Tip na výlet - Pražský RallySprint

vloženo

Dnes Vás nebudeme lákat na přírodní zajímavost, hrad ani rozhlednu. Pozveme Vás na poslední podnik domací soutěže rally. Pražský Rallysprint je tuzemskou tečkou za soutěžní sezónou a každoročně se koná první prosincový víkend. Letošní ročník však bude jiný. Poprvé v historii se nepojedou erzety na Strahově ani tam nebude servisní zóna. Závodní vozy se přesunou na dostihové závodiště v Chuchli a okusí rychlostní tratě v okolí Karlíku.

Tip na výlet - Pražský RallySprint Tip na výlet - Pražský RallySprint

Na Pražský Rallysprint jsme Vás zvali již před měsícem a dnes přinášíme další podrobnosti, které se mohou pro návštěvu této zajímavé a velmi dostupné akce hodit.

Proč tam jet?

Jedním z hlavních lákadel Pražského Rallysprintu bude účast Švéda P-G Anderssona se Škodou Fabia WRC (celkem se objeví devět vozů WRC). Neméně atraktivní budou "čtyřkolky" s atmosférickým motorem, tedy speciály S2000. Ty v Praze představí například Jozef Béreš jun. nebo Antonín Tlusťák či Grzegorz Grzyb. Chybět nebude přehršel produkčních vozů Subaru nebo Mitsubishi v čele s Vojtěchem Štajfem, Karlem Trojanem, Josefem a Martinem Semerádovými, Jaroslavem Orsákem, Martinem Bujáčkem, Janem Šlehoferem, či třeba Danielem Landou. Těšit se můžete také na vozy s pohonem jen jedné nápravy nebo populární historiky, z nichž ten nejsilnější v podobě Audi Quatro přijede ze Slovenska s Jozefem Bérešem st. za volantem.

Co uvidíte?

Na dostihovém závodišti ve Velké Chuchli budou diváci moci sledovat dění na dvou okruhových rychlostních zkouškách a dvou klasických rychlostních zkouškách. Trať Subaru Rally arény tvoří partie na asfaltu, betonovém povrchu, ale i na divácky atraktivní šotolině. Nebudou chybět rychlé pasáže, kde budou vozy dosahovat velmi vysokých rychlostí, ani pomalé a divácky atraktivní " vracáky", kde budou závodníci projíždět rozevlátými smyky. Na trati arény bude vytvořený dokonce atraktivní skok. To vše bude možné sledovat z pohodlí vyvýšené tribuny pro tři tisíce diváků, ale také z blízkosti tratě rychlostní zkoušky. V tomto roce poprvé bude divákům umožněn přístup na plochu závodiště, kde budou vytvořené divácké prostory s bezpečnými přechody rychlostní zkoušky. Servisní areál se nachází přímo za plotem Subaru Rally arény. Mimo to se také na diváky čekají klasické rychlostní zkoušky v okolí Prahy.


Kudy tam?
Parkování bude zajištěno na dočasně uzavřené komunikaci Radotínská, která kopíruje rychlíkovou trať z Prahy do Berouna. Další odstavná parkoviště budou připravena na druhé straně strakonické silnice u Vltavy, odkud se diváci dostanou do arény podchodem. Přilehlá železnice a hustý jízdní řád příměstských vlaků, které jezdí ze Smíchovského nádraží zhruba ve dvacetiminutových intervalech, nabízí další možnost, jak se do Subaru Rally arény dostat. Z vlakové zastávky Velká Chuchle je to do arény doslova jen pár desítek metrů. Pokud pojedete na závodiště ve Velké Chuchli automobilem, plánujte příjezd s větším časovým předstihem, protože se dá předpokládat, že v okolí závodiště bude panovat hodně silný provoz a některé křižovatky se mohou ucpávat. Při parkování dbejte pokynů pořadatelů, kteří vám ukáží prostor a způsob parkování.

Za kolik?

Do Subaru Rally arény bude umožněn vstup hlavní bránou závodiště. Vstupenky bude možné zakoupit v sobotu 3.12. od 06:30 hod. (páteční program v podobě technických přejímek není zpoplatněn, stejně tak divácká místa kolem RZ Karlík-Roblín). Jednodenní vstup na dostihové závodiště přijde v sobotu na 200 Kč, včetně přístupu do servisní zóny. Držitelé průkazů ZTP a děti do 16 let v doprovodu rodičů vstup zdarma.

Kdy?
Pátek 2.12.2011 od 8:00 do 11:00 hod. administrativní přejímka (tribuna Velká Chuchle) a od 9:00 do 12:00 hod. technická přejímka (přízemní prostory tribuny)
Sobota 3.12.2011 od 7:30 hod. start 1. etapy - 1.sekce a 15:30 hod. cíl rally - V. Chuchle

EWRC.cz/Petr Šikl


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Audi Q7 prodělalo facelift, který nepotřebovalo

Audi Q7 prodělalo facelift, který nepotřebovalo

Německá automobilka se rozhodla sjednotit vzhled všech modelů v aktuálním designovém jazyce. Po čtyřech letech od představení prošel model Q7 modernizací, kterou nejvíce poznáte v interiéru. Na český trh dorazí novinka..

Test ojetiny: Hyundai Elantra poskytne komfortní odpružení a prostor

Test ojetiny: Hyundai Elantra poskytne komfortní odpružení a prostor

Elantra první generace potěší nabídkou místa pro posádky, ale i zavazadla a velice komfortním podvozkem. Ten na českých..

Test: Nissan Qashqai DIG-T 160 DCT. Na vlně svistu!

Test: Nissan Qashqai DIG-T 160 DCT. Na vlně svistu!

Nissan Qashqai se na našem trhu coby kompaktní SUV/crossover etabloval velmi dobře. V loňském roce představený motor mu..

Nová generace Peugeotu 2008 představena, sluší ji to

Nová generace Peugeotu 2008 představena, sluší ji to

Přestože se model 2008 se lvem ve znaku prodává stále skvěle, francouzská automobilka představila po šesti letech na..

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

Již příští týden si nové BMW řady 3 odbyde svou premiéru v dlouhé verzi Touring, přičemž první vozy se k zákazníkům..