Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl

vloženo

Komu prostorově nestačila SX4, může již nějakou dobu sáhnout po větším S-Crosseru, který slibuje úsporný provoz a přidává tolik potřebné centimetry v interiéru i zavazadelníku. A nás zajímalo, jak tato novinka jezdí s pohonem všech kol v kombinaci se vznětovou šestnáctistovkou.

Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl

Model SX4 S-Cross není přímým nástupcem modelu Suzuki SX4, který se vyrábí již dlouhých 9 let. Jedná se o nový model, který rozšiřuje nabídku a přibližuje se segmentu kompaktních SUV. Novinka se hodí díky svým rozměrům do města, ale i mimo něj. V případě testované dieselu nejsou problémem ani dlouhé cesty.


Delší a prostornější
Model S-Cross je oproti klasické SX4 delší o 15 centimetrů a má o 150 litrů větší zavazadelník. Nabízí tak 430 litrů, což je o 25 litrů více než má například Škoda Yeti). Interiér doznal nejvíce změn. Je sice strohý, avšak o třídu jinde než u SX4. Pryč jsou lacině působící plasty. Palubní deska i středový panel působí honosně a elegantně. Po stránce ergonomie nelze mít závažnější připomínku, kromě tyčky ovládající palubní počítač. Nepotěší elektrické stahování oken, které má automatický dojezd jen u řidiče (běžné i u konkurence). Někomu může vadit zastaralá grafika displeje autorádia, která je připomínkou let devadesátých. Ve všech ostatních ohledech je Suzuki lepší než průměr.

Levný rozlet
Základní motorizací S-Crosseru je známá benzínová šestnáctistovka VVT o výkonu 88 kW, kterou je možné kombinovat s pětirychlostní manuální převodovkou nebo bezestupňovým automatem CVT. Příznivcům dieselů je určena námi testovaná šestnáctistovka DDiS z vlastní dílny spřažená výhradně s manuální šestirychlostní převodovou skříní. Čtyřválec původem od Fiatu je příjemným společníkem. Po studeném startu sice o sobě dává vědět více, než je zdrávo, ale po zahřátí se uklidní. Diesel začíná táhnout od 1750 ot./min, přičemž přes dlouhé převody působí celkově velmi čiperně. Vrchol točivého momentu 320 N.m. je srovnatelný s leckterými vznětový mi dvoulitry. Diesel začíná příjemně táhnout od 1.750 otáček a i přes dlouhé převody působí čiperně (zejména pružnost ve středních otáčkách je ohromující a překonává většinu konkurentů). Při stotřicítce otáčkoměr ukazuje 2.250 otáček a hladina hluku v kabině je příjemně nízká. V rychlostech do 15 km/h je nutné používat jedničku, ve městě je pak často nutné jezdit na trojku. Automobilka u testované verze s pohonem všech kol slibuje v případě dieselu kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km. My jsme této hodnoty v praxi dosahovaly jen při velmi rozvážné jízdy. Pokud se nebude příliš omezovat, počítejte se spotřebou kolem 5,7 l/100 km, což není stále špatná hodnota.

Nebojí silnice ani lehčího terénu
SX4 S-Cross zvládá skvěle všechny jízdní režimu. Ve městě je příjemným společníkem a neztratí se v lehčím terénu ani na dálnici. Při vysokých rychlostech působí oproti ostatním SUV velmi stabilně, k čemuž přispívá nižší světlá výška (170 mm). Oproti benzínové verzi nám přišlo, že diesel má lépe nastavený podvozek. Celkově je měkčí a komfortnější. Dobře si poradí s rozbítými okreskami. Kola na výmolech netlučou a jejich rozhození dokáže způsobit jen vysoká rychlost v zatáčce a sled ostrých nerovností. Doporučujeme nepřiplácet za sedmnáctipalcová kola, šestnáctky jsou dostačující a poskytují větší pohodlí.

Základem pohonu všech kol AllGrip je elektromagneticky ovládaná mezinápravová spojka, která poskytuje čtyři jízdní režimy (Auto, Sport, Snow a Lock). Volbou režimu ovlivníte řídící jednotku motoru, ESP nebo převodovky CVT. Vše kontroluje systém SDVC, který sleduje rychlost kol, natočení volantu a pohyb celého vozu. Pohon všech kol funguje bez připomínek. Zajímavostí je režim Lock, ve kterém je trvale sepnutá mezinápravová spojka, která se při překročení 60 km/h samočinně přepne do módu Snow.

Spořivý univerzál
S-Cross dokáže nabídkou úsporné motory, sofistikovaný pohon všech kol, prostorný interiér a slušný zavazadlový prostor. Dobře si vede i po stránce designu a zpracování interiéru. Nutné se je vyrovnat s pevně danými kombinacemi motorů, převodovek, výbav a pohonu všech kol. U vyšších specifikací však S-Cross přesvědčí dobrým poměrem ceny a výbavy. Jen je nutné zvážit, zda se Vám vyplatí pořízení vznětové šestnáctistovky, která je oproti benzínové ve shodné výbavě o 40.000 Kč dražší. Základní cena modelu SX4 S-Cross startuje ve výbavě START na 359.900 Kč s poháněnou pouze přední nápravou. Za čtyřkolku AllGrip zaplatíte minimálně 489.900 Kč a za námi testovaný diesel pak 479.900 Kč, resp. 579.900 Kč s pohonem všech kol. Díky příplatkovému metalickému laku se cena testovaného vozu vyšplhala na závěrečných 594.900 Kč.

Technické údaje Suzuki SX-4 S-Cross 1.6 DDiS, 6 MT, Elegance
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1598 ccm
Výkon:  88kW/3750 ot./min.
Točivý moment max.: 320Nm/1750 ot./min.
Max. rychlost:  175 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 13 s
Spotřeba - kombin.: 4,4 l/100 km
Spotřeba - město: 5,2 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 3,9 l /100 km
Objem pal. nádrže:   47 l
Délka/šířka/výška: 4300/1765/1575 mm
Rozvor: 2600 mm
Zavazadelník: 430-1269 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1380/1870kg
Základní cena: 359.900 Kč (1.6 VVT, 2 WD, Start)
Cena test modelu: 579.900 Kč (1.6 DDis, 4WD, Elegance)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Suzuki

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl Fotografie k článku Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS - všeuměl
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2018
Test ojetiny: Ford Focus – druhá generace úspěchu
21.02.2018
Opel Combo Life - Berlingo s bleskem ve znaku
20.02.2018
Sportovně založený Volkswagen Polo R-Line přijde na 407 900 Kč
19.02.2018
Volvo XC40 nově s benzínovým tříválcem
15.02.2018
Třetí generace Citroënu Berlingo oficiálně, je to rodinný ideál
14.02.2018
Nové BMW X4 je lehčí a nižší
09.02.2018
Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active
08.02.2018
Modernizace Škody Fabia vzala diesely a přinesla nové vychytávky
06.02.2018
Nový Mercedes-Benz A je větší a inteligentnější
05.02.2018
Je rychlejší Seat Leon Cupra nebo oštěp Barbory Špotákové?
03.02.2018
Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc
02.02.2018
Hyundai odhalil design nového Santa Fe
01.02.2018
Malé městské SUV Škoda již příští rok
30.01.2018
Test ojetiny: Citroën C1 – nejspolehlivější citroën má základ v toyotě
29.01.2018
Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto?
27.01.2018
Bentley Bentayga dostane sportovní osmiválec
25.01.2018
Kia Rio GT-Line přinese sportovní vzhled, nic jiného nečekejte
21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition