Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ

vloženo

Nejmenším modelem v nabídce Volva je aktuálně pětidveřový hatchback V40, který zároveň nahradil třídveřový hatchback C30, čtyřdveřový sedan S40 a pětidveřové kombi V50. K testu jsme zvolili základní provedení osazené benzínovým přeplňovaným čtyřválcem T2, který slibuje nízkou spotřebu paliva a zároveň dostatečnou dynamiku.

Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ

Již několikrát se nám stalo, že základní model, byl zároveň tím nejlepším v nabídce. A nás zajímalo, zda to bude platit i u Volva V40. Vyzkoušeli jsme proto základní variantu BASE se nejdostupnějším motorem v nabídce. Na začátku se patří říci, že základní výbava je u Volva velmi bohatá a nic zásadního nepostrádá. Nechybí kompletní bezpečností výbava čítající sedm airbagů a airbag pro chodce, stabilizační systém DSTC, systém řízení trakce v zatáčkách, ABS + nouzový brzdový asistent, systém ochrany při bočním nárazy SIPS, systém ochrany při převrácení automobilu ROPS a celá řada dalších ochranných pomocníků.


Všechny V40 mají standardně dodávaný systém City Safety II (samočinné brzdění), který je nově aktivní až do 50 km/h (dříve to bylo jen do 30 km/h). Volvo V40 tak dokáže automaticky zastavit, jestliže jeho řidič včas nezareaguje na zpomalení nebo úplné  zastavení vozidla jedoucího vpředu, případně pokud se příliš rychle blíží k nějaké překážce.

Z běžné výbavy v základní výbavě BASE mimo jiné nechybí jednozónová klimatizace, audiosystém Performance Sound s pěti palcovým barevným displejem a vstupy USB a AUX, elektrické ovládání předních a zadních oken, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, bezzátkový systém doplňování paliva nebo například denní svícení. Seznam příplatkové výbavy čítá několik papírů A4. Díky tomu si V40 přizpůsobíte podle svých požadavků.

Testovaný vůz se chlubil příplatkovým koženým volantem za 4.700 Kč, osvětleným make-up zrcátkem (+ 1.400 Kč), multifunkčním volantem (+ 2.900 Kč), High Performance Sound systémem včetně bluetooth a USB (+ 16.900 Kč), litýmí koly (+ 13.900 Kč), paketem Clima Comfort obsahující automatickou dvouzónovou klimatizaci včetně čidla čistoty vzduchu (+ 8.100 Kč).

Pověsti značky odpovídá pečlivé dílenské zpracování všech detailů a velmi dobrá kvalita materiálů v dobře odhlučněném interiéru. Po stránce ergonomie nelze mít žádnou závažnější připomínku. Řidič se v interiéru rychle orientuje a chod jednotlivých ovladačů je precizní. Lehce skuhrat mohou vyšší cestující na zadních sedadlech, jinak je prostoru dostatek. Zavazadlový prostor pojme v základním pětimístném uspořádání 335 litrů zavazadel, po sklopení zadních sedadel pak 1.032 litrů. 

Pochvalu zaslouží nová přeplňovaná šestnáctistovka T2 s výkonem 88 kW (120 koní) a točivým momentem 240 Nm, která dovoluje V40 zrychlit na stovku za 9,9 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 195 km/h. Čtyřválec vyniká velmi dobrou pružností a nebojí se nízkých otáček. Jeho zvuk je příjemný a posádku nikdy neobtěžuje. Ideální je poměrně krátké, vhodně odstupňované řazení s velmi dlouhým šestým rychlostním stupněm. Při devadesátce točí motor na zařazenou šestku jen 1.750 otáček, při dálniční 130 km/h pak 2.250 ot./min. Díky přeplňování je čtyřválec i v nízkých otáčkách použitelný a řidič má k dispozici vždy dostatek výkonu. Dlouhá šestka se podepisuje blahodárně na spotřebě. Při ustálené jízdě rychlostí 90 km/h ukazoval palubní počítač průměrnou spotřebu 4,8 l/100 km. Při 130 km/h o motoru nevíte a spotřeba kolem sedmi litrů je na benzínový motor doslova parádní. Průměrná spotřeba paliva v kombinovaném cyklu by měla podle výrobce dosahovat 5,3 l/100 km. My jsme naměřili po týdnu testování o necelý litr více, což je vzhledem k jízdnímu stylu velmi příjemná hodnota. 

Volvo V40 je postaveno na platformě CD, která vycházejí z osvědčené původní konstrukce vyvinuté Fordem a používané i ve vozech jiných značek. Úroveň komfortu odpružení je nejlepší ve třídě, přičemž vůz v ničem neztrácí v oblasti jízdních vlastností. K celkově dobrému naladění připočítejte přesné řízení, řazení i brzdy. Vůz je jako celek harmonicky sladěn a neztratí se v žádném jízdním režimu. Ve městě umí být čiperné, mimo obce má dostatek výkonu i pro předjíždění a neztratí se ani na dálnici, kde využijete dlouhý šestý rychlostní stupeň. Díky dobře rozloženému točivému momentu je jízda velmi příjemná, nekonají se žádné kopance ani propady výkonu. Volvu se podařilo verzi T2 skvěle naladit a základní motorizace může být vzhledem k pořizovací ceně nejlepší možnou volbou pro všechny, kteří nepotřebují trhače asfaltu.

Technické údaje Volvo V40 T2 1.6L, Base
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1596 ccm
Výkon:  88kW(120k)/2400 ot./min.
Točivý moment max.: 240Nm/1600-3000 ot./min.
Max. rychlost:  195 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba - kombin.: 5,3 l/100 km
Spotřeba - město: 6,8 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  4,5 l /100 km
Objem pal. nádrže:   62 l
Délka/šířka/výška: 4369/1802/1421 mm
Rozvor: 2647 mm
Zavazadelník: 335/1032 l
Provozní/celková hmotnost: 1367/1910 kg
Základní cena: 553.500 Kč
Cena test modelu: 579.500 Kč

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou