Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě

vloženo

Hybridní pohon ve třídě malých automobilů nebyl dosud příliš reálný. Toyota se chopila příležitosti a do Yarise zabudovala nejnovější technologii hybridního pohonu spolu s novým zážehovým motorem, přičemž se podařilo snížit hmotnost klíčových komponentů a dosáhnout nízké spotřeby paliva a nízkých emisí.

Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě

Nedávno jsme otestovali Hondu Jazz Hybrid, která však není full hybridem a ke svému pohybu vždy vyžaduje spalovací motor. Oproti tomu Toyota Yaris Hybrid zvládne ujet na elektromotr až dva kilometry. Novinka od Toyoty využívá nejnovější technologii pohonu HSD (Hybrid Synergy Drive) s klíčovými komponentami hybridního pohonu, které prodělaly downsizing. Například nově vyvinutý zážehový motor 1,5 l s Atkinsonovým cyklem je o 16,5 kg lehčí a o 10 % menší než jednotka 1,8 l používaná v modelu Auris Hybrid. Kombinace zážehového motoru a elektromotoru nabízí celkový výkon 74 kW (100 k) a přináší zájemcům o vůz v segmentu B výhody v podobě nízkých emisí CO2, NOx a pevných částic (v dané třídě rekordní hodnota), výrazně nižší spotřebu paliva a celkově nízké pořizovací a provozní náklady. Snižování hmotnosti a rozměrů se příznivě podepsalo i na dalších klíčových komponentách pohonu HSD, např. elektromotoru, jednotky řízení energie a hnané nápravy. Elektromotor je nyní o 20 % kompaktnější a jednotka řízení energie (PCU) je o 12 % menší než podobné zařízení v modelu Auris Hybrid. Konstruktéři Toyoty rovněž o 6 % zkrátili hnanou nápravu, která je nyní dokonce o 11 kg lehčí. Zvláštní pozornost pak byla věnována umístění a rozměrům NiMH akumulátorů a palivové nádrže, aby zůstal zachován prostor v kabině pro zadní cestující i zavazadla. Nové prostorové uspořádání znamená umístění akumulátorů a palivové nádrže pod zadní sedadla, bez jakýchkoli negativních dopadů na velikost zavazadelníku.


Spotřeba paliva má být nejnižší ve třídě (pod hranicí 4 litrů benzinu na 100 km). Yaris Hybrid by také měl s plně nabitými akumulátory ujet bez pomoci spalovacího motoru až 2 kilometry. Další informace Toyota zveřejní na ženevském autosalonu, kde se malý hybrid oficiálně představí. K zákazníkům by se měl Yaris Hybrid dostat hned po autosalonu.

Toyota, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě Fotografie k článku Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč