Test: Volkswagen Tiguan Allspace - dává smysl s benzínem?

Krátký Tiguan není vůbec špatný, převeze pět osob i jejich zavazadla. Co když ale potřebujete převést další dvě děti, popř. máte dodávkovité nároky na objem zavazadelníku a přitom všem nesnášíte naftu? Řešení existuje. Jmenuje se Tiguan Allspace.

Volkswagen přišel s prodlouženým Tiguanem Allspace, přičemž se nabízí nejen standardní pětimístné provedení s obřím zavazadelníkem, ale také sedmimístné provedení s třetí řadou sedadel za kterou se připlácí snesitelných 15000 Kč.


Dvojici výklopných sedadel ovšem stále vozíte ve voze a tím se snižuje objem zavazadelníku a zvyšuje hmotnost vozu. Jasně, některým motoristům třetí řada vytrhne trn z paty (např. při odvozu dětí ze školy atd.). Jet ale v sedmi na dovolenou je čirý nesmysl. Děti se dejme tomu nějak poskládají, ale objem zavazadlového prostoru se rázem smrskne na symbolických 230 litrů (řešením může být střešní box).

Rodinám a chalupářům tak daleko více přijde vhod pětimístné provedení, které přináší řadu výhod - například o 60 litrů větší objem zavazadelníku (v základním uspořádání 760 litrů), nižší hmotnost a nižší spotřebu paliva). Po sklopení zadních sedadel dosáhnete přepravní kapacity 1920 litrů, což je o 150 litrů více než u sedmimístného provedení. Potěší pravidelný tvar, přítomnost rezervního kola a vysoko vyklápějící se páté elektricky ovládané dveře.

Řidič na předním sedadle rychle nalezne správnou pozici za volantem. Obě velkorysá sedadla disponují dostatečným rozsahem nastavení. Druhou dělenou řadu s rozměrnými sedáky lze jednotlivě podélně posouvat (až v rozpětí 18 cm). To dovoluje dopřát nohám cestujících hodně místa (oproti klasickému krátkému provedení tiguanu je tu pět délkových centimetrů k dobru). Děcka zajisté ocení sklopné stolečky, přičemž ostatním cestujícím udělají radost loketní opěrky nebo příplatkové vyhřívání zadních sedadel (ovšem jen těch krajních). Třetí řada sedadel se vyklápí z podlahy a je na tom ve srovnání s vozy kategorie MPV podprůměrně (sedačky jsou stejně jako u ostatních konkurentů ukotvené nízko a přístup na ně není zrovna ideální).

Palubní desku si není potřeba ani nijak podrobně představovat. Nese se v koncernovém duchu a ničím nevybočuje z řady. Digitální přístrojový štít kombinuje tradiční design kruhových budíků s moderními prvky. Záleží jen na řidiči, zda upřednostňuje zobrazování podrobných provozních údajů, terénních informací nebo zvolí mapu navigace (mapa může být zobrazena na velkém displeji infotainmentu nebo na přístrojovém panelu, nikoli zároveň, třeba s různou úrovní přiblížení). Levnější verze multimediálního systému Discover Media potěší dvojicí klasických ovladačů po stranách dotykového displeje. Ovládání je tak mnohem jednodušší než u dražší verze se skleněným designem. Z asistentů potěší systém dynamická regulace dálkových světel nebo asistent pro manipulaci s přívěsem, který může vézt až 2,5 tuny.

Paleta pohonných jednotek a převodovek je bohatá. Tiguan Allspace lze přizpůsobit k obrazu svému, když můžete volit mezi pohonem předních nebo všech kol, z několika vznětových a benzínových agregátů a z několika převodovek. Entry model pohání přeplňovaná čtrnáctistovka TSI ACT o výkonu 110 kW ve spojení s šestirychlostním manuálem a pohonem předních kol (zde se sluší připomenout, že krátký Tiguan má v základu slabší 92 kW provedení benzínové čtrnáctistovky). Zkratka ACT pak značí, že čtyřválec umí ve spojení s manuální převodovkou při klidné jízdě vypínat válce. A to vede k úspoře paliva.

Zájemci o automatickou převodovku musejí sáhnout po čtrnáctistovce od druhého výbavového stupně. Dostane se jim šestirychlostní dvouspojkové převodovky DSG. Nabídku benzínových motorů doplňují dvoulitry TSI o výkonu 132 kW nebo 162 kW. Obě verze disponují pohonem všech kol 4Motion a sedmistupňovým automatem DSG. Zkoušený silnější benzínový dvoulitr dělá z Tiguanu dravé SUV s charismatickým zvukem. Čtyřválec i plně obsazenému vozu poskytuje nadprůměrnou dynamiku, stačí sešlápnout plyn, dvoulitr se nadechne a vystřelí vůz kupředu z pořádnou razancí.

Bohužel dynamika je v tomto případě vykoupená spotřebou paliva. Ta při klidném cestování dosahuje jedenácti litrů, při agresivnějším stylu jízdy se pak pohybuje těsně pod patnácti litry. Holt nic není zadarmo. Útěchou budiž fakt, že dvoulitrové BiTDi o výkonu 176 kW nejezdí o mnoho levněji.

Většinu zájemců o SUV uspokojí dvoulitrové turbodiesely TDI. Ty Volkswagen nabízí ve dvou výkonnostních variantách (110 nebo 140 kW). Slabší verzi získáte s manuální převodovkou a s možností volby pohonu předních nebo všech kol. Silnější provedení se spoléhá na sedmistupňové DSG a výhradně pohon všech kol.

Allspace s Kodiaqem sdílí značnou část techniky, včetně platformy MQB. Oproti krátkému Tiguanu je testovaný Allspace zhruba o dvacet centimetrů delší a chlubí se delším rozvorem (o deset centimetrů), který se stará o příkladnou směrovou stabilitu. Podvozek je naladěn pěkně do komfortu. Kombinace devatenáctipalcových disků s adaptivním podvozkem DCC překvapila nečekaným komfortem (můžete mít klidně dvacetipalcová kola, ale proboha proč?). Cestovní pohoda je stejně jako schopnost filtrovat nerovností ukázková.

Posádka je ušetřena bouchání kol na nerovnostech a v komfortním režimu se dočká příjemného pohupování karoserie. V zatáčkách se vůz umí trochu naklonit, ale nic tragického to není (akorát na to, abyste cítili přenosy hmotnosti). Řízení není zrovna upovídané, k charakteru vozu se ale plně hodí. Jezdit na hraně nikoho bavit nebude, ale rychlejší svezení nepředstavuje žádný problém. Allspace nestahuje kalhoty před svižnější jízdou a nechá si toho hodně líbit, když poměrně dlouhou dobu zůstává neutrální.

Volkswagen Tiguan Allspace vyhoví všem, kteří nechtějí Škodu Kodiaq a všem, pro které je klasický Tiguan jednoduše krátký. Uspokojí také všech zájemce o sedmimístný vůz. Tiguan Allspace odvádí skvělou práci a nemá závažnější slabinu.

Technické údaje Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI 7°DSG 4Motion
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1984 ccm
Výkon: 162 kW (220) / 3500 ot./min.
Točivý moment max.: 350 Nm / 1500-4000 ot./min.
Max. rychlost: 228 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 6,5 s
Spotřeba - město.: 10,0 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 7,0 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná: 8,1 l/100 km
Objem pal. nádrže: 60 l
Délka/šířka/výška: 4701/1839/1658 mm
Rozvor: 2787 mm
Zavazadelník: 700/1775 l
Provozní/celková hmotnost: 1594/2310 kg
Cena modelu od: 688 900 Kč
Cena testovaného modelu: 1 100 990 Kč

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2017

589 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč