Tým Honda F1 Racing zavádí průlomovou ekologickou koncepci

vloženo

Tým Honda F1 Racing oznámil novou zásadní iniciativu pro sezónu 2007 Formule 1. Ve snaze zvýšit povědomí o problémech životního prostředí, jimž planeta čelí, bude na voze RA107 F1 místo reklam a log sponzorů, která pokrývají všechny ostatní vozy F1 a dominují jim celá desetiletí, pouze velký obraz Země.

Tým Honda F1 Racing zavádí průlomovou ekologickou koncepci Tým Honda F1 Racing zavádí průlomovou ekologickou koncepci

Nový vzhled vozu představuje významnou výzvu pro fanoušky, sponzory, zákazníky a veřejnost, aby se připojili k závazku společnosti Honda aktivně napomoci řešení problémů životního prostředí, které před světem stojí.


Prostřednictvím webových stránek www.myearthdream.com bude mít každý zájemce, který se zaváže změnit životní styl s cílem zlepšit životní prostředí a poskytnout dar ekologické dobročinné organizaci, možnost na tomto voze vidět své jméno. V rámci koncepce „náš vůz je váš vůz“ bude každé jméno tvořit malý individuální pixel, který napomůže vytvořit obraz planety Země na voze. Jakmile závazek učiníte, bude každé jméno uvedeno na těchto webových stránkách nebo bude viditelné mikroskopem na voze.

Universal Music, největší hudební společnost na světě, a Gatorade jsou první světové značky, které se staly partnery týmu této nové koncepce. Stávající partneři také přijali tuto myšlenku s nadšením a všichni budou v sezóně 2007 nadále s týmem spolupracovat. Tým kromě toho s radostí oznamuje, že se na seznam partnerů a dodavatelů týmu připojily společnosti Fila, IBM, Instron, Oliver Sweeney, Perkin Elmer, Showa Denko, TUV a GF Agie Charmilles.

Tým Honda Racing F1 bude pracovat v těsné součinnosti se světovými ekologickými dobročinnými organizacemi na rozvoji existujícího ekologického étosu společnosti Honda v rámci nejpopulárnějšího automobilového sportu na světě

Nick Fry, výkonný ředitel týmu Honda Racing F1
„Změna klimatu je pravděpodobně největší konkrétní problém, kterému světové společenství a F1 proti němu není imunní. Naopak se domníváme, že F1 se svou celosvětovou obrovskou popularitou a špičkovými technologiemi může hrát důležitou úlohu nejen při upozorňování na tyto problémy, ale i při tvorbě a vývoji řešení. Kromě toho si je FIA vědoma možnosti, že v F1 mohou být prezentovány novátorské technologie, které budou z dlouhodobého hlediska přínosné pro společnost. Například do roku 2009 budou vozy vybaveny zařízeními na rekuperaci energie. V týmu F1 Honda jsme proto hrdí na to, že můžeme zasvětit náš vůz ekologické výzvě. Věříme, že praktická řešení mohou pocházet přímo od techniků pracujících v našem programu F1. Pracují tvrději než kdy dříve, abychom naplnili své sny a zvítězili v mistrovství světa a přitom jsme prezentovali a vyzvedli ekologický étos společnosti Honda. V první řadě jsme závodní tým a F1 je v zásadě týmový sport. Svých závodních cílů dosahujeme pouze vzájemnou spoluprací, a mezi tím a nutností spojit síly, abychom vyřešili ekologickou výzvu, lze nalézt paralelu. Doufáme, že zvyšováním povědomí a informovanosti o problémech podpoříme veřejnost, aby se spojila a napomohla při boji se změnou klimatu.“ 

Yasuhiro Wada, předseda týmu Honda Racing F1 a generální ředitel Honda Motor Company
„Honda velmi touží zaútočit na vítězství v letošním mistrovství světa F1 2007. Doufáme, že letošní sezóna bude úspěšná a vzrušující. Zároveň chceme něco vracet formou našeho nového ekologického konceptu F1, který podle našeho názoru vnese do automobilového sportu něco nového a čerstvého.Honda se soustavně snaží o novátorský přístup v oblasti technologie a myšlení a upřímně reaguje na požadavky zákazníků a společnosti. Honda vždy vyvíjela velké úsilí, aby v rámci svých firemních aktivit přispěla k ochraně životního prostředí. Doufáme, že tato nová iniciativa společnosti Honda ve Formuli 1 napomůže při dalším posilování informovanosti a zájmu o důležité ekologické problémy na celém světě.“

Jenson Button, pilot týmu Honda Racing F1
„Mým přáním je vyhrát mistrovství světa a vítězit ve voze Honda. Do nové sezóny vstoupíme s velmi pozitivním pocitem, že jsme schopni soutěžit o titul mistra světa F1. Jako jezdec F1 se snažíte obklopit se nejlepšími lidmi tohoto sportovního odvětví. V Hondě máme lidi, kteří vždy myslí dopředu a přemýšlí jinak, a naše pojetí sezóny 2007 je toho důkazem. Jako vždy se zaměřujeme na vítězství v mistrovství světa, ale soutěžení, při němž zároveň zdůrazňujeme tak zásadní světový problém, je velmi vzrušující.“

Rubens Barrichello, pilot týmu Honda Racing F1
„Jsem velmi nadšený sezónou 2007, kdy máme velkou šanci soutěžit o titul mistra světa. Letošní vůz vnese do sportu něco úplně nového a bude fantastické soutěžit a přitom dát najevo závazek společnosti Honda vůči životnímu prostředí.“

Fraser Davidson, víceprezident Software Group IBM United Kingdom Limited
„Neexistuje lepší příklad důležitosti inovací ve vývoji a výrobě produktu, než je průmysl Formule 1. Dodání závodního vozu, který je vhodný pro soutěže, vyžaduje včasnou a přesnou realizaci - od návrhu, přes postavení až po nasazení. Společnost IBM je hrdá na to, že její řešení Product Lifecycle Management a služby v oblasti obchodních procesů a technologií hrají klíčovou úlohu při vývoji závodního vozu pro sezónu 2008. Díky nadšení a těsné spolupráci přišly týmy IBM a Honda F1 během uplynulých dvanácti měsíců s něčím, co je v tomto vysoce kompetitivním průmyslu zcela nové. Nyní jsme v procesu rozšiřování našeho vztahu tak, aby překročil hranice technologických aspektů a procesů a pozitivně ovlivnil silné stránky naší společnosti a umožnil tak stávajícím i perspektivním zákazníkům využívat zkušeností týmu Honda Racing F1.“ 

Doug Morris, výkonný ředitel a předseda Universal Music Group
„Společnost Universal Music se s nadšením stala partnerem projektu myearthdream a týmu Honda Racing F1, který je podle našeho názoru průlomovou iniciativou. Nemohli jsme si nechat ujít příležitost vzájemně propojit dvě celosvětově známé značky s cílem zvýšit informovanost o ekologických dobročinných organizacích. V průběhu nadcházejících měsíců se těšíme se na rozvoj několika iniciativ s týmem Honda Racing F1, které podpoří tuto věc.“


DOPROVODNÉ INFORMACE O EKOLOGICKÝCH AKTIVITÁCH
Obecným cílem Honda Motor Company je stát se subjektem, jehož existence je pro společnost žádoucí. Honda jako taková vždy vyvíjela velké úsilí, aby v rámci svých firemních aktivit přispěla k ochraně životního prostředí. Minimalizace vlivu na životní prostředí je upřímným přáním společnosti Honda, která jako první v automobilovém průmyslu přišla s mnoha vynálezy, jež byly krokem k naplnění tohoto cíle.

Dnešní oznámení týmu Honda Racing F1 je v souladu s touto filosofií a je dalším příkladem průkopnického myšlení společnosti Honda. Obrovský obraz Země umístěný na voze F1 představuje významnou výzvu pro fanoušky, sponzory a veřejnost, aby se připojili k závazku společnosti Honda aktivně napomoci řešení problémů životního prostředí. 

Prostřednictvím webových stránek www.myearthdream.com budou fanoušci schopni přijmout závazek v oblasti životního prostředí a poskytnout příspěvek ekologické dobročinné organizaci. Tým Honda Racing F1 bude pracovat v těsné součinnosti se světovými ekologickými dobročinnými organizacemi na rozvoji existujícího ekologického étosu společnosti Honda v rámci nejpopulárnějšího automobilového sportu na světě.

Příklady ekologických tradic společnosti Honda
Tradice působení společnosti Honda v prosazování průlomových ekologických aktivit je dobře dokumentována. Mimo jiné lze uvést následující příklady a milníky.

  • Od roku 1964 Honda vyrábí pouze čtyřtaktní lodní přívěsné motory Honda, které jsou asi o 90 % čistší, 50 % tišší a 50 % úspornější než typické dvoutaktní přívěsné motory. Důležitější však je, že čtyřtaktní motory nevypouštění olej přímo do vody.
  • V roce 1997 začala Honda postupně nahrazovat dvoutaktní motocyklové motory ekologičtějšími čtyřtaktními motory, a to i přes lepší výkon dvoutaktů. Výroba dvoutaktních motorů byla ukončena v roce 2002.
  • V roce 1972 byl uveden na trh motor CVCC (Compound Vortex Controlled Combustion) jako první motor, který splňoval ustanovení amerického zákona o ochraně ovzduší (USA Clean Air Act).
  • V roce 1976 Honda zahájila program zalesňování výsadbou více než   250 000 stromů v okolí svých závodů.
  • V roce 1983 Honda vytvořila výzkumný tým, který zkoumal zvýšení úspor pohonných hmot. Tento výzkum vedl k vytvoření motoru VTEC, který kombinoval vysoký výkon, ekologický provoz a vyšší úspornost pohonných hmot v nízkých otáčkách.
  • V roce 1991 Honda zahájila kompletní recyklaci použitých nárazníků a v roce 1997 vytvořila nový recyklační projekt New Recycling Project, který využívá látky s nízkým vlivem na životní prostředí a propaguje recyklaci zdrojů v každé fázi životního cyklu výrobku.
  • V roce 1993 se Honda přihlásila do automobilové soutěže World Solar Challenge o délce 3 000 km, v níž se svým vozem na solární pohon zvítězila. Tento vůz ujel 803 km za jeden den. Honda znovu překonala rekordy v roce 1996, když dokončila Challenge za méně než 4 dny při průměrné rychlosti 89,76 km/h.
  • V září 2006 Honda zahájila výstavbu závodu na hromadnou výrobu solárních článků v areálu továrny Kumamoto a v prosinci založila novou dceřinnou společnost Honda Soltec Co, Ltd., jejímž prostřednictvím vstoupí do průmyslu solárních článků.
  • V roce 1995 Honda uvedla na trh vozy splňující nízkoemisní normy LEV (Low Emission Vehicle) a snížila emise oxidu dusného způsobujícího smog, uhlovodíků a oxidu uhelnatého v průměru o 80 %.
  • V roce 1999 Honda uvedla na trh svůj první hybridní automobil. Insight byl prvním hybridním sériově vyráběným vozem prodávaným v USA i v Evropě.
  • V roce 2000 Honda vybudovala výrobní závody s vysokou energetickou účinností, které jsou založeny na ekologicky šetrném plánování a designu, efektivním využití vodních zdrojů, vyšší energetické účinnosti a nižších emisích CO2. Nedílnou součástí výstavby závodu rovněž byla řádná likvidace stavebního odpadu, převratné hospodaření s odpadní vodou a instalace střešních solárních panelů.
  • V roce 2000 byl v Číně prostřednictvím iniciativy Zalesňování pouště Korchin (Korchin Desert Afforestation) zahájen 30letý projekt výsadby a pěstování lesů v této vyprahlé poušti, která by se měla znovu proměnit na svěží les a plodné pastviny, jaké zde existovaly před 100 lety.
  • V roce 2002 Honda poprvé dodala vůz FCX (pohon na vodíkové palivové články) do vládních úřadů v Japonsku a USA. Jediným odpadním produktem vozu FCX je voda. Honda od té doby dodala 30 vozů FCX do Japonska a USA. V roce 2008 Honda zahájí omezenou výrobu a prodej úplně nového modelu palivového článku založeného na koncepci FCX.
  • V březnu 2003 Honda uvedla v Japonsku na trh malou kogenerační jednotku pro domácnosti. Tato jednotka kombinuje GE160V – nejmenší pístový motor na zemní plyn s efektivně navrženým malým, lehkým generačním systémem, který využívá unikátní technologii měniče s výstupní sinusoidou společnosti Honda a vytváří tak kompaktní jednotku schopnou poskytovat vysoce kvalitní elektrický výkon v domácnostech, která je na úrovni komerčního energetického zdroje.
  • A konečně v roce 2007 byl vůz Civic GX oceněn Agenturou pro ochranu životního prostředí (Environmental Protection Agency) jako automobil s nejčistším vnitřním spalováním na světě.

Zdroj: honda.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Tým Honda F1 Racing zavádí průlomovou ekologickou koncepci Fotografie k článku Tým Honda F1 Racing zavádí průlomovou ekologickou koncepci Fotografie k článku Tým Honda F1 Racing zavádí průlomovou ekologickou koncepci
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek