Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl

vloženo

Komu prostorově nestačila SX4, může již nějakou dobu sáhnout po větším S-Crosseru, který slibuje úsporný provoz a přidává tolik potřebné centimetry v interiéru i zavazadelníku. A nás zajímalo, jak tato novinka jezdí s pohonem všech kol v kombinaci se vznětovou šestnáctistovkou.

Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Model SX4 S-Cross není přímým nástupcem modelu Suzuki SX4, který se vyrábí již dlouhých 9 let. Jedná se o nový model, který rozšiřuje nabídku a přibližuje se segmentu kompaktních SUV. Novinka se hodí díky svým rozměrům do města, ale i mimo něj. V případě testované dieselu nejsou problémem ani dlouhé cesty.

Delší a prostornější
Model S-Cross je oproti klasické SX4 delší o 15 centimetrů a má o 150 litrů větší zavazadelník. Nabízí tak 430 litrů, což je o 25 litrů více než má například Škoda Yeti). Interiér doznal nejvíce změn. Je sice strohý, avšak o třídu jinde než u SX4. Pryč jsou lacině působící plasty. Palubní deska i středový panel působí honosně a elegantně. Po stránce ergonomie nelze mít závažnější připomínku, kromě tyčky ovládající palubní počítač. Nepotěší elektrické stahování oken, které má automatický dojezd jen u řidiče (běžné i u konkurence). Někomu může vadit zastaralá grafika displeje autorádia, která je připomínkou let devadesátých. Ve všech ostatních ohledech je Suzuki lepší než průměr.

Levný rozlet
Základní motorizací S-Crosseru je známá benzínová šestnáctistovka VVT o výkonu 88 kW, kterou je možné kombinovat s pětirychlostní manuální převodovkou nebo bezestupňovým automatem CVT. Příznivcům dieselů je určena námi testovaná šestnáctistovka DDiS z vlastní dílny spřažená výhradně s manuální šestirychlostní převodovou skříní. Čtyřválec původem od Fiatu je příjemným společníkem. Po studeném startu sice o sobě dává vědět více, než je zdrávo, ale po zahřátí se uklidní. Diesel začíná táhnout od 1750 ot./min, přičemž přes dlouhé převody působí celkově velmi čiperně. Vrchol točivého momentu 320 N.m. je srovnatelný s leckterými vznětový mi dvoulitry. Diesel začíná příjemně táhnout od 1.750 otáček a i přes dlouhé převody působí čiperně (zejména pružnost ve středních otáčkách je ohromující a překonává většinu konkurentů). Při stotřicítce otáčkoměr ukazuje 2.250 otáček a hladina hluku v kabině je příjemně nízká. V rychlostech do 15 km/h je nutné používat jedničku, ve městě je pak často nutné jezdit na trojku. Automobilka u testované verze s pohonem všech kol slibuje v případě dieselu kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km. My jsme této hodnoty v praxi dosahovaly jen při velmi rozvážné jízdy. Pokud se nebude příliš omezovat, počítejte se spotřebou kolem 5,7 l/100 km, což není stále špatná hodnota.

Nebojí silnice ani lehčího terénu
SX4 S-Cross zvládá skvěle všechny jízdní režimu. Ve městě je příjemným společníkem a neztratí se v lehčím terénu ani na dálnici. Při vysokých rychlostech působí oproti ostatním SUV velmi stabilně, k čemuž přispívá nižší světlá výška (170 mm). Oproti benzínové verzi nám přišlo, že diesel má lépe nastavený podvozek. Celkově je měkčí a komfortnější. Dobře si poradí s rozbítými okreskami. Kola na výmolech netlučou a jejich rozhození dokáže způsobit jen vysoká rychlost v zatáčce a sled ostrých nerovností. Doporučujeme nepřiplácet za sedmnáctipalcová kola, šestnáctky jsou dostačující a poskytují větší pohodlí.

Základem pohonu všech kol AllGrip je elektromagneticky ovládaná mezinápravová spojka, která poskytuje čtyři jízdní režimy (Auto, Sport, Snow a Lock). Volbou režimu ovlivníte řídící jednotku motoru, ESP nebo převodovky CVT. Vše kontroluje systém SDVC, který sleduje rychlost kol, natočení volantu a pohyb celého vozu. Pohon všech kol funguje bez připomínek. Zajímavostí je režim Lock, ve kterém je trvale sepnutá mezinápravová spojka, která se při překročení 60 km/h samočinně přepne do módu Snow.

Spořivý univerzál
S-Cross dokáže nabídkou úsporné motory, sofistikovaný pohon všech kol, prostorný interiér a slušný zavazadlový prostor. Dobře si vede i po stránce designu a zpracování interiéru. Nutné se je vyrovnat s pevně danými kombinacemi motorů, převodovek, výbav a pohonu všech kol. U vyšších specifikací však S-Cross přesvědčí dobrým poměrem ceny a výbavy. Jen je nutné zvážit, zda se Vám vyplatí pořízení vznětové šestnáctistovky, která je oproti benzínové ve shodné výbavě o 40.000 Kč dražší. Základní cena modelu SX4 S-Cross startuje ve výbavě START na 359.900 Kč s poháněnou pouze přední nápravou. Za čtyřkolku AllGrip zaplatíte minimálně 489.900 Kč a za námi testovaný diesel pak 479.900 Kč, resp. 579.900 Kč s pohonem všech kol. Díky příplatkovému metalickému laku se cena testovaného vozu vyšplhala na závěrečných 594.900 Kč.

Technické údaje Suzuki SX-4 S-Cross 1.6 DDiS, 6 MT, Elegance
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1598 ccm
Výkon:  88kW/3750 ot./min.
Točivý moment max.: 320Nm/1750 ot./min.
Max. rychlost:  175 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 13 s
Spotřeba - kombin.: 4,4 l/100 km
Spotřeba - město: 5,2 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 3,9 l /100 km
Objem pal. nádrže:   47 l
Délka/šířka/výška: 4300/1765/1575 mm
Rozvor: 2600 mm
Zavazadelník: 430-1269 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1380/1870kg
Základní cena: 359.900 Kč (1.6 VVT, 2 WD, Start)
Cena test modelu: 579.900 Kč (1.6 DDis, 4WD, Elegance)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Suzuki

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing