Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión

vloženo

Volkswagen postupně omlazuje celou modelovou řadu. Nás proto zajímalo, jak jezdí faceliftované nejprodávanější evropské SUV v nejsilnější specifikaci v kombinaci vznětového dvoulitru a pohonu všech kol.

Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Faceliftem postupně procházejí všechny modely německé automobilky Volkswagen. V polovině letošního roku se dostalo i na Tiguana, který po čtyřech letech na trhu vypadal stále dobře a mohl někomu připomínat zmenšeninu Touaregu. Volkswagen vylepšil hned několik věcí. Příď dostala horizontální linie po vzoru ostatních modelů této automobilky a zádní partie dostaly diodovou grafiku světel. V kabině pak najdeme upravený volant a řadu chromových ozdob. Nové je rovněž bílo-černé podsvícení přístrojů, které vystřídalo červenou. Kabina převzatá z Golfu nepřináší žádné nemilé překvapení. Na zadní straně opěradel předních sedadel nalezneme sklopné plastové stolečky. Nechybí ani celá řada odkládacích prostorů a detailů usnadňující každodenní provoz (držáky na mince, háčky na oblečení, zdvojené výdechy klimatizace atd.). Kovové startovací tlačítko bezklíčového systému Kessy je umístěné v dolní části středového panelu.

Chladnější ale účelný
Pro někoho může být interiér Tiguanu nudný až fádní. Německá strohost a preciznost se prostě nezapřou. Proč měnit něco, co funguje v ostatních modelech? Tiguan se nemůže pochlubit oproti svým ostatním sourozencům žádnou zvláštností. Přístrojová deska včetně většiny prvků vychází z nafouklého Golfu Plus, stejně jako zadní sedadla, která lze podélně posouvat v rozmezí 160 mm, což je příjemné. Navíc můžete polohovat sklon opěradel. Zadní řada sedadel pojme pohodlně dvě dospělé osoby, jízda ve třech je pro prostředního pasažéra díky nepřívětivému tvarování (stejně jako u většiny konkurentů) doslova utrpením. Přední sedadla nabízejí solidní tvarování a dostatek prostoru. Zavazadelník poskytuje využitelný objem 470 litrů. Pravidelný tvar kufru narušuje vysoká nakládací hrana zvyšující tuhost karoserie. Při nakládání těžkých předmětu se tak možná i zapotíte.

Osobně na mě kabina Tiguanu působila po týdnu za volantem stále málo útulná a zprvu jsem jen obtížně hledal ideální pozici za volantem. Máte-li problémy s parkováním, rozhodně si připlaťte za parkovacího asistenta. Ten funguje znamenitě a ukazuje dokonce vzdálenost od překážek vedle vozu.

Vybírejte a kombinujte
Pod kapotou Tiguanu můžete mít přeplňovanou benzínovou 1,4 TSI o výkonu 90 kW nebo 118 kW. Slabší čtrnáctistovku lze kombinovat pouze s šestirychlostní manuální převodovkou a pohonem předních kol. Zájemci o pohon všech kol 4Motion musí sáhnout po silnější verzi. Motoristé vyznávající převodovku DSG, pak musí sáhnout po dvoulitru TSI, který je dostupný rovněž ve dvou výkonnostních verzích (132 a 155 kW), přičemž u obě varianty jsou dodávány výhradně s pohonem 4Motion. Vznětový základ tvoří dvoulitr TDI o výkonu 81 kW, který je spojen s šestirychlostním manuálem. U silnějšího dvoulitru je situace růžovější, můžete volit mezi manuální a DSG převodovkou a pohon jedné či dvou náprav. Vrchol nabídky tvoří námi testový dvoulitr TDI v nejsilnější verzi naladěné na 125 kW, který může být spojen jen s manuální šestirychostní převodovkou a pohonem všech kol.

Dvoulitrový commonrailový turbodiesel o výkonu 125 kW je po studeném startu při vyšší zátěži hlučnější a méně kultivovaný. Vrcholný dvoulitr však poskytuje v každém momentu dostatek síly a i při dálničních rychlostech se rozhodně neztrací (i přes vyšší hmotnost vozu - 1695 kg). Celkově tento diesel patří k lepšímu průměru. Námi naměřená průměrná kombinovaná spotřeba se ustálila na hodnotě 7,6 l/100 km, což je o 1,4 litru více než udává sama automobilka.

Pohon všech kol
Systém 4Motion se od většiny konkurentů ve třídě SUV liší. Běžně je totiž poháněna výhradně přední náprava a až po výrazném prokluzu kol se připojují i zadní kola. Tiguan má ovšem všechna kola poháněná permanentně, ačkoli za ideálních podmínek jde na zadní kola pouhých 10% točivého momentu. V případě potřeby ale umí elektronicky ovládaný středový diferenciál poslat dozadu až 90% "krouťáku" a vytáhnout auto z kdejaké šlamastyky.

Schopný jako Leguán
Podvozek Tiguanu vychází z Golfu s pohonem všech kol (4Motion), přičemž zadní náprava typu Multilink je převzatá z Passatu. Připojení pohonu zadní nápravy se koná pomocí spojky Haldex (čtvrté generace).Chování na silnici zaslouží pochvalu. Vyšší hmotnost se sice nezapře, přesto Tiguan zvládá většinu úkolů s jistotou, minimálními náklony a netečností k bočnímu větru. Ve městě je Tiguan přes tvrdší naladěný podvozku překvapivě pohodlný a dokáže s noblesou zdolávat veškeré nástrahy měst v podobě příčných prahů, kočičích hlav a jiných zrůdností. Mimo obec se Tiguan chová předvídatelně, jistě a velmi schopně. Tiguan se dokonce neztratí ani v terénu. Ve srovnání s konkurenty si vede všech jízdních režimech překvapivě dobře. Tiguan není extrémně zábavný automobil, Tiguan není sportovní ani vyloženě komfortní. Tiguanem je prostě a jednoduše velmi dobrým společníkem, který dělá to, co se po něm zrovna žádá.

Opět o stupínek lepší
Tiguan netrpí žádným závažnějším nedostatkem. Je nadprůměrně průměrný, až tak nějak chladný. Prostě a jednoduše Tiguan je dobrý služebník od kterého nemůžete čekat žádné větší citové vazby. Při srovnání s Fordem Kugou není Volkswagen tak obratný, přesto je pohodlnější a lepší než většina konkurentů. Tiguanu se na silnici vyrovná Honda CR-V nebo Mazdy CX-7, která Tiguana překonává stylověji pojatým interiérem a jízdními vlastnostmi. Pokud Vám nebude vadit fádní, ale plně funkční a kvalitně zpracovaný interiér podobný Golfu, je Tiguan jasnou a rozumnou volbou. Tiguan představuje ztělesnění téměř ideálního SUVéčka, které neztrácí body v žádném ohledu, což z něj zaslouženě činí mezi evropskými zákazníky žádaný artikl.

(plusy)
dostatek odkládacích ploch
ergonomie
vyvážené jízdní vlastnosti
přesné řazení a řízení
prostorný interiér

(mínusy)
pozice za volantem
poloměr otáčení

Technické údaje Volkswagen Tiguan 2,0 TDI
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1968 ccm
Výkon:  125kW/4200 ot./min.
Točivý moment max.: 350Nm/1750-2500 ot./min.
Max. rychlost:  201 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 8,9 s
Spotřeba - kombin.:  6,2 l/100 km
Spotřeba - město:   7,4 l/100 km
Spotřeba - mimo město:   5,1 l/100 km
Objem pal. nádrže: 64 l
Délka/šířka/výška: 4426/1809/1703 mm
Rozvor: 2604 mm
Zavazadelník: 470 / 1510 l
Pohotovostní hmotnost/nosnost: 1695/545 kg
Cena test. vozu od: 747.700 Kč (2.0 TDI/125 kW 4Motion, Sport&Style)
Cena od: 469.900 Kč(1.4 TSI/90 kW, Trend&Fun)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión Fotografie k článku Test: Volkswagen Tiguan - evropský šampión
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer