Test: Toyota Hilux GR Sport je pracantem co má šmrnc a hodně vydrží

Osmá generace kultuvního modelu se vyrábí od roku 2015 a prodělala dvě modernizace. Dokáže stále obstát?

Model Hilux od japonské automobilky je legendou, která svůj věk alespoň zvenčí skvěle maskuje povedeným robustně se tvářícím kabátem. Samozřejmě za stále šmrncovním vzhledem stojí dvě modernizace. 


Nejvýznamnější novinkou omlazeného Hiluxu je nový vznětový čtyřválec 2,8 D-4D, který doplnil původní diesel 2,4 D-4D. Agregát disponuje výkonem 150 kW (204 koní) a maximem točivého momentu 500 N.m. Pick-up s hmotností 2,2 tuny akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 195 km/h. Hilux je dostupný jak s šestirychlostní manuální převodovkou, tak s šestistupňovým automatem AC60F, který je jedinou volbou pro zkoušenou výbavu GR Sport.

Podvozek tvoří žebřinový podvozkový rám s nezávislým zavěšením kol vpředu a odpružením zadní tuhé nápravy listovými pery. Zatímco předchůdce disponoval naladěním na zatížené auto, při vývoji aktuální generace se technici zaměřili na skutečnost, že pick-upy často jezdí bez těžkého nákladu. S novými tlumiči a jejich přepracovaným uložením se Hilux sice nezbavil charakteristického projevu rámových pick-upů (jemné poskakování a vibrace), ale při běžné jízdě je rozhodně civilizovanější a svým chováním se daleko více blíží jízdnímu projevu osobního automobilu. Nejvíce nás překvapil na dálnici, po které se pohybuje daleko odhodlaněji a bezpečněji, než dříve.

Běžná spotřeba dieselu je kolem 9,5 l/100 km. Po městě jezdíte spíše za jedenáct, ale na okresních silnicích se lze dostat klidně na osmilitrovou spotřebu. Samozřejmě pokud se s Hiluxem vydáte do terénu (je k tomu solidně vybaven), spotřeba ještě rapidně povyskočí. S Hiluxem se nejlépe jezdí na pohodu, čemuž sekunduje ležérní hladce řadící automat. Ten nepatří k nejrychlejším převodovkám na světě, svou práci ale odvádí znamenitě. Nezmatkuje při popojíždění v kolonách ani v terénu.

K nejdůležitějším novinkám modernizovaného Hiluxu patří elektricky rolovaný kryt korby, 12voltová zásuvka a dvě diodové svítilny na vnitřních bocích korby. Praktičnost vozu snižuje těžké víko korby, které je nutné uzamykat klíčkem (centrální zamykání je na něj krátké). 

V kabině si vůbec nepřijdete jako v pracovním voze. Samozřejmě z některých částí palubní desky (nejvíce z obrazovky) je znát, že tento model je na trhu nějaký ten pátek. Ničemu to ale vůbec nevadí. Fyzické ovladače ocení všichni a vše je vyladěno do ideální podoby. Zamrzí snad jen výškově stavitelný volant a nemožnost nastavení řidičova sedadla v oblasti beder. 

Toyotu Hilux GR Sport doporučíme všem, kteří touží po maximální výbavě, originalitě a zároveň využijí schopnosti vozu postaveném na rámové konstrukci, který se nebojí ani drsnější zacházení. Vždyť korba uveze tunu nákladu a táhnout můžete přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Mimo silnici můžete těžit ze světlé výšky 255 mm, nájezdového úhlu vpředu 29, vzadu pak 26 stupňů nebo maximální úhlu stoupání až 42 stupňů. Hilux se neztratí ani ve vodě, když zvládne se brodit vodou o hloubce až 700 mm. 

Toyota poskytuje na Hilux prodlouženou záruku po dobu 5 roků nebo 250.000 km. Za základní provedení s dvojitou kabinou zaplatíte aktuálně 1 266.870 Kč, testované provedení GR Sport pak přijde na 1 718.200 Kč. 
 
 
Plusy:
- daleko příjemnější při jízdě po dálnici
- schopnosti v terénu
- nosnost korby
- možnost táhnout 3,5 tuny
- přítomnost fyzických ovladačů
- výbava srovnatelná s osobními vozy
- elektrický ovládaná roletka korby
- robustní vzhled
 
Mínusy:
- hluk od áčkových sloupků
- zastaralý infotainment
- seřiditelný volant pouze jedním směrem
- nemožnost nastavení bederní opěrky
- manuální zamykání kufru
- vyšší cenovka testovaného provedení
 
Motor: řadový čtyřválec, uložený vpředu podélně
Zdvihový objem 2.755 cm3
Výkon 150 kW (204 k) při 3.000 ot./min.
Točivý moment 500 Nm při 1.600–2.800 ot./min.
Převodovka automatická, 6 stupňů
Pohotovostní hmotnost 2.350 kg
Akcelerace 0–100 km/h 10,7 s
Maximální rychlost 175 km/h
Spotřeba (kombi) 8,8-10,1 l/100 km
Objem palivové nádrže              80 l
Kola a pneumatiky 265/60 R18
Rozměry (d/š/v) 5.330/1.855/1.810 mm
Rozvor 3.085 mm
Délka nákladového prostoru 1.555 mm
Šířka nákladového prostoru       1.540 mm
Výška nákladového prostoru 480 mm
Nosnost 1.000 kg
Hmotnost taženého přívěsu 3.500 kg
Brodivost 700 mm
Stoupavost 42°

 

 

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč