Tip na výlet - Pražský RallySprint

vloženo

Dnes Vás nebudeme lákat na přírodní zajímavost, hrad ani rozhlednu. Pozveme Vás na poslední podnik domací soutěže rally. Pražský Rallysprint je tuzemskou tečkou za soutěžní sezónou a každoročně se koná první prosincový víkend. Letošní ročník však bude jiný. Poprvé v historii se nepojedou erzety na Strahově ani tam nebude servisní zóna. Závodní vozy se přesunou na dostihové závodiště v Chuchli a okusí rychlostní tratě v okolí Karlíku.

Tip na výlet - Pražský RallySprint Tip na výlet - Pražský RallySprint

Na Pražský Rallysprint jsme Vás zvali již před měsícem a dnes přinášíme další podrobnosti, které se mohou pro návštěvu této zajímavé a velmi dostupné akce hodit.

Proč tam jet?

Jedním z hlavních lákadel Pražského Rallysprintu bude účast Švéda P-G Anderssona se Škodou Fabia WRC (celkem se objeví devět vozů WRC). Neméně atraktivní budou "čtyřkolky" s atmosférickým motorem, tedy speciály S2000. Ty v Praze představí například Jozef Béreš jun. nebo Antonín Tlusťák či Grzegorz Grzyb. Chybět nebude přehršel produkčních vozů Subaru nebo Mitsubishi v čele s Vojtěchem Štajfem, Karlem Trojanem, Josefem a Martinem Semerádovými, Jaroslavem Orsákem, Martinem Bujáčkem, Janem Šlehoferem, či třeba Danielem Landou. Těšit se můžete také na vozy s pohonem jen jedné nápravy nebo populární historiky, z nichž ten nejsilnější v podobě Audi Quatro přijede ze Slovenska s Jozefem Bérešem st. za volantem.

Co uvidíte?

Na dostihovém závodišti ve Velké Chuchli budou diváci moci sledovat dění na dvou okruhových rychlostních zkouškách a dvou klasických rychlostních zkouškách. Trať Subaru Rally arény tvoří partie na asfaltu, betonovém povrchu, ale i na divácky atraktivní šotolině. Nebudou chybět rychlé pasáže, kde budou vozy dosahovat velmi vysokých rychlostí, ani pomalé a divácky atraktivní " vracáky", kde budou závodníci projíždět rozevlátými smyky. Na trati arény bude vytvořený dokonce atraktivní skok. To vše bude možné sledovat z pohodlí vyvýšené tribuny pro tři tisíce diváků, ale také z blízkosti tratě rychlostní zkoušky. V tomto roce poprvé bude divákům umožněn přístup na plochu závodiště, kde budou vytvořené divácké prostory s bezpečnými přechody rychlostní zkoušky. Servisní areál se nachází přímo za plotem Subaru Rally arény. Mimo to se také na diváky čekají klasické rychlostní zkoušky v okolí Prahy.


Kudy tam?
Parkování bude zajištěno na dočasně uzavřené komunikaci Radotínská, která kopíruje rychlíkovou trať z Prahy do Berouna. Další odstavná parkoviště budou připravena na druhé straně strakonické silnice u Vltavy, odkud se diváci dostanou do arény podchodem. Přilehlá železnice a hustý jízdní řád příměstských vlaků, které jezdí ze Smíchovského nádraží zhruba ve dvacetiminutových intervalech, nabízí další možnost, jak se do Subaru Rally arény dostat. Z vlakové zastávky Velká Chuchle je to do arény doslova jen pár desítek metrů. Pokud pojedete na závodiště ve Velké Chuchli automobilem, plánujte příjezd s větším časovým předstihem, protože se dá předpokládat, že v okolí závodiště bude panovat hodně silný provoz a některé křižovatky se mohou ucpávat. Při parkování dbejte pokynů pořadatelů, kteří vám ukáží prostor a způsob parkování.

Za kolik?

Do Subaru Rally arény bude umožněn vstup hlavní bránou závodiště. Vstupenky bude možné zakoupit v sobotu 3.12. od 06:30 hod. (páteční program v podobě technických přejímek není zpoplatněn, stejně tak divácká místa kolem RZ Karlík-Roblín). Jednodenní vstup na dostihové závodiště přijde v sobotu na 200 Kč, včetně přístupu do servisní zóny. Držitelé průkazů ZTP a děti do 16 let v doprovodu rodičů vstup zdarma.

Kdy?
Pátek 2.12.2011 od 8:00 do 11:00 hod. administrativní přejímka (tribuna Velká Chuchle) a od 9:00 do 12:00 hod. technická přejímka (přízemní prostory tribuny)
Sobota 3.12.2011 od 7:30 hod. start 1. etapy - 1.sekce a 15:30 hod. cíl rally - V. Chuchle

EWRC.cz/Petr Šikl


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

7 nejikoničtějších terénních vozů všech dob

7 nejikoničtějších terénních vozů všech dob

Na začátku je používali výhradně vojáci na svých misích. Vojenská vozidla s označením GPW (General Purpose Willys) však spustila fenomén terénních aut, která se v módě drží už několik desetiletí. Jeep Wrangler, Toyota..

Seat zlevňuje dieselovou Atecu a Leona

Seat zlevňuje dieselovou Atecu a Leona

Španělská automobilka na své modely Leon 5D, Leon ST a Ateca poháněné dieselovými agregáty TDI poskytuje zvýhodnění až..

Huyndai Tucson N Line - hezčí a sportovnější SUV z Česka

Huyndai Tucson N Line - hezčí a sportovnější SUV z Česka

Hyundai Motor rozšiřuje nabídku atraktivních verzí N Line na evropském trhu o nový Tucson N Line, který je zároveň..

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Korejská automobilka ukázala zcela první fotografie nového modelu Sonata. Osmá generace Sonaty vystřídá po pěti letech..

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

Byly doby, kdy navigace v autě byly mnohem oblíbenější než dnes. S příchodem chytrých telefonů s velkými displeji, a..