Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto

vloženo

Aktuální generace Škody Fabie je dobrým automobilem, který se vrátil ke svým kořenům. V prodejích Fabia začíná dohánět populární Octavii a nás zajímalo, zda dlouhá verze Combi poháněná benzínovým turbomotorem dokáže suplovat rodinný vůz?

Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto

K testu jsme získali Fabii Combi s výbavovým paketem Monte Carlo, který přináší exluzivnější vzhled karoserie a řadu vylepšení v interiéru.


Škoda Fabia Combi je až k B sloupku shodná s hatchbackem. Díky jinak tvarované linii střechy a prodloužené zádi je posádce nabídnut centimetr prostoru k dobru. Designéři se vyvarovali přešlapů a vůz působí kompaktně a elegantně.

Špičkové sedačky z paketu
V interiéru potěší velké schránky na pití a celá řada simply vychytávek. Z paketu Monte Carlo musíme vyzdvihnout perfektní sportovní sedačky s integrovanými hlavovými opěrkami. Ty poskytují tělu dostatečnou oporu a výtečné boční vedení. Ze sedadel nás ani po velmi dlouhé jízdě nebolela záda, což se o základních sedadlech či jiných malých vozech nedá říci. V tomto ohledu testovaná Fabia snese srovnání s mnohem většími vozy.

Zavazadelník v základním uspořádání nabídne objem 530 litrů (494 litrů je kufr a zbylých 36 litrů se nachází pod podlahou), po sklopení zadních sedadel docílíte využitelného objemu 1 395 litrů, přičemž bez příplatkové podlážky (+ 3 400 Kč) vzniká zhruba deseticentimetrový schod. Kufr nabízí hloubku 94 cm a využitelnou výšku (pod plato) 60 cm. Po sklopení zadních sedadel dokážete naložit předmět dlouhý 150 cm a 96 cm široký. Stejně jako za podlážku, doporučujeme připlatit si za rezervní kolo (+ 1 100 Kč), jelikož ve standardu je nutné se smířit s lepící sadou. Ubyde sice nějaký ten litřík z využitelného prostoru, ale přibude jistota, že nikde nezůstanete trčet.

Čipera
Pod kapotou Fabie Combi můžete litrový benzínový tříválec MPI s výkonem 55 kW. Ten dobře poslouží starším jedincům jezdícím kolem komína. Všem ostatním doporučujeme sáhnout po povedené čtyřválecové dvanáctistovce TSI, ideálně v námi testované 81 kW verzi (v nabídce naleznete i 66 kW verzi o čtrnáct tisíc levnější). Námi testované silnější provedení benzínové turbomotoru s točivým momentem 175 Nm dostupným mezi 1400 – 4000 ot/min. zaručuje dostatečnou dynamiku i za plného obsazení. Vůz můžete naložit čtyřmi dospělými a spousty zavazadel a v pohodě vyrazit na dlouhou trasu. S pohotovostní hmotností 1 153 kg umí být Fabia Combi rychlíkem, přičemž v důsledku jezdí za stejnou spotřebu jako slabší pohonné jednotky. Po týdenním testu, kdy jsme Fabii Combi vůbec nešetřili, si v závěrečném součtu řekla v průměru o 6,7 l/100 km, což není vůbec špatné. Jezdit za udávaných 4,7 l/100 km lze, ale jízdu si vůbec neužijete. V praxi proto při dodržování rychlostních limitů a občasném předjetí počítejte se spotřebou kolem 5,5 l/100 km, rychlíci pak budou jezdit za podobné hodnoty jako my.

Na silnicích o třídu lepší
Škoda Fabia Combi nám v redakci přišla všem daleko lepší, než její krátká karosářská verze hatchback. Jízdní vlastnosti kombiku nám přišly vyzrálejší, vyladěnější, dospělejší a celkově uhlazenější. Fabia Combi jezdí jako o třídu větší automobil a vůbec si nebudete připadat jako v malém voze. Po rozbitých silnicích můžete letět bez problémů a běžný motorista jen stěží narazí na její limity. V Mladé Boleslavi se podařilo skvěle vyladit mix jízdních vlastností. Fabia Combi tak jezdí stále komfortně a maximálně jistě. Podvozek je tuhý, nikoli tvrdý. Řidič za volantem tak má jistostu a posádka netrpí rázy od kol při přejezdu nerovností. Na limity podvozku se dostanete jen v extrému, přičemž stabilizace vždy zasahuje korektně. Jediným nedostatkem mohou být pro někoho výraznější náklony karoserie v rychleji projížděných zatáčkách.

Brzdy, řízení, řazení - to vše funguje bez obtíží a skvěle ladí s charakterem vozu. Po týdnu stráveném za volantem tak můžeme potvrdit, že Škoda Fabia Combi dokáže zastoupit funkci rodinného automobilu. S benzínoou dvanáctistovkou TSI přitom nejezdí vůbec špatně a vůz se chová stabilně i při vysokých rychlostech. Škodě se podařilo splodit téměř ideální malý vůz, který nadmíru plní veškeré rodinné potřeby. Za testovaný vůz s paketem Monte Carlo a převodovkou DSG zaplatíte aktuálně 389 900 Kč. Pokud však netoužíte po automatické převodovce, ušetříte 36 000 Kč.

Malý, ale dospělý rodinný automobil
Za verzi Combi se připlácí oproti hatchbacku pouhých 10 000 Kč, a to se vzhledem k poskytovaným 530 litrů zavazadelníku vyplatí, zejména pokud máte rodinu. Přece jen 200 litrů k dobru v případě kombíku není k zahození. Zda se vyplatí připlatit za paket Monte Carlo, je už jen na Vás. Paket vylepšující design v kombinaci s šedým lakem dělá z Fabie velmi atraktivní vůz, který si řada lidí prohlížela se zaujetím.

Plusy
+ dospělé jízdní vlastnosti a poskytovaný komfort
+ přední sedadla z výbavy Monte Carlo
+ zavazadelník (objem, chytrá řešení, praktičnost)
+ motor (dostatek dynamiky při solidní spotřebě)
+ malý příplatek za verzi Combi

Mínusy
- náklony karoserie v zatáčkách při ostřejší jízdě
- posaz vzadu
 

Technické údaje Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Monte Carlo, DSG
Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1197 ccm
Výkon: 81kW/4600-5600 ot./min.
Točivý moment max.: 175Nm/1400-4000 ot./min.
Max. rychlost: 199 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,6 s
Spotřeba - kombin.: 4,7 l/100 km
Spotřeba - město: 5,8 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,1 l /100 km
Pohot./celková hmotnost 1178/1633 kg
Délka/šířka/výška: 4257/1732/1488 mm
Rozvor: 2470 mm
Zavazadelník: 530/1395 l
Spotřeba během testu: 6,7 l/100 km
Základní cena: 262.900 Kč (Fabia Combi 1,0 MPI/55 kW, Active)
Cena test. modelu od: 389.900 Kč(Fabia Combi 1,2 TSI/81 kW, DSG, Monte Carlo)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto Fotografie k článku Test: Škoda Fabia Combi Monte Carlo - malé velké auto
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů
07.06.2017
Malý crossover Kia Stonic bude v prodeji ještě letos
06.06.2017
Škoda Octavia RS 245 - rychlík z Mladé Boleslavi se kompletně představuje
05.06.2017
Peugeot 308 po faceliftu - máme nové fotografie a informace