Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu

vloženo

Možná jste to někdy už zažili - máte jen jednoho řidiče a potřebujete přepravit sedm lidí a pořádnou porci nákladu. Že to nemá řešení? Ale má a dokonce je i dostupné pro celou řadu početnějších skupin řemeslníků a dělníků. Volkswagen Crafter vybavený sedmimístnou kabinou a velkým valníkem nahradí mikrobus a zároveň náklaďáček.

Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu

Čtvrtá generace Crafteru přišla nejprve jako předokolka s manuálem. Postupně se do prodeje dostane verze s pohonem všech kol nebo tak zadkolka. Chybět nebude ani možnost osmistupňové převodovky (u předokolky a verze 4x4 půjde od japonskou převodovku od Aisinu, u zadokolky pak o skříň ZF z Amaroku).


Crafter se chlubí nejlepší aerodynamikou ve třídě s koeficientem Cx=0,33. Základ tvoří čtyři tpy karosérie (skříňovou dodávku doplňuje kombi, valník a podvozek s jednoduchou nebo dvojitou kabinou), přičemž je dostuný ve třech délkách 5,9 metru, 6,8 metru nebo 7,4 metru), třech výškách (2,3 metru, 2,6 metru nebo 2,8 metru) a ve dvou rozvorech. Zajímavostí pak je, že největší Crafter pojme 6 europalet najednou (až 18 m3 o hmotnosti 5,5 tuny).

K testu jsme získali sedmimístné provedení s valníkem poháněné dvoulitrovým dieselem TDI o výkonu 103 kW ve spojení s manuální šestirychlostní převodovkou a pohonem pouze předních kol. Uvedená kombinace zaručuje slušné dynamické vlastnosti. Zejména nenaložený vůz se chová velmi hbitě a dálniční povolené maximum je stále komfortní záležitostí. Problém zkoušenému Crafteru nedělaly ani rychlosti kolem 150 km/h. To se už se ale dostavuje výraznější hluk tvořený aerodynamickým odporem a je lepší uhánět v Česku povolenou maximálkou, kdy si jízdu lze užívat. Při vyšších rychlostech se začíná za plného obsazení projevovat nedostatek výkonu, který by dokázal přetlačit rostoucí odpory.

Řazení je poměrně přesné, šestý rychlostní stupeň využijete zejména na dálnici, ve městě se jezdí na čtyřku, popř. při plném zatížení na trojku. Velkým překvapením se stala spotřeba paliva, kterou lze dlouhodobě udržet pod hranicí osmi litrů, což je téměř stejně, jako slibuje výrobce - 7,5 l/100 km. My neustále spěchali, proto se závěrečná spotřeba přiblížila k devíti litrům na sto kilometrů.

volkswagen crafter

Testovaný Crafter měl střední rozvor (3640 mm) a dvojkabinu. Délka ložné plochy na valníku se smrskne na 2,7 metru, což je o 0,8 metru méně než v případě dlouhého rozvoru nebo verze s jednoduchou kabinou. Využitelná šířka je u všech provedení stejná a lehce přesahuje dva metry.

Celková velikost ložné plochy činí 5,5 m2. Čtyřicet centimetrů vysoké sajtny se jednoduše sklápějí a usnadňují nakládání. K zajištění nákladu je osm úchytných ok. Pod korbou je možné mít volitelné úložné prostory. Pokud s Crafterem vjedete na stavbu či polní cestu s bahýnkem, počítejte, že konzole nesoucí zadní světla bude brzy celá zablácená.

Kabina druhé generace užitkového modelu se přiblížila zvyklostem osobních automobilů. To, že nastupujete do užitkového automobilu poznáte podle vysokého schodu ve dveří. Madlo nechybí, a tak nastupování není krkolomné. Pracoviště řidiče je přehledné, palubní deska strohá ale účelná. Nechybějí moderní vychytávky v podobě klimatizace, adaptivního tempomatu, audiosystému s tlačítky či celá řada bezpečnostních systém, stejně jako v osobácích.

Sedí se hodně vysoko a výhled z vozu je skvostný. Vpředu se usadí tři dospělí, přičemž největšího pohodlí si užije řidič, kterému nechybí loketní opěrka nebo možnost nastavení tuhosti opěradla. Řidič má všechny potřebné ovladače v dobrém dosahu a k ergonomii nelze mít závažnější připomínku.  Volkswagen při návrhu Crafteru myslel na sebemenší detaily - tak například cestující mohou využít pro své věci odkládací schránky pod sedáky (sedák stačí jednoduše vyklopit) či celou řadu dalších promyšlených odkládacích míst.

Vzadu se vlezou čtyři cestující. Urostlí jedinci musejí počítat s fyzickým kontaktem - zejména pak v oblasti ramen. Na dlouhé cestování to není, ale několik desítek kilometrů cestou na stavbu nepředstavuje závažnější problém. Dveře jsou prostorově maximálně úsporné a vše je omyvatelné, což ocení zejména stavbaři. Po otevření zadních dveří při dešti dostanou pasažéři pořádnou sprchu ze střechy, což se mi stalo, jelikož chybějí nad dveřmi okapničky.

Nový Crafter se povedl. Během týdne dokázal celé redakci, že jeho vznik pramenil z požadavků zákazníků a nedělá z řidiče ani cestujících nebohé pasažéry, kterým jsou odepíráni technické a komfortní vymoženosti. A aby uspokojil co nejširší spektrum přání, nabídne na 69 různých kombinací karosérie a typu pohonu. Za zmínku stojí i bohaté možnosti příplatkové výbavy. Zkoušené provedení Crafter DOKA 35 2,0 TDI 103kW s manuální převodovkou, středním rozvorem a pohonem předních kol přijde aktuálně na 836 772 Kč.

Technické údaje Crafter DOKA 35 2,0 TDI 103kW, 6 MT
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1968 ccm
Výkon: 103kW(140k)/3500-3600 ot./min.
Točivý moment max.: 340Nm/1600-2250 ot./min.
Převodovka: manuální šestirychlostní
Pohon: předních kol
Spotřeba - město.: 8,3 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 7,1 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná: 7,5 l/100 km
Objem pal. nádrže: 75 l
Délka/šířka/výška: 6204/2098/2330mm
Rozvor: 3640 mm
Ložná plocha: 5,5 m2
Provozní/celková hmotnost: 2122/350 kg
Průměr otáčení: 13,6 m
Cena testovaného modelu: 836 772 Kč

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu Fotografie k článku Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI valník - pro sedm lidí a kopu nákladu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek