Třídveřový Hyundai i20

vloženo

V návaznosti na úspěch loni uvedeného pětidveřového Hyundai i20 se ženevský autosalon stane svědkem světové premiéry třídveřové varianty modelu i20. Elegantní a všestranný model i20, který nahradil Getz, byl poprvé představen v roce 2008 na pařížském Mondial de l’Automobile a sehrává důležitou roli v nárůstu popularity značky Hyundai v Evropě.

Třídveřový Hyundai i20 Třídveřový Hyundai i20

Uvedením nového třídveřového modelu se Hyundai i20 stane ještě atraktivnějším pro nejrychleji rostoucí zákaznickou skupinu v Evropě. Tento model, zaměřený na mladé bezdětné profesionály, kteří vyhledávají vynikající kvalitu, vysoké specifikace a dostupnou motorizaci, nabízí nový a levnější vstupní bod pro modelovou řadu i20.


Navíc se třídveřový model i20 může pochlubit sedmi benzinovými a naftovými motory splňujícími normu Euro IV, které nabízejí pozoruhodnou energetickou účinnost a nízké emise CO2. Za povšimnutí stojí, že benzinový motor Kappa o objemu 1,2 litru a výkonu 78 koní dosahuje kombinované spotřeby pouze 5,2 l/100 km a CO2 ratingu ve výši 124g/km.

Celosvětově nejvyšší hodnotu společnosti Hyundai v dané třídě dále zvyšuje dieselový 1,4 litrový motor o výkonu 75 koní, s CO2 ratingem 116g/km a spotřebou 4,4 l/100km při kombinovaném provozu. Zákazníci mají rovněž k dispozici tříletou záruku bez omezení ujetých kilometrů. (V České republice je záruka na tento model na 5 let bez omezení počtu ujetých km)

i20, zaplňující mezeru mezi modely i10 a i30, si zachovává typickou vizuální charakteristiku řady Hyundai i, sestávající z odvážné přední masky s chromovým povrchem, do boku protaženými kapkovitými světlomety a výraznými shluky zadních světel. Mnohé prvky se shodují s pětidvéřovým i20; záď a příď třídveřového modelu tak zůstávají nezměněny. Typické linie záhybů běžící po celém boku jsou podtrženy většími dveřmi a sportovním, nahoru zahnutým tvarem zadního postranního okna. i10 je k dispozici v 10 klasických i metalických barvách, vyhovujících každému vkusu.

Třídveřový i20, který má rozvor 2525mm a váží o 10 kilogramů méně než pětidveřový i20, nabízí vhodně rozvržený exteriér a prostorný interiér, který pohodlně pojme dospělé cestující na předních i zadních sedadlech. Větší přední dveře poskytují širší prostor pro vstup a rychle uvolnitelná sedadla, která se navracejí do původní polohy a jsou vybavena funkcí „walk-in“, nabízejí snadný přístup k zadním sedadlům. Systém umožňuje sklopení opěradel předních sedadel a posunutí celého sedadla vpřed. Tento snadno použitelný systém navrací přední sedadlo do původně zvolené polohy bez nutnosti další úpravy nastavení.

Všechny tři varianty vybavení a úpravy nabízené u pětidveřového i20 - Classic, Comfort a Style - budou k dispozici i u třídveřového i20. Tyto verze kombinují velkorysé standardní bezpečnostní prvky a vybavení překonávající konkurenci. Podobně jako pětidvéřový model i třídveřová varianta nabízí high-end výbavu, jako je např. ovládání klima ve vozu, multifunkční volant, dálkové ovládání centrálního zamykání a elektrické ovládání oken a bočních zrcátek. Moderní CD systém s rádiem je kompatibilní s MP3 a je vybaven čtyřmi výkonnými reproduktory; dva zadní reproduktory jsou ve třídveřovém modelu posunuty do zadních interiérových panelů.

Bezpečnost je pro společnost Hyundai vždy na předním místě. i20 nabízí širokou škálu aktivního a pasivního vybavení, včetně šesti standardních airbagů - předních, bočních a přepážkových, aktivních opěrek hlavy, předepínačů předních bezpečnostních pásů, nejnovější generace protizamykacích brzd, elektronické kontroly stability (Electronic Stability Control) a elektronické distribuce brzdného účinku (Electronic Brake force- Distribution).

V i20 září motor Kappa
Společnost Hyundai předpokládá, že zákazníci kupující model i20 učiní z benzinového motoru o objemu 1,2 litru - přezdívaného ‘Kappa’ - nejprodávanější pohonnou jednotku v dané třídě. Tato nová, celoslitinová jednotka je výsledkem 48-měsíčního vývoje a kombinuje příznivou spotřebu paliva s nízkými emisemi CO2. Výsledný motor je velmi atraktivní a provozní náklady jsou nižší než u konkurenčních výrobků.

Kappa je nejnovějším příkladem kvalit společnosti Hyundai ve vývoji lehkých, velmi výkonných motorů s nízkou úrovní hluku, vibrací a tvrdosti (NVH). Navazuje na 4,6 l motor V8 ‘Tau’ 4.6-litre V8, který byl jmenován jedním z 10 nejlepších motorů roku 2009 automobilovým vydavatelstvím Ward’s.
Pří výtlaku pouhých 1248cc 16-válcová jednotka DOHC Kappa dosahuje impozantních 78 koní při 6000 rpm a nejvyššího točivého momentu ve své třídě, 119 Nm při 4000 rpm. Díky tomu má i20 rychle reagující akceleraci a excelentní jízdní vlastnosti. Točivý moment je rovněž významně vyšší než u konkurence.

Výkon a účinnost vozidla jsou umocněny i tím, že vlastní hmotnost motoru bez náplní Kappa je pouze 82,4 kg - méně než u jakéhokoli jiného benzinového motoru podobné kapacity. Rovněž bylo přijato mnoho opatření ke snížení tření a zvýšení jemnosti, včetně využití inovativní vyrovnávací klikové hřídele. Podobně působivá je minimální hladina hluku za volnoběhu, která v kombinaci s NVH ratingem motoru Kappa v modelu i20 dále dokazuje konstrukční dovednosti společnosti Hyundai.


Zdroj: Hyundai Motor Czech

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Třídveřový Hyundai i20 Fotografie k článku Třídveřový Hyundai i20 Fotografie k článku Třídveřový Hyundai i20
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid