Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010

vloženo

Třetí generace vozu Toyota Prius s plnohodnotným hybridním pohonem se koncem minulého měsíce stala celkovým vítězem v odborné anketě Japonské auto roku pro období 2009-2010. Tohoto úspěchu dosáhla japonská značka Toyota v rámci letošního jubilejního 30. ročníku

Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010

Největší japonská automobilka Toyota tak úspěšně navázala na minulý ročník této odborné ankety na domácím trhu, kdy zvítězil její revoluční městský minivůz s označením iQ. Za třicet uplynulých ročníků tak získala Toyota prestižní titul Japonské auto roku podeváté. Z minulosti se mohou podobným úspěchem pyšnit například modely Soarer, MR2, Yaris, ale také již 1. generace hybridního modelu Prius.


Toyota Prius, která byla v roce 1997 jako první na světě představena s plnohodnotným hybridním pohonem v sériové podobě, prošla za 12 let svého působení na světovém trhu výrazným technologickým pokrokem. Od uvedení na světový trh bylo prodáno téměř 1,5 milionu vozů této modelové řady. Významného úspěchu dosáhla několikrát Toyota Prius také v oblasti nejvyšší spokojenosti zákazníků v renomované studii J. D. Power. Třetí generace modelu Prius využívá k vlastnímu pohonu systém Hybrid Synergy Drive, který efektivně kombinuje výkon spalovacího motoru o objemu 1,8l a elektromotoru. Výsledkem je poté celkový výkon systému 136k, kombinovaná spotřeba 3,9l na 100 km a velmi nízká úroveň emisí CO2 - pouhých 89g na jeden ujetý kilometr.

Volba Japonského auta roku vychází z velmi podobného schématu jako stejně prestižní anketa Auto roku v Evropě. V odborné porotě zasedá 61 členů, kteří jsou každým rokem v dubnu nominování výkonným výborem JCOTY (The Japan Car of the Year), složeným především ze šéfredaktorů významných japonských motoristických médií.

Zdroj: Toyota Motor Czech, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..