Tisíce kachen se sjelo do Francie

vloženo

Závěrem uplynulého července se sjelo z celého světa do Francie téměř 7.000 Citroënů 2CV. Sraz kachen se konal po dvou letech a byl po všech stránkách rekordní, stejně jako samotné vozy. Model 2CV je nejdéle vyráběným automobilem, který doslova postavil Francii na kola.

Tisíce kachen se sjelo do Francie Světové setkání „kachen“ se koná jednou za dva roky. Možná si ještě vzpomenete na rok 2009, kdy tuto událost hostila Česká republika v Mostě. Tehdy se sešlo na 3.300 Citroënů 2CV. Letošní ročník se odehrál v závěru července ve střední Francii na šedesáti hektarovém pozemku u obce Salbris v departementu Loir-et-Cher. Účast téměř 7.000 „kachen“ a příbuzných modelů (Dyane, Méhari atd.) znamenala absolutní rekord. Kachny se sjely z celého světa. Účast na srazu si nenechali ujít majitelé těchto Citroënů z Nového Zélandu, Ghany, Brazilíe nebo Japonska. V místě konání se vytvořily při příjezdů návštěvníků kolony dlouhé až osmdesát kilometrů. Vše však probíhalo ve velmi přátelské atmosféře.

Například z Japonska dorazil Atsumi Terasawa, který přivezl vůz 2CV Charleston z roku 1985, který má najeto 202 832 km. V dočasném muzeu byla k vidění pětice předválečných prototypů ze zkušební nulté série. Sraz doprovázela řada koncertů a akcí, přičemž nejzajímavější byla soutěž v demontáži a montáži vozu 2CV. Návštěvníci měli možnost prohlédnout si koncept REVOLTe – luxusní a technologickou reinterpretaci kachny.

A čím kachny okouzlují své majitele?
Američany postavil na kola Ford T, Anglii Mini, západní Německo VW Brouk, Itálii Fiat 500 a Francii právě Citroën 2CV. Projekt malého autíčka pochází z třicátých let. Zadání znělo jednoduše. Nový model musí převést čtyři dospělé osoby v dřevácích a padesát kilogramů brambor při rychlosti 60km/h, aniž by se rozbilo jediné vejce v ošatce. Novinka se měla objevit již v roce 1939, ale vše zmařila válka. Většina vyrobených vozů byla zničena. Premiéru si nový vůz odbyl až na pařížském Autosalonu v roce 1948, kde sklidil obrovský úspěch. Do roku 1990 Citroën vyrobil 5 114.969 kachen.

Petr Šikl, Citroën

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie Fotografie k článku Tisíce kachen se sjelo do Francie
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
04.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách