Tísňové volání s lokalizací zachránilo v Evropě za rok 2500 životů

vloženo

Technologie e-Touch používaná ve vozech Citroën je v podstatě nenápadné tlačítko, které má nesmírný dosah a význam. Minimalizuje totiž dobu potřebnou k přivolání nezbytné pomoci především v případě vážné nehody.

Tísňové volání s lokalizací zachránilo v Evropě za rok 2500 životů Tlačítko SOS vše urychlí
Kdo se už někdy dostal do nepříjemné situace, která vyústila v dopravní nehodu, ví, co podobné krizové momenty udělají s psychikou člověka. Uvažování bez emocí a hlavně rychlé jednání je přitom nejdůležitější a mnohdy na něm závisí lidský život. Technologie automatického tísňového volání všechny tyto průvodní jevy lidské psychiky v krizových situacích eliminuje.

Značka Citroën spustila právě před rokem na území České republiky možnost TÍSŇOVÉHO VOLÁNÍ S LOKALIZACÍ VOZU a stala se tak v této oblasti důležitým průkopníkem. Od té doby už pomohla mnoha řidičům. Ti jsou ve vozech Citroën v případě dopravní nehody, nevolnosti či poruchy spojeni s dispečinkem záchranných nebo asistenčních služeb, kam jsou zároveň automaticky odeslány formou datové věty i potřebné informace o situaci vč. přesné lokalizace vozidla prostřednictvím GPS souřadnic.

Co se děje dál? Dispečer přijme volání a má ihned k dispozici detailní informace nejen o tom, kde se právě vozidlo nachází, ale také kterým směrem jelo, jakou mělo rychlost, zdali došlo k aktivaci airbagů atd. Současně zná typ vozidla, zda jde o diesel nebo benzínovou verzi a barvu. Když je posádka vozu při vědomí a ve stavu odpovídat, dispečer postupuje podle získaných informací a podle standardizovaného postupu. Pokud volající neodpovídá, dispečer kontaktuje neprodleně složky integrovaného záchranného systému, které bezprostředně vyjíždějí na určené místo.

Pomoc přes systém e-Touch může přivolat každý z kabiny, pokud tlačítko s nápisem SOS stiskne po dobu pěti vteřin. Majitelé Citroënů si díky tomuto systému mohou přivolat pomoc také v zahraničí, přičemž volající může komunikovat v mateřském jazyce. Služba je dostupná 24 hodin denně 7 dní v týdnu a je zcela zdarma. Systém ale funguje i v režimu „Assistence“, kdy lze tlačítko využít pro přivolání technické pomoci v případě poruchy vozu. Centrální dispečink u nás provozuje společnost ÚAMK, jejíž mluvčí Petr Vomáčka říká: „V Česku je z hlediska infrastruktury vše připraveno pro ostrý provoz, který by se v zásadě nelišil od současného takzvaně testovacího, jež je plně funkční. Jsme velmi rádi, že Citroën přistoupil na českém trhu k tomuto tématu tak zodpovědně a výrazně pomáhá s rozšiřováním tohoto životně důležitého systému na našich silnicích.

Zachráněné životy hovoří jasně

Citroën začal tuto technologii do svých vozů nasazovat s předstihem, nad rámec legislativních požadavků. Povinně by měl být SOS systém zaveden do všech nových modelů osobních a lehkých užitkových automobilů do října 2015, a byť s tímto termínem již operuje legislativa Evropské unie, kvůli některým členským státům s méně vyspělou infrastrukturou se již mluví o posunutí na rok 2017. Jedná se o termín, od něhož budou muset být všechny nově homologované vozy vybaveny touto funkcí. V České republice jsou technologií vybaveny vozy Citroën C3, C4, C4 Picasso a C5 a i vozy značky DS.

Dopravní nehody si v EU například jen v roce 2012 vyžádaly na 28.000 životů a 1,5 milionu zraněných. „Podle analýz a statistik by plně funkční služba, nejčastěji označovaná jako eCall, mohla v Evropě zachránit při dopravních nehodách na 2500 životů, v Česku by díky ní přežilo zhruba 70 lidí,“ vysvětluje Petr Vomáčka z ÚAMK. Samozřejmě by také výrazně poklesla závažnost zranění a následky úrazů.

CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Tísňové volání s lokalizací zachránilo v Evropě za rok 2500 životů Fotografie k článku Tísňové volání s lokalizací zachránilo v Evropě za rok 2500 životů
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!