Tisíce kachen se sjelo do Francie

vloženo

Závěrem uplynulého července se sjelo z celého světa do Francie téměř 7.000 Citroënů 2CV. Sraz kachen se konal po dvou letech a byl po všech stránkách rekordní, stejně jako samotné vozy. Model 2CV je nejdéle vyráběným automobilem, který doslova postavil Francii na kola.

Tisíce kachen se sjelo do Francie Světové setkání „kachen“ se koná jednou za dva roky. Možná si ještě vzpomenete na rok 2009, kdy tuto událost hostila Česká republika v Mostě. Tehdy se sešlo na 3.300 Citroënů 2CV. Letošní ročník se odehrál v závěru července ve střední Francii na šedesáti hektarovém pozemku u obce Salbris v departementu Loir-et-Cher. Účast téměř 7.000 „kachen“ a příbuzných modelů (Dyane, Méhari atd.) znamenala absolutní rekord. Kachny se sjely z celého světa. Účast na srazu si nenechali ujít majitelé těchto Citroënů z Nového Zélandu, Ghany, Brazilíe nebo Japonska. V místě konání se vytvořily při příjezdů návštěvníků kolony dlouhé až osmdesát kilometrů. Vše však probíhalo ve velmi přátelské atmosféře.

Například z Japonska dorazil Atsumi Terasawa, který přivezl vůz 2CV Charleston z roku 1985, který má najeto 202 832 km. V dočasném muzeu byla k vidění pětice předválečných prototypů ze zkušební nulté série. Sraz doprovázela řada koncertů a akcí, přičemž nejzajímavější byla soutěž v demontáži a montáži vozu 2CV. Návštěvníci měli možnost prohlédnout si koncept REVOLTe – luxusní a technologickou reinterpretaci kachny.

A čím kachny okouzlují své majitele?
Američany postavil na kola Ford T, Anglii Mini, západní Německo VW Brouk, Itálii Fiat 500 a Francii právě Citroën 2CV. Projekt malého autíčka pochází z třicátých let. Zadání znělo jednoduše. Nový model musí převést čtyři dospělé osoby v dřevácích a padesát kilogramů brambor při rychlosti 60km/h, aniž by se rozbilo jediné vejce v ošatce. Novinka se měla objevit již v roce 1939, ale vše zmařila válka. Většina vyrobených vozů byla zničena. Premiéru si nový vůz odbyl až na pařížském Autosalonu v roce 1948, kde sklidil obrovský úspěch. Do roku 1990 Citroën vyrobil 5 114.969 kachen.

Petr Šikl, Citroën

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!