Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte

vloženo

První generace Twinga se začala prodávat v roce 1993 a vydržela na trhu až do roku 2007, kdy se objevila druhá generace. Ta prošla po pěti letech faceliftem a my otestovali modernizovanou verzi ve výbavě Dynamique.

Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte

Renault Twingo se jako jedno z mála aut může pochlubit nadstandardní životností. Na trhu v první generaci vydrželo plných 14 let. Automobilka Renault, resp. její designéři stáli před těžkým úkolem, jak pojmout druhou generaci. Twingo druhé generace se povedlo, avšak nebylo již tak originální, proto automobilka podrobila tento mini model faceliftu, který měl za úkol Twingo zejména omladit. A nutno uznat, že designéři odvedli čertovsky dobrou práci. Twingo při živém setkání vypadá moderně a svěže.


Modernizované Twingo narostlo o 87 mm na celkových 3687 mm, přičemž výška i šířka zůstala bez změn (Twingo je tedy široké 1654 mm, vysoké 1470 mm a rozvor náprav dosahuje hodnoty 2367 mm). Dokonce ani rozvor náprav se nezměnil. Základní tvary zůstaly stejné, výraznějšími změnami prošla hlavně příď vozu. Novinkou jsou kulaté světlomety. Twingu velmi sluší, vypadají nenuceně. Zdvojení světel se odehrálo také vzadu. Twingo je dostupné pouze ve třídveřové karoserii. Testovaný kousek zkrášlovala příplatková metalíza "Fuchsia" za 9.300 Kč.

Interiér bez větších změn
Po otevření dveří zjišťujeme, že se toho po modernizaci moc nezměnilo. Pozice za volantem je lehce vzpřímená, volant je stále jen výškově nastavitelný. Příplatková panoramatická střecha u testovaného Twinga skvěle prosvěcovala interiér, který tak působí velmi vzdušně. Na druhou stranu, právě panoramatická střecha ubírá prostoru nad hlavami cestujících, kterého není zrovna dostatek. Všechny čtyři sedadla ve voze poskytují překvapivě dostatečnou oporu a ani při delších cestovních vzdálenostech nepředstavují problém. Zavazadelník pojme 165 až 285 litrů zavazadel, přičemž záleží na tom, jak hodně jsou posunutá sedadla v druhé řadě (pro cestování ve čtyřech je nutné mít sedadla odsunutá úplně dozadu). Opěradla zadních sedadel lze sklopit a celé sedadlo překlopit směrem dopředu, kde je ho možné přichytit za opěradlo předního sedadla. Interiér je díky tomuto řešení překvapivě variabilní a dovoluje převážet i větší předměty. Twingo je tak praktickým vozem, který těží maximum ze svých malých rozměrů.

Jediné srdce
Renault Twingo je dostupný pouze s jediným motorem - benzínovou čtyřválcovou dvanáctistovkou s výkonem 55 kW (75 koní), která standardně přenáší výkon na přední kola pomocí pětistupňové manuální převodovky, resp. pomocí robotizované převodovky Quickshift za příplatek 25.000 Kč, avšak pouze v nejvyšší výbavě. Samotný motor je kultivovaný, tichý a vcelku čiperný. Dvanáctistovka si hravě poradí s lehkým Twingem (provozní hmotnost činí jen 1025 kg) ve městě i mimo něj. Horší situace přichází až na dálnici, kdy je potřeba při rychlostech nad 110 km/h rozvažovat předjíždění a vydání se do levého pruhu. Udržet stotřicítku však Twingu nedělá větší problém, přičemž vyšší rychlosti nejsou příliš příjemné (akcelerace je omezená a do kabiny proniká více hluku). Motor je na tom dobře s pružností a dobrou reakcí na plynový pedál. Při stovce točí motor na pětku 2700 ot./min. a říká si o necelých 5/100 km.

Samotná dvanáctistovka se rychle zahřívá a interiér vytopí rychle. Námi testované Twingo najelo tři stovky kilometrů po Praze a zvládlo trasu Praha-Hradec Králově a zpět ustálenou rychlostí 130 km/h za špičkových 5,9 l/100 km. Mimo město není problém s Twingem jezdit za čtyři litry na sto. Diesel se v Česku pod kapotou Twinga rozhodně neobjeví (důvodem je vysoká cena). Přeplňovaná 1.2 TCe poháněla verzi před modernizací, přičemž se tohoto motoru můžeme v budoucnu pod kapotou Twinga opět dočkat. Ostrá verze RS dostane podle všeho atmosférickou jedna-šestku.

Jízdně statečný
Podvozek Twinga působí dospělým dojmem (druhá generace totiž dostala podvozkovou platformu Clia druhé generace, které se stále prodává jako Clio Storia). Twingo se tak chová jako o třídu větší vůz. Bez větších problémů skvěle tlumí příčné i podélné nerovnosti. Posádka se dozvídá až o větších nerovnostech, které Twingo nedokáže díky malým kolům odfiltrovat. Francouzské automobilce se podařilo najít téměř ideální nastavení podvozku, který je stále přijatelně komfortní a pevný, přičemž samotná jízda je díky kolům umístěných v rozích až zábavná. Bavit řídit Twingo budete zaručeně každého. Twingo je dobře ovladatelné, ve městě čiperné a podvozek celkově hravý a nezáludný (stabilizace není potřeba). Potěší i řízení, které přes mírnou gumovat a netečnost kolem středové polohy nabízí dostatečnou citlivost. Jediným mínusem je nepřesné a hruběji jdoucí řazení, které se k automobilu pro ženy nehodí. Brzdy (vpředu kotouče, vzadu bubny) fungují odpovídajícím způsobem a jsou bez připomínek.

Cenou potěší
Nejlevněji (za 164.900 Kč) pořídíte Twingo v základní výbavě Acces, přičemž musíte oželit posilovač řízení, otáčkoměr, klimatizaci či výškově stavitelný volant. Pokud toužíte po manuální klimatizaci, tempomatu elektricky ovládaných předních oknech, posilovači řízení, bočních airbacích vpředu, výškově stavitelnému volantu nebo sedadlu řidiče je nutné sáhnout po druhém stupni výbavy Trend za příplatek 30.000 Kč. Testované Twingo ve výbavě Dynamique pořídíte od 204.900 Kč a přináší oproti Trendu navíc boční lišty v barvě karoserie, otáčkoměr, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, dvojici samostatných dělených a sklopných zadních sedadel, rádio. Testovaný kousek však přišel díky příplatkové výbavě na 260.700 Kč. Cenu zvýšil Paket Look (+16.000 Kč), automatická klimatizace (+10.300 Kč), panoramatické střešní okno (+20.200 Kč) nebo metalíza karoserie (+9.300 Kč).

Pro invidiualistky
Twingo je po modernizaci povedeným vozem s dobrou výbavou a cenou, které se chová jako o třídu větší vůz. Oproti konkurentům nabízí široké možnosti individualizace, což může být pro řadu zájemců hlavní argument pro pořízení vozu. Největší smysl dává Twingo od druhého stupně výbavy Trend. Za 194.900 Kč tak pořídíte vůz, kterému nebude téměř nic chybět.

plusy:
podvozek
motor
ovladatelnost
praktičnost (variabilita)
spotřeba
bohatá výbava
široké možnosti individualizace

mínusy:
jen výškově nastavitelný volant
nelze výškově nastavit bezp. pásy
méně přesné řazení
méně místa nad hlavou díky střešnímu oknu
Technické údaje Renault Twingo1,2 16V 
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1149 ccm
Výkon: 55kW(95k)/5500 ot./min.
Točivý moment max.: 107Nm/4250 ot./min.
Max. rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 12,3 s
Spotřeba - kombin.: 5,1 l/100 km
Spotřeba - město: 5,9 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,2 l /100 km
Objem pal. nádrže:   40 l
Délka/šířka/výška: 3687/1654/1470 mm
Rozvor: 2367 mm
Zavazadelník: 165-285/959 l
Provozní/celková hmotnost: 1024/1360kg
Základní cena: 164.900 Kč (1.2/55 kW, Acess)
Cena test. modelu od: 204.900 Kč (1.2/55 kW, Dynamique)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte Fotografie k článku Test: Renault Twingo - dospělejší než si myslíte
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy