Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik

vloženo

Přestože nejvíce roste kategorie vozů SUV, MPVéčka si stále nevedou špatně. Aby Volkswagen upevnil svou pozici v této kategorii, má v nabídce hned několik modelů. Sharan je pro rodiny většinou příliš velký a zbytečně drahý. Schůdnější volbou proto může býti třeba dnes testovaný Touran, který se v závěru loňského roku objevil v nové generaci.

Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik

Nová generace Volkswagenu Touran dostala střídmý až konzervativní, ale svěží design, který se tak rychle neokouká. Při pohledu na něj si rozhodně nesednete na zadek, přesto se na něj vydržíte dívat roky a nebude Vám jeho vzhled vadit. Nový Touran stojí na modulární podvozkové platformě MQB a oproti předchůdci je lehčí o 62 kilogramů, přičemž délka karoserie narostla o 130 mm. Rozvor se zvětšil o 113 mm, šířka o 36 mm a výška se snížila o 6 mm. Touran může mít až osmnáctipalcová kola. V důsledku tak novinka působí mnohem sportovněji a lehčeji než předchůdce.


test volkswagen touran

Volkswagen dosáhl pokroku v oblastech pasivní a aktivní bezpečnosti mimo jiné vysokopevnostními ocelemi cíleně optimalizovaným skeletem karoserie (automobilka uvádí o cca 25 procent vyšší statickou tuhost skeletu karoserie).

Kabina = klasický Volkswagen
V interiéru potěší řidiče volant z Golfu, který je skvělý. K zahození také není ambientní osvětlení, třízonová klimatizace Pure Air Climatronic (standard), jednoduché sklápění sedadel Fold Flat nebo standardně dodávané úchyty ISOFIX ve druhé a třetí řadě sedadel. Připlatit si je možné za obrovské posuvné střešní okno, které ocení zejména ratolesti na zadních sedadlech (pokud tedy nekoukají na tablet).

Třetí řada sedaček se oproti dřívějšku z vozu nevyndavá. Stačí je sklopit, čímž vznikne rovná ložná plocha. Druhou řadu sedadel lze podélně posouvat (až v rozpětí 20 cm) a můžete nastavovat sklon opěradel. V pětimístném uspořádání je tak Touran maximálně praktický a poskytuje dostatek místa. Třetí řada sedadel je určena dětem, a proto ani v případě posunu druhé řady dopředu nenaleznete vzadu dostatek místa pro dospělého pasažéra. Absence klesající střechy sice poskytne misto pro hlavy cestujících, kolena však trpí.

Mezigeneračně došlo ke zvětšení zavazadlového prostoru (+48 litrů). Zavazadelník tak nově pojme v základním uspořádání 743 litrů zavazadel, po sklopení druhé řady sedadel je to až 1 980 litrů.

Touran je vybaven devíti airbagy a širokou nabídkou nových asistenčních systémů. Mezi asistenční systémy, které byly nově zařazeny do výbavy Touranu, patří multikolizní brzda, systém preventivní ochrany cestujících, adaptivní tempomat ACC, Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City, asistent pro jízdu v dopravní koloně, Side Assist s asistentem pro couvání z parkovacího místa a poprvé v MPV nabízený Trailer Assist pro manévrování s přívěsem. Nejvyšší úroveň bezpečnosti pro dospělé cestující, děti i chodce potvrzuje 5hvězdičkové hodnocení od nezávislé organizace Euro NCAP. Vynikající výsledky nárazových testů platí pro pětimístnou i sedmimístnou verzi.



Dieselový dvoulitr TDI je úsporný
Touran aktuálně pořídíte se čtveřicí pohonných jednotek, přičemž se jedná o již známé zdokonalé agregáty. Volit můžete mezi dvojicí zážehových TSI a dvěma vznětovými TDI. Všechny motory jsou čtyřválce s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem, které splňují emisní normu EU6. Touran je sériově vybaven systémem start-stop a funkcí rekuperace kinetické energie. Přestože jsou nové motory až o 19 procent úspornější, poskytují vyšší výkon. Jednotky TSI jsou vyladěny na 81 kW/110 k a 110 kW/150 k. Stejně tak turbodiesely TDI disponují výkonem 81 kW/110 k nebo 110 kW/150 k.

