Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu

vloženo

Slavnostním vyhlášením vítězů včera skončil čtvrtý a závěrečný závodní den evropského Shell Eco-marathonu 2012. Ceny si rozdělily týmy z celkem deseti různých zemí. I přes velkou výzvu, kterou představoval letošní přesun soutěže na městský okruh, byly vytvořeny tři nové rekordy: dva v kategorii UrbanConcept a jeden mezi Prototypy.

Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu V kategorii UrbanConcept (vozidla městského typu) překonal tým Electricar Solution z Francie stávající rekord ve třídě bateriemi poháněných vozidel výkonem 262,6 km/kWh (zlepšení o 29,6 km/kWh). Tým DTU Roadrunners z Technical University of Denmark zase vylepšil svůj vlastní rekord z loňského ročníku o 102,1 km/l, když dosáhl výsledku 611,1 km/l. V kategorii Prototypů zaznamenal nizozemský MAC Eco Team se svým vozidlem poháněným GTL palivem výsledek 416,3 km/l, čímž výrazně překonal dosavadní rekord 138 km/l z roku 2011.

Vynikající výsledek oslavil také již několikanásobný vítěz, tým Microjoule-La Joliverie (Francie), který dosáhl prvenství v kategorii Prototypů se spalovacím motorem s výkonem 2 832,8 km/l. Maďarský tým GAMF pro ně představoval nejsilnější konkurenci za posledních několik let, ale na titul to těsně nestačilo. Výsledky představují zajímavý precedens pro příští ročník. „Sledovali jsme nejvyrovnanější souboj o vítězství za posledních několik let,“ řekl Norman Koch, technický ředitel Shell Eco-marathonu. „Nový rekord pro vozítka z kategorie UrbanConcept poháněná elektrickými akumulátory je úžasný. Především když vezmeme v úvahu náročnější manévrování na trati, které letošní ročník vyžadoval.“ Vedoucí týmu Microjoule-La Joliverie, Clément You, řekl: „Soutěž jsme si velice užili, atmosféra byla letos obzvlášť skvělá. Už se těšíme, až budeme v kempu slavit!

Nezávodní ceny
Mimo závodění na trati byly týmy oceněny také v kategoriích, jako jsou technická inovace, týmový duch anebo bezpečnost. Tým Shelly z Aston University ve Velké Británii získal za svůj důraz na udržitelnou mobilitu cenu Eco-design. Jejich vozidlo s vodíkovým pohonem má karoserii vyrobenou z lepenky vmáčknuté mezi překližku certifikovanou Britskou lesnickou komisí. Pláště pneumatik jsou vyrobeny z bio-pryskyřice, do které jsou zapuštěna jutová vlákna. Celou konstrukci lze pro snadnější přepravu zcela rozložit.

Účast veřejnosti
Soutěž byla letos poprvé otevřená pro veřejnost a počet návštěvníků a studentů se pohyboval okolo neuvěřitelných 40.000. Doprovodná výstava o energii nazvaná The Lab (Laboratoř) lákala nejen děti, ale také dospělé.

Návštěvník a podnikatel Pascal de Vink označil výstavu za velmi inspirující: „Myslím, že je velice důležité hledat jiné zdroje energie. Velmi mě zaujala výstava a malé elektromobily poháněné slanou vodou. Mám malou firmu a zajímalo by mě, jestli bych tuto technologii mohl v budoucnosti využít pro pohon našich datových center!

Důraz na studenty
Soutěž zůstává věrná svým kořenům a soustředí se především na studenty. Zároveň pomáhá veřejnosti zapojit se do současné energetické výzvy,“ řekl Niel Golightly, viceprezident společnosti Shell pro komunikaci. „S průběhem letošního ročníku jsme spokojení. Podařilo se nám navázat na dosavadní úspěchy soutěže a také významně zapojit veřejnost. Shell Eco-marathon je především o řešení problémů, inovacích, chytřejší mobilitě, mladých talentech a soutěžení – je to jedna z nejinspirativnějších akcí, které pořádáme.

Shell, ps

Fotografie k článku

Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má