Továrnou roku 2015 je výrobní závod Škody ve Vrchlabí

vloženo

Výrobní závod ŠKODA AUTO ve Vrchlabí získal vyznamenání ‚Továrna roku 2015/Die Fabrik des Jahres 2015’. Tato cena byla předána dne 1. března 2016 v Ulmu (Bádensko-Württembersko/Německo). Rozhodujícím faktorem pro rozhodnutí poroty o udělení titulu ‚Továrna roku’ v kategorii ‚Vynikající rozvoj závodu’ byla rychlá a úspěšná transformace vrchlabské továrny ze závodu na výrobu vozů v závod na výrobu komponentů

Továrnou roku 2015 je výrobní závod Škody ve Vrchlabí Továrnou roku 2015 je výrobní závod Škody ve Vrchlabí

„Toto vyznamenání nás naplňuje hrdostí a je skvělým oceněním vynikající práce celého týmu,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby Michael Oeljeklaus a dodává: „Společným úsilím podniku, zaměstnanců i odborů jsme závod ve Vrchlabí proměnili ve vysoce moderní závod na výrobu převodovek a zajistili tak jeho budoucnost.“


ŠKODA AUTO získala v soutěži ‚Továrna roku 2015/Die Fabrik des Jahres 2015’ první cenu v kategorii ‚Vynikající rozvoj závodu’. Hodnocení probíhalo podle kritérií zvyšování hodnoty, spokojenost zákazníků, kvalita, inovace a hospodárnost. Porota, složená z významných představitelů průmyslu a výzkumu ve svém zdůvodnění vyzdvihla, že značka ŠKODA provedla transformaci vrchlabského závodu z továrny na výrobu vozů v závod na výrobu komponentů za velice krátkou dobu.

„Tato cena je velkým uznáním pro celý tým společnosti ŠKODA AUTO, který svou kompetencí, angažovaností a vysokou flexibilitou úspěšně realizoval transformaci závodu,“ říká Frank Engel, vedoucí výroby komponentů, při přebírání ceny v Ulmu.

‚Továrna roku/Die Fabrik des Jahres’ je jednou z nejprestižnějších soutěží průmyslových závodů v Evropě, kterou od roku 1992 pořádá odborný časopis Produktion a poradenská společnosti A.T. Kearney. Soutěže ‚Továrna roku/Die Fabrik des Jahres’ se mohou zúčastnit podniky všech odvětví, které mají více než 100 zaměstnanců.

Na počátku roku 2011 koncern Volkswagen rozhodl o výrobě převodovek DQ 200 v závodě ve Vrchlabí. V říjnu 2012 pak z linky sjela první sériově vyrobená převodovka DQ 200. Do místní výroby převodovek DSG investovala společnost ŠKODA AUTO spolu s koncernem Volkswagen dosud dne zhruba 245 milionů eur. Většina z toho směřovala do technických zařízení a dalších opatření, jako například do tréninkového centra pro výrobu převodovek, do logistiky, měrového střediska, laboratoří a do centra pro analýzy kvality. Za zhruba 27 milionů eur byly postaveny nové budovy a modernizovány budovy stávající.

V současné době ŠKODA AUTO výrobní kapacitu ještě rozšiřuje. Od dubna 2016 vzroste denní výrobní kapacita z 1 500 na 2 000 převodovek DQ 200. Do rozšíření výroby investovala automobilka dalších 25 milionů eur. Již v roce 2014 byla výrobní kapacita zvýšena z 1 000 na 1 500 převodovek DSG denně.

Sedmistupňová přímo řazená převodovka DQ 200 ze závodu Vrchlabí, která se používá ve vozech značky ŠKODA a vozech dalších koncernových značek, patří mezi nejmodernější automatické převodovky v celém automobilovém průmyslu.

Dosud byl v závodě ve Vrchlabí vyroben celkem jeden milion převodovek DQ 200. Ve výrobě převodovek ve Vrchlabí pracuje zhruba 1 000 zaměstnanců. ŠKODA AUTO je tak jedním z největších průmyslových zaměstnavatelů Královéhradeckého kraje.


Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Továrnou roku 2015 je výrobní závod Škody ve Vrchlabí Fotografie k článku Továrnou roku 2015 je výrobní závod Škody ve Vrchlabí Fotografie k článku Továrnou roku 2015 je výrobní závod Škody ve Vrchlabí Fotografie k článku Továrnou roku 2015 je výrobní závod Škody ve Vrchlabí

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

100. výročí založení: značka Citroën otevírá rok oslav 100. výročí svého založení výjimečnou obchodní nabídkou zahrnující několik zástupců své modelové řady: městský vůz C3, kompaktní SUV C3 Aircross, C4 Cactus a Nové..

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými..

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..

BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition

BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition

Je to tady, zájemci o šestiválcová BMW se dočkaly. Mnichovská automobilka představuje modely BMW X3 M a BMW X4 M a..

Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád

Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád

První generace Renaultu Mégane se dnes řadí k opravdu laciným ojetinám. Na rozdíl od svého nástupce má poměrně dobré..