Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu

vloženo

Slavnostním vyhlášením vítězů včera skončil čtvrtý a závěrečný závodní den evropského Shell Eco-marathonu 2012. Ceny si rozdělily týmy z celkem deseti různých zemí. I přes velkou výzvu, kterou představoval letošní přesun soutěže na městský okruh, byly vytvořeny tři nové rekordy: dva v kategorii UrbanConcept a jeden mezi Prototypy.

Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu

V kategorii UrbanConcept (vozidla městského typu) překonal tým Electricar Solution z Francie stávající rekord ve třídě bateriemi poháněných vozidel výkonem 262,6 km/kWh (zlepšení o 29,6 km/kWh). Tým DTU Roadrunners z Technical University of Denmark zase vylepšil svůj vlastní rekord z loňského ročníku o 102,1 km/l, když dosáhl výsledku 611,1 km/l. V kategorii Prototypů zaznamenal nizozemský MAC Eco Team se svým vozidlem poháněným GTL palivem výsledek 416,3 km/l, čímž výrazně překonal dosavadní rekord 138 km/l z roku 2011.


Vynikající výsledek oslavil také již několikanásobný vítěz, tým Microjoule-La Joliverie (Francie), který dosáhl prvenství v kategorii Prototypů se spalovacím motorem s výkonem 2 832,8 km/l. Maďarský tým GAMF pro ně představoval nejsilnější konkurenci za posledních několik let, ale na titul to těsně nestačilo. Výsledky představují zajímavý precedens pro příští ročník. „Sledovali jsme nejvyrovnanější souboj o vítězství za posledních několik let,“ řekl Norman Koch, technický ředitel Shell Eco-marathonu. „Nový rekord pro vozítka z kategorie UrbanConcept poháněná elektrickými akumulátory je úžasný. Především když vezmeme v úvahu náročnější manévrování na trati, které letošní ročník vyžadoval.“ Vedoucí týmu Microjoule-La Joliverie, Clément You, řekl: „Soutěž jsme si velice užili, atmosféra byla letos obzvlášť skvělá. Už se těšíme, až budeme v kempu slavit!

Nezávodní ceny
Mimo závodění na trati byly týmy oceněny také v kategoriích, jako jsou technická inovace, týmový duch anebo bezpečnost. Tým Shelly z Aston University ve Velké Británii získal za svůj důraz na udržitelnou mobilitu cenu Eco-design. Jejich vozidlo s vodíkovým pohonem má karoserii vyrobenou z lepenky vmáčknuté mezi překližku certifikovanou Britskou lesnickou komisí. Pláště pneumatik jsou vyrobeny z bio-pryskyřice, do které jsou zapuštěna jutová vlákna. Celou konstrukci lze pro snadnější přepravu zcela rozložit.

Účast veřejnosti
Soutěž byla letos poprvé otevřená pro veřejnost a počet návštěvníků a studentů se pohyboval okolo neuvěřitelných 40.000. Doprovodná výstava o energii nazvaná The Lab (Laboratoř) lákala nejen děti, ale také dospělé.

Návštěvník a podnikatel Pascal de Vink označil výstavu za velmi inspirující: „Myslím, že je velice důležité hledat jiné zdroje energie. Velmi mě zaujala výstava a malé elektromobily poháněné slanou vodou. Mám malou firmu a zajímalo by mě, jestli bych tuto technologii mohl v budoucnosti využít pro pohon našich datových center!

Důraz na studenty
Soutěž zůstává věrná svým kořenům a soustředí se především na studenty. Zároveň pomáhá veřejnosti zapojit se do současné energetické výzvy,“ řekl Niel Golightly, viceprezident společnosti Shell pro komunikaci. „S průběhem letošního ročníku jsme spokojení. Podařilo se nám navázat na dosavadní úspěchy soutěže a také významně zapojit veřejnost. Shell Eco-marathon je především o řešení problémů, inovacích, chytřejší mobilitě, mladých talentech a soutěžení – je to jedna z nejinspirativnějších akcí, které pořádáme.

Shell, ps

Fotografie k článku

Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka