Tři miliony vyrobených motorů 1.2 HTP

vloženo

Tříválcový agregát řady EA 111 se vyrábí od roku 2001 v hlavním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi a používá se ve vozech značek Škoda, Seat a Volkswagen. Vedle motorů řady EA 111 ve variantách 1,2 HTP a 1,2 TSI vyrábí Škoda v České republice motory 1,2 TSI- a 1,4 TSI řady EA 211 a manuální a automatické převodovky. Automobilka právě vyrobila také 500.000 převodovku typu MQ/SQ 100.

Tři miliony vyrobených motorů 1.2 HTP Tři miliony vyrobených motorů 1.2 HTP

Naše firma vyrábí motory již téměř 115 let. ŠKODA je tak jednou z automobilek s nejdelší tradicí výroby a vývoje motorů,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky. „Tato jubilea, tedy 3 000 000 vyrobených motorů 1,2 HTP a 500 000 vyrobených převodovek MQ/SQ 100, jsou dokladem výkonnosti zdejší produkce. Tuto technologickou kompetenci v příštích letech dále posílíme,“ dodává Oeljeklaus.


Motor 1,2 HTP z řady EA 111 se v Mladé Boleslavi vyrábí již od roku 2001. Oblíbený zážehový tříválec se používá v modelech Fabia, Roomster a Rapid. Zkratka HTP znamená ‚High Torque Performance’. Již pří nízkých otáčkách je agregát pozoruhodně silný, současně motor přesvědčuje vysokou efektivitou a nízkou hmotností.

Vedle výroby motorů spočívá těžiště výroby komponentů ve společnosti ŠKODA AUTO v produkci převodovek. V závodě Vrchlabí se vyrábí automatická dvouspojková převodovka DQ 200. V závodě Mladá Boleslav vyrábí ŠKODA AUTO ručně řazenou převodovku MQ 200 a převodovku MQ/SQ 100. V březnu 2014 sjela z linky 500 000. převodovka řady MQ/SQ 100. ŠKODA AUTO vyrábí převodovku MQ/SQ 100, která se mimo jiné používá i v městských vozech ŠKODA Citigo, od poloviny roku 2011.

V příštích letech chce ŠKODA dále rozšiřovat svou kompetenci pro výrobu motorů a převodovek. Za tímto účelem staví automobilka nové Centrum pro testování motorů ve vývojovém středisku ŠKODA. Jen do tohoto centra investuje automobilka společně s koncernem Volkswagen více než 34 milionů euro. V současné době je to nejvyšší investice do vývoje v rámci České republiky.

Důležitým pilířem inovativní výroby motorů a převodovek ve společnosti ŠKODA AUTO je slévárna a kovárna. Nedávno oslavila slévárna s kovárnou své padesáté jubileum. Provoz, zřízený v roce 1963 v souvislosti se zahájením výroby modelu ŠKODA 1000 MB, patří mezi nejmodernější svého druhu a je součástí takzvaného ‚Center of Excellence’ koncernu Volkswagen.

Výroba motorů byla v Mladé Boleslavi zahájena již v roce 1899. Čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku zabýval výrobou jízdních kol, vybavili zakladatelé podniku Václav Laurin a Václav Klement poprvé jízdní kolo pomocným motorkem: vznikla takzvaná motocykleta. Pro pohon motocyklety se používaly dva jednoválcové motory o výkonu 1,25 a 1,75 koňských sil.

Zahájením výroby vozidel poháněných spalovacím motorem byly položeny i základy jedné z nejstarších automobilek světa. V roce 1905 vyvinula firma L&K svůj první automobil, nazvaný ‚Voiturette A‘ (z francouzštiny: vozík, malý automobil). Tento vůz byl poháněn vodou chlazeným dvouválcovým motorem o výkonu 7 koňských sil a objemu 1.100 cm3. Dalším milníkem v prvních letech výroby motorů byl první osmiválec na světě, vyrobený v roce 1908. V roce 1924 vyráběla firma L&K dokonce letecké motory.

Také po fúzi se Škodovými závody v roce 1925 hrál vývoj motorů nadále velkou roli. Ve třicátých letech vzbudila automobilka ŠKODA pozornost mimo jiné také výkonnými závodními vozy. Rozhodujícím krokem ve vývoji po druhé světové válce byl v roce 1964 první motor umístěný v zádi vozu. V roce 1987 se značka ŠKODA vrátila k motorům umístěným vpředu, tentokrát však v kombinaci s hnací přední nápravou. Rozhodujícím impulsem pro moderní výrobu agregátů bylo v roce 1991 spojení s koncernem Volkswagen.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Tři miliony vyrobených motorů 1.2 HTP
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up