Toyota 86 je po faceliftu zase o kousek hezčí
Toyota uvede 1. srpna částečně přepracovaný model 86 prostřednictvím prodejců značky po celém Japonsku. Model se chlubí vylepšenou jízdní charakteristikou, která těží z poznatků získaných během účastí v nejrůznějších automobilových soutěžích, včetně vytrvalostního závodu 24 hodin Nürburgringu.
Částečná úprava designu Toyoty 86 je dalším krokem na cestě k tomu, aby si co nejvíce lidí užívalo chvíle za volantem svého vozu a narůstal tak celkový počet automobilových fanoušků. Zdrojem inspirace pro to, jak probudit v lidech nadšení z řízení, je motoristický sport. Zkušenosti ze závodního týmu Toyota GAZOO Racing se pak automobilka snaží promítnout do vývoje nových automobilů.
Model „86“, poprvé představený v roce 2012, se již objevil na mnoha motoristických akcích, včetně vytrvalostního závodu 24 hodin Nürburgringu a specializovaných závodních soutěží a rallye vozů 86/BRZ, v nichž soutěží přímo majitelé automobilů. Tento vůz tak již dokázal vykouzlit úsměv na rtech mnoha vlastníků.
Toyota 86 byla navržena jako jedinečný vůz s pohonem zadních kol, pyšnící se intuitivním ovládáním a zhmotňující samotnou podstatu potěšení z jízdy. Vůz nabízí jako jediný na světě1 motor s protiběžnými písty (D-4S2) a ultra nízké těžiště v kombinaci s pohonem zadních kol. Toto spojení přináší zcela jiné potěšení z jízdy než stávající sportovní vozy. Model 86 se těší oblibě automobilových nadšenců, neboť zprostředkuje to nejpřirozenější vzrušení, jaké řízení vozu může nabídnout.
Částečné úpravy designu Toyoty 86 se zaměřily na další rozvoj sportovních stránek tohoto vozu. Toyota vytvořila automobil, který klade ještě větší důraz na jízdní schopnosti, a tak získává stále větší počet automobilových příznivců.
„Ve voze jsme podrobili vše revizi na základě technologických zkušeností, které vzešly z účasti modelu 86 v závodu 24 hodin Nürburgringu,“ říká hlavní konstruktér Tetsuya Tada, jenž odpovídá za vývoj modelu 86, a doplňuje: „Po výrobě každého dílu jsme opakovaně tento vůz testovali na silnicích celého světa. Nová Toyota 86 byla vyladěna do takové míry, že tuto evoluci pozná každý řidič již od prvního okamžiku, kdy sevře do rukou volant a s vozem se rozjede.“
K další evoluci motoru D-4S s protiběžnými písty přispěly zdokonalené komponenty systému sání a výfukové soustavy (verze s manuální převodovkou), např. sací a sběrné výfukové potrubí. Maximum točivého momentu motoru je k dispozici v širokém spektru otáček. Rovněž se zlepšil točivý moment za nízkých otáček. Výsledkem vylepšeného zavěšení kol a vyšší tuhosti karoserie díky hustějším bodovým svarům na zadních sloupcích jsou vynikající reakce řízení a mimořádné jízdní pohodlí. K ještě dokonalejším reakcím řízení a pohodlí přispívají na přání dodávané tlumiče SACHS.
V rámci návrhu a vylepšování nejrůznějších prvků byl kladen důraz na dokonalejší aerodynamiku, od čela vozu až po jeho záď, včetně těch nejmenších detailů. Výsledkem snažení konstruktérů je design exteriéru, který se chlubí mimořádnou jízdní stabilitou a skvělým chováním při průjezdu zatáčkami.
Součástí standardní výbavy verze GT Limited je pevné zadní křídlo, které rovněž přispívá k mimořádné aerodynamice a jízdním schopnostem. Toyota 86 při pohledu zepředu zdůrazňuje nízký a široký postoj, zejména díky nižší přídi a širšímu horizontálnímu otvoru masky chladiče v porovnání s předchozí verzí. Součástí standardní výbavy všech verzí jsou Bi-LED světlomety. Přední mlhová světla typu LED (standardně pro GT Limited a GT) rovněž podtrhují neohrožený a mimořádný charakter tohoto vozu.
Toyota 86 obouvá 17" litá kola (standardně pro GT Limited a GT) se strojově obrobenými povrchy a lakem v modrošedém metalickém odstínu. Design tenkých zkroucených paprsků litých kol ještě zdůrazňuje mrštnost vozu při pohledu z boku.
Při pohledu zezadu zaujme černý díl zadního nárazníku, který se v horizontálním směru ještě rozšířil ke zdůraznění širokého postoje lichoběžníkového tvaru. Za povšimnutí stojí rovněž zadní skupinové svítilny, jež nyní používají LED zdroje a staví na elegantním vzezření, které vyplývá z vodorovného uspořádání.
Toyota 86 používá volant o průměru pouhých 362 mm, což je nejmenší ze všech dosavadních modelů Toyota, s průřezem zaručujícím optimální úchop, příkladné manévrovací schopnosti a pohodlí při řízení. Trojice kruhových ukazatelů s velkým centrálním otáčkoměrem (standardně pro GT Limited a GT) byla upravena tak, aby v nejvyšším bodě otáčkoměru byla hodnota 7000 ot/min, což jsou otáčky, za nichž motor produkuje nejvyšší výkon.
Vůz je vybaven multi-informačním displejem TFT o velikosti 4,2" (standardně pro GT Limited a GT). Kromě aktuální spotřeby paliva a dojezdu zobrazuje v reálném čase i mnoho dalších přesných údajů, jako např. síly bočního zrychlení, křivky výkonu/točivého momentu nebo stopky.
Na přístrojovém panelu a ve výplních dveří Toyoty 86 se používá materiál Grand Luxe®3 (standardně pro GT Limited). Tento materiál kromě kvalitnější textury zamezuje případnému oslňování od odraženého světla zvenčí, čímž napomáhá vytvořit prostředí, ve kterém se řidič může soustředit výhradně na řízení. Interiér vyvedený v harmonickém odstínu černé působí uvolněně. Akcent kvality dodávají kabině dekory kolem spínačů ve dveřích a na panelu ovládání klimatizace s rastrem uhlíkových vláken v podobě motivu T (standardně pro GT Limited a GT). Sedadla jsou čalouněna perforovaným materiálem Alcantara®4 (standardně pro GT Limited).
Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota
Fotografie k článku













Sdílet článek
Komentáře k článku:
Další články (posledních 20 z celkem 20)
- 19.02.2019
- Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře
- 18.02.2019
- Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
- 14.02.2019
- BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
- 11.02.2019
- Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
- 10.02.2019
- Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
- 08.02.2019
- Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
- 07.02.2019
- Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
- 06.02.2019
- Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
- 05.02.2019
- Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
- 04.02.2019
- Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
- 31.01.2019
- Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
- 30.01.2019
- Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
- 29.01.2019
- Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
- 28.01.2019
- Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
- 23.01.2019
- Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
- 20.01.2019
- Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
- 14.01.2019
- Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
- 11.01.2019
- Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
- 10.01.2019
- Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
- 08.01.2019
- Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu