Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál

vloženo

Nová Toyota Yaris GRMN není jen dalším zástupcem kategorie „hot hatch“. Jde o čistokrevný výkonný model, který přímo těží z praktických výsledků konstrukce a vývoje automobilky Toyota se zaměřením na motoristický sport. Vůz poháněný novým kompresorem přeplňovaným motorem 1,8 litru o výkonu přes 210 koní se chlubí samosvorným diferenciálem Torsem a přesným šestistupňovým manuálem.

Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál

Nový Yaris GRMN je opravdový plnokrevný hot-hatch, který se inspiroval návratem japonské automobilky do světového rallyového šampionátu FIA (WRC) v letošním roce. Do soutěže se tým TOYOTA GAZOO Racing vrátil po pauze trvající 17 let a nyní závodí s vozem Yaris WRC.


Odkaz na motoristický sport je zřejmý už při prvním pohledu na Yaris GRMN. Vůz zaujme i jedinečným lakováním, tedy bílým odstínem s červenými a černými akcenty na kapotě a prazích karoserie, s poukazem na barvy rallyového speciálu. Design, motor a interiér modelu Yaris GRMN svěřila Toyota svým evropským týmům. Vývoj podvozku a brzdové soustavy si vzali na starosti kolegové z Japonska.

Výrobu bude zajišťovat závod Toyota Motor Manufacturing France ve Valenciennes. V Japonsku se úspěšné výkonnostně zaměřené modely GRMN prodávaly již v minulosti, ale Yaris GRMN bude prvním, který se objeví na evropských trzích, kam dorazí na počátku roku 2018.

toyota yaris 1.8 turbo

Přeplňovaný motor
Přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1,8 litru produkuje výkon přes 210 koní a pohání přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Hodnotu zrychlení z 0 na 100 km/h i pružnou akceleraci (z 80 na 120 km/h) na čtvrtý převodový stupeň japonská automobilka neuvádí, ale trvdí, že Yaris GRMN dosahuje nejlepších hodnot ve třídě.

Podvozek a zavěšení kol
Ve snaze sladit výkon motoru se zábavnou jízdou používá Yaris GRMN robustní podvozek s dodatečnými výztuhami, včetně další výztuhy mezi levou a pravou věží zavěšení předních kol. Odladění podvozku probíhalo v rámci detailního testování na náročné severní smyčce závodního okruhu Nürburgring s přispěním závodního týmu Toyota GAZOO Racing. K lepšímu záběru a ovladatelnosti přispívá samosvorný diferenciál Torsen. Díky kratším pružinám vůz ještě lépe sedí na vozovce. Úprava pružin jde ruku v ruce se speciálními tlumiči (vývoj společně s firmou Sachs) a předními stabilizátory o větším průměru. Yaris GRMN je kromě toho vybaven velmi účinnými brzdami s velkými ventilovanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny na předních kolech.

Sportovní stylistické ztvárnění
Novinka je nabízena výhradně v třídveřovém provedení a obouvá 17" litá kola BBS s více paprsky. Yaris GRMN je vybaven speciálním černým křídlem na zádi. Z dalších úprav jmenujme např. speciální provedení obou nárazníků, zadní difuzor a markantní centrální koncovku výfuku.

O výkonnostním zaměření Toyoty Yaris GRMN nenechá nikoho na pochybách ani kabina, kde zaujmou sportovní přední sedadla, nabízející podle automobilky v dané třídě nejlepší držení těla a oporu (sedadla prý navrhla Toyota Boshoku). Z originálních detailů se dále jedná o malý sportovní volant obšitý kůží, stejný jako v modelu GT86, se středovou ryskou pro bleskový odhad natočení kol. Další specialitou jsou hliníkové sportovní pedály a přepracovaný přístrojový štít, poukazující na sportovní charakter tohoto vozu.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2018
Opel Combo Life - Berlingo s bleskem ve znaku
20.02.2018
Sportovně založený Volkswagen Polo R-Line přijde na 407 900 Kč
19.02.2018
Volvo XC40 nově s benzínovým tříválcem
15.02.2018
Třetí generace Citroënu Berlingo oficiálně, je to rodinný ideál
14.02.2018
Nové BMW X4 je lehčí a nižší
09.02.2018
Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active
08.02.2018
Modernizace Škody Fabia vzala diesely a přinesla nové vychytávky
06.02.2018
Nový Mercedes-Benz A je větší a inteligentnější
05.02.2018
Je rychlejší Seat Leon Cupra nebo oštěp Barbory Špotákové?
03.02.2018
Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc
02.02.2018
Hyundai odhalil design nového Santa Fe
01.02.2018
Malé městské SUV Škoda již příští rok
30.01.2018
Test ojetiny: Citroën C1 – nejspolehlivější citroën má základ v toyotě
29.01.2018
Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto?
27.01.2018
Bentley Bentayga dostane sportovní osmiválec
25.01.2018
Kia Rio GT-Line přinese sportovní vzhled, nic jiného nečekejte
21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu