Tip na výlet - Pražský RallySprint

vloženo

Dnes Vás nebudeme lákat na přírodní zajímavost, hrad ani rozhlednu. Pozveme Vás na poslední podnik domací soutěže rally. Pražský Rallysprint je tuzemskou tečkou za soutěžní sezónou a každoročně se koná první prosincový víkend. Letošní ročník však bude jiný. Poprvé v historii se nepojedou erzety na Strahově ani tam nebude servisní zóna. Závodní vozy se přesunou na dostihové závodiště v Chuchli a okusí rychlostní tratě v okolí Karlíku.

Tip na výlet - Pražský RallySprint Na Pražský Rallysprint jsme Vás zvali již před měsícem a dnes přinášíme další podrobnosti, které se mohou pro návštěvu této zajímavé a velmi dostupné akce hodit.

Proč tam jet?

Jedním z hlavních lákadel Pražského Rallysprintu bude účast Švéda P-G Anderssona se Škodou Fabia WRC (celkem se objeví devět vozů WRC). Neméně atraktivní budou "čtyřkolky" s atmosférickým motorem, tedy speciály S2000. Ty v Praze představí například Jozef Béreš jun. nebo Antonín Tlusťák či Grzegorz Grzyb. Chybět nebude přehršel produkčních vozů Subaru nebo Mitsubishi v čele s Vojtěchem Štajfem, Karlem Trojanem, Josefem a Martinem Semerádovými, Jaroslavem Orsákem, Martinem Bujáčkem, Janem Šlehoferem, či třeba Danielem Landou. Těšit se můžete také na vozy s pohonem jen jedné nápravy nebo populární historiky, z nichž ten nejsilnější v podobě Audi Quatro přijede ze Slovenska s Jozefem Bérešem st. za volantem.

Co uvidíte?

Na dostihovém závodišti ve Velké Chuchli budou diváci moci sledovat dění na dvou okruhových rychlostních zkouškách a dvou klasických rychlostních zkouškách. Trať Subaru Rally arény tvoří partie na asfaltu, betonovém povrchu, ale i na divácky atraktivní šotolině. Nebudou chybět rychlé pasáže, kde budou vozy dosahovat velmi vysokých rychlostí, ani pomalé a divácky atraktivní " vracáky", kde budou závodníci projíždět rozevlátými smyky. Na trati arény bude vytvořený dokonce atraktivní skok. To vše bude možné sledovat z pohodlí vyvýšené tribuny pro tři tisíce diváků, ale také z blízkosti tratě rychlostní zkoušky. V tomto roce poprvé bude divákům umožněn přístup na plochu závodiště, kde budou vytvořené divácké prostory s bezpečnými přechody rychlostní zkoušky. Servisní areál se nachází přímo za plotem Subaru Rally arény. Mimo to se také na diváky čekají klasické rychlostní zkoušky v okolí Prahy.

Kudy tam?
Parkování bude zajištěno na dočasně uzavřené komunikaci Radotínská, která kopíruje rychlíkovou trať z Prahy do Berouna. Další odstavná parkoviště budou připravena na druhé straně strakonické silnice u Vltavy, odkud se diváci dostanou do arény podchodem. Přilehlá železnice a hustý jízdní řád příměstských vlaků, které jezdí ze Smíchovského nádraží zhruba ve dvacetiminutových intervalech, nabízí další možnost, jak se do Subaru Rally arény dostat. Z vlakové zastávky Velká Chuchle je to do arény doslova jen pár desítek metrů. Pokud pojedete na závodiště ve Velké Chuchli automobilem, plánujte příjezd s větším časovým předstihem, protože se dá předpokládat, že v okolí závodiště bude panovat hodně silný provoz a některé křižovatky se mohou ucpávat. Při parkování dbejte pokynů pořadatelů, kteří vám ukáží prostor a způsob parkování.

Za kolik?

Do Subaru Rally arény bude umožněn vstup hlavní bránou závodiště. Vstupenky bude možné zakoupit v sobotu 3.12. od 06:30 hod. (páteční program v podobě technických přejímek není zpoplatněn, stejně tak divácká místa kolem RZ Karlík-Roblín). Jednodenní vstup na dostihové závodiště přijde v sobotu na 200 Kč, včetně přístupu do servisní zóny. Držitelé průkazů ZTP a děti do 16 let v doprovodu rodičů vstup zdarma.

Kdy?
Pátek 2.12.2011 od 8:00 do 11:00 hod. administrativní přejímka (tribuna Velká Chuchle) a od 9:00 do 12:00 hod. technická přejímka (přízemní prostory tribuny)
Sobota 3.12.2011 od 7:30 hod. start 1. etapy - 1.sekce a 15:30 hod. cíl rally - V. Chuchle

EWRC.cz/Petr Šikl

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

05.02.2016
Audi RS Q3 performance od dubna v prodeji
05.02.2016
Nejžádanější malý vůz Evropy nyní až o 25 000 Kč výhodnější
04.02.2016
Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 MT – Trumfové eso
03.02.2016
Škoda Popular: 80 let od úspěchu automobilové ikony na Rally Monte Carlo
02.02.2016
Škoda Kodiaq se ukáže v Ženevě jako VisionS
02.02.2016
Máme se dobře, nová auta stále zdražují
01.02.2016
Srovnávací test: Honda HR-V benzín nebo diesel?
31.01.2016
Nové MINI Cabrio již v březnu
31.01.2016
Před 130 lety se narodil „Hrabě Kilowatt“
31.01.2016
Koncept Opel GT se ukáže na autosalonu v Ženevě
30.01.2016
Dvacet nejprodávanějších modelů v ČR, Škoda boduje s Octavií a Fabií
30.01.2016
Prvních tisíc vozidel s registračními značkami na přání již jezdí
29.01.2016
Filtr pevných částic FAP – pravda a mýty
29.01.2016
Video: Neoznačené policejní Škody Octavie v akci
29.01.2016
Test: Volkswagen Sharan 2.0 TDI - nudný ale silně užitečný
28.01.2016
Nová Kia Sportage - české ceny začínají na 459 980 Kč
28.01.2016
Video: Nová Toyota RAV4 v pohybu a její technické vymoženosti
27.01.2016
10 nejčastějších otázek a odpovědí o LPG
27.01.2016
Toyota RAV4 Hybrid v Česku od 739 900 Kč
26.01.2016
Škoda Auto vyrobila osmnáctimiliontý vůz