Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál

Nová Toyota Yaris GRMN není jen dalším zástupcem kategorie „hot hatch“. Jde o čistokrevný výkonný model, který přímo těží z praktických výsledků konstrukce a vývoje automobilky Toyota se zaměřením na motoristický sport. Vůz poháněný novým kompresorem přeplňovaným motorem 1,8 litru o výkonu přes 210 koní se chlubí samosvorným diferenciálem Torsem a přesným šestistupňovým manuálem.

Nový Yaris GRMN je opravdový plnokrevný hot-hatch, který se inspiroval návratem japonské automobilky do světového rallyového šampionátu FIA (WRC) v letošním roce. Do soutěže se tým TOYOTA GAZOO Racing vrátil po pauze trvající 17 let a nyní závodí s vozem Yaris WRC.


Odkaz na motoristický sport je zřejmý už při prvním pohledu na Yaris GRMN. Vůz zaujme i jedinečným lakováním, tedy bílým odstínem s červenými a černými akcenty na kapotě a prazích karoserie, s poukazem na barvy rallyového speciálu. Design, motor a interiér modelu Yaris GRMN svěřila Toyota svým evropským týmům. Vývoj podvozku a brzdové soustavy si vzali na starosti kolegové z Japonska.

Výrobu bude zajišťovat závod Toyota Motor Manufacturing France ve Valenciennes. V Japonsku se úspěšné výkonnostně zaměřené modely GRMN prodávaly již v minulosti, ale Yaris GRMN bude prvním, který se objeví na evropských trzích, kam dorazí na počátku roku 2018.

toyota yaris 1.8 turbo

Přeplňovaný motor
Přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1,8 litru produkuje výkon přes 210 koní a pohání přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Hodnotu zrychlení z 0 na 100 km/h i pružnou akceleraci (z 80 na 120 km/h) na čtvrtý převodový stupeň japonská automobilka neuvádí, ale trvdí, že Yaris GRMN dosahuje nejlepších hodnot ve třídě.

Podvozek a zavěšení kol
Ve snaze sladit výkon motoru se zábavnou jízdou používá Yaris GRMN robustní podvozek s dodatečnými výztuhami, včetně další výztuhy mezi levou a pravou věží zavěšení předních kol. Odladění podvozku probíhalo v rámci detailního testování na náročné severní smyčce závodního okruhu Nürburgring s přispěním závodního týmu Toyota GAZOO Racing. K lepšímu záběru a ovladatelnosti přispívá samosvorný diferenciál Torsen. Díky kratším pružinám vůz ještě lépe sedí na vozovce. Úprava pružin jde ruku v ruce se speciálními tlumiči (vývoj společně s firmou Sachs) a předními stabilizátory o větším průměru. Yaris GRMN je kromě toho vybaven velmi účinnými brzdami s velkými ventilovanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny na předních kolech.

Sportovní stylistické ztvárnění
Novinka je nabízena výhradně v třídveřovém provedení a obouvá 17" litá kola BBS s více paprsky. Yaris GRMN je vybaven speciálním černým křídlem na zádi. Z dalších úprav jmenujme např. speciální provedení obou nárazníků, zadní difuzor a markantní centrální koncovku výfuku.

O výkonnostním zaměření Toyoty Yaris GRMN nenechá nikoho na pochybách ani kabina, kde zaujmou sportovní přední sedadla, nabízející podle automobilky v dané třídě nejlepší držení těla a oporu (sedadla prý navrhla Toyota Boshoku). Z originálních detailů se dále jedná o malý sportovní volant obšitý kůží, stejný jako v modelu GT86, se středovou ryskou pro bleskový odhad natočení kol. Další specialitou jsou hliníkové sportovní pedály a přepracovaný přístrojový štít, poukazující na sportovní charakter tohoto vozu.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Mazda 6

Rok výroby 2009

145 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč