Třídveřový Hyundai i20

vloženo

V návaznosti na úspěch loni uvedeného pětidveřového Hyundai i20 se ženevský autosalon stane svědkem světové premiéry třídveřové varianty modelu i20. Elegantní a všestranný model i20, který nahradil Getz, byl poprvé představen v roce 2008 na pařížském Mondial de l’Automobile a sehrává důležitou roli v nárůstu popularity značky Hyundai v Evropě.

Třídveřový Hyundai i20 Třídveřový Hyundai i20

Uvedením nového třídveřového modelu se Hyundai i20 stane ještě atraktivnějším pro nejrychleji rostoucí zákaznickou skupinu v Evropě. Tento model, zaměřený na mladé bezdětné profesionály, kteří vyhledávají vynikající kvalitu, vysoké specifikace a dostupnou motorizaci, nabízí nový a levnější vstupní bod pro modelovou řadu i20.


Navíc se třídveřový model i20 může pochlubit sedmi benzinovými a naftovými motory splňujícími normu Euro IV, které nabízejí pozoruhodnou energetickou účinnost a nízké emise CO2. Za povšimnutí stojí, že benzinový motor Kappa o objemu 1,2 litru a výkonu 78 koní dosahuje kombinované spotřeby pouze 5,2 l/100 km a CO2 ratingu ve výši 124g/km.

Celosvětově nejvyšší hodnotu společnosti Hyundai v dané třídě dále zvyšuje dieselový 1,4 litrový motor o výkonu 75 koní, s CO2 ratingem 116g/km a spotřebou 4,4 l/100km při kombinovaném provozu. Zákazníci mají rovněž k dispozici tříletou záruku bez omezení ujetých kilometrů. (V České republice je záruka na tento model na 5 let bez omezení počtu ujetých km)

i20, zaplňující mezeru mezi modely i10 a i30, si zachovává typickou vizuální charakteristiku řady Hyundai i, sestávající z odvážné přední masky s chromovým povrchem, do boku protaženými kapkovitými světlomety a výraznými shluky zadních světel. Mnohé prvky se shodují s pětidvéřovým i20; záď a příď třídveřového modelu tak zůstávají nezměněny. Typické linie záhybů běžící po celém boku jsou podtrženy většími dveřmi a sportovním, nahoru zahnutým tvarem zadního postranního okna. i10 je k dispozici v 10 klasických i metalických barvách, vyhovujících každému vkusu.

Třídveřový i20, který má rozvor 2525mm a váží o 10 kilogramů méně než pětidveřový i20, nabízí vhodně rozvržený exteriér a prostorný interiér, který pohodlně pojme dospělé cestující na předních i zadních sedadlech. Větší přední dveře poskytují širší prostor pro vstup a rychle uvolnitelná sedadla, která se navracejí do původní polohy a jsou vybavena funkcí „walk-in“, nabízejí snadný přístup k zadním sedadlům. Systém umožňuje sklopení opěradel předních sedadel a posunutí celého sedadla vpřed. Tento snadno použitelný systém navrací přední sedadlo do původně zvolené polohy bez nutnosti další úpravy nastavení.

Všechny tři varianty vybavení a úpravy nabízené u pětidveřového i20 - Classic, Comfort a Style - budou k dispozici i u třídveřového i20. Tyto verze kombinují velkorysé standardní bezpečnostní prvky a vybavení překonávající konkurenci. Podobně jako pětidvéřový model i třídveřová varianta nabízí high-end výbavu, jako je např. ovládání klima ve vozu, multifunkční volant, dálkové ovládání centrálního zamykání a elektrické ovládání oken a bočních zrcátek. Moderní CD systém s rádiem je kompatibilní s MP3 a je vybaven čtyřmi výkonnými reproduktory; dva zadní reproduktory jsou ve třídveřovém modelu posunuty do zadních interiérových panelů.

Bezpečnost je pro společnost Hyundai vždy na předním místě. i20 nabízí širokou škálu aktivního a pasivního vybavení, včetně šesti standardních airbagů - předních, bočních a přepážkových, aktivních opěrek hlavy, předepínačů předních bezpečnostních pásů, nejnovější generace protizamykacích brzd, elektronické kontroly stability (Electronic Stability Control) a elektronické distribuce brzdného účinku (Electronic Brake force- Distribution).

V i20 září motor Kappa
Společnost Hyundai předpokládá, že zákazníci kupující model i20 učiní z benzinového motoru o objemu 1,2 litru - přezdívaného ‘Kappa’ - nejprodávanější pohonnou jednotku v dané třídě. Tato nová, celoslitinová jednotka je výsledkem 48-měsíčního vývoje a kombinuje příznivou spotřebu paliva s nízkými emisemi CO2. Výsledný motor je velmi atraktivní a provozní náklady jsou nižší než u konkurenčních výrobků.

Kappa je nejnovějším příkladem kvalit společnosti Hyundai ve vývoji lehkých, velmi výkonných motorů s nízkou úrovní hluku, vibrací a tvrdosti (NVH). Navazuje na 4,6 l motor V8 ‘Tau’ 4.6-litre V8, který byl jmenován jedním z 10 nejlepších motorů roku 2009 automobilovým vydavatelstvím Ward’s.
Pří výtlaku pouhých 1248cc 16-válcová jednotka DOHC Kappa dosahuje impozantních 78 koní při 6000 rpm a nejvyššího točivého momentu ve své třídě, 119 Nm při 4000 rpm. Díky tomu má i20 rychle reagující akceleraci a excelentní jízdní vlastnosti. Točivý moment je rovněž významně vyšší než u konkurence.

Výkon a účinnost vozidla jsou umocněny i tím, že vlastní hmotnost motoru bez náplní Kappa je pouze 82,4 kg - méně než u jakéhokoli jiného benzinového motoru podobné kapacity. Rovněž bylo přijato mnoho opatření ke snížení tření a zvýšení jemnosti, včetně využití inovativní vyrovnávací klikové hřídele. Podobně působivá je minimální hladina hluku za volnoběhu, která v kombinaci s NVH ratingem motoru Kappa v modelu i20 dále dokazuje konstrukční dovednosti společnosti Hyundai.


Zdroj: Hyundai Motor Czech

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Třídveřový Hyundai i20 Fotografie k článku Třídveřový Hyundai i20 Fotografie k článku Třídveřový Hyundai i20
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší
07.05.2018
Volkswagen Golf GTI TCR jede až 264 km/h
07.05.2018
V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?
05.05.2018
Nissan Juke po modernizaci má nové výbavy
04.05.2018
Test ojetiny: Fiat Punto II - nadčasový ital
03.05.2018
BMW 6 Gran Turismo dostalo vznětový čtyřválec, jezdí pod pět litrů
30.04.2018
Test: Lexus NX300h - auto z budoucnosti potěší spotřebou
26.04.2018
Volkswagen Golf Sportsvan nově s výhodnou výbavou Maraton Edition
25.04.2018
Nový Hyundai i20 je chytřejší a bezpečnější
24.04.2018
Ford Fiesta ST má české ceny, půl milionu nestačí
23.04.2018
Toyota Hilux ve speciální edici 2018: Nezničitelná legenda teď s nejvyšší výbavou
18.04.2018
Nové BMW M2 Competition má výkon 410 koní
16.04.2018
Test ojetiny: Hyundai Getz – konkurent Fabie stále v kurzu
11.04.2018
Audi A6 Avant si zachovalo přes sportovní tvary velký kufr