Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu

vloženo

Slavnostním vyhlášením vítězů včera skončil čtvrtý a závěrečný závodní den evropského Shell Eco-marathonu 2012. Ceny si rozdělily týmy z celkem deseti různých zemí. I přes velkou výzvu, kterou představoval letošní přesun soutěže na městský okruh, byly vytvořeny tři nové rekordy: dva v kategorii UrbanConcept a jeden mezi Prototypy.

Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu

V kategorii UrbanConcept (vozidla městského typu) překonal tým Electricar Solution z Francie stávající rekord ve třídě bateriemi poháněných vozidel výkonem 262,6 km/kWh (zlepšení o 29,6 km/kWh). Tým DTU Roadrunners z Technical University of Denmark zase vylepšil svůj vlastní rekord z loňského ročníku o 102,1 km/l, když dosáhl výsledku 611,1 km/l. V kategorii Prototypů zaznamenal nizozemský MAC Eco Team se svým vozidlem poháněným GTL palivem výsledek 416,3 km/l, čímž výrazně překonal dosavadní rekord 138 km/l z roku 2011.


Vynikající výsledek oslavil také již několikanásobný vítěz, tým Microjoule-La Joliverie (Francie), který dosáhl prvenství v kategorii Prototypů se spalovacím motorem s výkonem 2 832,8 km/l. Maďarský tým GAMF pro ně představoval nejsilnější konkurenci za posledních několik let, ale na titul to těsně nestačilo. Výsledky představují zajímavý precedens pro příští ročník. „Sledovali jsme nejvyrovnanější souboj o vítězství za posledních několik let,“ řekl Norman Koch, technický ředitel Shell Eco-marathonu. „Nový rekord pro vozítka z kategorie UrbanConcept poháněná elektrickými akumulátory je úžasný. Především když vezmeme v úvahu náročnější manévrování na trati, které letošní ročník vyžadoval.“ Vedoucí týmu Microjoule-La Joliverie, Clément You, řekl: „Soutěž jsme si velice užili, atmosféra byla letos obzvlášť skvělá. Už se těšíme, až budeme v kempu slavit!

Nezávodní ceny
Mimo závodění na trati byly týmy oceněny také v kategoriích, jako jsou technická inovace, týmový duch anebo bezpečnost. Tým Shelly z Aston University ve Velké Británii získal za svůj důraz na udržitelnou mobilitu cenu Eco-design. Jejich vozidlo s vodíkovým pohonem má karoserii vyrobenou z lepenky vmáčknuté mezi překližku certifikovanou Britskou lesnickou komisí. Pláště pneumatik jsou vyrobeny z bio-pryskyřice, do které jsou zapuštěna jutová vlákna. Celou konstrukci lze pro snadnější přepravu zcela rozložit.

Účast veřejnosti
Soutěž byla letos poprvé otevřená pro veřejnost a počet návštěvníků a studentů se pohyboval okolo neuvěřitelných 40.000. Doprovodná výstava o energii nazvaná The Lab (Laboratoř) lákala nejen děti, ale také dospělé.

Návštěvník a podnikatel Pascal de Vink označil výstavu za velmi inspirující: „Myslím, že je velice důležité hledat jiné zdroje energie. Velmi mě zaujala výstava a malé elektromobily poháněné slanou vodou. Mám malou firmu a zajímalo by mě, jestli bych tuto technologii mohl v budoucnosti využít pro pohon našich datových center!

Důraz na studenty
Soutěž zůstává věrná svým kořenům a soustředí se především na studenty. Zároveň pomáhá veřejnosti zapojit se do současné energetické výzvy,“ řekl Niel Golightly, viceprezident společnosti Shell pro komunikaci. „S průběhem letošního ročníku jsme spokojení. Podařilo se nám navázat na dosavadní úspěchy soutěže a také významně zapojit veřejnost. Shell Eco-marathon je především o řešení problémů, inovacích, chytřejší mobilitě, mladých talentech a soutěžení – je to jedna z nejinspirativnějších akcí, které pořádáme.

Shell, ps

Fotografie k článku

Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem