Třetí místo pro tým Gravity-Charouz

vloženo

Brendon Hartley vybojoval v sobotním závodě osmého podniku World Series by Renault na francouzském okruhu Paul Ricard třetí místo a nejrychlejší čas na okruh. Druhý jezdec Gravity-Charouz Racing Jan Charouz po havárii závod nedokončil. V neděli oba piloty provázela smůla.

Třetí místo pro tým Gravity-Charouz Třetí místo pro tým Gravity-Charouz

Vynikající výkon předvedl Brendon Hartley již v dopolední kvalifikaci, když skončil třetí za prvním Jeanem Ericem Vergnem s odstupem třiaosmdesáti tisícin vteřiny. O vyrovnaném startovním poli Formule Renault 3.5 svědčí patnáctá pozice Jana Charouze, který na první místo ztratil pouhých osm desetin sekundy. Také odpolední závod se odehrál na suchém povrchu za slunného počasí. Úvod závodu se novozélandskému jezdci zcela nepodařil, když se v prvním kole propadl na páté místo. O tom, jak těžké je se s identickou formulí na okruhu Paul Ricard dostat před soupeře, se Hartley přesvědčil v následujících deseti minutách, když byl evidentně rychlejší než Alexander Rossi. Nakonec svého amerického soupeře předjel a okamžitě mu odjel. Hartley však na třetího Roberta Wickense ztrácel již přes pět vteřin. Ty se mu podařilo do konce závodu stáhnout, na předjetí to však již nebylo. Po diskvalifikaci Alberta Costy (nedodržení váhového limitu) se Hartley posunul na konečnou třetí pozici.


Ulomené křídlo
Jan Charouz si svoji startovní pozici udržel a postupně se startovním polem začal probíjet dopředu. Ve třináctém kole zaútočil český závodník na dvanácté místo Daniela Zampieriho. Charouz však nedobrzdil a škrtl si o zadní část monopostu italského závodníka, přičemž si ulomil přední křídlo. Po zajetí do boxu a prohlídce poškozeného monopostu mechaniky česko-lucemburské stáje se tým rozhodl českého jezdce stáhnout ze závodu. Tvrdá práce česko-lucemburské stáje Gravity-Charouz Racing po osamostatnění před sedmým podnikem na britském Silverstone nese své ovoce. Hartley získal další důležité body do hodnocení jezdců a týmů. Charouz ukázal svoji rychlost, bohužel mu v sobotu nebylo ve Francii přáno závod dokončit. Brendon Hartley dokázal ještě v posledním kole čtyřiačtyřicetiminutového závodu zajet nerychlejší čas s hodnotou 1:53.959 min.

Jan Charouz:Je to dobrý testovací okruh, ale pro závody není vhodný. Nejde tady předjíždět, a to i když jste o dost rychlejší než vaši soupeři. Zkusil jsem to a nevyšlo to. Poškodil jsem si přední křídlo a spojovací tyč řízení. Musel jsem tedy ze závodu odstoupit. Doufám, že se nám zítra podaří kvalifikace lépe.

Brendon Hartley:Nepovedlo se mi první kolo, když jsem ztratil dvě pozice. Následně jsem jel ale velmi tvrdě a předjel čtvrtého Rossiho. Dokázal jsem ještě stáhnout přes pět vteřin na třetího Wickense, ale bránil se velmi dobře. Moc děkuji týmu, který od Silverstone udělal velký kus práce.

Smolná neděle
Nedělní závod nedopadl pro Gravity-Charouz Racing podle představ. Dopolední kvalifikace se odjela na mokrém povrchu, který meteorologové předpovídali také na odpolední závod. Ten však nepřišel. Týmu Gravity-Charouz Racing se boj o startovní pozice příliš nepovedl, když Brendon Hartley zajel až jedenáctý nejrychlejší čas a Jan Charouz skončil na pozici čtyřiadvacáté. Velmi dramatický úvod čtyřiačtyřicetiminutového závodu měl Jan Charouz. V první zatáčce došlo ve středu startovního pole k nehodě, která zpomalila všechny jezdce v zadní části startovního pole. Český jezdec bohužel situaci před sebou neviděl, najel na soupeře před sebou, ten jej katapultoval a následoval let vzduchem a tvrdý dopad. Poškození černozlatého monopostu týmu Gravity-Charouz Racing bylo natolik vážné, že český jezdec nemohl v závodě dále pokračovat. Brendon Hartley se po startu propadl o dvě pozice. V průběhu povinných zastávek se novozélandský jezdec posunul z třinácté pozice až na první místo, ze kterého zamířil ke svým mechanikům. Ti předvedli vynikající práci a po výjezdu figuroval Hartley na bodovaném devátém místě. Novozélandský jezdec však projížděl v nesprávný čas na nesprávném místě, když se roztočený monopost Sergia Canamasase dotkl zadní pneumatiky černo-zlatého monopostu a rozřízl mu pneumatiku. Hartley tak musel opětovně ke svým mechanikům, čímž se propadl na chvost startovního pole. Do cíle dojel jako dvacátý.

Jan Charouz:Je to hrozná smůla. Nevím co se přesně stalo. Cítil jsem, jak jsem dostal ránu ze zadu a pak už následoval let a tvrdý dopad. Jsem celý potlučený, ale nic vážného to není. Celý tým pilně mezi závody pracoval: zrychlil auta, zastávky, ale stále máme smůlu. Doufám, že alespoň v Barceloně se na nás usměje štěstí.“

Brendon Hartley:Měl jsem smůlu v první zatáčce, kde se otočil jeden jezdec a já kvůli tomu ztratil několik míst. Poté jsem zajížděl velmi rychlá kola a mechanici předvedli opravdu velkolepou zastávku v boxech, která nás posunula na deváté místo. Bohužel, když jsem jel kolem Canamasase, který se točil, tak mi špičkou svého monopostu propíchl pneumatiku. Tým dnes opět dokázal, že máme velmi rychlé auto, ale měli jsme dnes smůlu.“ Světovou sérii Renaultu zakončí devátý podnik 8. a 9. října v Katalánsku. Závody World Series by Renault 2011 přenáší v přímých přenosech Eurosport.


bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Třetí místo pro tým Gravity-Charouz Fotografie k článku Třetí místo pro tým Gravity-Charouz Fotografie k článku Třetí místo pro tým Gravity-Charouz
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus CT300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč