Test: Volkswagen Caddy 1.5 TSI je ideálem pro rodiny, který se neobešel bez chybiček

Caddy dokazuje, že rodinné auto může vypadat líbivě a zároveň být praktický co se variability a prostoru týče.

Caddy měří ve zkoušeném krátkém provedení 4,5 metru, což je skoro o deset centimetrů více než u Berlinga/Partneru. Z boku působí Caddy přes zachování klasické siluety celkem atraktivně (pokud ho obléknete do sedmnáctipalových kol a nějakého výraznějšího laku). Maska chladiče připomíná Golf, výhrady máme k rozpačitě působícímu barevnému provedení žebrování (mřížka nárazníku lakovaná do barvy karoserie vytváří dojem, že se jedná o elektromobil). Zadní partie tvoří úzká sloupcová světla zajišťující co nejširší vstup do nákladového prostoru.


Vpředu se nesedí tak vysoko jako v dodávce, přesto si užijete výtečného výhledu – zejména šikmo vpřed, což dělá problém většině současných modelů. Do druhé řady sedadel se nastupuje pohodlně díky posuvným bočním dveřím. Caddy se v druhé řadě spoléhá na tři samostatná sedadla, která jsou pohodlná a bez problémů pojmou dospělého člověka či dětskou autosedačku. Zavazadelník s objemem 760 litrů (to je 160 litrů více než u Berlinga) je plně dostačující i pro rodinné potřeby (např. kočárek slupne jako nic).

Místa je v kabině dostatek, díky velkému prosklení máte super výhled, jen se musíte smířit s tím, že zadní okna nelze otevřít. Potěší všudypřítomné USB porty a výklopné stolečky. Palubní deska je z velké části převzatá z aktuálního golfu a s tím souvisí naše největší výtka. Volkswagen roky piloval architekturu svých interiérů, a když jí dotáhl k dokonalosti, vše hodil do koše a přišel s novým moderně působícím konceptem. Ovládání vozu se tak už nespoléhá na vychytané fyzické ovladače, které nachmatáte poslepu, ale zejména na dotyky. A to je pro nás problém.

U klasického osobáku v podobě Golfu se s tím nějak naučíte žít, ale u užitkově pojatého vozu čekáte klasická tlačítka a kruhové ovladače. Místo toho nastavujete téměř vše dotykově. Od teploty klimatizace, přes pouštění světel až po výhřev oken. U levnějšího zkoušeného provedení navíc chybí dotykový žlábek pod displejem, místo něho je nutné se smířit s nevzhledným plastovým prolisem. Ona vůbec zejména palubní deska působí příliš levným a strohým dojmem. Pro někoho to může být špatně stravitelné, pro někoho naopak výhoda. Pochvalu zaslouží přístrojová kaplička za volantem, která je skvěle čitelná a přehledná.

Volkswagen Caddy

Caddy přijíždí na modulární platformě MQB, kterou sdílí s novým Golfem nebo Octavií. Proto mají všechny varianty vzadu tuhou nápravu s podélnými rameny a Panhardovou tyčí. Zkoušený vůz měl i stále rozumně velká kola. Sedmnáctky se staraly o slušný komfort. Podvozek je spíše tužšího nastavení, ale dobře se vodí a poskytuje jistotu. Vyšší stavbu pocítíte jen v krajních případech. Ve vyšších rychlostech je oproti osobnímu vozu nutné počítat se zvýšeným aerodynamickým hlukem.

Pod kapotou můžete mít dvoulitrový diesel TDI, dostupný hned ve třech výkonnostních verzích. Nejslabší základ produkuje 55 kW (75 koní), střed tvoří 75 kW (102 k) varianta a vrchol nabídky představuje jednotka s 90 kW (122 k) výkonu. Všechny verze jsou spojeny s manuální šestirychlostní převodovkou, sedmistupňový automat DSG je dostupný pouze v nejsilnější verzi.

Pokud chcete benzínovou jednotku, můžete zvolit námi testovanou patnáctistovku TSI o výkonu 84 kW (114 koní) s vypínáním dvou válců při malé zátěži. Mít ji pořídit s šestirychlostní manuální převodovkou nebo sedmistupňovým automatem DSG. My měli manuál a byli maximálně spokojeni (krátké dráhy a přesný chod). Přeplňovaná patnáctistovka s točivým momentem 220 Nm pohání pouze přední kola a jezdí v průměru za sedm litrů. V nízkých otáčkách moc netáhne, ale v běžných rychlostech si vede statečně. 

Kromě standardní délky Volkswagen nabízí prodloužený model Caddy Maxi, který může pohánět čtyřválec 1,5 TGI o výkonu 96 kW (130 k) spalující zemní plyn (jen ve spojení s manuální převodovkou). Kromě běžných výbav je přichystána verze "Dark Label" a "PanAmericana".

Model Caddy pořídíte nejlevněji se základním dvoulitrovým dieselem TDI za částku 619.000 Kč, kdežto benzínová patnáctistovka TSI startuje na sumě 641.292 Kč. 

Volkswagen Caddy páté generace je naprosto univerzální auto, které se vzdálilo užitkovým vozům a je spíše takovým MPV. Majitelům poskytuje široké možnosti konfigurace – na výběr jsou dvě délky karoserie, pohon předních nebo všech kol a volit můžete pětimístné nebo sedmimístné provedení. Nový Caddy je po všech stránkách modernější, má šmrncovnější kabát, lépe jezdí a poskytuje nevídanou variabilitu. Bohužel dotykové ovládání téměř všeho nemusí sedět každému. 

Plusy:

  • Prostorná kabina
  • Odkládací prostory
  • Velký nákladový prostor
  • Jistý podvozek
  • Posuvné boční dveře
  • Možnosti konfigurace
  • Dvě délky karoserie

Mínusy:

  • Nevýrazná dynamika
  • Levně působící materiály a detaily na palubní desce
  • Zavírání pátých dveří vyžaduje překonání bariéry
  • Vyšší cenovka

 

Technické údaje: Volkswagen Caddy 1.5 TSI

Motor: benzínový čtyřválec, 1.498 ccm

Max. výkon: 84 kW (114 k) při 4.500-6.000 ot./min.

Max. točivý moment: 220 Nm při 1.750-3.000 ot./min.

Převodovka: manuální šestirychlostní

Pohon: předních kol

Zrychlení 0-100 km/h: 11,9 s

Maximální rychlost: 182 km/h

Základní objem kufru: 760 l

Průměrná spotřeba paliva: 5,7 l/100 km

Naměřená spotřeba paliva: 7,1 l/100 km


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč