Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna

vloženo

Toyota RAV4 je průkpníkem populárních SUV a počátkem roku prošla modernizací. Redakci AutaNetu proto zajímalo, co všechno se změnilo a hlavně jak jezdí v kombinaci zážehového dvoulitru, bezestupňové převodovky a pohonu všech kol.

Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna

Největší světová automobilka Toyota nabízí od roku 1994 model RAV4, který se stal průkopníkem tolik oblíbené kategorie SUV. Japonská automobilka skvěle odhadla potřeby a touhy zákazníků a svůj model dovedla téměř k dokonalosti. Současná generace sjíždí z výrobních pásů od roku 2013 a počátkem letošního roku prošla omlazením, které přineslo také hybridní pohon. Ten ovšem dnes necháme stranou a podíváme se benzínový dvoulitr spojený s variátorovou převodovkou Multitronic S a klasickým pohonem všech kol.

Toyota se s extravagancí příliš nepárala a zřejmě se i inspirovala u sesterského Lexusu.

Facelift přinesl menší agresivněji působící hlavní světlomety. Přepracování se neubránila v podstatě celá příď vozu. Změny na zádi byly minimální, nové jsou pouze světlomety, který vůz opticky snižují. Zda se Vám RAV4 líbí nebo ne, je čistě věcí osobního vkusu. Osobně s ní v redakci problém nemáme, ale že bychom si kvůli ní vykroutili hlavu, to doopravdy ne.

V kabině vozu došlo až na vyjímky pouze na přepracování drobností a použití kvalitnějších materiálů na palubní desce. Přehlednější je přístrojový štít, nový je volič automatické převodovky a nově se výbavě objevují elektronické asistenční systémy, které "RAVce" chyběly (systém varující před nárazem, automatické přepínání dálkových světel, systém pro čtení dopravních značek, adaptivní tempomat nebo systém varování před vybočením ze zvoleného jízdního pruhu atd.). .

převodovka Multitronic S

Jednoduchý design se podle nás povedl. Středová konzola je horizontálně rozdělena do dvou zón – nahoře je velký displej multimediálního systému a jeho ovládaní a také ovládání ventilace a klimatizace vozu. Ve spodní části jsou pak méně často používané věci, například ovládání vyhřívání sedadel nebo USB zdířka. Použité materiály i zpracování interiéru jpatří k tomu lepšímu.

Špatně si RAV4 nevede ani v nabídce prostoru. Za volant se pohodlně usadí osoby vyššího vzrůstu, stejně tomu je i na zadních sedadlech. Posádku potěší poměrně dlouhé sedáky, které dokáží odpovídajícím způsobem podepírat stehna.

toyota rav4 kufr

Zavazadelník pojme v základní uspořádání 547 litrů zavazadel, po sklopeních zadních sedadel vzniká rovná ložná plocha s využitelných objemem 1167 litrů. Novinkou je jednoduší práce s příplatkovou síťkou.

Kvůli plnění emisní normy Euro 6 Toyota musela upravit a vylepšit nabídku pohonných jednotek. Novinkou je nasazení dvoulitrového turbodieselu od BMW, který nahradil nevyhovující 2,2 D4-D. Nevýhodou je jeho spojení pouze s manuální převodovkou a pouze pohonem předních kol. Další novinkou je nasazení hybridní verze, kde se o pohon stará zážehový 2,5litr s planetovou převodovkou e-CVT a elektromotorem pohánějící přední kola. K dispozici je také varianta s druhým elektromotorem pohánějící zadní kola. Pokud ale toužíte po automatu a klasickém pohonu všech kol, musíte sáhnout po námi testované variantě s benzínovým dvoulitrem Valvematic kombinovaných s bezestupňovou převodovkou Multidrive S.

Motor disponuje na dnešní poměry přeplňovaných downsizingových motorů průměrnými parametry 112 kW a 196 N.m. Příliš oslnivé nejosu ani hodnoty zrychlení a maximální rychlosti – 10,7 sekundy a 185 km/h. Lepší je to pouze s udávanou spotřebou 6,5 l/100 km, ke které se dostaneme o něco později. Převodovka umí motoru vyhovět a drží otáčky v optimálním pásmu, čímž přispívá zejména k dobrému akustickému komfortu jízdy. Jen si musíte zvyknout na zvuk motoru příliš nekorespondujícím s akcelerací. Při požadavku na zrychlení se motor vytočí do čtyř tisíc otáček a po celou dobu stlačeného plynového pedálu na této hodnotě zůstává. Převodovka plynule mění převodový poměr a auto akceleruje. Bohužel výkon se ztrácí a akcelerace není kromě zvukového projevu příliš oslňující. Celkově si je nutné na tento projev zvyknout nebo se vyvarovat dravějšího jízdního stylu. Kdo bude jezdit usedle a pohybovat se běžných rychlostech (na dálnici nejlépe do 120 km/h) bude s projevem zkoušené kombinace maximálně spokojen. Komu to není po chutit, může sáhnout po verzi s manuální převodovkou.

Toyota RAV4 AWD

Podvozek Toyoty RAV4 je relativně tuhý, přesto na standardně dodávaných sedmnáctipalcových kolech to nepředstavuje výraznější problém. Námi testované provedení se ovšem chlubilo osmnáctipalcovými koly a to už jízda po českých silnicích byla na hraně. Na hladkém povrchu silnic byla jízda velmi příjemná a stále komfortní, k čemuž přispívá i nízká hladina hluku v kabině. I v extrému je chování RAV4 neutrální a poskytuje maximální pocit jistoty. Podvozek zdatně potlačuje naklánění karoserie v ostře projížděných zatáčkách a jízda je velmi příjemná. Na nerovnostech to ovšem není úplně ono a od podvozku jsme několikrát zaznamenali nepatřičné rány.

Toyota RAV4 po faceliftu nabízí nadprůměrně prostorný a příjemný interiér, příjemné svezení na dobrých silnicích v běžných rychlostech. Kombinace atmosférického zážehového dvoulitru a bezestupňové převodovky Multidrive S představuje ideální pohonné ústrojí pro běžné každodenní používání bez nároků létat po dálnicích a rychlého předjíždění. Pokud si chcete řadit sami, doporučujeme identickou verzi s manuální převodovkou. Bonusem je pak ušetřených 50 000 Kč.

Plusy

+ tichý motor
+ prostornost
+ nastavitelný sklon opěradel zadních sedadel
+ bohatá výbava
+ bezpečnostní systémy

Mínusy:

- chybí nabídka dieselu 4x4 s automatem
- vyšší spotřeba při svižnější jízdě
- zvuk motoru při akceleraci

Technické údaje Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S Active
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1987 ccm
Výkon: 112kW/6200 ot./min.
Točivý moment max.: 196Nm/4200 ot./min.
Max. rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,7 s
Spotřeba - město: 8,2 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 5,6 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná: 6,5 l/100 km
Spotřeba v testu: 7,8 l/100 km
Délka/šířka/výška: 4605/1845/1675 mm
Rozvor: 2660 mm
Zavazadelník: 547/1167 l
Provozní hmotnost: 1520 kg
Základní cena: 594 900 Kč (2.0 D-4D 6MT, FWD, Live)
Cena test modelu: 739 900 Kč (2.0 Valvematic, Multidrive S, AWD, Active)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna Fotografie k článku Test: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S - moderna
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi