Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto

vloženo

Aktuální generace Škody Fabie je dobrým automobilem, který se vrátil ke svým kořenům. V prodejích Fabia začíná dohánět populární Octavii a nás zajímalo, zda dlouhá verze Combi poháněná benzínovým turbomotorem dokáže suplovat rodinný vůz?

Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto

K testu jsme získali Fabii Combi s výbavovým paketem Monte Carlo, který přináší exluzivnější vzhled karoserie a řadu vylepšení v interiéru.

Škoda Fabia Combi je až k B sloupku shodná s hatchbackem. Díky jinak tvarované linii střechy a prodloužené zádi je posádce nabídnut centimetr prostoru k dobru. Designéři se vyvarovali přešlapů a vůz působí kompaktně a elegantně.

Špičkové sedačky z paketu
V interiéru potěší velké schránky na pití a celá řada simply vychytávek. Z paketu Monte Carlo musíme vyzdvihnout perfektní sportovní sedačky s integrovanými hlavovými opěrkami. Ty poskytují tělu dostatečnou oporu a výtečné boční vedení. Ze sedadel nás ani po velmi dlouhé jízdě nebolela záda, což se o základních sedadlech či jiných malých vozech nedá říci. V tomto ohledu testovaná Fabia snese srovnání s mnohem většími vozy.

Zavazadelník v základním uspořádání nabídne objem 530 litrů (494 litrů je kufr a zbylých 36 litrů se nachází pod podlahou), po sklopení zadních sedadel docílíte využitelného objemu 1 395 litrů, přičemž bez příplatkové podlážky (+ 3 400 Kč) vzniká zhruba deseticentimetrový schod. Kufr nabízí hloubku 94 cm a využitelnou výšku (pod plato) 60 cm. Po sklopení zadních sedadel dokážete naložit předmět dlouhý 150 cm a 96 cm široký. Stejně jako za podlážku, doporučujeme připlatit si za rezervní kolo (+ 1 100 Kč), jelikož ve standardu je nutné se smířit s lepící sadou. Ubyde sice nějaký ten litřík z využitelného prostoru, ale přibude jistota, že nikde nezůstanete trčet.

Čipera
Pod kapotou Fabie Combi můžete litrový benzínový tříválec MPI s výkonem 55 kW. Ten dobře poslouží starším jedincům jezdícím kolem komína. Všem ostatním doporučujeme sáhnout po povedené čtyřválecové dvanáctistovce TSI, ideálně v námi testované 81 kW verzi (v nabídce naleznete i 66 kW verzi o čtrnáct tisíc levnější). Námi testované silnější provedení benzínové turbomotoru s točivým momentem 175 Nm dostupným mezi 1400 – 4000 ot/min. zaručuje dostatečnou dynamiku i za plného obsazení. Vůz můžete naložit čtyřmi dospělými a spousty zavazadel a v pohodě vyrazit na dlouhou trasu. S pohotovostní hmotností 1 153 kg umí být Fabia Combi rychlíkem, přičemž v důsledku jezdí za stejnou spotřebu jako slabší pohonné jednotky. Po týdenním testu, kdy jsme Fabii Combi vůbec nešetřili, si v závěrečném součtu řekla v průměru o 6,7 l/100 km, což není vůbec špatné. Jezdit za udávaných 4,7 l/100 km lze, ale jízdu si vůbec neužijete. V praxi proto při dodržování rychlostních limitů a občasném předjetí počítejte se spotřebou kolem 5,5 l/100 km, rychlíci pak budou jezdit za podobné hodnoty jako my.

Na silnicích o třídu lepší
Škoda Fabia Combi nám v redakci přišla všem daleko lepší, než její krátká karosářská verze hatchback. Jízdní vlastnosti kombiku nám přišly vyzrálejší, vyladěnější, dospělejší a celkově uhlazenější. Fabia Combi jezdí jako o třídu větší automobil a vůbec si nebudete připadat jako v malém voze. Po rozbitých silnicích můžete letět bez problémů a běžný motorista jen stěží narazí na její limity. V Mladé Boleslavi se podařilo skvěle vyladit mix jízdních vlastností. Fabia Combi tak jezdí stále komfortně a maximálně jistě. Podvozek je tuhý, nikoli tvrdý. Řidič za volantem tak má jistostu a posádka netrpí rázy od kol při přejezdu nerovností. Na limity podvozku se dostanete jen v extrému, přičemž stabilizace vždy zasahuje korektně. Jediným nedostatkem mohou být pro někoho výraznější náklony karoserie v rychleji projížděných zatáčkách.

Brzdy, řízení, řazení - to vše funguje bez obtíží a skvěle ladí s charakterem vozu. Po týdnu stráveném za volantem tak můžeme potvrdit, že Škoda Fabia Combi dokáže zastoupit funkci rodinného automobilu. S benzínoou dvanáctistovkou TSI přitom nejezdí vůbec špatně a vůz se chová stabilně i při vysokých rychlostech. Škodě se podařilo splodit téměř ideální malý vůz, který nadmíru plní veškeré rodinné potřeby. Za testovaný vůz s paketem Monte Carlo a převodovkou DSG zaplatíte aktuálně 389 900 Kč. Pokud však netoužíte po automatické převodovce, ušetříte 36 000 Kč.

Malý, ale dospělý rodinný automobil
Za verzi Combi se připlácí oproti hatchbacku pouhých 10 000 Kč, a to se vzhledem k poskytovaným 530 litrů zavazadelníku vyplatí, zejména pokud máte rodinu. Přece jen 200 litrů k dobru v případě kombíku není k zahození. Zda se vyplatí připlatit za paket Monte Carlo, je už jen na Vás. Paket vylepšující design v kombinaci s šedým lakem dělá z Fabie velmi atraktivní vůz, který si řada lidí prohlížela se zaujetím.

Plusy
+ dospělé jízdní vlastnosti a poskytovaný komfort
+ přední sedadla z výbavy Monte Carlo
+ zavazadelník (objem, chytrá řešení, praktičnost)
+ motor (dostatek dynamiky při solidní spotřebě)
+ malý příplatek za verzi Combi

Mínusy
- náklony karoserie v zatáčkách při ostřejší jízdě
- posaz vzadu
 

Technické údaje Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Monte Carlo, DSG
Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1197 ccm
Výkon: 81kW/4600-5600 ot./min.
Točivý moment max.: 175Nm/1400-4000 ot./min.
Max. rychlost: 199 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,6 s
Spotřeba - kombin.: 4,7 l/100 km
Spotřeba - město: 5,8 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,1 l /100 km
Pohot./celková hmotnost 1178/1633 kg
Délka/šířka/výška: 4257/1732/1488 mm
Rozvor: 2470 mm
Zavazadelník: 530/1395 l
Spotřeba během testu: 6,7 l/100 km
Základní cena: 262.900 Kč (Fabia Combi 1,0 MPI/55 kW, Active)
Cena test. modelu od: 389.900 Kč(Fabia Combi 1,2 TSI/81 kW, DSG, Monte Carlo)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit