Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86

vloženo

Ostrý Yaris GRMN bude jednou sběratelskou raritou, jelikož má být vyrobenou pouhých 400 kusů. Na hot Yarise si připravte přesně 850 000 Kč, což je více, než stojí základní provedení modelu GT86. A také počítejte s tím, že Yaris GRMN je k dispozici s jediným motorem, jedinou výbavou a jedinou převodovkou.

Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86

Toyota Yaris GRMN disponuje vyšším výkonem (156 kW) než Peugeot 208 GTi (-3 kW), Opel Corsa OPC (-4 kW) nebo Renault Clio R.S. (-9 kW). Ze všech uvedených je ovšem absolutně nejdražší (např. Corsu OPC koupíte za necelý půl milion koroun).


Novinku od Toyoty pohání kompresorem přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1,8 litru s výkonem 156 kW (212 koní). Nechybí přesná šestistupňová manuální převodovka nebo samosvorný diferenciál Torsem. Maximální rychlost je elektronicky omezená na 230 km/h (je to z důvodu tepelného zatížení). Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 6,5 sekundy..

Ve snaze sladit výkon motoru se zábavnou jízdou používá Yaris GRMN robustní podvozek s dodatečnými výztuhami, včetně další výztuhy mezi levou a pravou věží zavěšení předních kol. Odladění podvozku probíhalo v rámci detailního testování na náročné severní smyčce závodního okruhu Nürburgring s přispěním závodního týmu Toyota GAZOO Racing.

toyota yaris grmn

K lepšímu záběru a ovladatelnosti přispívá samosvorný diferenciál Torsen. Díky kratším pružinám vůz ještě lépe sedí na vozovce. Úprava pružin jde ruku v ruce se speciálními tlumiči (vývoj společně s firmou Sachs) a předními stabilizátory o větším průměru. Yaris GRMN je kromě toho vybaven účinnými brzdami s velkými ventilovanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny na předních kolech.

Novinka je nabízena výhradně v třídveřovém provedení a obouvá 17" litá kola BBS s více paprsky. Yaris GRMN je vybaven černým křídlem na zádi. Z dalších úprav jmenujme např. speciální provedení obou nárazníků, zadní difuzor a markantní centrální koncovku výfuku.

toyota yaris hot

Kromě změn na karoserii a interiéru přináší výbava ostrého Yarise jen to nejlepší. Kromě jiného například automatickou klimatizaci, sedm airbagů, parkovací kameru, infotainment se sedmipalcovým dotykovým displejem a navigací, bezklíčové odemykání a startování nebo světelný a dešťový senzor. Specialitou je pak již zmíněný samosvorný diferenciál Torsen.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země