S výjimkou vstupního motoru (1.2 TSI / 81 kW/110 k) mohou být všechny motory kombinovány s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG. Šestistupňové a sedmistupňové převodovky DSG jsou vybaveny funkcí setrvačné jízdy na volnoběh. Motor je přitom při setrvačné jízdě odpojen od převodovky, aby mohla být optimálně využita kinetická energie MPV, a tím snížena spotřeba paliva (v praxi lze jezdit kolem šesti litrů na 100 km).

Námi testovaný vznětový dvoulitr TDI je ideální motorizací. Touranu propůjčuje dostatečnou dynamiku při velmi nízké spotřebě paliva. Dvoulitr TDI je standardně dodáván s šestistupňovým manuální převodovkou. Pokud toužíte po automatu, je nutné připlatit 40 000 Kč za šestistupňové DSG.

U námi zkoušené motorizace překvapil turboefekt, tedy záběr turbodmychadla citelný nejvíce kolem 2 000 otáček. Zároveň se nám několikrát stávalo, že motor při rozjíždění z místa dokonce zhasl. Naštěstí stačilo podržet spojku nebo přidat více plynu. Čtyřválec točí při devadesátce na šestý rychlostní stupeň jen 1 600 otáček a při sto třicítce pak 2 200 otáček.

Jezdí téměř ideálně
Naprosto skvělé je řazení manuální šestirychlostní převodovky. Dráhy jsou krátké a mají přesně vymezený chod. Jednotlivé rychlostní stupňě zapadají na své místo jako poklice na hrnec. Řazení nám přišlo hodně podobné jako japonské Mazdy.

Na podvozku vpředu nalezneme vzpěry McPherson a vzadu čtyřprvkové zavěšení. Touran ochotně zatáčí, příliš se nenaklání a v případě potřeby dokáže zatáčky projíždět neobvykle rychle. A dokonce i na rozmláceném povrchu se dokázal přiblížit ke schopnostem Passatu. Tam, kde s běžnými auty "lítáme" stovkou (na totálně záplatované a rozbité silnici třetí třídy), Touran si vedl stabilně a v několika případech nás přibrzdila elektronika. V rychle projížděných zatáčkách na nerovném povrchu se dokáže Touran trochu zhoupnout do strany, na jízdu to však nemá vliv. Podvozek je příkladně nastaven a všech sledovaných oblastech se choval důstojně. Přes tužší nastavení a obutá sedmnáctipalcová kola dokázal být překvapivě komfortní a komunikativní. Přestože diesel zatěžuje příď více než benzínový agregát, můžete jet i s naftou pod kapotou vcelku rychle. Elektronika bedlivě dohlíží a v případě potřeby vypomůže.

Touran si dobře vede i při vysokých rychlostech na dálnici, kde potěší příkladná stabilita, přičemž jízdní komfort není vůbec špatný. Celkově patří Touran k průměrně pohodlným MPV, které převyšuje poskytovanými jízdními vlastnostmi.

Elegán poskytující jistotu
Volkswagen vzal osvědčený recept a ještě více ho zdokonalil. Nový model je bezpečnější, prostornější, modernější, úhlednější a celkově vyzrálejší. Jeho konzervativní tvary na první pohled neoslní, jsou však nadčasové a účelné. Zpracování a výbava v kabině patří k tomu nejlepšímu, co mezi stejně drahými středně velkými MPV seženete. Dvoulitrový motor pak překvapí doopravdy nízkou spotřebou paliva a po stránce jízdních vlastností se Touran nezalekne ani divočejšího zacházení. Navíc tento model netrpí žádným výraznějším nedostatkem, přičemž tento model můžeme doporučit zejména pro rodinné potřeby. Bonusem je pak možnost převozu třech autosedaček v druhé řadě sedadel.

Technické údaje Volkswagen Touran 2.0 TDI
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1968 ccm
Výkon: 110kW(150k)/3500 ot./min.
Točivý moment max.: 340Nm/1750-3500 ot./min.
Max. rychlost: 208 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,3 s
Spotřeba - město: 5,2 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 3,9 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná: 4,4 l /100 km
Objem pal. nádrže: 58 l
Délka/šířka/výška: 4527/1829/1659 mm
Rozvor: 2791 mm
Zavazadelník: 743 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1552/2180 kg
Pořizovací cena od: 555 900 Kč (1.2 TSI Comfortline)
Cena test. modelu od: 647 900 Kč (2.0 TDI Comfortline)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik Fotografie k článku Test: Volkswagen Touran 2.0 TDI - ideální rodinný praktik
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku