Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán

vloženo

Novinka od Renaultu se pro vstup do kolbišť střední třídy připravila svědomitě. Nechybí jí nádherný design, moderní technologie, či unikátní systém 4Control, který řízení vozu posouvá na vysokou úroveň. Budou ale tyto zbraně v boji o zákazníka stačit?

Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán

Zcela nový vůz, zcela nové jméno a ten vzhled! Dámy a pánové, jak od samotné bohyně Afrodity. Talisman již při prvním pohledu vyvolává mnohá očekávání. Působí majestátně, luxusně a nedá se srovnat s ničím, co jste na silnici dosud potkali. Jste s ním proto neustálým středem pozornosti a jsem si jist, že jeho vzhled se v našich končinách ani do budoucna příliš neokouká.


Paradoxní ovšem je, že na neokoukanosti vnějšího designu mohou mít nemalý podíl i použité motorizace, kvůli kterým se Talismanů nemusí prodat tolik, kolik by mohlo (alespoň v našich končinách). Rozhodně nechci být poslem zlých zpráv, ale již teď se setkávám s názory, že pouze „jedna-šestky“ nemohou tak velkému vozu stačit (lidé samozřejmě netuší, že v testovaném provedení váží „pouhých“ 15 metráků) a že by si proto raději vybrali Superba či Mondeo, kde dostanou o „4 deci“ větší motor. Testovanému vozu však benzínová šestnáctka v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou EDC vcelku seděla a pokud jste ji nehonili, dokázala i s korábem velikosti Talismanu jezdit poměrně úsporně. O motoru ale později. Pojďme se teď na novinku podívat zblízka.

Exteriér – definice krásného vozu
Ať už je váš vztah k automobilce Renault jakýkoliv, nový Talisman se vám bude líbit. Jeho design je totiž natolik unikátní, že lze po dlouhé době s radostí prohlásit: „To tu ještě nebylo!“. Široce rozkročená příď s mohutným a efektně zapracovaným režimem pro denní svícení až hluboko do nárazníku, na jehož dně jsou umístěny směrové blikače, dělá své. Neurazí ani elegantní silueta boku a přejdeme-li k zadní části, musíme kvitovat nejen optickou návaznost na celý zbytek vozu, ale také fakt, že protažené zadní světlomety navozují dojem prvotřídnosti a luxusu, na jaký jsme před lety byli zvyklí u legendárního modelu Safrane. Ty navíc svítí neustále (i v kombinaci s aktivním denním režimem). Talisman tak z hlediska vnějšího designu nemá prakticky žádné slabiny, a ačkoliv testovaný vůz obouval pouze sedmnáctipalcová kola, slušelo mu to nesmírně. Plastové atrapy koncovek výfuků stejně jako stále se zvětšující přední znak si však u Renaultu mohli odpustit.

Interiér – kouzelník, zvaný „Překvápko“
Po otevření dveří vám učarují ventilovaná kožená sedadla či krásné obložení z dřevěného dekoru (samozřejmě se jedná o plastovou imitaci – na pohled ji však neodhalíte). Nádherné ambientní osvětlení měnící barvy podle zvolených jízdních režimů systému Multi-Sense pak už jen dokresluje unikátní atmosféru a při prvním usednutí si tak v interiéru Talismanu připadáte jako sám francouzský prezident. (Systém Multi-Sense pracuje s pěti přednastavenými režimy, na základě kterých mění nastavení tuhosti posilovače řízení, reakce převodovky a motoru, zvuk motoru, ale zapíná třeba i masáž předních sedadel a v neposlední řadě mění tuhost elektronicky řízených tlumičů, které jsou dodávány v kombinaci se systémem 4Control (+ 50.000 Kč). Poslední ze zmiňovaných vymožeností však námi testovaný model postrádal.

Po prvním dojmu jak ze světa celebrit se ale ocitnete zpět v realitě a lacině vyhlížející (věčně „umatlaný“) plast středového panelu je jen začátkem. V oblasti kolen předních cestujících jsou totiž výrazně tvrdé plastové plochy, které jsou skoro až nepříjemné na dotek a věřte, že pokud jezdíte klidně i 20 let starým renaultem, pak přesně tyto plasty znáte. I v druhé nejvyšší testované výbavě Intens pak Talisman postrádá velký, na výšku umístěný 8,7 palcový displej a je třeba se spokojit s poměrně malým (chvála bohu skleněným) displejem, na kterém je dost často přehršel informací. Po několika dnech bychom si jistě zvykli, nebýt jednoho nemilého překvapení. Ke konci našeho testování totiž systém R-Link v čele s dotykovým displejem vypověděl službu, neboť software kdesi v útrobách dočista zamrzl (a to nebyl mráz!). Nešlo tak nastavit si jeden z pěti jízdních režimů systému Multi-Sense, zapnout navigaci, přeladit či ztlumit rádio nebo dokonce přidat na teplotě klimatizace, která trvale skončila na 25 stupních (ještě že tak). Samozřejmě že bezplatné přehrání softwaru v autorizovaném servisu obtíže vyřešilo, ani tak by se ale podobné věci u vozu, který za sebou nemá ani 5 tisíc kilometrů a půl roku života, dít neměly.

Pohodlím u Renaultu ovšem nešetřili. Masážní kožená sedadla jsou bez chybičky a stejně tak zadní lavice, která díky dobrému tvarování poskytuje nadprůměrný komfort. Jen osoby nad 185 cm zde mají kvůli elegantně zkosené střeše trochu problém. Na oplátku se jim ale dostane hned dvou zdířek USB pod zadními výdechy ventilace a královského místa v oblasti kolen.

A prostoru není hodně jen v kabině. Zavazadelník totiž v základním uspořádání nabízí velkorysých 609 litrů objemu a komu by to bylo málo, může si v Talismanu sklopit i zadní sedadla. Díky typu karoserie sedan však při sklopení sedadel vznikne schod a ani přístup do zavazadelníku a výsledná díra mezi kabinou a zavazadlovým prostorem nějakému stěhování dvakrát nenahrává. Potěší ovšem informace, že již zanedlouho dorazí na český trh i první modely v provedení Grandtour, u kterých bude praktičnost nesrovnatelně lepší.

Motor – umírněný kliďas
Testovaná „jedna-šestka“ je v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou EDC poměrně tichá. Na oslnivé zrychlení ale díky letargickému charakteru celé soustavy zapomeňte. Motoru sice nechybí ochota vytáčet se k červenému poli, ale točivý moment pouhých 220 Nm a celková vlažnost v přístupu k rychlé jízdě vám brzy vezme vítr z plachet. Udávaných 110 kW tam jistě někde je, ale vozu přece jen tak trochu chybí šťáva. Spotřeba ovšem potěší, neboť lze jezdit do 7 litrů na 100 km. Ve městě ale počítejte spíše s 8-9 litry a při snaze dolovat z motoru jakous takous dynamiku se podíváte i na 13. Podobné počínání však pozbývá výraznějšího smyslu, neboť vám jen vysaje peněženku a mnoho zábavy nepřinese.

Jízda – pohodlný, avšak tuhý
Na pohodlných sedadlech a za relativně velkým volantem se sedí příjemně. V  nastavitelných směrech (elektricky) sice chybí možnost zvednout si přední část sedáku tak, aby poskytoval lepší oporu stehnům, po chvíli si však i tuto pozici osvojíte a kromě otravného plastu v oblasti pravého kolene vám nic vadit nebude. Pojďme se svézt.

Když je to Francouz, tak by měl být i pohodlný, no ne? Podvozek Talismanu ale překvapí. Více než kdy dříve totiž připomíná nastavení mnohých německých konkurentů. Plavnost jízdy? Ano, ale jen na hladkých površích. Perfektní odhlučnění? O tom se bohužel mluvit nedá. A celkový jízdní styl? Nevím, zda budete zklamaní, či nikoliv, ale upřímně? Jako řidič se v Talismanu cítíte, že řídíte mnohem menší automobil. Celkové ovládání vozu je snadné, řízení je i v nejtužším módu „Sport“ přeposilované a zcela bez citu ani převodovka není úplně bez chyb. Jízdně se proto Talisman ani na hony nepřibližuje tomu, jak vypadá. Škoda… Přesto to však neznamená, že by jezdil špatně. Brzdový pedál poskytuje dostatek citu a vyvážené jízdní vlastnosti jsou díky lehčímu motoru nad přední nápravou velice příjemné, přesto ale zamrzí fakt, že vůz, který má podvozek nastavený na poměrně tužší notu (považme, že námi testovaný vůz navíc obouval pneumatiky s vyšším profilem o rozměrech 225/55 R17), neposkytuje tolik komfortu, kolik byste od francouzského vozu takové krásy čekali. Jsme si však jisti, že adaptivní tlumiče by to v kombinaci se systémem 4Control jistě zlepšily, a i proto si myslíme, že pokud byste nějaký příplatek u nového Talismanu neměli opomenout, pak je to právě tento.

Závěr – hodně štěstí
Nový Talisman se nebojíme označit za jeden z nejhezčích vozů současné střední třídy. Vyvážené proporce a dokonalá silueta mu propůjčují eleganci připomínající nejslavnější léta značky a nejmodernější technologie spolu s inovativními systémy zajišťují neustálý kontakt s aktuálními trendy. Zda podobné vlastnosti budou novince v bojích o zákazníky stačit, je otázkou. Jisté však je, že se díky ikonickému vzhledu určitě najdou mnozí, kteří Talismanu podlehnou, a my se jim nedivíme. Vůz to není dokonalý, má své chyby, ale po týdnu stráveném za jeho volantem nám překvapené pohledy kolemjdoucích schází ještě teď.

Tip: Nový Renault Talisman můžte objednat u autorizovaného prodejce Pyramida Průhonice. Na stránce najdete aktuální ceník, konfigurátor nebo objednávku testovací jízdy.


Plusy
+ Vzhled a design
+ Ambientní osvětlení
+ Masážní sedadla vpředu
+ Výkon Bi-LED předních světlometů
+ Prostor na zadních sedadlech
+ Velikost zavazadlového prostoru

Mínusy
- Zkušenosti se systémem R-Link
- Tužší podvozek
- Slícování a kvalita materiálů v interiéru
- Řízení bez citu
 

Technické údaje Renault Talisman Energy TCe 150 EDC Intens
Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1 618 ccm
Výkon: 110kW(150k)/5300 ot./min.
Max. točivý moment: 220Nm/2000 ot./min.
Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,6 s
Spotřeba - město: 6,4 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 5,0 l/100 km
Spotřeba - kombi: 5,6 l/100 km
Objem pal. nádrže: 51 l
Délka/šířka/výška: 4888/1869/1463 mm
Rozvor: 2808 mm
Zavazadelník: 608/1022 l
Pohotovostní hmotnost: 1505 kg
Spotřeba během testu 6,9 l/100 km
Cena od: 729 900 Kč

Text: Martin Müller, Foto: Filip Kešner

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán Fotografie k článku Test: Renault Talisman Energy TCe 150 EDC – mistr elegán
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč