Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán

vloženo

Současná generace Foresteru nabízí pro každého něco. Testované spojení dvoulitrové dieselu a manuální šestirychlostní převodovky přináší až neuvěřitelnou spotřebu paliva, jelikož sama automobilka udává pro kombinovaný provoz hodnotu 5,9 l/100 km. A nás zajímalo, zda je možné v jezdit v reálném provozu takto levně.

Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán

Jelikož jsme vrcholné provedení s přeplňovaným benzínovým motorem otestovali během povodňového červnu v loňském roce a atmosfericky plněný benzínový dvoulitr spojený s převodovkou Lineatronic o něco později, bylo na čase se podívat na vznětovou verzi spojenou s manuální šestirychlostní převodovkou. Tato kombinace slibuje podle výrobce až obdivuhodně nízkou kombinovanou spotřebu.


Model Forester je pro japonskou automobilku s šesticí hvězdiček stěžejním modelem, jelikož se ho jenom v Evropě od roku 2005 prodalo téměř 1/4 milionů exemplářů. Aby se nový Forester ve své kategorii neztratil, musel povyrůst. Na délku získal 35 mm (4.595 mm), na výšku 20 mm (1.695 mm) a na šířku 15 mm (1.795 mm), přičemž rozvor byl prodloužen o 25 mm (2.640 mm). Díky růstu karoserie získaly cestující v kabině o 95 mm více místa v podélném směru a o 20 mm na šířku oproti předchůdci. Přední sedadla lze nyní posouvat v rozsahu 260 mm, což je o 32 mm lepší hodnota než u minulé generace. Světlá výška je o 5 mm vyšší (220 mm), což je jedna z nejlepších hodnot mezi SUV. Nájezdový úhel vpředu dosahuje hodnoty 25° a 26° vzadu, přejezdový úhel pak činí 23°.

Hlavní novátorskou zbraní je systém X-Mode, který zjednodušuje využívání schopností Forestera v terénu. Vybaveni jsou s ním benzínové motory spojené s převodovkou Lineartronic (mimo základní verze Active). U zážehových motorů spojených s převodovkou CVT je k dispozici také systém SI-Drive s řadícími páčkami, který nabízí nastavení dvou nebo třech jízdních módů (u verze XT Intelligent, Sport a Sport Sharp). Atmosférické a dieselové verze disponují nastavením pro práci, tzn. pro možnost auto naložit a přitom s ním bez problémů projet terénem. Obě varianty tak využívají mechanické vyrovnávání nivelity na zadní nápravě, což na straně jedné zajišťuje stálou světlou výšku, na straně druhé přináší tužší charakteristiku pérování.




Abychom ověřili, zda se vyplatí pořízení vznětového Forestera, bylo nutné vyrazit napříč republikou. Cestu jsme naplánovali tak, abychom "lesníka" vyzkoušeli i na sněhu. V době testu byly sněhem pokryté jen některé horské silničky. Volba padla na komunikaci vedoucí přes hřeben Orlických hor, která spojuje Říčky v Orlických horách s hraničním přechodem v Orlickém Záhoří. Zhruba od 800 metrů nad mořem ležela na komunikaci dostatečná sněhová pokrývka a my měli poprvé možnost vyzkoušet schopnostií pohonu 4x4, který je v případě dieselu řešen pomocí mezinápravového diferenciálu s viskózní spojkou. Přejezd hřebenu jsme zdolali celkem třikrát, přičemž jednou byla silnice zledovatělá a téměř nesjízdná. Ledem pokrytá silnice v nás probudila až přílišnou dávku adrenalinu - Forester se v jeden okamžik sunul téměř neovladatelně ze zatáčky ven. Naštěstí jsme situaci ustáli díky zařazené jedničce a pohonu všech kol, který vůz náramně zbrzdil. Další den se objevil čerstvý sníh a konečně bylo možné otestovat kvality vozu. S Foresterem šlo jet na sněhové pokrývce velmi rychle a zábavně.

Pojďme se teď  vrátit ke spotřebě paliva. Svižná cesta z Prahy vedená po dálnici D11 přes Hradec Králové, Opočno a Dobrušku do Orlického Záhoří znamenala odběr 7,2 l/100 km. Na trase z Hradce Králového do Orlického Záhoří se nám podařilo dostat na krásných 5,6 l/100 km. Cestou zpět dokonce pod hranici pěti litrů (4,8 l/100km). Při pohybu mimo město v práci platných rychlostních limitů umí toto SUV jezdit po hranicí pěti litrů. Celková spotřeba se po 850 najetých kilometrech ustálila na hodnotě 6,6 l/100 km. Po hlavním městě nebyl problém se pohybova mezi 7-8 litry na sto kilometrů.

Pokud rádi řídíte a řadíte, řešením může být Forester s dvoulitrovým benzínovým motorem vybavený manuální šestirychlostní převodovkou (ten pořídíte již za necelých 700 tisíc korun). Pokud potřebujete jezdit zejména po dálnici, mít vždy dostatek výkonu, sáhněte po přeplňovaném dvoulitru XT, který se nám hrozně zamlouval. Hledáte-li univerzálního společníka a najezdíte hodně kilometrů na dlouhých vzdálenostech, berte dnes testovaný dvoulitrový diesel, který umí jezdit stejně draze jako malá auta.
Technické údaje Subaru Forester 2.0D-L Sport
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec Boxer
Objem motoru: 1999 ccm
Výkon: 108kW(147k)/3600 ot./min.
Točivý moment max.: 350Nm/1600-2400 ot./min.
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba - kombin.: 5,9 l/100 km
Spotřeba - město: 7,3 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  5,2 l /100 km
Objem pal. nádrže:  60 l
Délka/šířka/výška: 4595/1795/1735 mm
Rozvor: 2640 mm
Zavazadelník: 488-1573 l
Provozní/celková hmotnost: 1631-1663/2080 kg
Základní cena: 699.000 Kč (2.0i/110 kW, 6MT, Active)
Cena test. modelu od: 1 029.000 Kč (2.0D-L/108kW, Sport)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje
07.10.2018
Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady
06.10.2018
Test: Lexus RX L 450h přináší recept na pohodu
05.10.2018
Test ojetiny: Alfa Romeo Giulietta 1.4T (video)
03.10.2018
Na Škodu Kodiaq RS milion korun rozhodně nestačí
02.10.2018
Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!
01.10.2018
Platí nová povinná výbava do auta!
29.09.2018
Test: N jako Nejlepší? Hyundai i30 N Performance

28.09.2018
Test ojetiny: Hyundai Atos Prime – levná nákupní taška
27.09.2018
Volvo V60 Cross Country - zvýšené kombi se chystá do terénu
25.09.2018
Test: Toyota GT 86 Black Touch - stárnoucí recept na zábavu
23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte