Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě

vloženo

Hybridní pohon ve třídě malých automobilů nebyl dosud příliš reálný. Toyota se chopila příležitosti a do Yarise zabudovala nejnovější technologii hybridního pohonu spolu s novým zážehovým motorem, přičemž se podařilo snížit hmotnost klíčových komponentů a dosáhnout nízké spotřeby paliva a nízkých emisí.

Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě

Nedávno jsme otestovali Hondu Jazz Hybrid, která však není full hybridem a ke svému pohybu vždy vyžaduje spalovací motor. Oproti tomu Toyota Yaris Hybrid zvládne ujet na elektromotr až dva kilometry. Novinka od Toyoty využívá nejnovější technologii pohonu HSD (Hybrid Synergy Drive) s klíčovými komponentami hybridního pohonu, které prodělaly downsizing. Například nově vyvinutý zážehový motor 1,5 l s Atkinsonovým cyklem je o 16,5 kg lehčí a o 10 % menší než jednotka 1,8 l používaná v modelu Auris Hybrid. Kombinace zážehového motoru a elektromotoru nabízí celkový výkon 74 kW (100 k) a přináší zájemcům o vůz v segmentu B výhody v podobě nízkých emisí CO2, NOx a pevných částic (v dané třídě rekordní hodnota), výrazně nižší spotřebu paliva a celkově nízké pořizovací a provozní náklady. Snižování hmotnosti a rozměrů se příznivě podepsalo i na dalších klíčových komponentách pohonu HSD, např. elektromotoru, jednotky řízení energie a hnané nápravy. Elektromotor je nyní o 20 % kompaktnější a jednotka řízení energie (PCU) je o 12 % menší než podobné zařízení v modelu Auris Hybrid. Konstruktéři Toyoty rovněž o 6 % zkrátili hnanou nápravu, která je nyní dokonce o 11 kg lehčí. Zvláštní pozornost pak byla věnována umístění a rozměrům NiMH akumulátorů a palivové nádrže, aby zůstal zachován prostor v kabině pro zadní cestující i zavazadla. Nové prostorové uspořádání znamená umístění akumulátorů a palivové nádrže pod zadní sedadla, bez jakýchkoli negativních dopadů na velikost zavazadelníku.


Spotřeba paliva má být nejnižší ve třídě (pod hranicí 4 litrů benzinu na 100 km). Yaris Hybrid by také měl s plně nabitými akumulátory ujet bez pomoci spalovacího motoru až 2 kilometry. Další informace Toyota zveřejní na ženevském autosalonu, kde se malý hybrid oficiálně představí. K zákazníkům by se měl Yaris Hybrid dostat hned po autosalonu.

Toyota, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě Fotografie k článku Toyota Yaris Hybrid se představí v Ženevě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou