Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec

vloženo

Co si budeme nalhávat, současná generace Méganu je na trhu dlouhých šest let a ještě nějakou dobu bude muset přesluhovat. Jak jinak si vysvětlit již druhý facelift, který byl mimořádně rozsáhlý a má maskovat neúprostné stárnutí. Více životní energie dodává přináší vznětové srdce v podobě šestnáctistovky dCi, která Méganu dává křídla.

Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec

V doslově nabité nižší střední třídě láká velmi zajímavou cenovkou Mégane Grandtour, který v základní výbavě s benzínovou šestnáctistovkou přijde na 294.900 Kč. Pokud připlatíte 40.000 kč, máte skvěle vybavený vůz. My se dnes však podíváme na verzi z opačné strany ceníku. v testovací garáži nám přistál Mégane Grandtour s nejvýkonnějším dieselovým motorem. Společnost nám dělala šestnáctistovka dCi o výkonu 96 kW/130 koní, která vyhoví nejen rodinným potřebám, ale i manažerům zdolávat dlouhé vzdálenosti.


Poslední facelift přinesl výrazné omlazení karoserie, díky které Mégane zase vypadá svěží a prostě mu to sekne. LED pro denní svícení se přestěhovaly k předním mlhovkám, úpravou prošla maska chladiče i nárazník. Po otevření dveří však rychle odhalíte stáří vozu, které se snaží maskovat nová navigace R-Link s dotykovým displejem uprostřed palubní desky. K omlazení má přispívat také parkovací kamera nebo nová dvojice asistenčních systémů (automatické přepínání mezi dálkovými a halogenovými světly či systém opuštění jízdního pruhu).

Předmětem testu se stala hlavně nová vznětová šestnáctistovka dCi, která již dříve v nabídce nahradila a překonala devatenáctistovku dCi. Renaultu se podařilo snížit spotřebu paliva, hlučnost a hmotnost. Šestnáctistovka působí silnější dojmem. Poskytovanou dynamikou připomíná spíše vznětové dvoulitry. Díky nízkému zdvihovému obsahu se však jen pomalu dostává z nízkých otáček. Po překročení dvou tisíc však přichází výrazný zátah, což bývá na mokrém povrchu doprovázenou ztrátou tratkce. Chuť do života ovšem pokračuje s Méganem lze doslova lítat. Čtyřválec se nechává ochotně vytáčet k pěti tísícům a chutí po otáčkách připomíná benzínové motory. Přesto platí, že pro rychlou jízdu je nutné motor udržovat v optimálním otáčkovém spektru. Šestnáctistovka dCi by měla podle výrobce v průměru jezdit ve městě za 4,8 l/100 km, mimo město za 3,6 litru a v kombinovaném provozu za rovné čtyři litry. V praxi je nutné k těmto hodnotám přičíst minimálně litr paliva na sto kilometrů, což stále nic není tragického.

Velkou pochvalu zaslouží manuální šestirychlostní převodovka, která je na francouzské poměry naprosto úžasná. Nabrala na přesnosti a jedinou chybkou na kráse zůstavájí zvuky vydávané při přeřazení (bouchání). Po stránce jízdních vlastností jsme však byli trochu zklamáni. Jízda by mohla být více komfortnější. Pokud Mégana nebudete tlačit na hranu fyzikálních vlastností, budete spokojeni. Jezdit rychle umí, ale když přijde rozbitá zatáčka, je dobré si dát pozor. Podvozek si s většími nerovnostmi neví rady a zvládá je s vypětím veškerých sil, přičemž o nich přespříliš informuje posádku boucháním.


Plusy:
+ pořizovací cena
+ bohatá výbava
+ poskytovaná dynamika
+ svěží design karoserie
+ přesné řazení
+ přijatelná spotřeba paliva

Mínusy:
- zastaralá palubní technika
- prodleva turbodmychadla
- příliš tvrdý podvozek
- vrzání plastů
- hlučné řazení
- tlačítko tempomatu na středovém tunelu

Technické údaje Renault Mégane Grandtour1.6 dCi 130k
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1598 ccm
Výkon: 96kW(130)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 320Nm/1750 ot./min.
Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,1 s
Spotřeba - kombin.: 4,0 l/100 km
Spotřeba - město: 4,8 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 3,6 l /100 km
Objem pal. nádrže:   60 l
Délka/šířka/výška: 4567/1804/1507 mm
Rozvor: 2703 mm
Zavazadelník: 486/1595l
Provozní/celková hmotnost: 1395/1885 kg
Základní cena: 294.900 Kč (1.6i, 81 kW, Authentique)
Cena test. modelu od: 439.900 Kč (1.6 dCi, 96 kW, Limited)

AutaNet.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec Fotografie k článku Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..