Třídveřový Hyundai i20

vloženo

V návaznosti na úspěch loni uvedeného pětidveřového Hyundai i20 se ženevský autosalon stane svědkem světové premiéry třídveřové varianty modelu i20. Elegantní a všestranný model i20, který nahradil Getz, byl poprvé představen v roce 2008 na pařížském Mondial de l’Automobile a sehrává důležitou roli v nárůstu popularity značky Hyundai v Evropě.

Třídveřový Hyundai i20

Uvedením nového třídveřového modelu se Hyundai i20 stane ještě atraktivnějším pro nejrychleji rostoucí zákaznickou skupinu v Evropě. Tento model, zaměřený na mladé bezdětné profesionály, kteří vyhledávají vynikající kvalitu, vysoké specifikace a dostupnou motorizaci, nabízí nový a levnější vstupní bod pro modelovou řadu i20.

Navíc se třídveřový model i20 může pochlubit sedmi benzinovými a naftovými motory splňujícími normu Euro IV, které nabízejí pozoruhodnou energetickou účinnost a nízké emise CO2. Za povšimnutí stojí, že benzinový motor Kappa o objemu 1,2 litru a výkonu 78 koní dosahuje kombinované spotřeby pouze 5,2 l/100 km a CO2 ratingu ve výši 124g/km.

Celosvětově nejvyšší hodnotu společnosti Hyundai v dané třídě dále zvyšuje dieselový 1,4 litrový motor o výkonu 75 koní, s CO2 ratingem 116g/km a spotřebou 4,4 l/100km při kombinovaném provozu. Zákazníci mají rovněž k dispozici tříletou záruku bez omezení ujetých kilometrů. (V České republice je záruka na tento model na 5 let bez omezení počtu ujetých km)

i20, zaplňující mezeru mezi modely i10 a i30, si zachovává typickou vizuální charakteristiku řady Hyundai i, sestávající z odvážné přední masky s chromovým povrchem, do boku protaženými kapkovitými světlomety a výraznými shluky zadních světel. Mnohé prvky se shodují s pětidvéřovým i20; záď a příď třídveřového modelu tak zůstávají nezměněny. Typické linie záhybů běžící po celém boku jsou podtrženy většími dveřmi a sportovním, nahoru zahnutým tvarem zadního postranního okna. i10 je k dispozici v 10 klasických i metalických barvách, vyhovujících každému vkusu.

Třídveřový i20, který má rozvor 2525mm a váží o 10 kilogramů méně než pětidveřový i20, nabízí vhodně rozvržený exteriér a prostorný interiér, který pohodlně pojme dospělé cestující na předních i zadních sedadlech. Větší přední dveře poskytují širší prostor pro vstup a rychle uvolnitelná sedadla, která se navracejí do původní polohy a jsou vybavena funkcí „walk-in“, nabízejí snadný přístup k zadním sedadlům. Systém umožňuje sklopení opěradel předních sedadel a posunutí celého sedadla vpřed. Tento snadno použitelný systém navrací přední sedadlo do původně zvolené polohy bez nutnosti další úpravy nastavení.

Všechny tři varianty vybavení a úpravy nabízené u pětidveřového i20 - Classic, Comfort a Style - budou k dispozici i u třídveřového i20. Tyto verze kombinují velkorysé standardní bezpečnostní prvky a vybavení překonávající konkurenci. Podobně jako pětidvéřový model i třídveřová varianta nabízí high-end výbavu, jako je např. ovládání klima ve vozu, multifunkční volant, dálkové ovládání centrálního zamykání a elektrické ovládání oken a bočních zrcátek. Moderní CD systém s rádiem je kompatibilní s MP3 a je vybaven čtyřmi výkonnými reproduktory; dva zadní reproduktory jsou ve třídveřovém modelu posunuty do zadních interiérových panelů.

Bezpečnost je pro společnost Hyundai vždy na předním místě. i20 nabízí širokou škálu aktivního a pasivního vybavení, včetně šesti standardních airbagů - předních, bočních a přepážkových, aktivních opěrek hlavy, předepínačů předních bezpečnostních pásů, nejnovější generace protizamykacích brzd, elektronické kontroly stability (Electronic Stability Control) a elektronické distribuce brzdného účinku (Electronic Brake force- Distribution).

V i20 září motor Kappa
Společnost Hyundai předpokládá, že zákazníci kupující model i20 učiní z benzinového motoru o objemu 1,2 litru - přezdívaného ‘Kappa’ - nejprodávanější pohonnou jednotku v dané třídě. Tato nová, celoslitinová jednotka je výsledkem 48-měsíčního vývoje a kombinuje příznivou spotřebu paliva s nízkými emisemi CO2. Výsledný motor je velmi atraktivní a provozní náklady jsou nižší než u konkurenčních výrobků.

Kappa je nejnovějším příkladem kvalit společnosti Hyundai ve vývoji lehkých, velmi výkonných motorů s nízkou úrovní hluku, vibrací a tvrdosti (NVH). Navazuje na 4,6 l motor V8 ‘Tau’ 4.6-litre V8, který byl jmenován jedním z 10 nejlepších motorů roku 2009 automobilovým vydavatelstvím Ward’s.
Pří výtlaku pouhých 1248cc 16-válcová jednotka DOHC Kappa dosahuje impozantních 78 koní při 6000 rpm a nejvyššího točivého momentu ve své třídě, 119 Nm při 4000 rpm. Díky tomu má i20 rychle reagující akceleraci a excelentní jízdní vlastnosti. Točivý moment je rovněž významně vyšší než u konkurence.

Výkon a účinnost vozidla jsou umocněny i tím, že vlastní hmotnost motoru bez náplní Kappa je pouze 82,4 kg - méně než u jakéhokoli jiného benzinového motoru podobné kapacity. Rovněž bylo přijato mnoho opatření ke snížení tření a zvýšení jemnosti, včetně využití inovativní vyrovnávací klikové hřídele. Podobně působivá je minimální hladina hluku za volnoběhu, která v kombinaci s NVH ratingem motoru Kappa v modelu i20 dále dokazuje konstrukční dovednosti společnosti Hyundai.


Zdroj: Hyundai Motor Czech

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Třídveřový Hyundai i20 Fotografie k článku Třídveřový Hyundai i20 Fotografie k článku Třídveřový Hyundai i20
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč