro mimoevropské trhy)

Ford dále oznámil, že nové užitkové modely s hybridním pohonem budou prvními hybridy této značky, které namísto atmosféricky plněných motorů využijí jednotky EcoBoost®. Společnost se bude také intenzivně věnovat rozvoji souvisejících služeb, jako je správa elektrických flotil, plánování tras nebo telematická řešení.

„Globální elektrifikační koncepce Fordu staví na našich silných stránkách,“ řekl Raj Nair, výkonný viceprezident a vrchní technický ředitel Ford Motor Company. „Jak se zdá, někteří jiní se soustředí spíše na marketingová tvrzení a čísla. My se naproti tomu zaměřujeme na to, abychom zákazníkům poskytli ještě více všeho, čeho si na vozech Ford cení. To znamená více síly v případě pick-upů, větší produktivitu u užitkových modelů a lepší dynamiku u sportovních vozů – a k tomu nižší spotřebu paliva jako bonus navíc.“

Letos zahájí Ford testování nové generace svého elektrického pohonu. V Evropě vyšle do provozu dodávky Transit Custom s plug-in hybridní technologií. V New Yorku a několika jiných amerických velkoměstech s extrémně silným provozem Ford již testuje flotilu dvaceti hybridních Transitů Connect. Ty stavějí na úspěších Fordu Escape Hybrid, který byl prvním hybridním taxi na světě, prvním hybridním SUV a zároveň prvním v Americe vyráběným hybridním automobilem. Mnohé jsou v provozu dodnes a mají najeto i více než 550 tisíc kilometrů s původními bateriemi.

Ford naslouchá zákazníkům

Ford systematicky sleduje, jak majitelé používají elektrifikované automobily. Od roku 2005 jich značka prodala více než 520 tisíc jen v Severní Americe a 560 tisíc celosvětově. Při zkoumání zvyklostí 33 tisíc majitelů, kteří se svými elektrifikovanými Fordy podnikli více než 58 milionů jednotlivých jízd, zjistil Ford mimo jiné následující skutečnosti:

  • 88 procent zákazníků obvykle denně nenajede víc než 100 km. Plug-in hybridy přitom mají průměrný akční rádius téměř 1 100 km, takže k čerpací stanici zavítají jen zřídka
  • Zákazníci chtějí od elektromobilů co nejdelší dojezd, ale jejich obavy z toho, že nedojedou do cíle, časem slábnou
  • 80 procent majitelů elektrifikovaných Fordů nabíjí vůz jednou denně; 60 procent tak činí večer

Naprostá většina lidí, kteří již elektrický Ford vlastní, předpokládá, že příště si opět koupí vůz stejné koncepce. Konkrétně to uvádí 92 procent majitelů elektromobilů a 87 procent majitelů plug-in hybridů.

 


Petr Šikl (text), Ford (foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu