Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec

vloženo

Co si budeme nalhávat, současná generace Méganu je na trhu dlouhých šest let a ještě nějakou dobu bude muset přesluhovat. Jak jinak si vysvětlit již druhý facelift, který byl mimořádně rozsáhlý a má maskovat neúprostné stárnutí. Více životní energie dodává přináší vznětové srdce v podobě šestnáctistovky dCi, která Méganu dává křídla.

Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec V doslově nabité nižší střední třídě láká velmi zajímavou cenovkou Mégane Grandtour, který v základní výbavě s benzínovou šestnáctistovkou přijde na 294.900 Kč. Pokud připlatíte 40.000 kč, máte skvěle vybavený vůz. My se dnes však podíváme na verzi z opačné strany ceníku. v testovací garáži nám přistál Mégane Grandtour s nejvýkonnějším dieselovým motorem. Společnost nám dělala šestnáctistovka dCi o výkonu 96 kW/130 koní, která vyhoví nejen rodinným potřebám, ale i manažerům zdolávat dlouhé vzdálenosti.

Poslední facelift přinesl výrazné omlazení karoserie, díky které Mégane zase vypadá svěží a prostě mu to sekne. LED pro denní svícení se přestěhovaly k předním mlhovkám, úpravou prošla maska chladiče i nárazník. Po otevření dveří však rychle odhalíte stáří vozu, které se snaží maskovat nová navigace R-Link s dotykovým displejem uprostřed palubní desky. K omlazení má přispívat také parkovací kamera nebo nová dvojice asistenčních systémů (automatické přepínání mezi dálkovými a halogenovými světly či systém opuštění jízdního pruhu).

Předmětem testu se stala hlavně nová vznětová šestnáctistovka dCi, která již dříve v nabídce nahradila a překonala devatenáctistovku dCi. Renaultu se podařilo snížit spotřebu paliva, hlučnost a hmotnost. Šestnáctistovka působí silnější dojmem. Poskytovanou dynamikou připomíná spíše vznětové dvoulitry. Díky nízkému zdvihovému obsahu se však jen pomalu dostává z nízkých otáček. Po překročení dvou tisíc však přichází výrazný zátah, což bývá na mokrém povrchu doprovázenou ztrátou tratkce. Chuť do života ovšem pokračuje s Méganem lze doslova lítat. Čtyřválec se nechává ochotně vytáčet k pěti tísícům a chutí po otáčkách připomíná benzínové motory. Přesto platí, že pro rychlou jízdu je nutné motor udržovat v optimálním otáčkovém spektru. Šestnáctistovka dCi by měla podle výrobce v průměru jezdit ve městě za 4,8 l/100 km, mimo město za 3,6 litru a v kombinovaném provozu za rovné čtyři litry. V praxi je nutné k těmto hodnotám přičíst minimálně litr paliva na sto kilometrů, což stále nic není tragického.

Velkou pochvalu zaslouží manuální šestirychlostní převodovka, která je na francouzské poměry naprosto úžasná. Nabrala na přesnosti a jedinou chybkou na kráse zůstavájí zvuky vydávané při přeřazení (bouchání). Po stránce jízdních vlastností jsme však byli trochu zklamáni. Jízda by mohla být více komfortnější. Pokud Mégana nebudete tlačit na hranu fyzikálních vlastností, budete spokojeni. Jezdit rychle umí, ale když přijde rozbitá zatáčka, je dobré si dát pozor. Podvozek si s většími nerovnostmi neví rady a zvládá je s vypětím veškerých sil, přičemž o nich přespříliš informuje posádku boucháním.


Plusy:
+ pořizovací cena
+ bohatá výbava
+ poskytovaná dynamika
+ svěží design karoserie
+ přesné řazení
+ přijatelná spotřeba paliva

Mínusy:
- zastaralá palubní technika
- prodleva turbodmychadla
- příliš tvrdý podvozek
- vrzání plastů
- hlučné řazení
- tlačítko tempomatu na středovém tunelu
Technické údaje Renault Mégane Grandtour1.6 dCi 130k
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1598 ccm
Výkon: 96kW(130)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 320Nm/1750 ot./min.
Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,1 s
Spotřeba - kombin.: 4,0 l/100 km
Spotřeba - město: 4,8 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 3,6 l /100 km
Objem pal. nádrže:   60 l
Délka/šířka/výška: 4567/1804/1507 mm
Rozvor: 2703 mm
Zavazadelník: 486/1595l
Provozní/celková hmotnost: 1395/1885 kg
Základní cena: 294.900 Kč (1.6i, 81 kW, Authentique)
Cena test. modelu od: 439.900 Kč (1.6 dCi, 96 kW, Limited)

AutaNet.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?
04.01.2017
Nová Kia Picanto úplně odhalena, máme oficiální fotografie