Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ

vloženo

Nejmenším modelem v nabídce Volva je aktuálně pětidveřový hatchback V40, který zároveň nahradil třídveřový hatchback C30, čtyřdveřový sedan S40 a pětidveřové kombi V50. K testu jsme zvolili základní provedení osazené benzínovým přeplňovaným čtyřválcem T2, který slibuje nízkou spotřebu paliva a zároveň dostatečnou dynamiku.

Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Již několikrát se nám stalo, že základní model, byl zároveň tím nejlepším v nabídce. A nás zajímalo, zda to bude platit i u Volva V40. Vyzkoušeli jsme proto základní variantu BASE se nejdostupnějším motorem v nabídce. Na začátku se patří říci, že základní výbava je u Volva velmi bohatá a nic zásadního nepostrádá. Nechybí kompletní bezpečností výbava čítající sedm airbagů a airbag pro chodce, stabilizační systém DSTC, systém řízení trakce v zatáčkách, ABS + nouzový brzdový asistent, systém ochrany při bočním nárazy SIPS, systém ochrany při převrácení automobilu ROPS a celá řada dalších ochranných pomocníků.

Všechny V40 mají standardně dodávaný systém City Safety II (samočinné brzdění), který je nově aktivní až do 50 km/h (dříve to bylo jen do 30 km/h). Volvo V40 tak dokáže automaticky zastavit, jestliže jeho řidič včas nezareaguje na zpomalení nebo úplné  zastavení vozidla jedoucího vpředu, případně pokud se příliš rychle blíží k nějaké překážce.

Z běžné výbavy v základní výbavě BASE mimo jiné nechybí jednozónová klimatizace, audiosystém Performance Sound s pěti palcovým barevným displejem a vstupy USB a AUX, elektrické ovládání předních a zadních oken, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, bezzátkový systém doplňování paliva nebo například denní svícení. Seznam příplatkové výbavy čítá několik papírů A4. Díky tomu si V40 přizpůsobíte podle svých požadavků.

Testovaný vůz se chlubil příplatkovým koženým volantem za 4.700 Kč, osvětleným make-up zrcátkem (+ 1.400 Kč), multifunkčním volantem (+ 2.900 Kč), High Performance Sound systémem včetně bluetooth a USB (+ 16.900 Kč), litýmí koly (+ 13.900 Kč), paketem Clima Comfort obsahující automatickou dvouzónovou klimatizaci včetně čidla čistoty vzduchu (+ 8.100 Kč).

Pověsti značky odpovídá pečlivé dílenské zpracování všech detailů a velmi dobrá kvalita materiálů v dobře odhlučněném interiéru. Po stránce ergonomie nelze mít žádnou závažnější připomínku. Řidič se v interiéru rychle orientuje a chod jednotlivých ovladačů je precizní. Lehce skuhrat mohou vyšší cestující na zadních sedadlech, jinak je prostoru dostatek. Zavazadlový prostor pojme v základním pětimístném uspořádání 335 litrů zavazadel, po sklopení zadních sedadel pak 1.032 litrů. 

Pochvalu zaslouží nová přeplňovaná šestnáctistovka T2 s výkonem 88 kW (120 koní) a točivým momentem 240 Nm, která dovoluje V40 zrychlit na stovku za 9,9 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 195 km/h. Čtyřválec vyniká velmi dobrou pružností a nebojí se nízkých otáček. Jeho zvuk je příjemný a posádku nikdy neobtěžuje. Ideální je poměrně krátké, vhodně odstupňované řazení s velmi dlouhým šestým rychlostním stupněm. Při devadesátce točí motor na zařazenou šestku jen 1.750 otáček, při dálniční 130 km/h pak 2.250 ot./min. Díky přeplňování je čtyřválec i v nízkých otáčkách použitelný a řidič má k dispozici vždy dostatek výkonu. Dlouhá šestka se podepisuje blahodárně na spotřebě. Při ustálené jízdě rychlostí 90 km/h ukazoval palubní počítač průměrnou spotřebu 4,8 l/100 km. Při 130 km/h o motoru nevíte a spotřeba kolem sedmi litrů je na benzínový motor doslova parádní. Průměrná spotřeba paliva v kombinovaném cyklu by měla podle výrobce dosahovat 5,3 l/100 km. My jsme naměřili po týdnu testování o necelý litr více, což je vzhledem k jízdnímu stylu velmi příjemná hodnota. 

Volvo V40 je postaveno na platformě CD, která vycházejí z osvědčené původní konstrukce vyvinuté Fordem a používané i ve vozech jiných značek. Úroveň komfortu odpružení je nejlepší ve třídě, přičemž vůz v ničem neztrácí v oblasti jízdních vlastností. K celkově dobrému naladění připočítejte přesné řízení, řazení i brzdy. Vůz je jako celek harmonicky sladěn a neztratí se v žádném jízdním režimu. Ve městě umí být čiperné, mimo obce má dostatek výkonu i pro předjíždění a neztratí se ani na dálnici, kde využijete dlouhý šestý rychlostní stupeň. Díky dobře rozloženému točivému momentu je jízda velmi příjemná, nekonají se žádné kopance ani propady výkonu. Volvu se podařilo verzi T2 skvěle naladit a základní motorizace může být vzhledem k pořizovací ceně nejlepší možnou volbou pro všechny, kteří nepotřebují trhače asfaltu.

Technické údaje Volvo V40 T2 1.6L, Base
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1596 ccm
Výkon:  88kW(120k)/2400 ot./min.
Točivý moment max.: 240Nm/1600-3000 ot./min.
Max. rychlost:  195 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba - kombin.: 5,3 l/100 km
Spotřeba - město: 6,8 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  4,5 l /100 km
Objem pal. nádrže:   62 l
Délka/šířka/výška: 4369/1802/1421 mm
Rozvor: 2647 mm
Zavazadelník: 335/1032 l
Provozní/celková hmotnost: 1367/1910 kg
Základní cena: 553.500 Kč
Cena test modelu: 579.500 Kč

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ Fotografie k článku Test: Volvo V40 T2 - bohatýrský základ
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má