Tisíce kachen se sjelo do Francie

vloženo

Závěrem uplynulého července se sjelo z celého světa do Francie téměř 7.000 Citroënů 2CV. Sraz kachen se konal po dvou letech a byl po všech stránkách rekordní, stejně jako samotné vozy. Model 2CV je nejdéle vyráběným automobilem, který doslova postavil Francii na kola.

Tisíce kachen se sjelo do Francie Světové setkání „kachen“ se koná jednou za dva roky. Možná si ještě vzpomenete na rok 2009, kdy tuto událost hostila Česká republika v Mostě. Tehdy se sešlo na 3.300 Citroënů 2CV. Letošní ročník se odehrál v závěru července ve střední Francii na šedesáti hektarovém pozemku u obce Salbris v departementu Loir-et-Cher. Účast téměř 7.000 „kachen“ a příbuzných modelů (Dyane, Méhari atd.) znamenala absolutní rekord. Kachny se sjely z celého světa. Účast na srazu si nenechali ujít majitelé těchto Citroënů z Nového Zélandu, Ghany, Brazilíe nebo Japonska. V místě konání se vytvořily při příjezdů návštěvníků kolony dlouhé až osmdesát kilometrů. Vše však probíhalo ve velmi přátelské atmosféře.

Například z Japonska dorazil Atsumi Terasawa, který přivezl vůz 2CV Charleston z roku 1985, který má najeto 202 832 km. V dočasném muzeu byla k vidění pětice předválečných prototypů ze zkušební nulté série. Sraz doprovázela řada koncertů a akcí, přičemž nejzajímavější byla soutěž v demontáži a montáži vozu 2CV. Návštěvníci měli možnost prohlédnout si koncept REVOLTe – luxusní a technologickou reinterpretaci kachny.

A čím kachny okouzlují své majitele?
Američany postavil na kola Ford T, Anglii Mini, západní Německo VW Brouk, Itálii Fiat 500 a Francii právě Citroën 2CV. Projekt malého autíčka pochází z třicátých let. Zadání znělo jednoduše. Nový model musí převést čtyři dospělé osoby v dřevácích a padesát kilogramů brambor při rychlosti 60km/h, aniž by se rozbilo jediné vejce v ošatce. Novinka se měla objevit již v roce 1939, ale vše zmařila válka. Většina vyrobených vozů byla zničena. Premiéru si nový vůz odbyl až na pařížském Autosalonu v roce 1948, kde sklidil obrovský úspěch. Do roku 1990 Citroën vyrobil 5 114.969 kachen.

Petr Šikl, Citroën

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive – Ojetina? Vážně?!
29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?