Tři miliony vyrobených motorů 1.2 HTP

vloženo

Tříválcový agregát řady EA 111 se vyrábí od roku 2001 v hlavním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi a používá se ve vozech značek Škoda, Seat a Volkswagen. Vedle motorů řady EA 111 ve variantách 1,2 HTP a 1,2 TSI vyrábí Škoda v České republice motory 1,2 TSI- a 1,4 TSI řady EA 211 a manuální a automatické převodovky. Automobilka právě vyrobila také 500.000 převodovku typu MQ/SQ 100.

Tři miliony vyrobených motorů 1.2 HTP Tři miliony vyrobených motorů 1.2 HTP

Naše firma vyrábí motory již téměř 115 let. ŠKODA je tak jednou z automobilek s nejdelší tradicí výroby a vývoje motorů,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky. „Tato jubilea, tedy 3 000 000 vyrobených motorů 1,2 HTP a 500 000 vyrobených převodovek MQ/SQ 100, jsou dokladem výkonnosti zdejší produkce. Tuto technologickou kompetenci v příštích letech dále posílíme,“ dodává Oeljeklaus.


Motor 1,2 HTP z řady EA 111 se v Mladé Boleslavi vyrábí již od roku 2001. Oblíbený zážehový tříválec se používá v modelech Fabia, Roomster a Rapid. Zkratka HTP znamená ‚High Torque Performance’. Již pří nízkých otáčkách je agregát pozoruhodně silný, současně motor přesvědčuje vysokou efektivitou a nízkou hmotností.

Vedle výroby motorů spočívá těžiště výroby komponentů ve společnosti ŠKODA AUTO v produkci převodovek. V závodě Vrchlabí se vyrábí automatická dvouspojková převodovka DQ 200. V závodě Mladá Boleslav vyrábí ŠKODA AUTO ručně řazenou převodovku MQ 200 a převodovku MQ/SQ 100. V březnu 2014 sjela z linky 500 000. převodovka řady MQ/SQ 100. ŠKODA AUTO vyrábí převodovku MQ/SQ 100, která se mimo jiné používá i v městských vozech ŠKODA Citigo, od poloviny roku 2011.

V příštích letech chce ŠKODA dále rozšiřovat svou kompetenci pro výrobu motorů a převodovek. Za tímto účelem staví automobilka nové Centrum pro testování motorů ve vývojovém středisku ŠKODA. Jen do tohoto centra investuje automobilka společně s koncernem Volkswagen více než 34 milionů euro. V současné době je to nejvyšší investice do vývoje v rámci České republiky.

Důležitým pilířem inovativní výroby motorů a převodovek ve společnosti ŠKODA AUTO je slévárna a kovárna. Nedávno oslavila slévárna s kovárnou své padesáté jubileum. Provoz, zřízený v roce 1963 v souvislosti se zahájením výroby modelu ŠKODA 1000 MB, patří mezi nejmodernější svého druhu a je součástí takzvaného ‚Center of Excellence’ koncernu Volkswagen.

Výroba motorů byla v Mladé Boleslavi zahájena již v roce 1899. Čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku zabýval výrobou jízdních kol, vybavili zakladatelé podniku Václav Laurin a Václav Klement poprvé jízdní kolo pomocným motorkem: vznikla takzvaná motocykleta. Pro pohon motocyklety se používaly dva jednoválcové motory o výkonu 1,25 a 1,75 koňských sil.

Zahájením výroby vozidel poháněných spalovacím motorem byly položeny i základy jedné z nejstarších automobilek světa. V roce 1905 vyvinula firma L&K svůj první automobil, nazvaný ‚Voiturette A‘ (z francouzštiny: vozík, malý automobil). Tento vůz byl poháněn vodou chlazeným dvouválcovým motorem o výkonu 7 koňských sil a objemu 1.100 cm3. Dalším milníkem v prvních letech výroby motorů byl první osmiválec na světě, vyrobený v roce 1908. V roce 1924 vyráběla firma L&K dokonce letecké motory.

Také po fúzi se Škodovými závody v roce 1925 hrál vývoj motorů nadále velkou roli. Ve třicátých letech vzbudila automobilka ŠKODA pozornost mimo jiné také výkonnými závodními vozy. Rozhodujícím krokem ve vývoji po druhé světové válce byl v roce 1964 první motor umístěný v zádi vozu. V roce 1987 se značka ŠKODA vrátila k motorům umístěným vpředu, tentokrát však v kombinaci s hnací přední nápravou. Rozhodujícím impulsem pro moderní výrobu agregátů bylo v roce 1991 spojení s koncernem Volkswagen.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Tři miliony vyrobených motorů 1.2 HTP

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Nissan Qashqai DIG-T 160 DCT. Na vlně svistu!

Test: Nissan Qashqai DIG-T 160 DCT. Na vlně svistu!

Nissan Qashqai se na našem trhu coby kompaktní SUV/crossover etabloval velmi dobře. V loňském roce představený motor mu ale do žil vlévá více než jen čerstvou krev. Zásadně totiž proměňuje jeho charakter a v nejsilnější..

Nová generace Peugeotu 2008 představena, sluší ji to

Nová generace Peugeotu 2008 představena, sluší ji to

Přestože se model 2008 se lvem ve znaku prodává stále skvěle, francouzská automobilka představila po šesti letech na..

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

Již příští týden si nové BMW řady 3 odbyde svou premiéru v dlouhé verzi Touring, přičemž první vozy se k zákazníkům..

Test: BMW 540i xDrive Touring - na SUV zapomeňte a dejte přednost kombi

Test: BMW 540i xDrive Touring - na SUV zapomeňte a dejte přednost kombi

U roztočené modrobílé vrtule už nějakou dobu nedostanete to, co bývalo zvykem. Příkladem může být verze 530i, která..

DS 3 Crossback je hooodně avantgardní crossover

DS 3 Crossback je hooodně avantgardní crossover

Toužíte po crossoveru se kterým budete středem pozornosti? Co takhle zvolit nový model DS 3 Crossback? Novinka od..