Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál

vloženo

Nová Toyota Yaris GRMN není jen dalším zástupcem kategorie „hot hatch“. Jde o čistokrevný výkonný model, který přímo těží z praktických výsledků konstrukce a vývoje automobilky Toyota se zaměřením na motoristický sport. Vůz poháněný novým kompresorem přeplňovaným motorem 1,8 litru o výkonu přes 210 koní se chlubí samosvorným diferenciálem Torsem a přesným šestistupňovým manuálem.

Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál

Nový Yaris GRMN je opravdový plnokrevný hot-hatch, který se inspiroval návratem japonské automobilky do světového rallyového šampionátu FIA (WRC) v letošním roce. Do soutěže se tým TOYOTA GAZOO Racing vrátil po pauze trvající 17 let a nyní závodí s vozem Yaris WRC.


Odkaz na motoristický sport je zřejmý už při prvním pohledu na Yaris GRMN. Vůz zaujme i jedinečným lakováním, tedy bílým odstínem s červenými a černými akcenty na kapotě a prazích karoserie, s poukazem na barvy rallyového speciálu. Design, motor a interiér modelu Yaris GRMN svěřila Toyota svým evropským týmům. Vývoj podvozku a brzdové soustavy si vzali na starosti kolegové z Japonska.

Výrobu bude zajišťovat závod Toyota Motor Manufacturing France ve Valenciennes. V Japonsku se úspěšné výkonnostně zaměřené modely GRMN prodávaly již v minulosti, ale Yaris GRMN bude prvním, který se objeví na evropských trzích, kam dorazí na počátku roku 2018.

toyota yaris 1.8 turbo

Přeplňovaný motor
Přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1,8 litru produkuje výkon přes 210 koní a pohání přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Hodnotu zrychlení z 0 na 100 km/h i pružnou akceleraci (z 80 na 120 km/h) na čtvrtý převodový stupeň japonská automobilka neuvádí, ale trvdí, že Yaris GRMN dosahuje nejlepších hodnot ve třídě.

Podvozek a zavěšení kol
Ve snaze sladit výkon motoru se zábavnou jízdou používá Yaris GRMN robustní podvozek s dodatečnými výztuhami, včetně další výztuhy mezi levou a pravou věží zavěšení předních kol. Odladění podvozku probíhalo v rámci detailního testování na náročné severní smyčce závodního okruhu Nürburgring s přispěním závodního týmu Toyota GAZOO Racing. K lepšímu záběru a ovladatelnosti přispívá samosvorný diferenciál Torsen. Díky kratším pružinám vůz ještě lépe sedí na vozovce. Úprava pružin jde ruku v ruce se speciálními tlumiči (vývoj společně s firmou Sachs) a předními stabilizátory o větším průměru. Yaris GRMN je kromě toho vybaven velmi účinnými brzdami s velkými ventilovanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny na předních kolech.

Sportovní stylistické ztvárnění
Novinka je nabízena výhradně v třídveřovém provedení a obouvá 17" litá kola BBS s více paprsky. Yaris GRMN je vybaven speciálním černým křídlem na zádi. Z dalších úprav jmenujme např. speciální provedení obou nárazníků, zadní difuzor a markantní centrální koncovku výfuku.

O výkonnostním zaměření Toyoty Yaris GRMN nenechá nikoho na pochybách ani kabina, kde zaujmou sportovní přední sedadla, nabízející podle automobilky v dané třídě nejlepší držení těla a oporu (sedadla prý navrhla Toyota Boshoku). Z originálních detailů se dále jedná o malý sportovní volant obšitý kůží, stejný jako v modelu GT86, se středovou ryskou pro bleskový odhad natočení kol. Další specialitou jsou hliníkové sportovní pedály a přepracovaný přístrojový štít, poukazující na sportovní charakter tohoto vozu.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál Fotografie k článku Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje
07.10.2018
Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady
06.10.2018
Test: Lexus RX L 450h přináší recept na pohodu
05.10.2018
Test ojetiny: Alfa Romeo Giulietta 1.4T (video)
03.10.2018
Na Škodu Kodiaq RS milion korun rozhodně nestačí
02.10.2018
Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!
01.10.2018
Platí nová povinná výbava do auta!
29.09.2018
Test: N jako Nejlepší? Hyundai i30 N Performance

28.09.2018
Test ojetiny: Hyundai Atos Prime – levná nákupní taška
27.09.2018
Volvo V60 Cross Country - zvýšené kombi se chystá do terénu
25.09.2018
Test: Toyota GT 86 Black Touch - stárnoucí recept na zábavu
23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k