Toyota v Ženevě

vloženo

Světová premiéra hybridního modelu Auris HSD. Evropská premiéra modernizované RAV4 „2010“. Prius Plug-in Hybrid. Koncepty FT-EV II, FCHV-adv a FT-86 Sports Concept

Toyota v Ženevě Auris HSD
Nový model Auris s pohonem Hybrid Synergy Drive® (Auris HSD) je první plnohodnotný hybridní vůz ve své třídě. HSD pohon se skládá ze zážehového motoru 1,8l VVT-i, výkonného elektromotoru, generátoru energie, vysoce výkonného akumulátoru a jednotky řízení energie. Jízdní režim se automaticky a plynule mění mezi pouze elektrickým, pouze zážehovým nebo inteligetní kombinací obou. Extrémně nízká kombinovaná spotřeba dosahuje hodnoty 3,8L/100km (15" kola) resp. 4,0L/100km (17" kola). Na výběr je jeden ze tří jízdních režimů - pouze elektrický (EV) poskytující naprosto tichou jízdu bez emisí, ECO mód nabízející optimální hospodárnost jízdy a Power mód pro maximální odezvu a dynamiku jízdy.
Energie pro elektromotor se získává brzděním, tedy není třeba manuálního nabíjení. Je to maximálně ekonomický a bezpečný rodinný hatchback. Auris HSD, který byl navržen speciálně pro Evropu, přináší nízké náklady na údržbu i komponenty s dlouhou životností, čímž radikálně snižuje celkové provozní náklady. Unikátní design exteriéru a interiéru se skládá s jedinečných litých kol, specifické přední masky a nárazníku, LED světel pro denní svícení, speciálního čalounění, měřících přístrojů a převodovky e-CVT.

Auris (2010)
Klasický Auris s konvenčními motory přichází s novým dynamičtějším vzhledem, ještě vyšší kvalitou interiéru, vylepšenou ergonomií a atraktivnějším zevnějškem. Změny se dotkly i systému zavěšení kol a řízení ve snaze dále zvýšit požitek z jízdy i úroveň jízdního pohodlí. Díky nové strategii nabízených stupňů výbavy se objevuje více prvků výbavy již v základu.

RAV4 (2010)
V evropské premiéře se představil lehce modernizovaný RAV4 s novým a kultivovanějším ztvárněním čelních partií. Vylepšen byl také interiér, včetně nového čalounění v prémiové kombinaci kůže a Alcantara. Všechny nabízené motory nyní využívají výhod technologie Toyota Optimal Drive, a tak RAV4 2010 umožňuje volit mezi motory, které se řadí k nejekologičtějším ve třídě kompaktních vozů SUV, s parametry emisí a spotřeby paliva na vrcholu třídy.
Provedení 4WD vykazuje jednu z nejnižších úrovní spotřeby paliva i emisí v této třídě. To platí pro verzi s převodovkou Multidrive S i přímo řazenou převodovkou v kombinaci se zážehovým motorem 2,0 l Valvematic, stejně tak jako s manuální a automatickou převodovkou v kombinaci s agregátem 2,2 D-4D 150. Atraktivitu pro zákazníky zvyšuje i rozšířená řada 2WD a 4WD.

Mezi přednosti interiéru patří i jedinečný systém sedadel Toyota Easy Flat přispívající k maximální praktičnosti a všestrannosti, kterou zákazníci s aktivním životním stylem od kompaktního SUV očekávají. RAV4 se bude nabízet v deseti různých barvách laku karoserie, včetně tří nových, které se v této modelové řadě objeví vůbec poprvé: perlově bílé (Pearl White), tmavě ocelové (Dark Steel) a královské červené (Regency Red).

Prius Plug-in Hybrid a koncepty FT-EV II a FCHV-adv
Celosvětově se prodalo již 2,2 mil. vozů Toyota s hybridním pohonem. Toyota si tak již vybudovala neochvějnou pozici na cestě k trvale udržitelné mobilitě. Během tří generací mnohokrát oceňovaného modelu Prius se výrazně vylepšil plně hybridní systém pohonu Toyota označovaný jako Hybrid Synergy Drive. Ten bude nasazován coby základní technologie pohonu i v budoucích modelech. Systém pohonu byl speciálně navržen tak, aby odolával působení času a bylo možné jej snadno použít ve vozech s technologií Plug-in (PHV), ve vozech s čistě elektrickým pohonem (EV) i vozech s vodíkovými palivovými články (FCHV).
Na letošním ženevském autosalonu se v evropské premiéře představí studie elektromobilu FT-EV II a sériová verze Prius Plug-in Hybrid, stejně tak jako nejnovější studie vozu poháněného palivovými články, označovaná jako Toyota FCHV-adv.

Studie FT-86 Sports Concept
Koncept FT-86 má představovat jednoduchý, dynamický a výkonný sportovní vůz, který je současně i ekologický a stoprocentně zaměřený na řidiče. Je navržen tak, aby ztělesňoval tu pravou radost z řízení díky přesné a okamžité odezvě i na ty nejjemnější pokyny od volantu a plynového pedálu.

K dosažení dobrých výkonových parametrů se zde namísto těžkého motoru o velkém zdvihovém objemu používá vysokootáčkový zážehový motor 2,0 l a šestistupňová manuální převodovka s kompaktními rozměry, nízkou hmotností a nízkým těžištěm pro optimální požitek z jízdy.
Nízká a vysoce aerodynamická karoserie FT-86 těsně obtékající konstrukční prvky tohoto konceptu vyniká svými atletickými tvary a maximálně kompaktními rozměry při délce pouhých 4 200 mm. S využitím dlouhého rozvoru 2 570 mm se motor i sedadlo řidiče nachází co nejníže a co nejdále vzadu kvůli optimálnímu vyvážení s ohledem na co nejlepší rovnováhu, stabilitu za vysokých rychlostí a agilitu.
V interiéru pak koncept nabízí maximální funkčnost v podobě ergonomicky propracovaného kokpitu bohatě vybaveného ultralehkými prvky a povrchovou úpravou ve sportovním duchu s cílem ještě zlepšit rozložení hmotnosti FT-86 a kilogramový výkon. Design interiéru FT-86 nebyl pojat jen jako stylový doplněk konstrukce kabiny. Objevují se zde jednoduché a tenké těsně přiléhající povrchy obtékající základní komponenty v kokpitu, jasně se odrážející ve zpracování přístrojové desky a čalounění sedadel. Koncept FT-86 navazuje na prohlášení společností Toyota a Fuji Heavy Industries ze srpna 2009 o společném uvedení kompaktního sportovního vozu s pohonem zadních kol. Uvedení nového sportovního vozu značky Toyota je naplánováno na rok 2012.

-MO-/TZ Toyota

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit