TÜV Report 2016 - který desetiletý vůz má nejméně závad?

vloženo

Vybíráte ojetý automobil? Tak Vás zajisté zajímá jeho spolehlivost. Jistým vodítkem a nápovědou mohou být každoroční statistiky TÜV Report, které zaznamenávají všechny závady vozidel zjištěné na stanicích technické kontroly. Dnes se zaměříme na nejstarší sledované vozy, kde se v TOP 10 umístilo hned pět modelů japonské Toyoty.

TÜV Report 2016 - který desetiletý vůz má nejméně závad? TÜV Report 2016 - který desetiletý vůz má nejméně závad?

TÜV Report každoročně vypovídá o faktu, s jakým autem mají majitelé méně starostí na předepsaných technických prohlídkách. Letošní report vychází z technických kontrol provedených od poloviny roku 2014 do poloviny roku 2015. Výsledky jsou tradičně rozděleny na kategorie podle stáří automobilů. V tabulkách nechybí průměrný počet najetých kilometrů (v tisících) a kvóta závad vyjadřující procento aut daného modelu, které neprojdou technickou prohlídkou kvůli vážným závadám.


Stanice TÜV zkoumají například stav brzdové soustavy (funkci nožní a parkovací brzdy, brzdové potrubí, hadice, kotouče). Dále se prověřuje stav zavěšení náprav, tlumičů, hnacích hřídelí, řízení, koroze či jiná poškození podvozku. Velmi častým problémem pak je osvětlení. Bez povšimnutí nezůstávají úniky provozních kapalin, emise ani stav výfukového systému.

Dnes se zaměříme na nejstarší sledovaná auta, tzn. na desetiletá až jedenáctiletá auta (kompletní výsledky této kategorie naleznete zde). V této kategorii si úplně nejlépe vede sportovní model Porsche 911 typ 996, která s s kvótou 13,9 % nechala veškeré ostatní automobily za sebou a patří k nejméně problémovým automobilům při STK. Minimum závad u Porsche si lze snadno vysvětlit nižší kilometrovým proběhem (průměrně 86 tisíc km) a daleko lepší péčí, kterou majitelé těmto vozům věnují.


Na druhé příčce skončila Toyota Corolla Verso (17,5 % závažných závad a v průměru najeto 123 tisíc km), na třetí Toyota RAV4, na čtvrté Toyota Avensis a na páté Mercedes SLK. Šestá pak byla opět japonská Toyota, tentokráte díky klasickému modelu Toyota Corolla, následovaná na sedmé pozici menší Toyotou Yaris. Osmé místo získala Mazda 2, deváté Honda Jazz. První desítku uzavírá Ford Fusion.

Na úplném konci žebříčku (89. pozice) skončil Fiat Stilo (s kvótou 44 %), který to schytal zejména za brzdy, úniky provozních kapalin a stav podvozku. O nějakou desetinku lepší byl Mercedes M-Klasse nebo Ford Galaxy či Volskwagen Sharan.

Ze Škodovek se jako nejspolehlivější model ukázala být Octavia, která skončila společně s Mercedesem CLK na 31. pozici (kvóta 28,9 % a v průměru najeto 157 tisíc km). Menší Škodu Fabii nalezneme v žebříčku přesně o dvacet příček níže, když společně s Fordem Mondeo obsadila nelichotivou 51. pozici (32,9 % a 121 tisíc km).


TÜV

Fotografie k článku

Fotografie k článku TÜV Report 2016 - který desetiletý vůz má nejméně závad? Fotografie k článku TÜV Report 2016 - který desetiletý vůz má nejméně závad?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte