Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán

vloženo

Současná generace Foresteru nabízí pro každého něco. Testované spojení dvoulitrové dieselu a manuální šestirychlostní převodovky přináší až neuvěřitelnou spotřebu paliva, jelikož sama automobilka udává pro kombinovaný provoz hodnotu 5,9 l/100 km. A nás zajímalo, zda je možné v jezdit v reálném provozu takto levně.

Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Jelikož jsme vrcholné provedení s přeplňovaným benzínovým motorem otestovali během povodňového červnu v loňském roce a atmosfericky plněný benzínový dvoulitr spojený s převodovkou Lineatronic o něco později, bylo na čase se podívat na vznětovou verzi spojenou s manuální šestirychlostní převodovkou. Tato kombinace slibuje podle výrobce až obdivuhodně nízkou kombinovanou spotřebu.

Model Forester je pro japonskou automobilku s šesticí hvězdiček stěžejním modelem, jelikož se ho jenom v Evropě od roku 2005 prodalo téměř 1/4 milionů exemplářů. Aby se nový Forester ve své kategorii neztratil, musel povyrůst. Na délku získal 35 mm (4.595 mm), na výšku 20 mm (1.695 mm) a na šířku 15 mm (1.795 mm), přičemž rozvor byl prodloužen o 25 mm (2.640 mm). Díky růstu karoserie získaly cestující v kabině o 95 mm více místa v podélném směru a o 20 mm na šířku oproti předchůdci. Přední sedadla lze nyní posouvat v rozsahu 260 mm, což je o 32 mm lepší hodnota než u minulé generace. Světlá výška je o 5 mm vyšší (220 mm), což je jedna z nejlepších hodnot mezi SUV. Nájezdový úhel vpředu dosahuje hodnoty 25° a 26° vzadu, přejezdový úhel pak činí 23°.

Hlavní novátorskou zbraní je systém X-Mode, který zjednodušuje využívání schopností Forestera v terénu. Vybaveni jsou s ním benzínové motory spojené s převodovkou Lineartronic (mimo základní verze Active). U zážehových motorů spojených s převodovkou CVT je k dispozici také systém SI-Drive s řadícími páčkami, který nabízí nastavení dvou nebo třech jízdních módů (u verze XT Intelligent, Sport a Sport Sharp). Atmosférické a dieselové verze disponují nastavením pro práci, tzn. pro možnost auto naložit a přitom s ním bez problémů projet terénem. Obě varianty tak využívají mechanické vyrovnávání nivelity na zadní nápravě, což na straně jedné zajišťuje stálou světlou výšku, na straně druhé přináší tužší charakteristiku pérování.




Abychom ověřili, zda se vyplatí pořízení vznětového Forestera, bylo nutné vyrazit napříč republikou. Cestu jsme naplánovali tak, abychom "lesníka" vyzkoušeli i na sněhu. V době testu byly sněhem pokryté jen některé horské silničky. Volba padla na komunikaci vedoucí přes hřeben Orlických hor, která spojuje Říčky v Orlických horách s hraničním přechodem v Orlickém Záhoří. Zhruba od 800 metrů nad mořem ležela na komunikaci dostatečná sněhová pokrývka a my měli poprvé možnost vyzkoušet schopnostií pohonu 4x4, který je v případě dieselu řešen pomocí mezinápravového diferenciálu s viskózní spojkou. Přejezd hřebenu jsme zdolali celkem třikrát, přičemž jednou byla silnice zledovatělá a téměř nesjízdná. Ledem pokrytá silnice v nás probudila až přílišnou dávku adrenalinu - Forester se v jeden okamžik sunul téměř neovladatelně ze zatáčky ven. Naštěstí jsme situaci ustáli díky zařazené jedničce a pohonu všech kol, který vůz náramně zbrzdil. Další den se objevil čerstvý sníh a konečně bylo možné otestovat kvality vozu. S Foresterem šlo jet na sněhové pokrývce velmi rychle a zábavně.

Pojďme se teď  vrátit ke spotřebě paliva. Svižná cesta z Prahy vedená po dálnici D11 přes Hradec Králové, Opočno a Dobrušku do Orlického Záhoří znamenala odběr 7,2 l/100 km. Na trase z Hradce Králového do Orlického Záhoří se nám podařilo dostat na krásných 5,6 l/100 km. Cestou zpět dokonce pod hranici pěti litrů (4,8 l/100km). Při pohybu mimo město v práci platných rychlostních limitů umí toto SUV jezdit po hranicí pěti litrů. Celková spotřeba se po 850 najetých kilometrech ustálila na hodnotě 6,6 l/100 km. Po hlavním městě nebyl problém se pohybova mezi 7-8 litry na sto kilometrů.

Pokud rádi řídíte a řadíte, řešením může být Forester s dvoulitrovým benzínovým motorem vybavený manuální šestirychlostní převodovkou (ten pořídíte již za necelých 700 tisíc korun). Pokud potřebujete jezdit zejména po dálnici, mít vždy dostatek výkonu, sáhněte po přeplňovaném dvoulitru XT, který se nám hrozně zamlouval. Hledáte-li univerzálního společníka a najezdíte hodně kilometrů na dlouhých vzdálenostech, berte dnes testovaný dvoulitrový diesel, který umí jezdit stejně draze jako malá auta.
Technické údaje Subaru Forester 2.0D-L Sport
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec Boxer
Objem motoru: 1999 ccm
Výkon: 108kW(147k)/3600 ot./min.
Točivý moment max.: 350Nm/1600-2400 ot./min.
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba - kombin.: 5,9 l/100 km
Spotřeba - město: 7,3 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  5,2 l /100 km
Objem pal. nádrže:  60 l
Délka/šířka/výška: 4595/1795/1735 mm
Rozvor: 2640 mm
Zavazadelník: 488-1573 l
Provozní/celková hmotnost: 1631-1663/2080 kg
Základní cena: 699.000 Kč (2.0i/110 kW, 6MT, Active)
Cena test. modelu od: 1 029.000 Kč (2.0D-L/108kW, Sport)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán Fotografie k článku Test: Subaru Forester 2.0D - spořivý lesů pán
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?