Toyota RAV4 (2000 - 2006)

vloženo

Druhá generace japonského SUV se těší velké oblibě. V bazarech ji ale nepotkáte často. První řada „ravky“ sklidila na trhu velký úspěch a druhá, představená v roce 2000, na něj dokázala skvěle navázat. Automobil se dodával ve tří a pětidveřovém provedení, přitom třídveřový model je kratší a má menší rozvor. Na délku měří 3760 mm (rozvor 2280 mm), zatímco pětidveřový vůz má 4155 mm (rozvor 2490 mm).

Toyota RAV4 (2000 - 2006) RADOSTI
Vysoká spolehlivost, dobré jízdní vlastnosti, na SUV solidní zdatnost mimo zpevněnou vozovku.

STAROSTI
Vyšší ceny ojetin, menší nabídka vozidel, dveře zavazadelníku se otevírají k chodníku, vadnutí brzd vlivem přehřátí.

Toyota RAV4 je SUV a na trh přišla s pohonem předních (pouze pro základní motorizaci), nebo všech kol. Nejdříve bylo možné volit pouze ze dvou zážehových motorů, o rok později ale nabídku rozšířil turbodiesel.

Rok 2003 přinesl drobnou úpravu vzhledu. Nástupce se vůz dočkal v roce 2006, kdy přišla do prodeje Toyota RAV4 třetí generace.

Ale zpět ke druhé řadě. Stejně jako další „es-ú-véčka“ i „ravka“ vyvolává dojem bezpečnosti. Její míru ale nemůžeme posoudit, protože bariérovým testem Euro NCAP nikdy neprošla. Absolvoval jej až nástupnický model.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Pozice na trhu
Jak již padlo, Toyota RAV4 není v autobazarech tak často k vidění. To však neznamená, že by se sháněla nějak hodně obtížně. Zájemce s přesnou představou o vozidle ale bude muset věnovat nějaký čas obhlídce více vzdálených nabídek. Rozhodně na tento automobil nenarazí hned ve třech vedle sebe sídlících bazarech.

Nejlevnější automobily pořídíte za ceny okolo 140 000 korun. Nezřídka jde o vozidla se zážehovou osmnáctistovkou a pouze jednou poháněnou nápravou. Za srovnatelnou částku ale nejdete i dvoulitry v provedení 4x4.

Kdo má zájem o úspornější motorizaci, musí sáhnout po turbodieselu. To však znamená vyšší investici. Zde počítejte s cenou alespoň 180 000 Kč.

Zpracování
Vozidlu lze vytknout některé tvrdé a levněji vypadající plasty v interiéru či slabší boční vedení předních sedadel. Rozhodně si ale nikdo nemůže naříkat na špatné slícování jednotlivých dílů nebo snad malou odolnost. Celkově je dílenské zpracování velice solidní.

Pokud jde o prostor, rozhodně lépe se budete cítit v delší pětidveřové verzi. Třídveřový automobil nemá místa na rozdávání. Jeho zavazadelník poskytne objem pouhých 175 litrů v základním uspořádání, což je opravdu málo a slavné to není ani na zadních sedadlech.

Proti tomu pětidveřový vůz disponuje zavazadelníkem o objemu 520 litrů, což už je opravdu pěkná hodnota. Nevýhodu ale vidíme ve dveřích nákladového prostoru, které se otevírají směrem k chodníku. Při nakládce se tedy musejí obcházet.

Jízda
Chování automobilu na silnici můžeme označit za dobré, i když máme pár připomínek. Především jde o řízení, jež působí ve vyšších rychlostech přeposilovaně a ani brzdy nejsou zcela bez výhrad. Při opakovaném větším zatížení totiž dochází ke slábnutí jejich účinku vlivem přehřátí.

Varianty se stálým pohonem všech kol si vedou obstojně i mimo asfaltové komunikace – avšak do těžšího terénu rozhodně nepatří! Za běžných podmínek se rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50. Pokud dojde k prokluzu, mezinápravový diferenciál s viskózní spojkou poměr bleskově změní tak, aby šlo více energie ke kolům, jež mají správnou přilnavost.

Uzávěrku diferenciálu druhá generace „rafky“ nenabízí, limitujícím prvkem při jízdě mimo zpevněné cesty je ale něco jiného. Nízko visící výfuk totiž ve vyjetých kolejích nebo na nerovnostech velice snadno přijde k úrazu. Ve stejném nebezpečí jsou také ozdobné nášlapy (nástavce) okolo prahů, je-li jimi vůz vybaven.

Motorizace
Automobil se dostal na trh s dvojicí zážehových a jedním vznětovým motorem. Základní osmnáctistovka se dodávala do modelu s pohonem pouze přední nápravy, dvoulitr zase pro verzi s pohonem všech kol. Oba benzinové agregáty přitom disponují proměnným časováním sacích ventilů VVTi.

Zážehové motory: 1.8 VVTi/92 kW, 2.0 VVTi/110 kW.
Vznětové motory: 2.0 D-4D/85 kW.

Zobrazit celý článek

Zdroj: Autoweb.cz / foto: Ekonomické vozy, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006) Fotografie k článku Toyota RAV4 (2000 - 2006)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN