Toyota RAV4 (2000 - 2006)

vloženo

Druhá generace japonského SUV se těší velké oblibě. V bazarech ji ale nepotkáte často. První řada „ravky“ sklidila na trhu velký úspěch a druhá, představená v roce 2000, na něj dokázala skvěle navázat. Automobil se dodával ve tří a pětidveřovém provedení, přitom třídveřový model je kratší a má menší rozvor. Na délku měří 3760 mm (rozvor 2280 mm), zatímco pětidveřový vůz má 4155 mm (rozvor 2490 mm).

Toyota RAV4 (2000 - 2006) RADOSTI
Vysoká spolehlivost, dobré jízdní vlastnosti, na SUV solidní zdatnost mimo zpevněnou vozovku.

STAROSTI
Vyšší ceny ojetin, menší nabídka vozidel, dveře zavazadelníku se otevírají k chodníku, vadnutí brzd vlivem přehřátí.

Toyota RAV4 je SUV a na trh přišla s pohonem předních (pouze pro základní motorizaci), nebo všech kol. Nejdříve bylo možné volit pouze ze dvou zážehových motorů, o rok později ale nabídku rozšířil turbodiesel.

Rok 2003 přinesl drobnou úpravu vzhledu. Nástupce se vůz dočkal v roce 2006, kdy přišla do prodeje Toyota RAV4 třetí generace.

Ale zpět ke druhé řadě. Stejně jako další „es-ú-véčka“ i „ravka“ vyvolává dojem bezpečnosti. Její míru ale nemůžeme posoudit, protože bariérovým testem Euro NCAP nikdy neprošla. Absolvoval jej až nástupnický model.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Pozice na trhu
Jak již padlo, Toyota RAV4 není v autobazarech tak často k vidění. To však neznamená, že by se sháněla nějak hodně obtížně. Zájemce s přesnou představou o vozidle ale bude muset věnovat nějaký čas obhlídce více vzdálených nabídek. Rozhodně na tento automobil nenarazí hned ve třech vedle sebe sídlících bazarech.

Nejlevnější automobily pořídíte za ceny okolo 140 000 korun. Nezřídka jde o vozidla se zážehovou osmnáctistovkou a pouze jednou poháněnou nápravou. Za srovnatelnou částku ale nejdete i dvoulitry v provedení 4x4.

Kdo má zájem o úspornější motorizaci, musí sáhnout po turbodieselu. To však znamená vyšší investici. Zde počítejte s cenou alespoň 180 000 Kč.

Zpracování
Vozidlu lze vytknout některé tvrdé a levněji vypadající plasty v interiéru či slabší boční vedení předních sedadel. Rozhodně si ale nikdo nemůže naříkat na špatné slícování jednotlivých dílů nebo snad malou odolnost. Celkově je dílenské zpracování velice solidní.

Pokud jde o prostor, rozhodně lépe se budete cítit v delší pětidveřové verzi. Třídveřový automobil nemá místa na rozdávání. Jeho zavazadelník poskytne objem pouhých 175 litrů v základním uspořádání, což je opravdu málo a slavné to není ani na zadních sedadlech.

Proti tomu pětidveřový vůz disponuje zavazadelníkem o objemu 520 litrů, což už je opravdu pěkná hodnota. Nevýhodu ale vidíme ve dveřích nákladového prostoru, které se otevírají směrem k chodníku. Při nakládce se tedy musejí obcházet.

Jízda
Chování automobilu na silnici můžeme označit za dobré, i když máme pár připomínek. Především jde o řízení, jež působí ve vyšších rychlostech přeposilovaně a ani brzdy nejsou zcela bez výhrad. Při opakovaném větším zatížení totiž dochází ke slábnutí jejich účinku vlivem přehřátí.

Varianty se stálým pohonem všech kol si vedou obstojně i mimo asfaltové komunikace – avšak do těžšího terénu rozhodně nepatří! Za běžných podmínek se rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50. Pokud dojde k prokluzu, mezinápravový diferenciál s viskózní spojkou poměr bleskově změní tak, aby šlo více energie ke kolům, jež mají správnou přilnavost.

Uzávěrku diferenciálu druhá generace „rafky“ nenabízí, limitujícím prvkem při jízdě mimo zpevněné cesty je ale něco jiného. Nízko visící výfuk totiž ve vyjetých kolejích nebo na nerovnostech velice snadno přijde k úrazu. Ve stejném nebezpečí jsou také ozdobné nášlapy (nástavce) okolo prahů, je-li jimi vůz vybaven.

Motorizace
Automobil se dostal na trh s dvojicí zážehových a jedním vznětovým motorem. Základní osmnáctistovka se dodávala do modelu s pohonem pouze přední nápravy, dvoulitr zase pro verzi s pohonem všech kol. Oba benzinové agregáty přitom disponují proměnným časováním sacích ventilů VVTi.

Zážehové motory: 1.8 VVTi/92 kW, 2.0 VVTi/110 kW.
Vznětové motory: 2.0 D-4D/85 kW.

Zobrazit celý článek

Zdroj: Autoweb.cz / foto: Ekonomické vozy, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám