Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto

12. 11. 2015
Sdílet článek

Aktuální generace Škody Fabie je dobrým automobilem, který se vrátil ke svým kořenům. V prodejích Fabia začíná dohánět populární Octavii a nás zajímalo, zda dlouhá verze Combi poháněná benzínovým turbomotorem dokáže suplovat rodinný vůz?

K testu jsme získali Fabii Combi s výbavovým paketem Monte Carlo, který přináší exluzivnější vzhled karoserie a řadu vylepšení v interiéru.


Škoda Fabia Combi je až k B sloupku shodná s hatchbackem. Díky jinak tvarované linii střechy a prodloužené zádi je posádce nabídnut centimetr prostoru k dobru. Designéři se vyvarovali přešlapů a vůz působí kompaktně a elegantně.

Špičkové sedačky z paketu
V interiéru potěší velké schránky na pití a celá řada simply vychytávek. Z paketu Monte Carlo musíme vyzdvihnout perfektní sportovní sedačky s integrovanými hlavovými opěrkami. Ty poskytují tělu dostatečnou oporu a výtečné boční vedení. Ze sedadel nás ani po velmi dlouhé jízdě nebolela záda, což se o základních sedadlech či jiných malých vozech nedá říci. V tomto ohledu testovaná Fabia snese srovnání s mnohem většími vozy.

Zavazadelník v základním uspořádání nabídne objem 530 litrů (494 litrů je kufr a zbylých 36 litrů se nachází pod podlahou), po sklopení zadních sedadel docílíte využitelného objemu 1 395 litrů, přičemž bez příplatkové podlážky (+ 3 400 Kč) vzniká zhruba deseticentimetrový schod. Kufr nabízí hloubku 94 cm a využitelnou výšku (pod plato) 60 cm. Po sklopení zadních sedadel dokážete naložit předmět dlouhý 150 cm a 96 cm široký. Stejně jako za podlážku, doporučujeme připlatit si za rezervní kolo (+ 1 100 Kč), jelikož ve standardu je nutné se smířit s lepící sadou. Ubyde sice nějaký ten litřík z využitelného prostoru, ale přibude jistota, že nikde nezůstanete trčet.

Čipera
Pod kapotou Fabie Combi můžete litrový benzínový tříválec MPI s výkonem 55 kW. Ten dobře poslouží starším jedincům jezdícím kolem komína. Všem ostatním doporučujeme sáhnout po povedené čtyřválecové dvanáctistovce TSI, ideálně v námi testované 81 kW verzi (v nabídce naleznete i 66 kW verzi o čtrnáct tisíc levnější). Námi testované silnější provedení benzínové turbomotoru s točivým momentem 175 Nm dostupným mezi 1400 – 4000 ot/min. zaručuje dostatečnou dynamiku i za plného obsazení. Vůz můžete naložit čtyřmi dospělými a spousty zavazadel a v pohodě vyrazit na dlouhou trasu. S pohotovostní hmotností 1 153 kg umí být Fabia Combi rychlíkem, přičemž v důsledku jezdí za stejnou spotřebu jako slabší pohonné jednotky. Po týdenním testu, kdy jsme Fabii Combi vůbec nešetřili, si v závěrečném součtu řekla v průměru o 6,7 l/100 km, což není vůbec špatné. Jezdit za udávaných 4,7 l/100 km lze, ale jízdu si vůbec neužijete. V praxi proto při dodržování rychlostních limitů a občasném předjetí počítejte se spotřebou kolem 5,5 l/100 km, rychlíci pak budou jezdit za podobné hodnoty jako my.

Na silnicích o třídu lepší
Škoda Fabia Combi nám v redakci přišla všem daleko lepší, než její krátká karosářská verze hatchback. Jízdní vlastnosti kombiku nám přišly vyzrálejší, vyladěnější, dospělejší a celkově uhlazenější. Fabia Combi jezdí jako o třídu větší automobil a vůbec si nebudete připadat jako v malém voze. Po rozbitých silnicích můžete letět bez problémů a běžný motorista jen stěží narazí na její limity. V Mladé Boleslavi se podařilo skvěle vyladit mix jízdních vlastností. Fabia Combi tak jezdí stále komfortně a maximálně jistě. Podvozek je tuhý, nikoli tvrdý. Řidič za volantem tak má jistostu a posádka netrpí rázy od kol při přejezdu nerovností. Na limity podvozku se dostanete jen v extrému, přičemž stabilizace vždy zasahuje korektně. Jediným nedostatkem mohou být pro někoho výraznější náklony karoserie v rychleji projížděných zatáčkách.

Brzdy, řízení, řazení - to vše funguje bez obtíží a skvěle ladí s charakterem vozu. Po týdnu stráveném za volantem tak můžeme potvrdit, že Škoda Fabia Combi dokáže zastoupit funkci rodinného automobilu. S benzínoou dvanáctistovkou TSI přitom nejezdí vůbec špatně a vůz se chová stabilně i při vysokých rychlostech. Škodě se podařilo splodit téměř ideální malý vůz, který nadmíru plní veškeré rodinné potřeby. Za testovaný vůz s paketem Monte Carlo a převodovkou DSG zaplatíte aktuálně 389 900 Kč. Pokud však netoužíte po automatické převodovce, ušetříte 36 000 Kč.

Malý, ale dospělý rodinný automobil
Za verzi Combi se připlácí oproti hatchbacku pouhých 10 000 Kč, a to se vzhledem k poskytovaným 530 litrů zavazadelníku vyplatí, zejména pokud máte rodinu. Přece jen 200 litrů k dobru v případě kombíku není k zahození. Zda se vyplatí připlatit za paket Monte Carlo, je už jen na Vás. Paket vylepšující design v kombinaci s šedým lakem dělá z Fabie velmi atraktivní vůz, který si řada lidí prohlížela se zaujetím.

Plusy
+ dospělé jízdní vlastnosti a poskytovaný komfort
+ přední sedadla z výbavy Monte Carlo
+ zavazadelník (objem, chytrá řešení, praktičnost)
+ motor (dostatek dynamiky při solidní spotřebě)
+ malý příplatek za verzi Combi

Mínusy
- náklony karoserie v zatáčkách při ostřejší jízdě
- posaz vzadu
 

Technické údaje Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Monte Carlo, DSG
Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1197 ccm
Výkon: 81kW/4600-5600 ot./min.
Točivý moment max.: 175Nm/1400-4000 ot./min.
Max. rychlost: 199 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,6 s
Spotřeba - kombin.: 4,7 l/100 km
Spotřeba - město: 5,8 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,1 l /100 km
Pohot./celková hmotnost 1178/1633 kg
Délka/šířka/výška: 4257/1732/1488 mm
Rozvor: 2470 mm
Zavazadelník: 530/1395 l
Spotřeba během testu: 6,7 l/100 km
Základní cena: 262.900 Kč (Fabia Combi 1,0 MPI/55 kW, Active)
Cena test. modelu od: 389.900 Kč(Fabia Combi 1,2 TSI/81 kW, DSG, Monte Carlo)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč

Audi A6

Rok výroby 2017

589 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč