Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě

vloženo

Hybridní pohon ve třídě malých automobilů nebyl dosud příliš reálný. Toyota se chopila příležitosti a do Yarise zabudovala nejnovější technologii hybridního pohonu spolu s novým zážehovým motorem, přičemž se podařilo snížit hmotnost klíčových komponentů a dosáhnout nízké spotřeby paliva a nízkých emisí.

Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě Nedávno jsme otestovali Hondu Jazz Hybrid, která však není full hybridem a ke svému pohybu vždy vyžaduje spalovací motor. Oproti tomu Toyota Yaris Hybrid zvládne ujet na elektromotr až dva kilometry. Novinka od Toyoty využívá nejnovější technologii pohonu HSD (Hybrid Synergy Drive) s klíčovými komponentami hybridního pohonu, které prodělaly downsizing. Například nově vyvinutý zážehový motor 1,5 l s Atkinsonovým cyklem je o 16,5 kg lehčí a o 10 % menší než jednotka 1,8 l používaná v modelu Auris Hybrid. Kombinace zážehového motoru a elektromotoru nabízí celkový výkon 74 kW (100 k) a přináší zájemcům o vůz v segmentu B výhody v podobě nízkých emisí CO2, NOx a pevných částic (v dané třídě rekordní hodnota), výrazně nižší spotřebu paliva a celkově nízké pořizovací a provozní náklady. Snižování hmotnosti a rozměrů se příznivě podepsalo i na dalších klíčových komponentách pohonu HSD, např. elektromotoru, jednotky řízení energie a hnané nápravy. Elektromotor je nyní o 20 % kompaktnější a jednotka řízení energie (PCU) je o 12 % menší než podobné zařízení v modelu Auris Hybrid. Konstruktéři Toyoty rovněž o 6 % zkrátili hnanou nápravu, která je nyní dokonce o 11 kg lehčí. Zvláštní pozornost pak byla věnována umístění a rozměrům NiMH akumulátorů a palivové nádrže, aby zůstal zachován prostor v kabině pro zadní cestující i zavazadla. Nové prostorové uspořádání znamená umístění akumulátorů a palivové nádrže pod zadní sedadla, bez jakýchkoli negativních dopadů na velikost zavazadelníku.

Spotřeba paliva má být nejnižší ve třídě (pod hranicí 4 litrů benzinu na 100 km). Yaris Hybrid by také měl s plně nabitými akumulátory ujet bez pomoci spalovacího motoru až 2 kilometry. Další informace Toyota zveřejní na ženevském autosalonu, kde se malý hybrid oficiálně představí. K zákazníkům by se měl Yaris Hybrid dostat hned po autosalonu.

Toyota, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě Fotografie k článku Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi