Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010

vloženo

Třetí generace vozu Toyota Prius s plnohodnotným hybridním pohonem se koncem minulého měsíce stala celkovým vítězem v odborné anketě Japonské auto roku pro období 2009-2010. Tohoto úspěchu dosáhla japonská značka Toyota v rámci letošního jubilejního 30. ročníku

Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Největší japonská automobilka Toyota tak úspěšně navázala na minulý ročník této odborné ankety na domácím trhu, kdy zvítězil její revoluční městský minivůz s označením iQ. Za třicet uplynulých ročníků tak získala Toyota prestižní titul Japonské auto roku podeváté. Z minulosti se mohou podobným úspěchem pyšnit například modely Soarer, MR2, Yaris, ale také již 1. generace hybridního modelu Prius.

Toyota Prius, která byla v roce 1997 jako první na světě představena s plnohodnotným hybridním pohonem v sériové podobě, prošla za 12 let svého působení na světovém trhu výrazným technologickým pokrokem. Od uvedení na světový trh bylo prodáno téměř 1,5 milionu vozů této modelové řady. Významného úspěchu dosáhla několikrát Toyota Prius také v oblasti nejvyšší spokojenosti zákazníků v renomované studii J. D. Power. Třetí generace modelu Prius využívá k vlastnímu pohonu systém Hybrid Synergy Drive, který efektivně kombinuje výkon spalovacího motoru o objemu 1,8l a elektromotoru. Výsledkem je poté celkový výkon systému 136k, kombinovaná spotřeba 3,9l na 100 km a velmi nízká úroveň emisí CO2 - pouhých 89g na jeden ujetý kilometr.

Volba Japonského auta roku vychází z velmi podobného schématu jako stejně prestižní anketa Auto roku v Evropě. V odborné porotě zasedá 61 členů, kteří jsou každým rokem v dubnu nominování výkonným výborem JCOTY (The Japan Car of the Year), složeným především ze šéfredaktorů významných japonských motoristických médií.

Zdroj: Toyota Motor Czech, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi