Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál

vloženo

Nová Toyota Yaris GRMN není jen dalším zástupcem kategorie „hot hatch“. Jde o čistokrevný výkonný model, který přímo těží z praktických výsledků konstrukce a vývoje automobilky Toyota se zaměřením na motoristický sport. Vůz poháněný novým kompresorem přeplňovaným motorem 1,8 litru o výkonu přes 210 koní se chlubí samosvorným diferenciálem Torsem a přesným šestistupňovým manuálem.

Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál

Nový Yaris GRMN je opravdový plnokrevný hot-hatch, který se inspiroval návratem japonské automobilky do světového rallyového šampionátu FIA (WRC) v letošním roce. Do soutěže se tým TOYOTA GAZOO Racing vrátil po pauze trvající 17 let a nyní závodí s vozem Yaris WRC.


Odkaz na motoristický sport je zřejmý už při prvním pohledu na Yaris GRMN. Vůz zaujme i jedinečným lakováním, tedy bílým odstínem s červenými a černými akcenty na kapotě a prazích karoserie, s poukazem na barvy rallyového speciálu. Design, motor a interiér modelu Yaris GRMN svěřila Toyota svým evropským týmům. Vývoj podvozku a brzdové soustavy si vzali na starosti kolegové z Japonska.

Výrobu bude zajišťovat závod Toyota Motor Manufacturing France ve Valenciennes. V Japonsku se úspěšné výkonnostně zaměřené modely GRMN prodávaly již v minulosti, ale Yaris GRMN bude prvním, který se objeví na evropských trzích, kam dorazí na počátku roku 2018.

toyota yaris 1.8 turbo

Přeplňovaný motor
Přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1,8 litru produkuje výkon přes 210 koní a pohání přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Hodnotu zrychlení z 0 na 100 km/h i pružnou akceleraci (z 80 na 120 km/h) na čtvrtý převodový stupeň japonská automobilka neuvádí, ale trvdí, že Yaris GRMN dosahuje nejlepších hodnot ve třídě.

Podvozek a zavěšení kol
Ve snaze sladit výkon motoru se zábavnou jízdou používá Yaris GRMN robustní podvozek s dodatečnými výztuhami, včetně další výztuhy mezi levou a pravou věží zavěšení předních kol. Odladění podvozku probíhalo v rámci detailního testování na náročné severní smyčce závodního okruhu Nürburgring s přispěním závodního týmu Toyota GAZOO Racing. K lepšímu záběru a ovladatelnosti přispívá samosvorný diferenciál Torsen. Díky kratším pružinám vůz ještě lépe sedí na vozovce. Úprava pružin jde ruku v ruce se speciálními tlumiči (vývoj společně s firmou Sachs) a předními stabilizátory o větším průměru. Yaris GRMN je kromě toho vybaven velmi účinnými brzdami s velkými ventilovanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny na předních kolech.

Sportovní stylistické ztvárnění
Novinka je nabízena výhradně v třídveřovém provedení a obouvá 17" litá kola BBS s více paprsky. Yaris GRMN je vybaven speciálním černým křídlem na zádi. Z dalších úprav jmenujme např. speciální provedení obou nárazníků, zadní difuzor a markantní centrální koncovku výfuku.

O výkonnostním zaměření Toyoty Yaris GRMN nenechá nikoho na pochybách ani kabina, kde zaujmou sportovní přední sedadla, nabízející podle automobilky v dané třídě nejlepší držení těla a oporu (sedadla prý navrhla Toyota Boshoku). Z originálních detailů se dále jedná o malý sportovní volant obšitý kůží, stejný jako v modelu GT86, se středovou ryskou pro bleskový odhad natočení kol. Další specialitou jsou hliníkové sportovní pedály a přepracovaný přístrojový štít, poukazující na sportovní charakter tohoto vozu.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země