Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86

vloženo

Ostrý Yaris GRMN bude jednou sběratelskou raritou, jelikož má být vyrobenou pouhých 400 kusů. Na hot Yarise si připravte přesně 850 000 Kč, což je více, než stojí základní provedení modelu GT86. A také počítejte s tím, že Yaris GRMN je k dispozici s jediným motorem, jedinou výbavou a jedinou převodovkou.

Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86

Toyota Yaris GRMN disponuje vyšším výkonem (156 kW) než Peugeot 208 GTi (-3 kW), Opel Corsa OPC (-4 kW) nebo Renault Clio R.S. (-9 kW). Ze všech uvedených je ovšem absolutně nejdražší (např. Corsu OPC koupíte za necelý půl milion koroun).


Novinku od Toyoty pohání kompresorem přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1,8 litru s výkonem 156 kW (212 koní). Nechybí přesná šestistupňová manuální převodovka nebo samosvorný diferenciál Torsem. Maximální rychlost je elektronicky omezená na 230 km/h (je to z důvodu tepelného zatížení). Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 6,5 sekundy..

Ve snaze sladit výkon motoru se zábavnou jízdou používá Yaris GRMN robustní podvozek s dodatečnými výztuhami, včetně další výztuhy mezi levou a pravou věží zavěšení předních kol. Odladění podvozku probíhalo v rámci detailního testování na náročné severní smyčce závodního okruhu Nürburgring s přispěním závodního týmu Toyota GAZOO Racing.

toyota yaris grmn

K lepšímu záběru a ovladatelnosti přispívá samosvorný diferenciál Torsen. Díky kratším pružinám vůz ještě lépe sedí na vozovce. Úprava pružin jde ruku v ruce se speciálními tlumiči (vývoj společně s firmou Sachs) a předními stabilizátory o větším průměru. Yaris GRMN je kromě toho vybaven účinnými brzdami s velkými ventilovanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny na předních kolech.

Novinka je nabízena výhradně v třídveřovém provedení a obouvá 17" litá kola BBS s více paprsky. Yaris GRMN je vybaven černým křídlem na zádi. Z dalších úprav jmenujme např. speciální provedení obou nárazníků, zadní difuzor a markantní centrální koncovku výfuku.

toyota yaris hot

Kromě změn na karoserii a interiéru přináší výbava ostrého Yarise jen to nejlepší. Kromě jiného například automatickou klimatizaci, sedm airbagů, parkovací kameru, infotainment se sedmipalcovým dotykovým displejem a navigací, bezklíčové odemykání a startování nebo světelný a dešťový senzor. Specialitou je pak již zmíněný samosvorný diferenciál Torsen.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám konstruktéři pomyslnou jízdní baladu servírují. Aktuálně jsme proto nuceni jezdit modelem C5, který patří..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

BMW řady 5 je auto vyšší střední třídy a patří k oblíbeným manažerským vozům. V pořadu Autocentral se můžete podívat na..