Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto?

vloženo

Golf čím dál více šlape na paty modelu Polo a aktuálně na něj ztrácí pouhé čtyři délkové centimetry. V kabině se Polo chlubí dokonce rozměrnějšími sedadly. Je nové polo nejlepší malé auto na trhu? A jak vůbec jezdí s litrovým tříválcem pod kapotou? Na všechny tyto otázky se pokusíme odpovědět dnešním testem.

Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto?

Polo nikdy nedosahovalo délky čtyř metrů, poprvé v aktuálně nastupující šesté generace tuto metu překonalo a rovnou o pět centimetrů. Polo je také stále širší a na Golfa ztrácí pouhé čtyři centimetry, na výšku zhruba tři. Rozvor 255 cm je také podstatně blíže k Golfové metě 262 cm. Růst karoserie se projevil hlavně v kabině, kde je na šířku stejně prostoru jako v Golfu a přední sedadla jsou dokonce rozměrnější - chlubí se delším sedákem i opěradlem.


Přední sedadla disponují nadprůměrnou drahou možného podélného nastavení (17 cm). Sedáky zadních sedadel pak dosahují shodné délky s Golfem. Novinka se tak po stránce prostornosti nemá za co stydět a mezi malými vozy je skutečným králem. Velmi slušný rozvor dovoluje posez s více nataženýma nohama řidiče, můžete sedět poměrně nízko a mít nad hlavou dostatek prostoru. Výhled z vozu je příkladný, sloupky jsou fantasticky tvarovány a nic nezakrývají.

Pod konzervativním kabátem se schovává zcela nová technika v podobě modulární platformy MQB A0. Ta je určená pro malé vozy s příčnou zástavbou motoru a výhradně pohonem předních kol. Stejnou platformu využívají i Seaty Ibiza a Arona. Později ji dostane také crossover Volkswagen T-Cross nebo nová generace Škody Rapid.

.

Mezigeneračně došlo k nárůstu objemu zavazadlového prostoru. Ten nově nabízí 351 litrů, což je o 71 litrů více, než poskytoval předchůdce. Šířka ložné plochy v nejužším místě dosahuje jednoho metru, hloubka 66 cm a výška 54 cm. Po sklopení zadních opěradel bohužel nevzniká zcela rovná plocha, což je i konkurenčním modelů zcela běžné.

Testovaný exemplář byl obdařen vrcholnou navigací Discover Media za 18 300 Kč, která se pojí s dotykovým displejem se skleněným designem a výborným rozlišením. Displej i lesklé černé dekory jsou náchylné na otisky prstů a chytá se na víc než dost prach. Díky tomu se nevyhnete pravidelnému leštění. Mimo to si můžete mít za 9 200 Kč virtuální přístrojovku, kterou Polo nabízí jako první v segmentu. Zobrazit mapu navigace tak můžete za volantem. Stejně jako v T-Rocu si však musíte vybrat, zda bude mapa zobrazována na hlavním displeji nebo v přístrojovém štítu před sebou. My jsme se museli spokojit s konvenčními „budíky“, mezi nimiž ovšem nechyběl plnohodnotný teploměr chladicí kapaliny a také teploměr oleje (ten lze nalistovat v podmenu informačního systému MFA).

Nové Polo dostalo vůbec poprvé dvouzónovou samočinnou klimatizaci, která je ve výbavě Highline standardem. Naopak standardem v nejvyšší výbavě jsou pouze halogenové přední světlomety - za plně diodová světla bez možnosti natáčení je nutné připlatit 22 800 Kč. Zapomenout je nutné na automatické přepínání mezi dálkovým a potkávacím světlem, přece jen se stále pohybuje v kategorii malých aut.

volkswagen polo 1.0 tsi interior

Litrové TSI je příjemným společníkem - pokud se s ním nesvezete, těžko našim zkušenostem uvěříte. Zajímavostí je fakt, že tříválec nepoužívá vyvažovací hřídel. Jeho roli supluje záměrně nevyvážený setrvačník - ve spojení s manuální převodovkou pevný, v kombinaci s tlumičem torzních kmitů integrovaným do spodní řemenice pohonu příslušenství. Výsledek snah o zajištění co nejvyšší kultivovanosti a nízké hlučnosti je opravdu povedený. Tříválec se chová nerušeně, neduní a plynule funguje od nějakých 1 700 otáček. Poté se příjemně rozbíhá až k pěti tisícům. Nejživější je ve středních otáčkách, přičemž se neprojevu splašeností o třídu menších prskoletů. Jízda je důstojná, plynulá a připomíná o třídu větší automobil. Umí pelášit 180 km/h, přičemž netrpí stabilita ani posádka. Vše je na velmi dobré úrovni. Dálniční stotřicítka je pak nudnou záležitostí, jelikož motor točí pouhých 2500 otáček.

volkswagen polo 1.0 TSI engine

Vzali jsme Polo a vyrazili s ním z Prahy všemi různými směry, najeli stovky kilometrů v silném protivětru, dešti i sněhu. Osm stovek ujetých kilometrů znamenalo při častějším dodržování rychlostních limitů bez zbytečného předjíždění odběr 4,6 l/100 km. Při těžké noze na plynovém pedálu se spotřeba podívá maximálně k sedmi litrům, ale to je strop. Spotřeba kolem pěti litrů bude ovšem nejčastější.

Polo skvěle jezdí, chová se dospělácky, neobtěžuje a tak trochu leze do zelí většímu Golfu. Každopádně novinku z Wolfsburgu můžeme označit za jedno z nejlepších malých aut. Cena je trochu vyšší, ale oprávněná. Nikdo jiný nenabízí tak povedený mix vlastností a počet různých kombinací. Volkswagen tradičně vylepšil již dobré a přidal nenápadnou dávku elegance.


Petr Šikl (text a foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto? Fotografie k článku Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto?

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny:  Honda Jazz – rytmus neskrývající nadšení

Test ojetiny: Honda Jazz – rytmus neskrývající nadšení

Model Jazz od japonské Hondy můžeme bez ostychu označit za jeden z nejlepších malých vozů vůbec. Nadchne prostorností i jízdními vlastnostmi. Navíc jej zdobí spolehlivost.

Suzuki Swift Sport - velký návrat zábavného prcka

Suzuki Swift Sport - velký návrat zábavného prcka

Nový Swift Sport přijde na 479.900 Kč. Zdá se to hodně, ale při bedlivém srovnání s konkurenty přijdete rychle na to,..

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..