Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu

vloženo

Slavnostním vyhlášením vítězů včera skončil čtvrtý a závěrečný závodní den evropského Shell Eco-marathonu 2012. Ceny si rozdělily týmy z celkem deseti různých zemí. I přes velkou výzvu, kterou představoval letošní přesun soutěže na městský okruh, byly vytvořeny tři nové rekordy: dva v kategorii UrbanConcept a jeden mezi Prototypy.

Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu V kategorii UrbanConcept (vozidla městského typu) překonal tým Electricar Solution z Francie stávající rekord ve třídě bateriemi poháněných vozidel výkonem 262,6 km/kWh (zlepšení o 29,6 km/kWh). Tým DTU Roadrunners z Technical University of Denmark zase vylepšil svůj vlastní rekord z loňského ročníku o 102,1 km/l, když dosáhl výsledku 611,1 km/l. V kategorii Prototypů zaznamenal nizozemský MAC Eco Team se svým vozidlem poháněným GTL palivem výsledek 416,3 km/l, čímž výrazně překonal dosavadní rekord 138 km/l z roku 2011.

Vynikající výsledek oslavil také již několikanásobný vítěz, tým Microjoule-La Joliverie (Francie), který dosáhl prvenství v kategorii Prototypů se spalovacím motorem s výkonem 2 832,8 km/l. Maďarský tým GAMF pro ně představoval nejsilnější konkurenci za posledních několik let, ale na titul to těsně nestačilo. Výsledky představují zajímavý precedens pro příští ročník. „Sledovali jsme nejvyrovnanější souboj o vítězství za posledních několik let,“ řekl Norman Koch, technický ředitel Shell Eco-marathonu. „Nový rekord pro vozítka z kategorie UrbanConcept poháněná elektrickými akumulátory je úžasný. Především když vezmeme v úvahu náročnější manévrování na trati, které letošní ročník vyžadoval.“ Vedoucí týmu Microjoule-La Joliverie, Clément You, řekl: „Soutěž jsme si velice užili, atmosféra byla letos obzvlášť skvělá. Už se těšíme, až budeme v kempu slavit!

Nezávodní ceny
Mimo závodění na trati byly týmy oceněny také v kategoriích, jako jsou technická inovace, týmový duch anebo bezpečnost. Tým Shelly z Aston University ve Velké Británii získal za svůj důraz na udržitelnou mobilitu cenu Eco-design. Jejich vozidlo s vodíkovým pohonem má karoserii vyrobenou z lepenky vmáčknuté mezi překližku certifikovanou Britskou lesnickou komisí. Pláště pneumatik jsou vyrobeny z bio-pryskyřice, do které jsou zapuštěna jutová vlákna. Celou konstrukci lze pro snadnější přepravu zcela rozložit.

Účast veřejnosti
Soutěž byla letos poprvé otevřená pro veřejnost a počet návštěvníků a studentů se pohyboval okolo neuvěřitelných 40.000. Doprovodná výstava o energii nazvaná The Lab (Laboratoř) lákala nejen děti, ale také dospělé.

Návštěvník a podnikatel Pascal de Vink označil výstavu za velmi inspirující: „Myslím, že je velice důležité hledat jiné zdroje energie. Velmi mě zaujala výstava a malé elektromobily poháněné slanou vodou. Mám malou firmu a zajímalo by mě, jestli bych tuto technologii mohl v budoucnosti využít pro pohon našich datových center!

Důraz na studenty
Soutěž zůstává věrná svým kořenům a soustředí se především na studenty. Zároveň pomáhá veřejnosti zapojit se do současné energetické výzvy,“ řekl Niel Golightly, viceprezident společnosti Shell pro komunikaci. „S průběhem letošního ročníku jsme spokojení. Podařilo se nám navázat na dosavadní úspěchy soutěže a také významně zapojit veřejnost. Shell Eco-marathon je především o řešení problémů, inovacích, chytřejší mobilitě, mladých talentech a soutěžení – je to jedna z nejinspirativnějších akcí, které pořádáme.

Shell, ps

Fotografie k článku

Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě