Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto?

vloženo

Golf čím dál více šlape na paty modelu Polo a aktuálně na něj ztrácí pouhé čtyři délkové centimetry. V kabině se Polo chlubí dokonce rozměrnějšími sedadly. Je nové polo nejlepší malé auto na trhu? A jak vůbec jezdí s litrovým tříválcem pod kapotou? Na všechny tyto otázky se pokusíme odpovědět dnešním testem.

Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto?

Polo nikdy nedosahovalo délky čtyř metrů, poprvé v aktuálně nastupující šesté generace tuto metu překonalo a rovnou o pět centimetrů. Polo je také stále širší a na Golfa ztrácí pouhé čtyři centimetry, na výšku zhruba tři. Rozvor 255 cm je také podstatně blíže k Golfové metě 262 cm. Růst karoserie se projevil hlavně v kabině, kde je na šířku stejně prostoru jako v Golfu a přední sedadla jsou dokonce rozměrnější - chlubí se delším sedákem i opěradlem.


Přední sedadla disponují nadprůměrnou drahou možného podélného nastavení (17 cm). Sedáky zadních sedadel pak dosahují shodné délky s Golfem. Novinka se tak po stránce prostornosti nemá za co stydět a mezi malými vozy je skutečným králem. Velmi slušný rozvor dovoluje posez s více nataženýma nohama řidiče, můžete sedět poměrně nízko a mít nad hlavou dostatek prostoru. Výhled z vozu je příkladný, sloupky jsou fantasticky tvarovány a nic nezakrývají.

Pod konzervativním kabátem se schovává zcela nová technika v podobě modulární platformy MQB A0. Ta je určená pro malé vozy s příčnou zástavbou motoru a výhradně pohonem předních kol. Stejnou platformu využívají i Seaty Ibiza a Arona. Později ji dostane také crossover Volkswagen T-Cross nebo nová generace Škody Rapid.

.

Mezigeneračně došlo k nárůstu objemu zavazadlového prostoru. Ten nově nabízí 351 litrů, což je o 71 litrů více, než poskytoval předchůdce. Šířka ložné plochy v nejužším místě dosahuje jednoho metru, hloubka 66 cm a výška 54 cm. Po sklopení zadních opěradel bohužel nevzniká zcela rovná plocha, což je i konkurenčním modelů zcela běžné.

Testovaný exemplář byl obdařen vrcholnou navigací Discover Media za 18 300 Kč, která se pojí s dotykovým displejem se skleněným designem a výborným rozlišením. Displej i lesklé černé dekory jsou náchylné na otisky prstů a chytá se na víc než dost prach. Díky tomu se nevyhnete pravidelnému leštění. Mimo to si můžete mít za 9 200 Kč virtuální přístrojovku, kterou Polo nabízí jako první v segmentu. Zobrazit mapu navigace tak můžete za volantem. Stejně jako v T-Rocu si však musíte vybrat, zda bude mapa zobrazována na hlavním displeji nebo v přístrojovém štítu před sebou. My jsme se museli spokojit s konvenčními „budíky“, mezi nimiž ovšem nechyběl plnohodnotný teploměr chladicí kapaliny a také teploměr oleje (ten lze nalistovat v podmenu informačního systému MFA).

Nové Polo dostalo vůbec poprvé dvouzónovou samočinnou klimatizaci, která je ve výbavě Highline standardem. Naopak standardem v nejvyšší výbavě jsou pouze halogenové přední světlomety - za plně diodová světla bez možnosti natáčení je nutné připlatit 22 800 Kč. Zapomenout je nutné na automatické přepínání mezi dálkovým a potkávacím světlem, přece jen se stále pohybuje v kategorii malých aut.

volkswagen polo 1.0 tsi interior

Litrové TSI je příjemným společníkem - pokud se s ním nesvezete, těžko našim zkušenostem uvěříte. Zajímavostí je fakt, že tříválec nepoužívá vyvažovací hřídel. Jeho roli supluje záměrně nevyvážený setrvačník - ve spojení s manuální převodovkou pevný, v kombinaci s tlumičem torzních kmitů integrovaným do spodní řemenice pohonu příslušenství. Výsledek snah o zajištění co nejvyšší kultivovanosti a nízké hlučnosti je opravdu povedený. Tříválec se chová nerušeně, neduní a plynule funguje od nějakých 1 700 otáček. Poté se příjemně rozbíhá až k pěti tisícům. Nejživější je ve středních otáčkách, přičemž se neprojevu splašeností o třídu menších prskoletů. Jízda je důstojná, plynulá a připomíná o třídu větší automobil. Umí pelášit 180 km/h, přičemž netrpí stabilita ani posádka. Vše je na velmi dobré úrovni. Dálniční stotřicítka je pak nudnou záležitostí, jelikož motor točí pouhých 2500 otáček.

volkswagen polo 1.0 TSI engine

Vzali jsme Polo a vyrazili s ním z Prahy všemi různými směry, najeli stovky kilometrů v silném protivětru, dešti i sněhu. Osm stovek ujetých kilometrů znamenalo při častějším dodržování rychlostních limitů bez zbytečného předjíždění odběr 4,6 l/100 km. Při těžké noze na plynovém pedálu se spotřeba podívá maximálně k sedmi litrům, ale to je strop. Spotřeba kolem pěti litrů bude ovšem nejčastější.

Polo skvěle jezdí, chová se dospělácky, neobtěžuje a tak trochu leze do zelí většímu Golfu. Každopádně novinku z Wolfsburgu můžeme označit za jedno z nejlepších malých aut. Cena je trochu vyšší, ale oprávněná. Nikdo jiný nenabízí tak povedený mix vlastností a počet různých kombinací. Volkswagen tradičně vylepšil již dobré a přidal nenápadnou dávku elegance.


Petr Šikl (text a foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)
10.08.2018
Test ojetiny: Peugeot 307 – řada variant a příznivé ceny
07.08.2018
Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo
06.08.2018
Na nový Peugeot Rifter stačí 390 000 Kč
04.08.2018
Na omlazený model Škoda Fabia čtvrt milionu korun nestačí
03.08.2018
Nová Honda CR-V má české ceny, konkurenci zatápí bohatou výbavou
02.08.2018
Škoda Karoq se rychle rozmnožuje - dnes tu máme verzi Sportline
01.08.2018
Škoda Karoq Scout je tady a vypadá skvěle
31.07.2018
BMW X2 25d xDrive - Více stylu, méně BMW
30.07.2018
Přijíždí Hyundai Kona v limitované edici Iron Man
29.07.2018
Falešný poplach: dieselové motory jsou v ČR stále v hledáčku kupujících
29.07.2018
Test ojetiny: Kia Sportage 1.7 CRDi 85 kW 2WD (video)
26.07.2018
Test ojetiny: Audi A6 – ve hře díky nadčasovým tvarům
25.07.2018
Druhá generace Audi Q3 je tady, vypadá jako zmenšená Q8
23.07.2018
Volkswagen Amarok V6 zvládá terén dobře
20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí