Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě

vloženo

Hybridní pohon ve třídě malých automobilů nebyl dosud příliš reálný. Toyota se chopila příležitosti a do Yarise zabudovala nejnovější technologii hybridního pohonu spolu s novým zážehovým motorem, přičemž se podařilo snížit hmotnost klíčových komponentů a dosáhnout nízké spotřeby paliva a nízkých emisí.

Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě

Nedávno jsme otestovali Hondu Jazz Hybrid, která však není full hybridem a ke svému pohybu vždy vyžaduje spalovací motor. Oproti tomu Toyota Yaris Hybrid zvládne ujet na elektromotr až dva kilometry. Novinka od Toyoty využívá nejnovější technologii pohonu HSD (Hybrid Synergy Drive) s klíčovými komponentami hybridního pohonu, které prodělaly downsizing. Například nově vyvinutý zážehový motor 1,5 l s Atkinsonovým cyklem je o 16,5 kg lehčí a o 10 % menší než jednotka 1,8 l používaná v modelu Auris Hybrid. Kombinace zážehového motoru a elektromotoru nabízí celkový výkon 74 kW (100 k) a přináší zájemcům o vůz v segmentu B výhody v podobě nízkých emisí CO2, NOx a pevných částic (v dané třídě rekordní hodnota), výrazně nižší spotřebu paliva a celkově nízké pořizovací a provozní náklady. Snižování hmotnosti a rozměrů se příznivě podepsalo i na dalších klíčových komponentách pohonu HSD, např. elektromotoru, jednotky řízení energie a hnané nápravy. Elektromotor je nyní o 20 % kompaktnější a jednotka řízení energie (PCU) je o 12 % menší než podobné zařízení v modelu Auris Hybrid. Konstruktéři Toyoty rovněž o 6 % zkrátili hnanou nápravu, která je nyní dokonce o 11 kg lehčí. Zvláštní pozornost pak byla věnována umístění a rozměrům NiMH akumulátorů a palivové nádrže, aby zůstal zachován prostor v kabině pro zadní cestující i zavazadla. Nové prostorové uspořádání znamená umístění akumulátorů a palivové nádrže pod zadní sedadla, bez jakýchkoli negativních dopadů na velikost zavazadelníku.


Spotřeba paliva má být nejnižší ve třídě (pod hranicí 4 litrů benzinu na 100 km). Yaris Hybrid by také měl s plně nabitými akumulátory ujet bez pomoci spalovacího motoru až 2 kilometry. Další informace Toyota zveřejní na ženevském autosalonu, kde se malý hybrid oficiálně představí. K zákazníkům by se měl Yaris Hybrid dostat hned po autosalonu.

Toyota, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě Fotografie k článku Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte