Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy

vloženo

Suzuki se pustilo sedanem Kizashi do vod střední třídy. Sázka padla na sportovní notu, výtečný atmosférický zážehový motor, možnost pohonu všech kol a kompletní bezpečnostní i komfortní výbavu bez nutnosti si cokoli připlácet již v základní verzi. A to vše za špičkovou cenu. Uspěje tento model v záplavě turbodieselů a populárnějších karosérií typu hatchback a kombi?

Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Automobilka Suzuki produkuje hlavně malá auta a terénní vozy (nesmím zapomenout také na motocykly). Nově se však Suzuki pustilo do vod střední třídy, kde chce uspět s modelem Kizashi. Podaří se mu to?

Interiér modelu Kizashi mi přišel subjektivně stísněnější, než ukázala měření metrem. Dokonce i na šířku patří Kizashi k dobrému průměru, přitom bych řekl, že sedím ve voze o třídu menším (v Kizashi jsem se cítil stejně jako v BMW3 nebo Lexusu IS). Interiér Vás příliš těsně obklopuje, což nemusí zrovna každému vyhovovat. Obě přední sedadla se seřizují elektricky již v základní výbavě, sedadlo řidiče se navíc chlubí pamětí. Sedadla patří k dobrému průměru (dokonce na tom nejsou špatně ani po stránce držení těla v zatáčkách).

Řidiče potěší příjemná poloha za volantem a dobrý výhled z vozu. Tří-ramenný multifunkční volant se povedl. Dobře se drží, tlačítka a rolery se dobře ovládají (levá strana patří rádiu a telefonu, přičemž vpravo nastavíte tempomat). Údaje z palubního počítače jsou zobrazovány v kapličce za volantem mezi dvojicí kruhových ciferníků. Ty mají vcelku husté cejchování, přesto jsou stále přehledné. Středový panel patří autodiosoustavě a klimatizaci. Bohužel archaický displej připomínající ten v daleko menším Swiftu se do Kizashi příliš nehodí. Panel je sice přehledný, ale stále na mě působil jako z automobilů z devadesátých let. Bezklíčkové startování je příjemné a v dnešní době se stává (ve střední třídě) standardem. Opěradla zadních sedadel lze sklápět, ovšem jen na pevné sedáky díky čemuž vzniká mírný schod. Objem zavazadelníku není nejhorší (461 l), ale jeho využitelnost není zrovna ukázková (směrem dovnitř se totiž výrazně zužuje - z 1320 mm až na 930 mm).

Atmosféra v hlavní roli
Pod kapotou Kizashi lze mít pouze jediný motor v podobě benzínového čtyřválce o objemu 2,4 litru. Ten je v současné době jedním z posledních atmosfericky plněných mohykánů. Většina konkurentů ve střední třídě sází na nižší zdvihové objemy dopované turbem. Atmosférická dva-čtyřka v kombinaci s pohonem předních kol a manuální šestirychlostní převodovkou fungovala v testovaném sedanu znamenitě. Dynamikou 2,4 VVT předčí řadu dvoulitrových turbomotorů. Pružnost je solidní, jedinou tradiční slabinou atmosfér je menší síla v nižších otáčkách.

Řazení šestirychlostní manuálně ovládané převodovky potěší snad každého. Krátké a přesně vymezené dráhy zaručují rychlé řazení. Řadící páka netrpí žádnými vůlemi ani přílišnou tuhostí. Jedinou malou výtku zaslouží občasné velmi drobné zadrhávání ve středové poloze. Samotné odstupňování převodovky je vcelku dlouhé, zejména pak šestky (jízda dálniční stotřicítkou znamená 3.000 ot./min). Při relativně svižné jízdě lze udržet spotřebu v přijatelných mezích. Zajímavostí je minimální rozdíl spotřeby při klidné a velmi dynamické jízdě. Dokonce i velmi rychlý dálniční přesun se dá zvládnout kolem 9,5 l/100 km. Po týdnu ježdění a tisícovce ujetých kilometrů se průměrná spotřeba ustálila na hodnotě 8,9 l/100 km, přičemž v 50% se jednalo o extrémně rychlé přesuny po dálnici a v 40% o jízdy po městě (zbylých 10% připadalo na zatáčkovitou trať mimo obec). Při snaze o úspornou jízdu v rychlostním tempu kolem stovky se klidně dostanete pod sedm litrů na 100 km.

Listopadové počasí připravila během týdenního testování tohoto sedanu naštěstí celou řadu různorodých podmínek. Kizashi jsem proto důsledně otestoval na suchém asfaltu, na vodě, na kluzkém povrchu ale i během silného větru. Ve všech zmíněných podmínkách si vedlo velmi dobře. Díky nízké hmotnosti a stále přijatelným rozměrům se chová velmi mrštně, lehce, čitelně a předvídatelně. Jízdní projev připomíná šestkový model od Mazdy. Kizashi ochotně zatáčí, drží směr a je velmi stabilní. Hodí se jak do zatáček na rychlou jízdu po dálnici. Problémy mu nedělá ani město, kde si vcelku komfortně dokáže poradit s tlumením nerovností (dokonce přes přítomnost osmnáctipalcových kol).

Bohatý základ
Plně vybavený model Kizashi Vás přijde na 679.900 Kč, což ve srovnání s konkurencí je naprosto výtečná nabídka. Za uvedenou cenu dostanete vůz vybavenou sadou sedmi airbagů, třístupňovým vyhříváním předních sedadel, dvoustupňovou automatickou klimatizací, bezklíčkovým startováním, xenonovými světlomety, elektrickým střešním oknem, multifunkčním tříramenným volantem výškově i podélně stavitelným, tempomatem, parkovacími senzory vpředu i vzadu, elektricky nastavitelnými předními sedadly s pamětí či osmnáctipalcovými koly. Připlatit si můžete pouze za prodloužení záruky, metalízu (+13.000 Kč) nebo multimediální centrum s navigací (+32.000 Kč). Verze s pohonem všech kol spojená s převodovkou CVT přijde pak na 759.900 Kč.

Pokud tedy nepotřebujete z nějakého důvodu pohon 4x4, zůstaňte u předokolky, která má skvělou šestirychlostní manuální převodovku, je levnější, rychlejší a lehčí o 110 kg.
Bohužel v evropských podmínkách to bude mít Kizashi velmi těžké. Zákazníci ve střední třídě daleko častěji sahají po karosériích typu hatchback nebo kombi a volí zejména vznětové přeplňované pohonné jednotky spojené s dvouspojkovými automaty. Škoda. Kizashi je velmi dobrým vozem za dobré peníze (vzhledem k poskytované výbavě).

(plusy)
plná výbava
pořizovací cena
design
výtečné řazení
neutrální chování a jízdní vlastnosti
kvalita zpracování
spotřeba není příliš závislá na stylu jízdy

(mínusy)
provedení některých prvků (grafika displeje autorádia a palubního počítače)
jediná úroveň výbavy, nemožnost invidualizace
předem dané kombinace motoru, pohonu a typu převodovky
Technické údaje Suzuki Kizashi
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 2393 ccm
Výkon: 131kW/6500 ot./min.
Točivý moment max.: 230Nm/4000 ot./min.
Max. rychlost:  215 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 7,8 s
Spotřeba - kombin.:  7,9 l/100 km
Spotřeba - město:  10,6 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  6,3 l /100 km
Objem pal. nádrže:   63 l
Délka/šířka/výška: 4650/1820/1470 mm
Rozvor: 2700 mm
Zavazadelník: 461 l
Provozní/celková hmotnost: 1420-1475/2000 kg
Základní cena: 679.900 Kč (2,4 VVT, 6MT, Sport)
Cena test. modelu od: 679.900 Kč

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Suzuki

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy Fotografie k článku Test: Suzuki Kizashi - skvěle jezdící sedan ze staré školy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI