Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu

vloženo

Slavnostním vyhlášením vítězů včera skončil čtvrtý a závěrečný závodní den evropského Shell Eco-marathonu 2012. Ceny si rozdělily týmy z celkem deseti různých zemí. I přes velkou výzvu, kterou představoval letošní přesun soutěže na městský okruh, byly vytvořeny tři nové rekordy: dva v kategorii UrbanConcept a jeden mezi Prototypy.

Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu

V kategorii UrbanConcept (vozidla městského typu) překonal tým Electricar Solution z Francie stávající rekord ve třídě bateriemi poháněných vozidel výkonem 262,6 km/kWh (zlepšení o 29,6 km/kWh). Tým DTU Roadrunners z Technical University of Denmark zase vylepšil svůj vlastní rekord z loňského ročníku o 102,1 km/l, když dosáhl výsledku 611,1 km/l. V kategorii Prototypů zaznamenal nizozemský MAC Eco Team se svým vozidlem poháněným GTL palivem výsledek 416,3 km/l, čímž výrazně překonal dosavadní rekord 138 km/l z roku 2011.


Vynikající výsledek oslavil také již několikanásobný vítěz, tým Microjoule-La Joliverie (Francie), který dosáhl prvenství v kategorii Prototypů se spalovacím motorem s výkonem 2 832,8 km/l. Maďarský tým GAMF pro ně představoval nejsilnější konkurenci za posledních několik let, ale na titul to těsně nestačilo. Výsledky představují zajímavý precedens pro příští ročník. „Sledovali jsme nejvyrovnanější souboj o vítězství za posledních několik let,“ řekl Norman Koch, technický ředitel Shell Eco-marathonu. „Nový rekord pro vozítka z kategorie UrbanConcept poháněná elektrickými akumulátory je úžasný. Především když vezmeme v úvahu náročnější manévrování na trati, které letošní ročník vyžadoval.“ Vedoucí týmu Microjoule-La Joliverie, Clément You, řekl: „Soutěž jsme si velice užili, atmosféra byla letos obzvlášť skvělá. Už se těšíme, až budeme v kempu slavit!

Nezávodní ceny
Mimo závodění na trati byly týmy oceněny také v kategoriích, jako jsou technická inovace, týmový duch anebo bezpečnost. Tým Shelly z Aston University ve Velké Británii získal za svůj důraz na udržitelnou mobilitu cenu Eco-design. Jejich vozidlo s vodíkovým pohonem má karoserii vyrobenou z lepenky vmáčknuté mezi překližku certifikovanou Britskou lesnickou komisí. Pláště pneumatik jsou vyrobeny z bio-pryskyřice, do které jsou zapuštěna jutová vlákna. Celou konstrukci lze pro snadnější přepravu zcela rozložit.

Účast veřejnosti
Soutěž byla letos poprvé otevřená pro veřejnost a počet návštěvníků a studentů se pohyboval okolo neuvěřitelných 40.000. Doprovodná výstava o energii nazvaná The Lab (Laboratoř) lákala nejen děti, ale také dospělé.

Návštěvník a podnikatel Pascal de Vink označil výstavu za velmi inspirující: „Myslím, že je velice důležité hledat jiné zdroje energie. Velmi mě zaujala výstava a malé elektromobily poháněné slanou vodou. Mám malou firmu a zajímalo by mě, jestli bych tuto technologii mohl v budoucnosti využít pro pohon našich datových center!

Důraz na studenty
Soutěž zůstává věrná svým kořenům a soustředí se především na studenty. Zároveň pomáhá veřejnosti zapojit se do současné energetické výzvy,“ řekl Niel Golightly, viceprezident společnosti Shell pro komunikaci. „S průběhem letošního ročníku jsme spokojení. Podařilo se nám navázat na dosavadní úspěchy soutěže a také významně zapojit veřejnost. Shell Eco-marathon je především o řešení problémů, inovacích, chytřejší mobilitě, mladých talentech a soutěžení – je to jedna z nejinspirativnějších akcí, které pořádáme.

Shell, ps

Fotografie k článku

Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu Fotografie k článku Tři nové rekordy na evropském Shell Eco-Marathonu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč