Tip na výlet - Pražský RallySprint

vloženo

Dnes Vás nebudeme lákat na přírodní zajímavost, hrad ani rozhlednu. Pozveme Vás na poslední podnik domací soutěže rally. Pražský Rallysprint je tuzemskou tečkou za soutěžní sezónou a každoročně se koná první prosincový víkend. Letošní ročník však bude jiný. Poprvé v historii se nepojedou erzety na Strahově ani tam nebude servisní zóna. Závodní vozy se přesunou na dostihové závodiště v Chuchli a okusí rychlostní tratě v okolí Karlíku.

Tip na výlet - Pražský RallySprint Tip na výlet - Pražský RallySprint

Na Pražský Rallysprint jsme Vás zvali již před měsícem a dnes přinášíme další podrobnosti, které se mohou pro návštěvu této zajímavé a velmi dostupné akce hodit.

Proč tam jet?

Jedním z hlavních lákadel Pražského Rallysprintu bude účast Švéda P-G Anderssona se Škodou Fabia WRC (celkem se objeví devět vozů WRC). Neméně atraktivní budou "čtyřkolky" s atmosférickým motorem, tedy speciály S2000. Ty v Praze představí například Jozef Béreš jun. nebo Antonín Tlusťák či Grzegorz Grzyb. Chybět nebude přehršel produkčních vozů Subaru nebo Mitsubishi v čele s Vojtěchem Štajfem, Karlem Trojanem, Josefem a Martinem Semerádovými, Jaroslavem Orsákem, Martinem Bujáčkem, Janem Šlehoferem, či třeba Danielem Landou. Těšit se můžete také na vozy s pohonem jen jedné nápravy nebo populární historiky, z nichž ten nejsilnější v podobě Audi Quatro přijede ze Slovenska s Jozefem Bérešem st. za volantem.

Co uvidíte?

Na dostihovém závodišti ve Velké Chuchli budou diváci moci sledovat dění na dvou okruhových rychlostních zkouškách a dvou klasických rychlostních zkouškách. Trať Subaru Rally arény tvoří partie na asfaltu, betonovém povrchu, ale i na divácky atraktivní šotolině. Nebudou chybět rychlé pasáže, kde budou vozy dosahovat velmi vysokých rychlostí, ani pomalé a divácky atraktivní " vracáky", kde budou závodníci projíždět rozevlátými smyky. Na trati arény bude vytvořený dokonce atraktivní skok. To vše bude možné sledovat z pohodlí vyvýšené tribuny pro tři tisíce diváků, ale také z blízkosti tratě rychlostní zkoušky. V tomto roce poprvé bude divákům umožněn přístup na plochu závodiště, kde budou vytvořené divácké prostory s bezpečnými přechody rychlostní zkoušky. Servisní areál se nachází přímo za plotem Subaru Rally arény. Mimo to se také na diváky čekají klasické rychlostní zkoušky v okolí Prahy.


Kudy tam?
Parkování bude zajištěno na dočasně uzavřené komunikaci Radotínská, která kopíruje rychlíkovou trať z Prahy do Berouna. Další odstavná parkoviště budou připravena na druhé straně strakonické silnice u Vltavy, odkud se diváci dostanou do arény podchodem. Přilehlá železnice a hustý jízdní řád příměstských vlaků, které jezdí ze Smíchovského nádraží zhruba ve dvacetiminutových intervalech, nabízí další možnost, jak se do Subaru Rally arény dostat. Z vlakové zastávky Velká Chuchle je to do arény doslova jen pár desítek metrů. Pokud pojedete na závodiště ve Velké Chuchli automobilem, plánujte příjezd s větším časovým předstihem, protože se dá předpokládat, že v okolí závodiště bude panovat hodně silný provoz a některé křižovatky se mohou ucpávat. Při parkování dbejte pokynů pořadatelů, kteří vám ukáží prostor a způsob parkování.

Za kolik?

Do Subaru Rally arény bude umožněn vstup hlavní bránou závodiště. Vstupenky bude možné zakoupit v sobotu 3.12. od 06:30 hod. (páteční program v podobě technických přejímek není zpoplatněn, stejně tak divácká místa kolem RZ Karlík-Roblín). Jednodenní vstup na dostihové závodiště přijde v sobotu na 200 Kč, včetně přístupu do servisní zóny. Držitelé průkazů ZTP a děti do 16 let v doprovodu rodičů vstup zdarma.

Kdy?
Pátek 2.12.2011 od 8:00 do 11:00 hod. administrativní přejímka (tribuna Velká Chuchle) a od 9:00 do 12:00 hod. technická přejímka (přízemní prostory tribuny)
Sobota 3.12.2011 od 7:30 hod. start 1. etapy - 1.sekce a 15:30 hod. cíl rally - V. Chuchle

EWRC.cz/Petr Šikl

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid
09.05.2017
Omlazená Škoda Rapid Spaceback je levnější, ceny začínají na 299 900 Kč
08.05.2017
Omlazený Peugeot 308 dostal osmistupňový automat a nový diesel
06.05.2017
Test: Renault Mégane GrandCoupe Energy dCi 130 - šarmantní kompakt
06.05.2017
Kempovat s MINI? Ano, s modelem Countryman je to možné