Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň

vloženo

Passatu osmé generace se podařil husarský kousek. Začátek prodejů okořenil vítěztvím v soutěži Evroské auto roku 2015 a výtečným prodejním startem. Dosluhující generace přežila na trhu celkem dlouho, a tak se nemůžeme divit hladu po novém modelu. A nás zajímalo, zda Passat zraje jako víno nebo je pouze malou evolucí.

Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň

V redakci nejsme žádní troškaři, proto jsme rovnou sáhli po aktuálně nejlepší dostupné verzi. V garáži nám přistál Passat v dlouhé verzi Variant poháněný dvojitě přeplňovaným dvoulitrovým dieselem spojeným s automatickou převodovkou a systémem pohonu všech kol.

Passat je střízlivě střižený vůz, který si nemůže dovolit žádné výstřední kreace nebo designérské pokusy. Sázka na jistotu a časem neustále zdokonalovaný design je to, co tento model tak dobře prodává. Zákazníci Passatu netouží po avangardním vzhledu. Preferují elegantní a konzervativnější tvary, které nevyjdou tak rychle z kurzu. Passata si nemůžete splést s jiným vozem, ať je to sedan či kombi, vždy budete vědět, s kým vmáte tu čest. Při téměř stejné délce karoserie došlo mezigeneračně k zvětšení rozvoru náprav (o 79 mm !), což přineslo kratší převisy. Přední náprava se přestěhovala o 29 mm směrem k nárazníku, zadní se pak posunula o 17 mm vzad.



Na karoserii si úsudukem udělejte sami, my jen připomeneme, že takto pojatá karoserie je nadčasová a ani po pěti letech nebude působit starodávně. V interiéru Volkswagen dodržel tradičně výtečnou ergonomii a přidal do přístrojové kapličky za volantem velkolepý digitální displej nahrazující analogové budíky. Něco podobného má už déle než rok Opel Insignia, v Passatu se nám však digitální rozhraní zdálo téměř dokonalé. Dokáže totiž zobrazit kdeco, velmi praktický je mapový výstup navigace, který máte přímo v zorném poli. Inovativním a jednoznačně povedeným architektonickým prvkem je horizontální lišta napříč přístrojovou deskou ve stylu výdechů topení s nezbytnými klasickými hodinami uprostřed. Kabina potěší nadprůměrnou prostorností a výtečnou vzdušností. Passat postihla i záplava nových jízdních a bezpečnostních asistentů.  Zavazadelník o objemu 650 litrů (oproti předchůdci o 47 litrů více) má pravidelné tvary a nízko položenou nakládací hranu.



Dvojitě dopovaný vznětový čtyřválec poskytuje výkon 176 kW (240 koní) a točivý moment 500 Nm, což zaručuje naprosto přesvědčivé jízdní výkony. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje bez větších emocí za 6,2 sekundy a maximální rychlost činí 238 km/h. Dvoulitrový diesel přeplňují dvě nestejně velká turbodmychadla Borg Warner (malé v nižších otáčkách, to větší ve vyšších). Větší nízkotlaké turbo si vystačí pouze s pneumaticky ovládaným wastegatem a pracuje při vysokých otáčkách motoru. Menší vysokotlaké turbo využívá k regulaci plnicího tlaku měnitelné rozváděcí lopatky, s nimiž přímo pohybuje krokový motorek. Pro maximální objemovou účinnost přeplňování, je stlačený vzduch veden přes výměník voda/vzduch, který je namontovaný přímo na sacím potrubí. Dráha stlačeného vzduchu je tak kratší a účinek je mnohem razantnější. Díky tomu je vždy k dispozici dostatečný točivý moment. Maximum točivého momentu lze využívat od 1 750 ot./min, ale ani pod touto hranicí netrpíte jeho nedostatkem. Agregát výrazněji zabírá už od 1 200 ot./min. a poveluje až v červeném poli. O vstřikování paliva se starají vstřikovače Bosch s dosud nevídaným tlakem až 250 MPa.



Přenos výkonu a točivého momentu probíhá bez problémů. Pátá generace spojky Haldex úspěšně brání pálení předních pneumatik přenosem výkonu na zadní kola. Sedmistupňová převodovka DSG má dvě spojky v mokré olejové lázni. Její naladění je pro Passat zcela speciální, přesto není bezchybné. Řazení vyšších převodových stupňů probíhá hladce, při podřazovaní dojde občas k malému cuknutí. Prioritou konstruktérů bylo nabídnout co nejmenší přeskoky mezi jednotlivými stupni, tose podařilo. Při přeřazení tak otáčky nikdy nespadnou o více než  400 za minutu. Na dlouhou sedmičku motor točí při 130kilometrové rychlosti zhruba 2 100 otáček za minutu. Při dvoustovce motor točí 3 750 ot./min a okamžitá spotřeba činí zhruba 10 litrů na 100 kilometrů. Pokud na německé dálnici rychlost zvýšíte, musíte si za každých 10 km/h rychlosti, přičíst vždy dva litry spotřeby navíc, což není vůbec špatné. Po týdenním testování se nám nepodařilo dostat na udávanou spotřebu 5,4 l/100 km v kombinovaném cyklu, když nám na palubním počítači svítila hodnota 6,8 l/100 km.



K testované motorizaci standardně dostanete adaptivní podvozek DCC (u běžných verzích se za něj připlácí 27.500 Kč) se kterým je světlá výška vozu o 10 mm nižší. Oproti běžné verzi je Passat pohodlnější a jistější, přesto v některých okamžicích dokáže podvozek působit až příliš tuhý. Podle volby jízdního režimu (Comfort, Normal a Sport) se mění tuhost. Verze Comfort nabízí pohupování. Passat se při vysokých rychlostech nejlépe chová v režimu Sport, kdy poskytuje dostatečnou jistotu. Řízení je přesné a celkem strmé.

Tuhá karoserie a silný motor tak v kombinaci s adaptivním podvozkem dovolí celkem svižně projíždět i ostřejší zatáčky. Passatu se daří znamenitě maskovat těžkopádnost danou vyšší hmotností a poradí si i ostrými zatáčkami. Díky pohonu všech kol nejde ze zatáčky bezhlavě po tečně ven. Každopádně platí, že ostré jízdy na hranici možností se Passat nezalekne, což také dává najevo minimální zábavou. Passat na takové hrátky není stavěný. Jeho revírem jsou dálnice a hlavní zbraní dlouhé přesuny.



Sériová výbava testovaného dieselového vrcholu vydá na jednu A4. To samé můžeme říci o příplatkové výbavě, která cenu Passatu Variant se sériovou výbavou (1 054.900 Kč) vyšroubovala na 1 393.599 Kč. Přesto platí, že nový Passat dokáže splnit velká očekávání a zraje v moderním duchu jako šlechtěná vína.

Plusy
+ motor a jeho lineární zátah
+ moderní technologie
+ pohon všech kol
+ sladění motoru s převodovkou
+ výhled přes tenké sloupky
+ tuhost karoserie
+ odhlučnění
+ prostornost
+ možnosti rozsáhlé příplatkové výbavy
+ kvalita zpracování

Mínusy
- vyšší reálná spotřeba (o 2 l/100 km vyšší než udávají tabulky)
- mnoho příplatků zvyšující celkovou cenu
- hluk od zadní nápravy
- nastavování intenzity podsvícení v kapličce


Technické údaje Volkswagen Passat Variant Highline 2.0 TDI BMT DSG
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1968 ccm
Výkon: 176kW(240k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 500Nm/1750-2500 ot./min.
Max. rychlost: 238 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 6 s
Spotřeba - kombin.: 5,4 l/100 km
Spotřeba - město: 6,5 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,7 l /100 km
Objem pal. nádrže: 55 l
Délka/šířka/výška: 4767/1832/1782 mm
Rozvor: 2791 mm
Zavazadelník: 650-1780 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1735/2310kg
Základní cena: 672.900 Kč 
Cena test modelu od: 1 063.900 Kč

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň Fotografie k článku Test: Volkswagen Passat Tourer 2.0 BiTDI - manažerův kůň
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem