Toyota Yaris (2005 - 2011)

vloženo

Druhá generace modelu Yaris měla na co navazovat. První řada se totiž zapsala do povědomí řidičů vysokou spolehlivostí a nízkými provozními náklady.

Toyota Yaris (2005 - 2011) Toyota Yaris (2005 - 2011)

RADOSTI
Nízká spotřeba, dobré jízdní vlastnosti, prostor pro posádku, vysoká spolehlivost.


STAROSTI
Nepřesný palivoměr, přístrojová kaplička uprostřed palubní desky, vyšší ceny ojetin, nepovedená převodovka MMT, méně ojetin na trhu.

Toyota Yaris druhé generace přišla na trh ve tří a pětidveřové verzi hatchback v roce 2005. Prodej byl zahájen s trojicí zážehových motorů a jedním přeplňovaným vznětovým agregátem.

Následující rok byla na trzích v Japonsku a USA rozšířena nabídka o provedení sedan. V Evropě se do prodeje nedostal. To však neplatí o sportovně laděné verzi T-Sport s atmosférickým motorem 1.8 VVT-i. Ten disponuje výkonem 98 kW (133 k).

V roce 2008 se do nabídky dostala nová šestistupňová přímo řazená převodovka. Motorizace 1.3 VVT-i byla z původního výkonu 64 kW (87 k) posílena na 74 kW (100 k) a dostala Start-Stop systém. Příchod nástupce automobilka načasovala na rok 2011.

Nárazový test Euro NCAP absolvovala Toyota Yaris při svém příchodu na trh v roce 2005, a rozhodně se nemá za co stydět. Za bezpečnost posádky při nárazu dostal vůz plný počet hvězd - tedy pět. Bezpečnost dětí cestujících v autosedačkách byla hodnocena třemi hvězdičkami z pěti možných a za ohleduplnost při střetu s chodcem Yarisu patří dvě hvězdičky z maximálních čtyř.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Pozice na trhu
Yaris není ve své třídě zrovna nejlevnější, ani nejčastější. Přesto je o něj značný zájem a v bazaru se dlouho nezdrží. Vyhlášená spolehlivost auta kupce vždy přitáhne.

Cena modelu druhé generace začíná přibližně na 130 000 Kč. Na trhu mají převahu vozidla s litrovým motorem, druhou nejčastější motorizaci představuje třináctistovka. Turbodiesely potkáte jen zřídka.

Zpracování
Pochvalu si zaslouží dílenské zpracování i výběr materiálů. Automobil působí proti předchůdci dospěle a nabídne ještě více prostoru. Kladně hodnotíme i pohodlná sedadla.

Naopak výtku máme k centrálně umístěné přístrojové kapličce. Displej je sice dobře čitelný i za slunečného dne, ale umístění uprostřed palubní desky vyžaduje od řidiče sledujícího dění před vozem, aby přesunul zrak jinam. Klasicky umístěné přístroje za volantem by přitom šlo dobře sledovat i periferně.

Příjemný je dostatek odkládacích míst. Potěší i zavazadelník o objemu 270 litrů v základním uspořádání. Výhodou hatchbacku je samozřejmě dobrý přístup k zavazadlům.

Jízda
Podvozek Yarisu funguje výborně. Nejen že zdatně tlumí nerovnosti, ale stojí i za velice dobrými jízdními vlastnostmi. V zatáčkách se tedy vůz chová opravdu jistě.

Pochválit ale nelze vozy s převodovkou MMT (se samočinnou spojkou). Ta nejen hrubě řadí, ale navíc značně vozu ubírá na temperamentu. Při přeřazování škube autem, v automatickém režimu trvá změna rychlosti dlouho, v manuálním (sekvenční řazení) je jen o něco rychlejší.

Nepotěší ani rozjezdy, při nichž se nevyhnete značným rázům. Šlápnutí na pedál plynu ve snaze rozjet se (či popojet v koloně) způsobí, že auto buď poskakuje, nebo vystřelí vpřed. Manuální řazení je rozhodně lepší volbou.

Motorizace
Mnohým řidičům stačí litrový agregát, zejména pokud jezdí po městě či na krátké vzdálenosti. V nízkých rychlostech je dostatečně svižný. Třináctistovka je ale samozřejmě lepší volbou, protože snadno zvládá i delší trasy. Větší zážehové agregáty potkáte jen výjimečně. Častý není ani turbodiesel.

Zážehové motory: 1.0 VVT-i/51 kW (69 k), 1.3 VVT-i/64 kW (87 k) a 74 kW (100 k), 1.5 16V/80 kW (109 k), 1.8 VVT-i/98 kW (133 k).
Vznětové motory: 1.4 D-4D/66 kW (90 k).

Zobrazit celý článek

Autoweb.cz / foto: AUTO - HAVLÍČEK

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota Yaris (2005 - 2011) Fotografie k článku Toyota Yaris (2005 - 2011) Fotografie k článku Toyota Yaris (2005 - 2011) Fotografie k článku Toyota Yaris (2005 - 2011) Fotografie k článku Toyota Yaris (2005 - 2011) Fotografie k článku Toyota Yaris (2005 - 2011) Fotografie k článku Toyota Yaris (2005 - 2011) Fotografie k článku Toyota Yaris (2005 - 2011) Fotografie k článku Toyota Yaris (2005 - 2011) Fotografie k článku Toyota Yaris (2005 - 2011) Fotografie k článku Toyota Yaris (2005 - 2011) Fotografie k článku Toyota Yaris (2005 - 2011) Fotografie k článku Toyota Yaris (2005 - 2011)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka