Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto

vloženo

Aktuální generace Škody Fabie je dobrým automobilem, který se vrátil ke svým kořenům. V prodejích Fabia začíná dohánět populární Octavii a nás zajímalo, zda dlouhá verze Combi poháněná benzínovým turbomotorem dokáže suplovat rodinný vůz?

Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto

K testu jsme získali Fabii Combi s výbavovým paketem Monte Carlo, který přináší exluzivnější vzhled karoserie a řadu vylepšení v interiéru.


Škoda Fabia Combi je až k B sloupku shodná s hatchbackem. Díky jinak tvarované linii střechy a prodloužené zádi je posádce nabídnut centimetr prostoru k dobru. Designéři se vyvarovali přešlapů a vůz působí kompaktně a elegantně.

Špičkové sedačky z paketu
V interiéru potěší velké schránky na pití a celá řada simply vychytávek. Z paketu Monte Carlo musíme vyzdvihnout perfektní sportovní sedačky s integrovanými hlavovými opěrkami. Ty poskytují tělu dostatečnou oporu a výtečné boční vedení. Ze sedadel nás ani po velmi dlouhé jízdě nebolela záda, což se o základních sedadlech či jiných malých vozech nedá říci. V tomto ohledu testovaná Fabia snese srovnání s mnohem většími vozy.

Zavazadelník v základním uspořádání nabídne objem 530 litrů (494 litrů je kufr a zbylých 36 litrů se nachází pod podlahou), po sklopení zadních sedadel docílíte využitelného objemu 1 395 litrů, přičemž bez příplatkové podlážky (+ 3 400 Kč) vzniká zhruba deseticentimetrový schod. Kufr nabízí hloubku 94 cm a využitelnou výšku (pod plato) 60 cm. Po sklopení zadních sedadel dokážete naložit předmět dlouhý 150 cm a 96 cm široký. Stejně jako za podlážku, doporučujeme připlatit si za rezervní kolo (+ 1 100 Kč), jelikož ve standardu je nutné se smířit s lepící sadou. Ubyde sice nějaký ten litřík z využitelného prostoru, ale přibude jistota, že nikde nezůstanete trčet.

Čipera
Pod kapotou Fabie Combi můžete litrový benzínový tříválec MPI s výkonem 55 kW. Ten dobře poslouží starším jedincům jezdícím kolem komína. Všem ostatním doporučujeme sáhnout po povedené čtyřválecové dvanáctistovce TSI, ideálně v námi testované 81 kW verzi (v nabídce naleznete i 66 kW verzi o čtrnáct tisíc levnější). Námi testované silnější provedení benzínové turbomotoru s točivým momentem 175 Nm dostupným mezi 1400 – 4000 ot/min. zaručuje dostatečnou dynamiku i za plného obsazení. Vůz můžete naložit čtyřmi dospělými a spousty zavazadel a v pohodě vyrazit na dlouhou trasu. S pohotovostní hmotností 1 153 kg umí být Fabia Combi rychlíkem, přičemž v důsledku jezdí za stejnou spotřebu jako slabší pohonné jednotky. Po týdenním testu, kdy jsme Fabii Combi vůbec nešetřili, si v závěrečném součtu řekla v průměru o 6,7 l/100 km, což není vůbec špatné. Jezdit za udávaných 4,7 l/100 km lze, ale jízdu si vůbec neužijete. V praxi proto při dodržování rychlostních limitů a občasném předjetí počítejte se spotřebou kolem 5,5 l/100 km, rychlíci pak budou jezdit za podobné hodnoty jako my.

Na silnicích o třídu lepší
Škoda Fabia Combi nám v redakci přišla všem daleko lepší, než její krátká karosářská verze hatchback. Jízdní vlastnosti kombiku nám přišly vyzrálejší, vyladěnější, dospělejší a celkově uhlazenější. Fabia Combi jezdí jako o třídu větší automobil a vůbec si nebudete připadat jako v malém voze. Po rozbitých silnicích můžete letět bez problémů a běžný motorista jen stěží narazí na její limity. V Mladé Boleslavi se podařilo skvěle vyladit mix jízdních vlastností. Fabia Combi tak jezdí stále komfortně a maximálně jistě. Podvozek je tuhý, nikoli tvrdý. Řidič za volantem tak má jistostu a posádka netrpí rázy od kol při přejezdu nerovností. Na limity podvozku se dostanete jen v extrému, přičemž stabilizace vždy zasahuje korektně. Jediným nedostatkem mohou být pro někoho výraznější náklony karoserie v rychleji projížděných zatáčkách.

Brzdy, řízení, řazení - to vše funguje bez obtíží a skvěle ladí s charakterem vozu. Po týdnu stráveném za volantem tak můžeme potvrdit, že Škoda Fabia Combi dokáže zastoupit funkci rodinného automobilu. S benzínoou dvanáctistovkou TSI přitom nejezdí vůbec špatně a vůz se chová stabilně i při vysokých rychlostech. Škodě se podařilo splodit téměř ideální malý vůz, který nadmíru plní veškeré rodinné potřeby. Za testovaný vůz s paketem Monte Carlo a převodovkou DSG zaplatíte aktuálně 389 900 Kč. Pokud však netoužíte po automatické převodovce, ušetříte 36 000 Kč.

Malý, ale dospělý rodinný automobil
Za verzi Combi se připlácí oproti hatchbacku pouhých 10 000 Kč, a to se vzhledem k poskytovaným 530 litrů zavazadelníku vyplatí, zejména pokud máte rodinu. Přece jen 200 litrů k dobru v případě kombíku není k zahození. Zda se vyplatí připlatit za paket Monte Carlo, je už jen na Vás. Paket vylepšující design v kombinaci s šedým lakem dělá z Fabie velmi atraktivní vůz, který si řada lidí prohlížela se zaujetím.

Plusy
+ dospělé jízdní vlastnosti a poskytovaný komfort
+ přední sedadla z výbavy Monte Carlo
+ zavazadelník (objem, chytrá řešení, praktičnost)
+ motor (dostatek dynamiky při solidní spotřebě)
+ malý příplatek za verzi Combi

Mínusy
- náklony karoserie v zatáčkách při ostřejší jízdě
- posaz vzadu
 

Technické údaje Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Monte Carlo, DSG
Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1197 ccm
Výkon: 81kW/4600-5600 ot./min.
Točivý moment max.: 175Nm/1400-4000 ot./min.
Max. rychlost: 199 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,6 s
Spotřeba - kombin.: 4,7 l/100 km
Spotřeba - město: 5,8 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,1 l /100 km
Pohot./celková hmotnost 1178/1633 kg
Délka/šířka/výška: 4257/1732/1488 mm
Rozvor: 2470 mm
Zavazadelník: 530/1395 l
Spotřeba během testu: 6,7 l/100 km
Základní cena: 262.900 Kč (Fabia Combi 1,0 MPI/55 kW, Active)
Cena test. modelu od: 389.900 Kč(Fabia Combi 1,2 TSI/81 kW, DSG, Monte Carlo)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou