Toyota v Ženevě

vloženo

Světová premiéra hybridního modelu Auris HSD. Evropská premiéra modernizované RAV4 „2010“. Prius Plug-in Hybrid. Koncepty FT-EV II, FCHV-adv a FT-86 Sports Concept

Toyota v Ženevě Toyota v Ženevě

Auris HSD
Nový model Auris s pohonem Hybrid Synergy Drive® (Auris HSD) je první plnohodnotný hybridní vůz ve své třídě. HSD pohon se skládá ze zážehového motoru 1,8l VVT-i, výkonného elektromotoru, generátoru energie, vysoce výkonného akumulátoru a jednotky řízení energie. Jízdní režim se automaticky a plynule mění mezi pouze elektrickým, pouze zážehovým nebo inteligetní kombinací obou. Extrémně nízká kombinovaná spotřeba dosahuje hodnoty 3,8L/100km (15" kola) resp. 4,0L/100km (17" kola). Na výběr je jeden ze tří jízdních režimů - pouze elektrický (EV) poskytující naprosto tichou jízdu bez emisí, ECO mód nabízející optimální hospodárnost jízdy a Power mód pro maximální odezvu a dynamiku jízdy.
Energie pro elektromotor se získává brzděním, tedy není třeba manuálního nabíjení. Je to maximálně ekonomický a bezpečný rodinný hatchback. Auris HSD, který byl navržen speciálně pro Evropu, přináší nízké náklady na údržbu i komponenty s dlouhou životností, čímž radikálně snižuje celkové provozní náklady. Unikátní design exteriéru a interiéru se skládá s jedinečných litých kol, specifické přední masky a nárazníku, LED světel pro denní svícení, speciálního čalounění, měřících přístrojů a převodovky e-CVT.


Auris (2010)
Klasický Auris s konvenčními motory přichází s novým dynamičtějším vzhledem, ještě vyšší kvalitou interiéru, vylepšenou ergonomií a atraktivnějším zevnějškem. Změny se dotkly i systému zavěšení kol a řízení ve snaze dále zvýšit požitek z jízdy i úroveň jízdního pohodlí. Díky nové strategii nabízených stupňů výbavy se objevuje více prvků výbavy již v základu.

RAV4 (2010)
V evropské premiéře se představil lehce modernizovaný RAV4 s novým a kultivovanějším ztvárněním čelních partií. Vylepšen byl také interiér, včetně nového čalounění v prémiové kombinaci kůže a Alcantara. Všechny nabízené motory nyní využívají výhod technologie Toyota Optimal Drive, a tak RAV4 2010 umožňuje volit mezi motory, které se řadí k nejekologičtějším ve třídě kompaktních vozů SUV, s parametry emisí a spotřeby paliva na vrcholu třídy.
Provedení 4WD vykazuje jednu z nejnižších úrovní spotřeby paliva i emisí v této třídě. To platí pro verzi s převodovkou Multidrive S i přímo řazenou převodovkou v kombinaci se zážehovým motorem 2,0 l Valvematic, stejně tak jako s manuální a automatickou převodovkou v kombinaci s agregátem 2,2 D-4D 150. Atraktivitu pro zákazníky zvyšuje i rozšířená řada 2WD a 4WD.

Mezi přednosti interiéru patří i jedinečný systém sedadel Toyota Easy Flat přispívající k maximální praktičnosti a všestrannosti, kterou zákazníci s aktivním životním stylem od kompaktního SUV očekávají. RAV4 se bude nabízet v deseti různých barvách laku karoserie, včetně tří nových, které se v této modelové řadě objeví vůbec poprvé: perlově bílé (Pearl White), tmavě ocelové (Dark Steel) a královské červené (Regency Red).

Prius Plug-in Hybrid a koncepty FT-EV II a FCHV-adv
Celosvětově se prodalo již 2,2 mil. vozů Toyota s hybridním pohonem. Toyota si tak již vybudovala neochvějnou pozici na cestě k trvale udržitelné mobilitě. Během tří generací mnohokrát oceňovaného modelu Prius se výrazně vylepšil plně hybridní systém pohonu Toyota označovaný jako Hybrid Synergy Drive. Ten bude nasazován coby základní technologie pohonu i v budoucích modelech. Systém pohonu byl speciálně navržen tak, aby odolával působení času a bylo možné jej snadno použít ve vozech s technologií Plug-in (PHV), ve vozech s čistě elektrickým pohonem (EV) i vozech s vodíkovými palivovými články (FCHV).
Na letošním ženevském autosalonu se v evropské premiéře představí studie elektromobilu FT-EV II a sériová verze Prius Plug-in Hybrid, stejně tak jako nejnovější studie vozu poháněného palivovými články, označovaná jako Toyota FCHV-adv.

Studie FT-86 Sports Concept
Koncept FT-86 má představovat jednoduchý, dynamický a výkonný sportovní vůz, který je současně i ekologický a stoprocentně zaměřený na řidiče. Je navržen tak, aby ztělesňoval tu pravou radost z řízení díky přesné a okamžité odezvě i na ty nejjemnější pokyny od volantu a plynového pedálu.

K dosažení dobrých výkonových parametrů se zde namísto těžkého motoru o velkém zdvihovém objemu používá vysokootáčkový zážehový motor 2,0 l a šestistupňová manuální převodovka s kompaktními rozměry, nízkou hmotností a nízkým těžištěm pro optimální požitek z jízdy.
Nízká a vysoce aerodynamická karoserie FT-86 těsně obtékající konstrukční prvky tohoto konceptu vyniká svými atletickými tvary a maximálně kompaktními rozměry při délce pouhých 4 200 mm. S využitím dlouhého rozvoru 2 570 mm se motor i sedadlo řidiče nachází co nejníže a co nejdále vzadu kvůli optimálnímu vyvážení s ohledem na co nejlepší rovnováhu, stabilitu za vysokých rychlostí a agilitu.
V interiéru pak koncept nabízí maximální funkčnost v podobě ergonomicky propracovaného kokpitu bohatě vybaveného ultralehkými prvky a povrchovou úpravou ve sportovním duchu s cílem ještě zlepšit rozložení hmotnosti FT-86 a kilogramový výkon. Design interiéru FT-86 nebyl pojat jen jako stylový doplněk konstrukce kabiny. Objevují se zde jednoduché a tenké těsně přiléhající povrchy obtékající základní komponenty v kokpitu, jasně se odrážející ve zpracování přístrojové desky a čalounění sedadel. Koncept FT-86 navazuje na prohlášení společností Toyota a Fuji Heavy Industries ze srpna 2009 o společném uvedení kompaktního sportovního vozu s pohonem zadních kol. Uvedení nového sportovního vozu značky Toyota je naplánováno na rok 2012.

-MO-/TZ Toyota

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule
12.04.2017
Modernizovaná Škoda Rapid zlevnila a má motor 1.0 TSI