TÜV Report 2016 - který desetiletý vůz má nejméně závad?

vloženo

Vybíráte ojetý automobil? Tak Vás zajisté zajímá jeho spolehlivost. Jistým vodítkem a nápovědou mohou být každoroční statistiky TÜV Report, které zaznamenávají všechny závady vozidel zjištěné na stanicích technické kontroly. Dnes se zaměříme na nejstarší sledované vozy, kde se v TOP 10 umístilo hned pět modelů japonské Toyoty.

TÜV Report 2016 - který desetiletý vůz má nejméně závad? TÜV Report 2016 - který desetiletý vůz má nejméně závad?

TÜV Report každoročně vypovídá o faktu, s jakým autem mají majitelé méně starostí na předepsaných technických prohlídkách. Letošní report vychází z technických kontrol provedených od poloviny roku 2014 do poloviny roku 2015. Výsledky jsou tradičně rozděleny na kategorie podle stáří automobilů. V tabulkách nechybí průměrný počet najetých kilometrů (v tisících) a kvóta závad vyjadřující procento aut daného modelu, které neprojdou technickou prohlídkou kvůli vážným závadám.


Stanice TÜV zkoumají například stav brzdové soustavy (funkci nožní a parkovací brzdy, brzdové potrubí, hadice, kotouče). Dále se prověřuje stav zavěšení náprav, tlumičů, hnacích hřídelí, řízení, koroze či jiná poškození podvozku. Velmi častým problémem pak je osvětlení. Bez povšimnutí nezůstávají úniky provozních kapalin, emise ani stav výfukového systému.

Dnes se zaměříme na nejstarší sledovaná auta, tzn. na desetiletá až jedenáctiletá auta (kompletní výsledky této kategorie naleznete zde). V této kategorii si úplně nejlépe vede sportovní model Porsche 911 typ 996, která s s kvótou 13,9 % nechala veškeré ostatní automobily za sebou a patří k nejméně problémovým automobilům při STK. Minimum závad u Porsche si lze snadno vysvětlit nižší kilometrovým proběhem (průměrně 86 tisíc km) a daleko lepší péčí, kterou majitelé těmto vozům věnují.


Na druhé příčce skončila Toyota Corolla Verso (17,5 % závažných závad a v průměru najeto 123 tisíc km), na třetí Toyota RAV4, na čtvrté Toyota Avensis a na páté Mercedes SLK. Šestá pak byla opět japonská Toyota, tentokráte díky klasickému modelu Toyota Corolla, následovaná na sedmé pozici menší Toyotou Yaris. Osmé místo získala Mazda 2, deváté Honda Jazz. První desítku uzavírá Ford Fusion.

Na úplném konci žebříčku (89. pozice) skončil Fiat Stilo (s kvótou 44 %), který to schytal zejména za brzdy, úniky provozních kapalin a stav podvozku. O nějakou desetinku lepší byl Mercedes M-Klasse nebo Ford Galaxy či Volskwagen Sharan.

Ze Škodovek se jako nejspolehlivější model ukázala být Octavia, která skončila společně s Mercedesem CLK na 31. pozici (kvóta 28,9 % a v průměru najeto 157 tisíc km). Menší Škodu Fabii nalezneme v žebříčku přesně o dvacet příček níže, když společně s Fordem Mondeo obsadila nelichotivou 51. pozici (32,9 % a 121 tisíc km).


TÜV

Fotografie k článku

Fotografie k článku TÜV Report 2016 - který desetiletý vůz má nejméně závad? Fotografie k článku TÜV Report 2016 - který desetiletý vůz má nejméně závad?

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..