Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna

vloženo

Toyota RAV4 je průkpníkem populárních SUV a počátkem roku prošla modernizací. Redakci AutaNetu proto zajímalo, co všechno se změnilo a hlavně jak jezdí v kombinaci zážehového dvoulitru, bezestupňové převodovky a pohonu všech kol.

Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna

Největší světová automobilka Toyota nabízí od roku 1994 model RAV4, který se stal průkopníkem tolik oblíbené kategorie SUV. Japonská automobilka skvěle odhadla potřeby a touhy zákazníků a svůj model dovedla téměř k dokonalosti. Současná generace sjíždí z výrobních pásů od roku 2013 a počátkem letošního roku prošla omlazením, které přineslo také hybridní pohon. Ten ovšem dnes necháme stranou a podíváme se benzínový dvoulitr spojený s variátorovou převodovkou Multitronic S a klasickým pohonem všech kol.


Toyota se s extravagancí příliš nepárala a zřejmě se i inspirovala u sesterského Lexusu.

Facelift přinesl menší agresivněji působící hlavní světlomety. Přepracování se neubránila v podstatě celá příď vozu. Změny na zádi byly minimální, nové jsou pouze světlomety, který vůz opticky snižují. Zda se Vám RAV4 líbí nebo ne, je čistě věcí osobního vkusu. Osobně s ní v redakci problém nemáme, ale že bychom si kvůli ní vykroutili hlavu, to doopravdy ne.

V kabině vozu došlo až na vyjímky pouze na přepracování drobností a použití kvalitnějších materiálů na palubní desce. Přehlednější je přístrojový štít, nový je volič automatické převodovky a nově se výbavě objevují elektronické asistenční systémy, které "RAVce" chyběly (systém varující před nárazem, automatické přepínání dálkových světel, systém pro čtení dopravních značek, adaptivní tempomat nebo systém varování před vybočením ze zvoleného jízdního pruhu atd.). .

převodovka Multitronic S

Jednoduchý design se podle nás povedl. Středová konzola je horizontálně rozdělena do dvou zón – nahoře je velký displej multimediálního systému a jeho ovládaní a také ovládání ventilace a klimatizace vozu. Ve spodní části jsou pak méně často používané věci, například ovládání vyhřívání sedadel nebo USB zdířka. Použité materiály i zpracování interiéru jpatří k tomu lepšímu.

Špatně si RAV4 nevede ani v nabídce prostoru. Za volant se pohodlně usadí osoby vyššího vzrůstu, stejně tomu je i na zadních sedadlech. Posádku potěší poměrně dlouhé sedáky, které dokáží odpovídajícím způsobem podepírat stehna.

toyota rav4 kufr

Zavazadelník pojme v základní uspořádání 547 litrů zavazadel, po sklopeních zadních sedadel vzniká rovná ložná plocha s využitelných objemem 1167 litrů. Novinkou je jednoduší práce s příplatkovou síťkou.

Kvůli plnění emisní normy Euro 6 Toyota musela upravit a vylepšit nabídku pohonných jednotek. Novinkou je nasazení dvoulitrového turbodieselu od BMW, který nahradil nevyhovující 2,2 D4-D. Nevýhodou je jeho spojení pouze s manuální převodovkou a pouze pohonem předních kol. Další novinkou je nasazení hybridní verze, kde se o pohon stará zážehový 2,5litr s planetovou převodovkou e-CVT a elektromotorem pohánějící přední kola. K dispozici je také varianta s druhým elektromotorem pohánějící zadní kola. Pokud ale toužíte po automatu a klasickém pohonu všech kol, musíte sáhnout po námi testované variantě s benzínovým dvoulitrem Valvematic kombinovaných s bezestupňovou převodovkou Multidrive S.

Motor disponuje na dnešní poměry přeplňovaných downsizingových motorů průměrnými parametry 112 kW a 196 N.m. Příliš oslnivé nejosu ani hodnoty zrychlení a maximální rychlosti – 10,7 sekundy a 185 km/h. Lepší je to pouze s udávanou spotřebou 6,5 l/100 km, ke které se dostaneme o něco později. Převodovka umí motoru vyhovět a drží otáčky v optimálním pásmu, čímž přispívá zejména k dobrému akustickému komfortu jízdy. Jen si musíte zvyknout na zvuk motoru příliš nekorespondujícím s akcelerací. Při požadavku na zrychlení se motor vytočí do čtyř tisíc otáček a po celou dobu stlačeného plynového pedálu na této hodnotě zůstává. Převodovka plynule mění převodový poměr a auto akceleruje. Bohužel výkon se ztrácí a akcelerace není kromě zvukového projevu příliš oslňující. Celkově si je nutné na tento projev zvyknout nebo se vyvarovat dravějšího jízdního stylu. Kdo bude jezdit usedle a pohybovat se běžných rychlostech (na dálnici nejlépe do 120 km/h) bude s projevem zkoušené kombinace maximálně spokojen. Komu to není po chutit, může sáhnout po verzi s manuální převodovkou.

Toyota RAV4 AWD

Podvozek Toyoty RAV4 je relativně tuhý, přesto na standardně dodávaných sedmnáctipalcových kolech to nepředstavuje výraznější problém. Námi testované provedení se ovšem chlubilo osmnáctipalcovými koly a to už jízda po českých silnicích byla na hraně. Na hladkém povrchu silnic byla jízda velmi příjemná a stále komfortní, k čemuž přispívá i nízká hladina hluku v kabině. I v extrému je chování RAV4 neutrální a poskytuje maximální pocit jistoty. Podvozek zdatně potlačuje naklánění karoserie v ostře projížděných zatáčkách a jízda je velmi příjemná. Na nerovnostech to ovšem není úplně ono a od podvozku jsme několikrát zaznamenali nepatřičné rány.

Toyota RAV4 po faceliftu nabízí nadprůměrně prostorný a příjemný interiér, příjemné svezení na dobrých silnicích v běžných rychlostech. Kombinace atmosférického zážehového dvoulitru a bezestupňové převodovky Multidrive S představuje ideální pohonné ústrojí pro běžné každodenní používání bez nároků létat po dálnicích a rychlého předjíždění. Pokud si chcete řadit sami, doporučujeme identickou verzi s manuální převodovkou. Bonusem je pak ušetřených 50 000 Kč.

Plusy

+ tichý motor
+ prostornost
+ nastavitelný sklon opěradel zadních sedadel
+ bohatá výbava
+ bezpečnostní systémy

Mínusy:

- chybí nabídka dieselu 4x4 s automatem
- vyšší spotřeba při svižnější jízdě
- zvuk motoru při akceleraci

Technické údaje Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S Active
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1987 ccm
Výkon: 112kW/6200 ot./min.
Točivý moment max.: 196Nm/4200 ot./min.
Max. rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,7 s
Spotřeba - město: 8,2 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 5,6 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná: 6,5 l/100 km
Spotřeba v testu: 7,8 l/100 km
Délka/šířka/výška: 4605/1845/1675 mm
Rozvor: 2660 mm
Zavazadelník: 547/1167 l
Provozní hmotnost: 1520 kg
Základní cena: 594 900 Kč (2.0 D-4D 6MT, FWD, Live)
Cena test modelu: 739 900 Kč (2.0 Valvematic, Multidrive S, AWD, Active)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč